Vegatopia Forum

Ouders overhalen

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ouders overhalen
« Reactie #20 Gepost op: 21 mei 2015, 20:03:03 »
Nog gefeliciteerd met je verjaardag!

Misschien heb je hier nog iets aan?: http://www.vegetariantimes.com/blog/how-to-be-supportive-when-your-kid-goes-veg/

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.293
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Ouders overhalen
« Reactie #21 Gepost op: 25 mei 2015, 02:06:17 »
Mijn ouders zijn ook echte vleeseters. Nou ja, mijn moeder is eerder een kaasmonster, maar een plakje h@m maakt de kaas toch echt veel lekkerder. Dit weekend zijn ze bij ons op bezoek (in het 'verre Duitsland'). En uiteraard krijgen ze vegetarisch te eten. Ik doe natuurlijk wel mijn best het zo lekker mogelijk te maken. De Thai curry van vanavond (veganistisch!, maar dat hoeven ze niet te weten) viel erg in de smaak. Maar een heel weekend vegetarisch, daar wordt vooral mijn vader chagrijnig van. Dus voor het ontbijt heb ik biologische (retedure, pun intended) h@m gekocht. Ik had trouwens nog duurdere, nog biologischere h@m kunnen kopen, maar ik vond de zeer groene, biologische verpakking van de Rewe wel een mooi duidelijk signaal.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.293
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Ouders overhalen
« Reactie #22 Gepost op: 13 juni 2015, 23:08:03 »
Hoi Naomi. Ik zie dat je hier al een poosje niet meer bent geweest. Hoe staat het nu na je 'vegetarische coming-out'? Ben je een beetje tevreden met de afspraken die je met je moeder hebt kunnen maken?
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Vega_Naomi

  • *
  • 11
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ouders overhalen
« Reactie #23 Gepost op: 15 juni 2015, 16:56:47 »
Ja ik ben wel redelijk tevreden met hoe het nu gaat. Ik eet nu bijna alleen maar vegetarisch. Moet alleen nog 2 à 3 keer i.d. week vlees of vis eten. Ik kook nu ook elke zondag een veganistisch recept uit mijn nieuwe vegankookboek  :) Ik heb het laatst ook aan mijn vrienden vertelt en die accepteerden het gelukkig ook gewoon. Ik ben heel erg blij met mijn keuze en dat ik het uiteindelijk maar gewoon heb gezegd.
XX Vega_Naomi

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.218
Re: Ouders overhalen
« Reactie #24 Gepost op: 15 juni 2015, 17:38:55 »
Leuk om te horen! :)
Welk vegankookboek heb je?
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.901
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re: Ouders overhalen
« Reactie #25 Gepost op: 15 juni 2015, 18:35:35 »
Fijn, klinkt goed!

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.293
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Ouders overhalen
« Reactie #26 Gepost op: 16 juni 2015, 00:50:41 »
Fijn te horen, Naomi!
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.504
Re: Ouders overhalen
« Reactie #27 Gepost op: 16 juni 2015, 15:36:05 »
Fijn! Je zult zien dat als je ouders eraan wennen, je misschien zelf helemaal vegetarisch mag eten. Als je op den duur op jezelf gaat wonen, kan je sowieso zelf beslissen. Maar fijn dat het goed gaat, en dat ze je zelfs veganistisch laten koken.

Offline Vega_Naomi

  • *
  • 11
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ouders overhalen
« Reactie #28 Gepost op: 30 juli 2015, 12:54:09 »
Mijn kookboek is 'Groen is geweldig' en het is echt een heel leuk boek! Zeker een aanrader :) Alleen is helaas niet iedereen er zo blij mee dat ik elke zondag veganistisch kook. Soms gooien ze er zelf nog wat vlees doorheen, maar dan hoef ik dat gelukkig niet. Ook ben ik laatst voor het eerst, sinds ik vegetarisch ben geworden, uit eten geweest en was best nerveus of er wel iets vegetarisch was dat ik lekker zou vinden. Maar het verbaasde me hoeveel lekkere keuzes er waren. Verder verloopt alles ook heel erg goed. Soms krijg ik nog wel een sarcastische opmerking van een familielid, maar dat maakt me niet uit want ik ben erg blij met mijn keuze :)
« Laatst bewerkt op: 30 juli 2015, 13:04:39 door Vega_Naomi »
XX Vega_Naomi

