Vegatopia Forum

kwark niet vegetarisch?

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

boemel

kwark niet vegetarisch?
« Gepost op: 18 maart 2016, 15:43:33 »
Tot voor kort at ik heel regelmatig kwark. Op een dag vroeg ik me af wat kwark eigenlijk voor een product is. Dus ben ik gaan googlen. Met verbazing las ik dat er stremsel in wordt gebruikt. Sinds ik dat te weten ben gekomen eet ik het absoluut niet meer. Wat ik me afvraag is waarom dit niet bij de ingrediënten staat vermeld.
Bekijk een kaasproduct en het staat altijd vermeld.
Ik ontdekte zojuist deze site en ben gaan zoeken. Er zou kwark zijn waar vegetarisch stremsel wordt gebruikt. Wie weet welke dit zijn?

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re: kwark niet vegetarisch?
« Reactie #1 Gepost op: 18 maart 2016, 15:48:53 »
De biogarde kwark van AH is onder andere vegetarisch gestremd, die van Demeter ook, deze is meestal in natuurvoedingswinkels te krijgen.

Als je naar een supermarkt gaat waar ze geen vegetarisch gestremde kwark hebben, kun je misschien ook eens kiezen voor griekse yoghurt (liefst met 5 of 10% vet, vult het beste), daar komt geen stremsel aan te pas.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

boemel

Re: kwark niet vegetarisch?
« Reactie #2 Gepost op: 20 maart 2016, 12:46:58 »
Ik begrijp nog niet waarom het niet op het product staat vermeld.
Griekse of Turkse Yoghurt is toch een heel ander product. Het vetgehalte is mij te hoog. Ik neem altijd magere varianten.
Gisteren ben ik een natuurvoedingwinkel binnen gegaan en ben hard weggelopen. Ik schrok me echt wild van de prijzen. :-[
Ik ga volgende keer wel eens vragen in mijn vertrouwde supermarkt of ze vegetarische kwark hebben of ze dit in het assortiment willen opnemen.