Vegatopia Forum

Hello Fresh, de Gemakskrat en co

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Miranda

  • *****
  • 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Re: HelloFresh en co
« Reactie #20 Gepost op: 03 mei 2015, 16:05:29 »
Ik ga komend weekend eens een kistje van www.willemendrees.nl proberen. Leuk idee vind ik, je kunt zelf (bio)producten kiezen voor in je kistje en die worden dan thuisbezorgd. En je zit niet vast aan een wekelijks gebeuren, je kunt het gewoon eenmalig doen of zo vaak je wilt.

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.314
Re: HelloFresh en co
« Reactie #21 Gepost op: 01 juni 2015, 19:26:43 »
De buurvrouw heeft een kleine keukenverbouwing, maar is vergeten de box op te zeggen. Nu 'mag' ik hem overnemen. Ik ben benieuwd of ik het wat vind en of het me lukt om op te maken. In ieder geval zal zij wel een keer op bezoek komen ;)

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.325
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: HelloFresh en co
« Reactie #22 Gepost op: 01 juni 2015, 19:50:24 »
Ben benieuwd, LL!
Gemüse ist mein Fleisch

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.314
Re: HelloFresh en co
« Reactie #23 Gepost op: 01 juni 2015, 20:38:58 »
Hij is net binnen. Eerste indruk: grote doos, rare porties. Ik had vandaag al gegeten, dus morgen er maar wat mee koken.

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.314
Re: HelloFresh en co
« Reactie #24 Gepost op: 14 juni 2015, 13:03:02 »
Zo eenmalig de box uitproberen is leuk. Ik vond de gerechten erg lekker, vooral de raapstelensoep met meiraap. De producten waren van goede kwaliteit.

Offline Joske

  • *****
  • 2.829
  • Geslacht: Vrouw
Re: HelloFresh en co
« Reactie #25 Gepost op: 25 juli 2015, 08:01:27 »
Ik heb me gisteren door de lieve mensjes van Hellofresh laten overhalen om 2 weken hun concept uit te proberen. Door de promotie betaal ik nu 5,25€ per maaltijd, ik bestelde de box voor 2 personen. Als alleenstaande kost het normaal iets rond de 12€ wat ik echt wel veel te veel vind. Ik kreeg er ook nog een flesje olijfolie bij. Ik vind het wel goed dat het maar 3 of 5 maaltijden per week zijn, dan is er ruimte voor improvisatie. Want een vriendin heeft een abonnement op een zelfoogsttuin en tijdens de zomermaanden is dat zoveel dat ze het niet op krijgt, en dat ze zich schuldig voelt als er eens buitenhuis gegeten wordt, terwijl er thuis zo'n stapel groenten ligt te wachten/vergaan. Ben benieuwd!

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: HelloFresh en co
« Reactie #26 Gepost op: 25 juli 2015, 19:44:55 »
Goeie deal Joske, benieuwd hoe het je bevalt.
,,,,فلافل

Re: HelloFresh en co
« Reactie #27 Gepost op: 26 juli 2015, 17:20:43 »
Wij nemen soms een box af. Elke week vind ik te kostbaar en de recepten zijn best een hoop werk waar ik na een dag werken niet altijd puf voor heb. Dus ideaal voor een rustig weekend met weinig afspraken.
Mijn ervaringen zijn over het algemeen goed. Veel verse spullen/kruiden ed. Verrassende recepten en je kan van te voren al kijken wat er in de box van die week daarna zit waardoor je zelf kan zien of je hem wil hebben.

Je moet alleen wel alert zijn dat je op tijd je box op pauze zet als je hem een tijdje niet wil.
Vind het een welkome afwisseling en geeft weer inspiratie voor andere maaltijden.

Offline Miranda

  • *****
  • 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Re: HelloFresh en co
« Reactie #28 Gepost op: 27 juli 2015, 08:31:37 »
Ik was een tijdje klant bij de krat, daarna Willem en Drees, maar eigenlijk vond ik die allebei best wel prijzig.
Vanavond ontvang ik mijn eerste box van http://www.gezond-gemak.nl/
Heb gekozen voor de combibox en die is toch een heel stuk goedkoper dan de krat. Wel alleen groente en fruit, maar als het goed is voor mij voldoende voor zo'n beetje de hele week.
Ben erg benieuwd.

Offline Joske

  • *****
  • 2.829
  • Geslacht: Vrouw
Re: HelloFresh en co
« Reactie #29 Gepost op: 04 augustus 2015, 23:35:16 »
Gisteravond laat werd mijn box geleverd, door een bestelwagen met Nederlands nummerplaat. Daar gaat de 'korte keten' schoot er meteen door mijn hoofd, ergens had ik verwacht dat de levering van dichterbij huis zou komen. Wat me vooral opviel, was de hoeveelheid verpakking. Ik weet dat het niet anders kan, maar ik stoorde me eraan.
Vandaag maakte ik dan de quesadilla's met gemengde salade. Lekker recept, duidelijk uitgelegd, heel gemakkelijk. De salademengeling gebruikte ik zo, wat een vergissing bleek te zijn (knarsend zand tussen de tanden ...), dat heb ik nooit met die van de supermarkt. Doordat we eerst nog bezoek hadden en iets teveel knabbelden bij het aperitief, kregen we niet alles op, de rest gaat morgen mee naar het werk. Volgens de dochter kunnen wij het nooit voor die prijs zelf ineen blokken. Benieuwd voor de andere maaltijden.

