Vegatopia Forum

belangstelling voor vegan kook boek ?

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re: belangstelling voor vegan kook boek ?
« Reactie #60 Gepost op: 20 mei 2015, 15:33:24 »
Kijk dat bedoel ik nou, dan kan ik nog zo mijn best doen met lezen over marketing en een plan schrijven, uiteindelijk hangt alles af van de juiste contacten.


Uhm, nee. Het hangt vooral af van de kwaliteit van je website, teksten en recepten.

Al die succesvolle blogs die nu een kookboek mogen uitbrengen, hebben dat niet te danken aan hun contacten in de uitgeverswereld, maar aan hun talent en hun harde werk!

Ze hebben jarenlang tijd en energie geïnvesteerd, zelf geleerd hoe je een moderne site moet maken, workshops over fotografie, schrijven en social media gevolgd of zich daarover ingelezen, kritisch gekeken naar hun eigen werk om beter te worden, etc. Hun succes afdoen als 'komt door de juiste contacten' vind ik buitengewoon denigrerend.


Je klinkt als iemand die een paar weken een cursus schilderen heeft gevolgd en zich nu bij kunsthandelaren aanbiedt als de nieuwe Vincent van Gogh.

Offline Sam

  • ******
  • 7.058
Re: belangstelling voor vegan kook boek ?
« Reactie #61 Gepost op: 20 mei 2015, 15:45:07 »
Kijk dat bedoel ik nou, dan kan ik nog zo mijn best doen met lezen over marketing en een plan schrijven, uiteindelijk hangt alles af van de juiste contacten.
Overigens heeft de uitgever me nu ook voorverkoop aangeraden en berichten daarover posten op twitter en Facebook , dus is me nu niet duidelijk wat hij kan doen.
Ik heb gezegd dat als ik eerst meer bekendheid moet krijgen met mijn website, het dan zomaar 3 jaar of langer kan duren voor ik met een plan kan komen
Wat jammer dat je het zo negatief bekijkt Mira. Het hangt helemaal niet af van de contacten die je nu hebt, maar van hoe je die contacten inzet, hoe je die contacten verleidt tot het vergroten van jouw netwerk (door ze een geweldig kookboek voor de neus te houden), hoe je nieuwe contacten maakt. Op Facebook, Twitter, je website, je vriendenkring, de lokale winkeliers...

Die Kickstarter link naar dat engelse kookboek die ik eerder postte, daar hebben ze met 100 mensen 2,500 pond opgehaald. Dat zijn toch redelijke aantallen? En het is gewoon een hele hoop werk, dat lees je ook op die website, want ze hadden de recepten wel, maar ze moesten elk recept opnieuw schrijven omdat ze het in het verleden voor 40 personen maakten in plaats van voor 4. Hebben ze zonder morren voor alle recepten gedaan.

En dat plan schrijven, dat is in een middag te doen, het is gewoon een kwestie van opschrijven wat je wilt en nadenken hoe je dat dan voor elkaar gaat krijgen. Het echte werk begint daarna pas, als je naar aanleiding van je plan acties moet gaan uitwerken, maar dan heb je wel een goed beeld van wat je kunt doen.

My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Mira

  • ***
  • 149
  • Geslacht: Vrouw
    • Stichting Alternatief Idee
Re: belangstelling voor vegan kook boek ?
« Reactie #62 Gepost op: 20 mei 2015, 15:45:16 »
Ik zeg niet dat ik zelf geen moeite hoef te doen.
Maar uiteindelijk heb ik wel de contacten nodig die uitgever heeft.
En als iedereen het er over eens is dat eerst mijn website meer bekendheid moet krijgen dat het dan nog 3 jaar of langer gaat duren voor er een boek kan komen.

Offline Sam

  • ******
  • 7.058
Re: belangstelling voor vegan kook boek ?
« Reactie #63 Gepost op: 20 mei 2015, 15:58:17 »
Als je het via Kickstarter doet heb je die contacten van die uitgever helemaal niet nodig. En die bezoekers voor de website komen vanzelf wel als jij genoeg aan promotie doet.

Vrienden van me hebben zonder veelbezochte website, op basis van een vriendenkring die geinteresseerd was in hun hobby, een spel verzonnen, ontwikkeld en gemaakt en via Kickstarter gefinancieerd. Heeft ze 1,5 jaar voorbereiding gekost, ze moesten 12.000 euro ophalen, maar ze hebben het wel gewoon gedaan, toen nog 1 jaar uitwerking, dus ze zijn er in totaal 2,5 jaar mee bezig geweest. Zonder uitgever, alleen op basis van hun eigen inzet. Er kan tegenwoordig zoveel als je een geweldig idee hebt en je bereid bent om je hier echt voor in te zetten, ik snap niet zo wat je tegenhoudt.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Re: belangstelling voor vegan kook boek ?
« Reactie #64 Gepost op: 20 mei 2015, 16:04:14 »
... nog 3 jaar of langer gaat duren voor er een boek kan komen.

Tsja, Aken en Keulen zijn niet op één dag gebouwd. Wat kan je er meer van zeggen?

