Vegatopia Forum

waar koop je baking soda ???

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

liesbeth

waar koop je baking soda ???
« Gepost op: 06 mei 2016, 12:48:00 »
 ??? ??? ??? ??? :-\ :-X
Hallo ik wil graag een scrub maken voor mijn moeder daarvoor heb ik zuiveringszout of backing soda nodig helaas ik weet niet waar je dat kan verkrijgen.
Ze zeggen in toko's maar ja ik woon in België ik heb al is gekeken in de delhaize en de spar maar daar was het niet.
Als jullie weten waar schrijf dan iets terug bye  :-* :-* :-*

Offline jol

  • *****
  • 2.624
Re: waar koop je baking soda ???
« Reactie #1 Gepost op: 06 mei 2016, 14:44:01 »
Geen idee waar je het in België zou kunnen proberen maar misschien dat de volgende informatie je zoektocht wat makkelijker maakt:
Baking soda is hetzelfde als zuiveringszout. In Nederland is het onder die naam bij bijvoorbeeld 'de Tuinen' te koop, een keten van winkels met drogisterij(achtige) producten.
De scheikundige naam is Natriumbicarbonaat (NaHCO3).

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re: waar koop je baking soda ???
« Reactie #2 Gepost op: 06 mei 2016, 18:46:28 »
Je kunt het ook online kopen, bijvoorbeeld bij drogisterij.net, die leveren ook in belgie.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.502
Re: waar koop je baking soda ???
« Reactie #3 Gepost op: 06 mei 2016, 20:21:14 »
Als je een supermarkt of andere winkel hebt met veel bakspullen  (marzepein en glazuur etc), dan staat het er ook vaak tussen, tegenwoordig.

Offline Sven

  • *****
  • 3.802
  • Geslacht: Man
Re: waar koop je baking soda ???
« Reactie #4 Gepost op: 06 mei 2016, 20:35:06 »
Denk er wel aan dat in België baking soda vooral bekend is onder de naam 'maagzout'. Het is immers een oud middeltje tegen maagzuur. Vraag eens aan oudere mensen in je buurt of stap een apotheek binnen. Als ze het niet hebben, weten ze wellicht wel waar je het kan krijgen.

Daarnaast ben ik zeker dat het in Britse winkels kan krijgen. Je hebt er onder andere in Brussel, Everberg (bij Leuven), Antwerpen, Gent...
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Yehudith

  • ***
  • 413
  • Geslacht: Vrouw
Re: waar koop je baking soda ???
« Reactie #5 Gepost op: 18 mei 2016, 23:58:29 »
Het staat tegenwoordig ook bij de Jumbo in het schap. Onze Jumbo in ieder geval ^_^.

Aiko

Re: waar koop je baking soda ???
« Reactie #6 Gepost op: 19 mei 2016, 00:13:15 »
Die Liesbeth gaat niet meer terugkomen...

Maar wel aardig schoonmaakmiddel, dat baksoda.

Offline Yehudith

  • ***
  • 413
  • Geslacht: Vrouw
Re: waar koop je baking soda ???
« Reactie #7 Gepost op: 19 mei 2016, 00:19:26 »
Achja, ik heb het namelijk nét eergisteren gespot, dus ik ben nog enthousiast ;).

Ik heb gehoord dat het goed schoonmaakt ja. Ga het morgen maar eens in de oven proberen.