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re: Ouders overhalen
« Reactie #29 Gepost op: 30 juli 2015, 14:34:00 »
Wat goed zeg!  :D
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Vega_Naomi

  • *
  • 11
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ouders overhalen
« Reactie #30 Gepost op: 25 september 2015, 17:40:58 »
Hallo allemaal, ik wilde even delen hoe het nu allemaal gaat.
Ik eet nu voornamelijk vegetarisch, maar nog 1 of 2 dagen in de week vis of vlees. Mijn moeder en zus hebben het nu veel meer geaccepteerd. Vandaag had ik een leuk idee gekregen: ik heb een soort weddenschap met mijn moeder en zus dat ik een week lang vegetarisch ga koken en dat als hun vlees heel erg missen, dan zal ik voortaan altijd als ik kook er wat vlees bij doen voor hun. Maar als ze het niet missen, waar ik natuurlijk wel vanuit ga, dan gaan hun minimaal één keer in de week vegetarisch eten. Dus als iemand nog leuke recepten, het zijn echt alleseters dus maakt niet uit wat, weet waarmee ik ze zeker over kan halen, dan zou dat erg handig zijn :)
XX Vega_Naomi

Aiko

Re: Ouders overhalen
« Reactie #31 Gepost op: 25 september 2015, 19:53:07 »
Nu weten ze vooraf natuurlijk al wel dat wat ze eten vegetarisch is. Dat beïnvloedt wellicht hun mening al tevoren.

Een ander idee voor een weddenschap: je kookt een week lang voor ze. Het is aan hen te achterhalen welke dag(en) je een gerecht met vlees hebt gemaakt en welke niet. Er zijn meer dan genoeg vegetarische toevoegingen als quorn en sojadingen (bijvoorbeeld nepvis) die als heel echt kunnen overkomen. Zeker verwerkt in pasta en dergelijke denk ik dat het verdraaid moeilijk kan worden goed te bepalen of het nu wel of niet vlees is.

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.901
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re: Ouders overhalen
« Reactie #32 Gepost op: 25 september 2015, 22:22:53 »
Ik heb geen gerechten voor je, maar ik ben benieuwd naar de uitslag van de weddenschap! Ik hoop dat je 'm wint :)

Offline Yehudith

  • ***
  • 413
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ouders overhalen
« Reactie #33 Gepost op: 25 september 2015, 23:37:28 »
Ha, wat goed! Heel veel succes, ik hoop dat je 'm inderdaad wint :).

En het idee van Eelco is ook een goeie, maakt het wat eerlijker.

Aiko

Re: Ouders overhalen
« Reactie #34 Gepost op: 26 september 2015, 09:42:30 »
Ja, die Eelco zit bomvol goede ideeën!

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ouders overhalen
« Reactie #35 Gepost op: 26 september 2015, 11:53:18 »
Ja, die Eelco zit bomvol goede ideeën!

 ;D

 :pet:

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.293
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Ouders overhalen
« Reactie #36 Gepost op: 26 september 2015, 13:14:20 »
Ja, die Eelco zit bomvol goede ideeën!
Dat ook  ;D
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Vega_Naomi

  • *
  • 11
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ouders overhalen
« Reactie #37 Gepost op: 25 oktober 2015, 15:10:58 »
Beetje laat, maar ik heb de weddenschap gewonnen :) dat wordt lekker 1 dag in de week vegetarisch voor iedereen
XX Vega_Naomi

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ouders overhalen
« Reactie #38 Gepost op: 25 oktober 2015, 15:58:42 »
 :thumbsup:

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.901
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re: Ouders overhalen
« Reactie #39 Gepost op: 26 oktober 2015, 00:47:55 »
 :wortel:

Wat had je voor ze gemaakt?