Vegatopia Forum

Misschien rare vraag.....

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Misschien rare vraag.....
« Gepost op: 03 september 2015, 20:30:55 »
Ik vroeg mij af of er een 1 sterren vegetarisch restaurant bestaat (bv,franse keuken, in nederland)
« Laatst bewerkt op: 03 september 2015, 20:34:05 door huberdina »

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.900
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re: Misschien rare vraag.....
« Reactie #1 Gepost op: 03 september 2015, 20:41:44 »
Nee, ik geloof in de rest van de wereld ook niet (wel sterrenrestaurants die goed vegetarisch eten kunnen maken natuurlijk).

Re: Misschien rare vraag.....
« Reactie #2 Gepost op: 03 september 2015, 20:47:32 »
Hoi poek.

Ik dacht dat er in Denemarken wel een zat, maar wel een met meer sterren, het noma of zoiets. Ik weet het alleen niet zeker, maar in Nederland niet, althans, ik ken geen subliem vegetarisch restaurant op niveau, terwijl er zoveel te experimenteren is met producten uit de wilde natuur ....
« Laatst bewerkt op: 03 september 2015, 20:54:14 door huberdina »

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Misschien rare vraag.....
« Reactie #3 Gepost op: 03 september 2015, 20:50:00 »
In Nederland niet nee, maar in Milaan is er Joia http://www.joia.it/ met ster en vegetarisch.
Maar in de meeste sterrenrestaurants kunnen ze ook lekker vegetarisch koken. Je moet daar toch reserveren, dus dan geef je meteen door dat je geen vlees en vis wilt.

@Edit: Noma is niet vegetarisch.
,,,,فلافل

Re: Misschien rare vraag.....
« Reactie #4 Gepost op: 03 september 2015, 21:00:35 »
Hoi Selly,

Ik wist het ook niet zeker, maar ik heb wel eens een stukje gezien op tv, en ik vond dat wel heel inspirerend, hoe ze de plantjes uit de directe omgeving voor hun creaties gebruikten. Bijzonder, zoiets zou er moeten zijn, maar dan een vegetarische variant.
« Laatst bewerkt op: 03 september 2015, 21:05:27 door huberdina »

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Misschien rare vraag.....
« Reactie #5 Gepost op: 03 september 2015, 21:05:36 »
Ik wist het ook niet zeker, maar ik heb wel eens een stukje gezien op tv, en ik vond dat wel heel inspirerend, hoe ze de plantjes uit de directe omgeving voor hun creaties gebruikten. Bijzonder, zoiets zou er moeten zijn, maar dan een vegetarische variant.

Ja dat is er dus in Italie, hoewel die vast niet zoveel wildplukken als Noma.
,,,,فلافل

Re: Misschien rare vraag.....
« Reactie #6 Gepost op: 03 september 2015, 21:12:06 »
Mooi restaurant Joia.......

Offline lennekevg

  • ***
  • 139
Re: Misschien rare vraag.....
« Reactie #7 Gepost op: 07 september 2015, 16:46:18 »
Noma is zeker niet vegetarisch http://www.ad.nl/ad/nl/4560/Gezond/article/detail/2902345/2011/09/12/Toprestaurant-serveert-levende-garnalen.dhtml  :o. Maar allicht kun je er wel goed vegetarisch eten? En ze hebben wel meer dan 1 ster, dacht ik.

Re: Misschien rare vraag.....
« Reactie #8 Gepost op: 08 september 2015, 19:27:59 »
Ik vind het noma van wat ik heb gezien, wel erg inspirerend, heel natuurlijk, ik denk dat je daar ook hele goede vegetarische gerechtjes, of in ieder geval,salades zonder vlees of vis kunt krijgen.

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.502
Re: Misschien rare vraag.....
« Reactie #9 Gepost op: 08 september 2015, 21:02:16 »
Het Noma is één van de bekendste restaurants van de wereld, twee sterren, maar niet persé diervriendelijk dus. Wel heel erg streekgerelateerd.