Tegenwoordig is de beste manier om snel bekendheid te verwerven, iets te doen wat enorm stupide is. Misschien is dat een idee?
Ik zeg niet dat je meteen een Pim Fortuyn moet vermoorden of zo, maar de grootste blaaskaken komen wel altijd vooraan te staan. Gooi eens een waxinelichthouder naar de gouden koets of zo, of laat Paul de Leeuw op live TV je slipje afrukken, en je zal zien hoe snel je bekend raakt. Als je het een beetje handig aanpakt, kom je in een prachtige positie om interviews te geven, en en passant je (plannen voor) een kookboek te promoten.
Ja ik zou er ook niet geschikt voor zijn hoor, om zoiets op poten te zetten. Er moet denk ik voldoende ondernemersgeest aanwezig zijn, wil je iets kunnen bereiken met zo'n project.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.336
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: belangstelling voor vegan kook boek ?
« Reactie #65 Gepost op: 20 mei 2015, 16:04:59 »
Je klinkt als iemand die een paar weken een cursus schilderen heeft gevolgd en zich nu bij kunsthandelaren aanbiedt als de nieuwe Vincent van Gogh.
;D Misschien niet heel aardig, maar ik ben bang dat dit wel een zeer terechte vergelijking is.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Mira

  • ***
  • 149
  • Geslacht: Vrouw
    • Stichting Alternatief Idee
Re: belangstelling voor vegan kook boek ?
« Reactie #66 Gepost op: 20 mei 2015, 16:09:33 »
Ik heb geen grote vriendenkring die interesse heeft in veganisme.
Ik zie niet hoe ik in mijn eentje aan crowdfunding kan doen.

Offline Mira

  • ***
  • 149
  • Geslacht: Vrouw
    • Stichting Alternatief Idee
Re: belangstelling voor vegan kook boek ?
« Reactie #67 Gepost op: 20 mei 2015, 16:31:06 »
De uitgever zegt nu dat de verkoopprijs 19,95 wordt voor 200 pagina's met 50 foto's
Als ik zelf 100 boeken afneem en zelf verkoop.
Klinkt dat als een prijs die je zou willen betalen ?

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.522
Re: belangstelling voor vegan kook boek ?
« Reactie #68 Gepost op: 20 mei 2015, 16:43:06 »
Is die 19,95 de prijs die jij er zelf ook voor moet betalen of is dat de verkoopprijs?

Want anders zou je 1995,- euro moeten investeren voordat je er iets aan terugverdient? Lijkt me een grote gok.
« Laatst bewerkt op: 20 mei 2015, 16:55:09 door meisbaer »

Offline Mira

  • ***
  • 149
  • Geslacht: Vrouw
    • Stichting Alternatief Idee
Re: belangstelling voor vegan kook boek ?
« Reactie #69 Gepost op: 20 mei 2015, 16:56:26 »
Als ik ze allemaal verkoop ben ik uit de kosten, verkoop ik nog meer dan ga ik eraan verdienen
Maar ik wil weten of je 19,95 redelijk vindt voor een kookboek van 200 pagina's en 50 foto's
« Laatst bewerkt op: 20 mei 2015, 17:00:04 door Mira »

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.522
Re: belangstelling voor vegan kook boek ?
« Reactie #70 Gepost op: 20 mei 2015, 17:01:11 »

Dus 19,95 is de prijs die jij ook voor de eerste 100 moet betalen? Want denk je er in ieder geval 100 te kunnen verkopen?
Ik zou eerst zelf gaan denken over hoe en waar ik die boeken zou gaan verkopen, want 100 is best een boel. En je moet er meer verkopen als je iets eraan over wil houden. Daar ben je ook lang mee bezig hoor!

Offline Mira

  • ***
  • 149
  • Geslacht: Vrouw
    • Stichting Alternatief Idee
Re: belangstelling voor vegan kook boek ?
« Reactie #71 Gepost op: 20 mei 2015, 17:25:45 »
Ik zit nu zomaar ineens te denken, als mijn man en ik nou een feest organiseren voor vrienden en familie dat ze allemaal mogen kennismaken met vegan eten en drinken. En we vragen een bijdrage en iedereen die wil mag een boek meenemen.

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re: belangstelling voor vegan kook boek ?
« Reactie #72 Gepost op: 20 mei 2015, 18:38:24 »
Ik zit nu zomaar ineens te denken, als mijn man en ik nou een feest organiseren voor vrienden en familie dat ze allemaal mogen kennismaken met vegan eten en drinken. En we vragen een bijdrage en iedereen die wil mag een boek meenemen.
Maar waarom dan nog focussen op dat boek? Op die manier kan je toch al promoten dat vegan eten een feestje is? (Hoop ik althans)
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Mira

  • ***
  • 149
  • Geslacht: Vrouw
    • Stichting Alternatief Idee
Re: belangstelling voor vegan kook boek ?
« Reactie #73 Gepost op: 20 mei 2015, 19:10:34 »
Tjee,  wat moet ik nou met zo'n reactie
Wil iemand nou nog zeggen of hij/zij belangstelling heeft voor een boek  van 19,95 ?