Offline Joske

  • *****
  • 2.829
  • Geslacht: Vrouw
Re: HelloFresh en co
« Reactie #30 Gepost op: 06 augustus 2015, 15:28:57 »
Gisteren maakte ik mijn 2de maaltijd klaar, gnocchi met paddenstoelenpesto en geraspte kaas, erbij een ruccolasalade. De hoeveelheden zijn ruim gemeten, de recepten zijn duidelijk uitgeschreven, het eten was OK, maar ook niet meer! Ik geraak niet meer ingelogd op hun systeem, heb al gemaild daarover maar kreeg dan een antwoord dat ik goed was ingeschreven voor hun nieuwsbrief, wat niet de bedoeling was. Ik heb ingetekend voor 2 boxen maar vrees dat ik eraan vast zit, dus ik wil me graag op tijd uitschrijven. Het is een redelijk goed initiatief, maar ik ben er niet helemaal gelukkig mee. De korte keten, zoals bij het groentenpakket van het voedselteam, is toch meer mijn ding. En het feit dat bij ieder recept alles minuscuul wordt afgewogen/gemeten en dan apart verpakt in plastic met papieren sticker, zodat ik niet kan sorteren, vind ik ook niet stroken met mijn pogingen om de afvalberg te vermijden/verminderen. Dus voor mij is het een eenmalig iets. Ik vind het vreemd dat de gewone box evenveel kost als de veggi-box, want ik denk toch dat de laatste beterkoop is. Ik ben wel heel erg benieuwd naar de Boekoeloekoeburgers volgende week. Maar dus voor de goedverdienende vegetariër met weinig tijd is het misschien wel eens een goed ding.

Offline Joske

  • *****
  • 2.829
  • Geslacht: Vrouw
Re: HelloFresh en co
« Reactie #31 Gepost op: 09 augustus 2015, 10:02:41 »
Mijn 3de maaltijd was dus oosterse noedelsoep met citroengras, venkel, bloemkool en ei. En voor mij De lekkerste tot nu. Voordeel van Hellofresh is zeker dat je nieuwe dingen leert, het kwam eerder nooit in mij op om een soep als hoofdgerecht te maken (wel bv een groentensoep met boterhammen erbij), en al zeker niet daar gekookte eieren in te doen. Morgen komt de volgende box!

Offline Miranda

  • *****
  • 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Re: HelloFresh en co
« Reactie #32 Gepost op: 11 augustus 2015, 09:23:25 »
Over de combibox van www.gezond-gemak.nl ben ik dus echt enthousiast. Ik heb een medium box (eigenlijk voor 2, ik ben alleen maar eet gewoon veel groente) en die dan tweewekelijks.
Kost 19,95 en wordt dan gratis thuisbezorgd op maandagavond.

De box is qua groente echt ruim voldoende voor mij voor een hele week. Fruit moet ik meestal nog wel iets aanvullen.
Kwalitatief goede groente en fruit en niet alleen maar dingen die tegelijk en meteen op moeten.
Deze week bijvoorbeeld 8 wilde perziken, een bakje bramen, een flinke mango, een tros bananen, 2 rode pepers, 3 puntpaprika's, 7 trostomaten, een krop sla, een venkelknol, een courgette, een aubergine, een bloemkool en een bosje lenteui.

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re: HelloFresh en co
« Reactie #33 Gepost op: 11 augustus 2015, 10:35:27 »
Klinkt wel interessant Miranda. Ik wilde weer een abonnement op de Vitatas nemen maar misschien is dit een beter idee. Ik ga het even goed bekijken.

Offline Miranda

  • *****
  • 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Re: HelloFresh en co
« Reactie #34 Gepost op: 11 augustus 2015, 10:40:24 »
Ik heb de vitatas zelf ook een tijdje gehad, maar vond de kwaliteit daarvan echt stukken minder. Ook de mogelijkheid om tweewekelijks te kiezen ipv elke week vind ik fijn, en het thuisbezorgen natuurlijk.

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re: HelloFresh en co
« Reactie #35 Gepost op: 11 augustus 2015, 10:50:33 »
Ik vraag me af hoe groot het verschil is tussen de kleine, medium of grote box. Ik vind het prijsverschil tussen de kleine en medium zo weinig.

Offline Miranda

  • *****
  • 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Re: HelloFresh en co
« Reactie #36 Gepost op: 11 augustus 2015, 12:42:10 »
Ja, dat weet ik ook niet precies. Zou je even kunnen navragen, ze reageren over het algemeen heel snel op mail.

Offline Joske

  • *****
  • 2.829
  • Geslacht: Vrouw
Re: HelloFresh en co
« Reactie #37 Gepost op: 14 augustus 2015, 08:24:19 »
Gisteren dus de boekoeloekoeburgers met zoete-aardappelsalade van Hellofresh. Mmmm, heel lekker, spijtig dat ze die mix niet overal verkopen. Je kan ze online bestellen, maar dan zullen er wrschlk verzndkosten bijkomen. De salade was weer een aparte combinatie waar ik zelf nooit op was gekomen. Over het algemeen zijn de porties trouwens echt veel te groot.
« Laatst bewerkt op: 14 augustus 2015, 08:27:07 door Joske »

Offline Sam

  • ******
  • 7.057
Re: HelloFresh en co
« Reactie #38 Gepost op: 14 augustus 2015, 10:16:38 »
AH gaat ook maaltijdboxen introduceren: klik. Benieuwd of dat ook van te voren bestellen is, of dat ze ze ook in de winkel gaan verkopen.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re: HelloFresh en co
« Reactie #39 Gepost op: 14 augustus 2015, 11:01:30 »
Ja, dat weet ik ook niet precies. Zou je even kunnen navragen, ze reageren over het algemeen heel snel op mail.

Ik heb maar gewoon de medium box besteld, altijd goed.