Vegatopia Forum

(OV)-fiets vanaf Amsterdam Centraal

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
(OV)-fiets vanaf Amsterdam Centraal
« Gepost op: 13 maart 2017, 10:30:09 »
Ik heb binnenkort een fiets nodig in Amsterdam (voor werkbijeenkomst). Weet iemand hoe ik het makkelijkst een fiets kan reserveren zodat ik verzekerd ben van een fiets en op tijd ben? Via OV-fiets-site krijg ik de indruk dat je geen fiets kunt reserveren, maar dat ze wel op zijn soms (meestal?).
 
Ik reis op Amsterdam Centraal.

Offline Dame Noire

  • ***
  • 326
  • Geslacht: Vrouw
Re: (OV)-fiets vanaf Amsterdam Centraal
« Reactie #1 Gepost op: 13 maart 2017, 11:55:19 »
Voor zover ik weet, kun je inderdaad geen OV-fiets reserveren. In het weekend zijn ze vaak op, doordeweeks weet ik niet. Wel heeft Amsterdam CS twee fiestenstallingen (een aan de stad en een aan de IJ zijde) dus je kunt het op twee plekken proberen. Heb je eventueel andere reismogelijkheden voor je bestemming (metro, tram?)

Aiko

Re: (OV)-fiets vanaf Amsterdam Centraal
« Reactie #2 Gepost op: 13 maart 2017, 12:35:35 »
Een vouwfietsje kopen (tweedehands, en daarna weer verkopen voor dezelfde prijs)?

Offline Sam

  • ******
  • 7.058
Re: (OV)-fiets vanaf Amsterdam Centraal
« Reactie #3 Gepost op: 13 maart 2017, 13:12:25 »
Heb je al bij MacBike gekeken? Betaal je iets meer maar wel gegarandeerd een fiets, en je loopt er zo naar toe vanaf CS.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Indira

  • ****
  • 520
  • Geslacht: Vrouw
Re: (OV)-fiets vanaf Amsterdam Centraal
« Reactie #4 Gepost op: 13 maart 2017, 21:35:52 »
ik heb nooit problemen gehad bij Centraal met een OV fiets, altijd beschikbaar eigenlijk.
Za Zemiata!

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.314
Re: (OV)-fiets vanaf Amsterdam Centraal
« Reactie #5 Gepost op: 14 maart 2017, 08:47:58 »
ik heb nooit problemen gehad bij Centraal met een OV fiets, altijd beschikbaar eigenlijk.

Doordeweeks dan? In het weekend heb ik al vaak achter het net gevist en staan er lange rijen.

Je kan wel in de NS- app kijken hoeveel er op dat moment (ongeveer) beschikbaar zijn.

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.903
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re: (OV)-fiets vanaf Amsterdam Centraal
« Reactie #6 Gepost op: 14 maart 2017, 10:32:55 »
Maar wat Sam zegt, als het bij OV-fiets niet lukt, heb je de MacBike op 50 meter lopen (van CS dan, iets verder van de OV-fietslocatie).

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: (OV)-fiets vanaf Amsterdam Centraal
« Reactie #7 Gepost op: 14 maart 2017, 14:00:50 »
Thanks! Ik ga inderdaad even de actuele stand bekijken via de app als ik er bijna ben en mochten ze op zijn, dan loop ik door naar MacBike (is dat bij de westzijde-uitgang links of rechts?). Het is voor as donderdag, een doordeweeksedag dus.

Heeft iemand meteen een ultieme diner-tip (bio of vegan)? Ik ben er voor mijn werk maar blijf aansluitend in amsterdam om te eten en wat geitenwollenlinksdraaiendefairtradewink els te bezoeken :-).

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.903
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re: (OV)-fiets vanaf Amsterdam Centraal
« Reactie #8 Gepost op: 14 maart 2017, 14:29:35 »
Oost. Ik zie wel dat ie verhuisd is van het Stationsplein naar de achterkant (Noordzijde).

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: (OV)-fiets vanaf Amsterdam Centraal
« Reactie #9 Gepost op: 20 maart 2017, 13:10:41 »
Als je het station uitloopt, dan moet je rechtsaf (richting Ibis). Er waren echt nog meer dan genoeg fietsen!