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.314
Re: belangstelling voor vegan kook boek ?
« Reactie #74 Gepost op: 20 mei 2015, 19:35:38 »
Als dat boek een toevoeging zou zijn aan mijn collectie, is 19,95 een redelijke prijs. Of het een toevoeging is, hangt van de kwaliteit en originaliteit van de recepten en foto's af.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re: belangstelling voor vegan kook boek ?
« Reactie #75 Gepost op: 20 mei 2015, 19:36:57 »
Tjee,  wat moet ik nou met zo'n reactie
Wil iemand nou nog zeggen of hij/zij belangstelling heeft voor een boek  van 19,95 ?

Als het goed is, wel.

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.522
Re: belangstelling voor vegan kook boek ?
« Reactie #76 Gepost op: 20 mei 2015, 20:31:37 »
Ik denk het niet, of het moet echt heel handig zijn voor als ik mensen over de vloer heb die geen melk mogen, maar over het algemeen heb ik al genoeg kookboeken. Een bestaand recept aanpassen met sojaroom of melk, kan ik zlef ook wel.
Vaak lees ik ze meer dan ik eruit kook, dus het moet er leuk uitzien en het liefst verassend zijn.

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re: belangstelling voor vegan kook boek ?
« Reactie #77 Gepost op: 20 mei 2015, 20:49:12 »
Tjee,  wat moet ik nou met zo'n reactie
Wil iemand nou nog zeggen of hij/zij belangstelling heeft voor een boek  van 19,95 ?

Het komt echt over alsof je gewoon wil horen dat alles goed gaat komen en geen tips wil hoe je daar beter en sneller zou kunnen komen.

Op je vraag kan ik nee zeggen. Ik koop weinig boeken vanwege de prijs in eerste instantie. Het gaat mij om de inhoud en die omschrijf je vooralsnog niet enorm aantrekkelijk voor me. Vegan, net even anders spreekt me gewoon niet voldoende aan en de prijs van 19,95 werkt daar dan ook niet aan mee. Wat voor vegankookboek zou ik wel voor die prijs aanschaffen? Een boek van iemand met een originele insteek of een origineel onderwerp (dat vegan kaasboek van M. Schinner bijvoorbeeld of Kyotofu, wat een voor mij nieuw gebied bloot legt: tofugebruik in Japanse toetjes) of iemand die al bewezen heeft goede recepten te schrijven. Daarmee bedoel ik niet alleen een recept wat ik wil maken, maar ook dat het helder en duidelijk omschrijven wordt. En allerbelangrijkste, het moet ook lekker smaken natuurlijk. Verder spreken goede research me aan, zeker als er een historisch cq culturele context is. Ik gok echter dat dit sowieso je insteek niet gaat zijn...
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Mira

  • ***
  • 149
  • Geslacht: Vrouw
    • Stichting Alternatief Idee
Re: belangstelling voor vegan kook boek ?
« Reactie #78 Gepost op: 20 mei 2015, 21:41:23 »
goed laat ik als vegelijkensmateriaal de allerhande nemen,
hun foto's zijn beter maar dat is niet verwonderlijk als je bedenkt dat ze een professionele fotograaf hebben
zo als hun gaat me nooit lukken
maar als ik kijk naar hun recepten
altijd is er iets verkeerd aan hun recepten
niet de juiste hoeveelheid groenten
of geen complete maaltijd

mijn recepten omschrijven dat heb ik blijkbaar nog niet goed genoeg gedaan
tuurlijk zitten er originele ideeën tussen

waar het mij om gaat is mensen lekkere recepten aanreiken
bv als ze nog niet weten hoe iets lekker te maken als het veganistisch is
of als ze uitgekeken zijn op de recepten die ze elders vinden maar net niet lekker genoeg zijn.
misschien is mijn doelgroep meer beginnende veganisten.

als jullie mijn boek willen blijven vergelijken met dat van bekende auteurs, zijn jullie niet realistisch
zei iemand vanavond waarmee ik praatte.
ik heb de middelen niet die zij hebben, zoals professionele fotograaf

achtergronden bij recepten ga ik inderdaad niet schrijven
het is een kookboek
het gaat vooral om de recepten




brenda_lelie

Re: belangstelling voor vegan kook boek ?
« Reactie #79 Gepost op: 20 mei 2015, 21:49:03 »
Ik denk ook dat de prijs veel minder belangrijk is dan je uitstraling en de inhoud. Het boek van Vegatopia bijvoorbeeld had ik ook gekocht als het 26 Euro had gekost. Omdat ik de site ken weet ik dat de recepten goed zijn en de stijl spreekt me aan.

Zelf vind ik uit jouw berichtjes weinig passie spreken voor een dergelijk project. En ik denk dat passie wel nodig is. Dat is puur hoe het op mij overkomt hoor. Misschien spreek je er in real life met meer passie over. Als je er nu vol passie over had geschreven hier dan had ik misschien gedacht: wat gaaf dat iemand zoiets wil gaan doen, daar ben ik wel nieuwsgierig naar. Dat heb ik nu niet.