Ik heb eens op tv gezien hoe ze een menu bereidden voor een pop-up-restaurant in Londen dat ze op dat moment hadden.
Een gerecht had levende mieren uit Denemarken als garnering. En ja het moesten mieren uit het lokale bos in Denemarken zijn, want die smaken lekker citroenig, blijkbaar. Die beestjes moesten dus overgevlogen worden en lang niet allemaal haalden ze het, tja  >:(

Re: Misschien rare vraag.....
« Reactie #10 Gepost op: 09 september 2015, 15:10:12 »
Waarschijnlijk heb ik alleen een stukje uit (dezelfde?!) een documentaire gezien dat medewerkers van noma uit de omgeving plantjes en padenstoelen haalden, en daar een salade of iets dergelijks van maakten, het zag er smaakvol uit. Maar mieren eten...., dat stukje documentaire heb ik volgens mij niet gezien......
« Laatst bewerkt op: 09 september 2015, 20:05:19 door huberdina »

Offline Miranda

  • *****
  • 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Re: Misschien rare vraag.....
« Reactie #11 Gepost op: 18 september 2015, 07:46:59 »
Het is geen vegetarisch restaurant, maar bij de Librije (3*) kun je fantastisch vegetarisch eten. Ik heb het zelf uitgeprobeerd  ;D
http://www.vegatopia.com/vega/restaurants/restaurantrecensies/12461-de-librije

Offline Yehudith

  • ***
  • 413
  • Geslacht: Vrouw
Re: Misschien rare vraag.....
« Reactie #12 Gepost op: 20 september 2015, 09:58:07 »
Noma is zeker niet vegetarisch http://www.ad.nl/ad/nl/4560/Gezond/article/detail/2902345/2011/09/12/Toprestaurant-serveert-levende-garnalen.dhtml  :o. Maar allicht kun je er wel goed vegetarisch eten? En ze hebben wel meer dan 1 ster, dacht ik.

Misschien is Noma straks wel een paar maanden per jaar vegetarisch ;). Dat is tenminste wat de eigenaar voor ogen heeft na heropening.
http://mobile.nytimes.com/2015/09/16/dining/noma-rene-redzepi-urban-farm.html?_r=0&referrer=

Offline jol

  • *****
  • 2.624
Re: Misschien rare vraag.....
« Reactie #13 Gepost op: 20 september 2015, 12:49:59 »
Geen sterren maar wel vegetarisch op niveau: het vegetarisch pop up restaurant van Friedjof Kempenaar komt in oktober weer naar Rotterdam. Ik heb daar de vorige editie heel lekker gegeten en ga graag op herhaling.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re: Misschien rare vraag.....
« Reactie #14 Gepost op: 20 september 2015, 13:01:57 »
Geen sterren maar wel vegetarisch op niveau: het vegetarisch pop up restaurant van Friedjof Kempenaar komt in oktober weer naar Rotterdam. Ik heb daar de vorige editie heel lekker gegeten en ga graag op herhaling.

http://www.vegapopup.com/evenementen/ !

Re: Misschien rare vraag.....
« Reactie #15 Gepost op: 25 september 2015, 16:29:01 »
Wow dat ziet er goed uit.... Daar zou ik wel een keertje willen eten.. Helaas heb ik op de website geen prijs indicatie gezien, misschien dat jij, hizikgrrrl, mij kan helpen, jij bent er de vorige editie geweest, en dan nog een vraag, en zoals ik las (of als ik het goed begrijp..) in jouw mail, Hizzikigrrrl, is dit een reizend evenement, als dat zo is, dan luid mijn vraag, in welke steden komt dit reizende evenement , en wanneer?(dat kon ik er niet uit opmaken. Maar, ik zal Vandaag of morgen ook even op Facebook kijken voor wat meer informatie. In ieder geval alvast bedankt voor deze leuke tip Hizikigrrrl..... 

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re: Misschien rare vraag.....
« Reactie #16 Gepost op: 25 september 2015, 16:54:42 »
Ik ben er niet geweest, Jol wel.

Deze keer staat Vega Pop Up de hele maand oktober in Rotterdam in het Westelijk Havengebied.

https://www.facebook.com/Vegatopia/posts/940497085997141

Re: Misschien rare vraag.....
« Reactie #17 Gepost op: 26 september 2015, 22:00:31 »
Sorry niet goed gelezen, ik kijk wel even op Facebook.....

Offline jol

  • *****
  • 2.624
Re: Misschien rare vraag.....
« Reactie #18 Gepost op: 27 september 2015, 21:29:43 »
Ik weet zeker dat het een keer in Rotterdam is geweest en ik dacht ook ergens gelezen te hebben dat er een editie in Amsterdam was maar daarover is op de site niets meer terug te vinden. En dan nu in oktober de hele maand weer in Rotterdam. Dus reizend kan je dit evenement niet noemen, het is een pop-up restaurant dus wie weet waar het de volgende keer opduikt.
Je kan je aanmelden voor de nieuwsbrief of volger op FB worden, dan ben je in elk geval op de hoogte.

Ik weet niet meer wat we vorige keer betaald hebben en zie zo gauw ook niet wat je deze keer kan verwachten. Natuurlijk is de uiteindelijke prijs ook afhankelijk van de drankjes die je gebruikt. Ik weet nog wel dat ik het de kosten waard vond.