Vegatopia Forum

Vega lunchroom Almere

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vega lunchroom Almere
« Gepost op: 22 juni 2015, 21:04:43 »
Hoi,

sinds ik vega eet, ben ik tot de ontdekking gekomen dat er in Almere, echt heeeel weinig opties zijn voor vegetariers en veganisten!

Nu heb ik altijd al de droom gehad om een lunchroom te starten! 1 + 1 = 2, dus waarom geen vega lunchroom in Almere!

Wat zouden jullie daar van vinden? Zijn er veel vega's in Almere en omstreken?

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vega lunchroom Almere
« Reactie #1 Gepost op: 23 juni 2015, 11:51:51 »
Ik ken er 1 vegetariër en 5 veganisten. Maar ik denk dat dat zo'n beetje de enigen zijn :)
Ik kwam laatst wel een lunchroom tegen met vegan opties, zal even opzoeken welke dat ook alweer was.

Aiko

Re: Vega lunchroom Almere
« Reactie #2 Gepost op: 23 juni 2015, 12:18:19 »
Ik ken er 1 vegetariër en 5 veganisten. Maar ik denk dat dat zo'n beetje de enigen zijn :)

Dat is wel een gekke verhouding. Alsof je er ook beduidend meer homosexuelen kent dan heterosexuelen, terwijl dat bij een normale verdeling niet het geval zou kunnen zijn. Ik denk dat er minimaal nog wel 9 vegetariërs voor je te kennen zullen zijn in het beeldschone Almere!

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.218
Re: Vega lunchroom Almere
« Reactie #3 Gepost op: 23 juni 2015, 16:03:21 »
Ik ken er 1 vegetariër en 5 veganisten. Maar ik denk dat dat zo'n beetje de enigen zijn :)

Dat is wel een gekke verhouding. Alsof je er ook beduidend meer homosexuelen kent dan heterosexuelen, terwijl dat bij een normale verdeling niet het geval zou kunnen zijn. Ik denk dat er minimaal nog wel 9 vegetariërs voor je te kennen zullen zijn in het beeldschone Almere!

Hoe bedoel je niet het geval zou kunnen zijn? Als je zelf homoseksueel bent, zal de verhouding homo's/hetero's die je kent toch ook anders zijn dan die in de kennissenkring van een heteroseksueel? Het zijn ook geen onafhankelijke waarnemingen, dunkt me*. Ik vind het niet zo gek. Het kan natuurlijk wel dat er meer vegetariërs zíjn in Almere. Persoonlijk ken ik er alleen omnivoren.

* Van de in Duitsland woonachtige volwassen mensen met wie ik in contact sta (dan tel ik Eelco en Kristof voor het gemak even mee, ook al is dat meer digitaal kennen dan irl) zijn er overigens zes homoseksueel en twee hetero. Geloof me, dat kan echt. En dan begeef ik me niet eens overdreven veel in homokringen.
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Re: Vega lunchroom Almere
« Reactie #4 Gepost op: 25 juni 2015, 09:24:43 »
Oké dat zijn er niet bijzonder veel. Er moeten er veel meer zijn. Er zijn 750.000 vegetariërs in Nederland, als je dat terug rekent dan moeten er minimaal 9.000 in Almere wonen...

Ik ga even serieus marktonderzoek doen!

Offline Monica

  • ***
  • 231
Re: Vega lunchroom Almere
« Reactie #5 Gepost op: 07 juli 2015, 23:39:11 »
Vegetariër uit Almere meldt zich.  :D En ik ken er nog wel enkelen.

Maar ik denk dat Almere niet echt de stad is voor zo'n lunchroom, alhoewel ik zo'n lunchroom uiteraard zou verwelkomen. Almere is sowieso een lastige stad om succesvol te ondernemen volgens mij. Huizenhoge huren en het Almeers publiek is meer in voor all you can eat dan een vega-concept ben ik bang. Maar ik ben heel benieuwd naar je marktonderzoek.  :D