Vegatopia Forum

Sorry, ik was medeplichtig

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sorry, ik was medeplichtig
« Gepost op: 30 maart 2017, 18:03:30 »
Ik ben jaar en dag een doorwinterd carnivoor geweest. Ik stond nooit stil bij mijn aankopen en kocht alles blind aan. Ik kocht ook goedkoop vlees wat afkomstig was van factory farms.
Onlangs werd ik blootgesteld aan beelden die door merg en been gingen. Ik dacht dat de slacht toch streng verliep in België, maar dat was naïef. De beelden en het gekrijs van deze dieren tartte mijn verbeelding en ik had nooit verwacht dat het zo erg was. Ik ga het niet in woorden overbrengen, misschien zag U de beelden zelf wel.

Ik ben aan het denken geslagen en overweeg sterk over te schakelen naar vegetariër en wie weet ooit veganist?
Ik heb hierin helemaal geen ervaring en wil mezelf toch niet verliezen in een soep van recepten.

Mijn vraag:
Zijn er enkel basis ingrediënten waar ik al mijn voedingstoffen uit kan putten? Want na 34 jaar intensief vlees te eten gaat mijn lichaam nu dus wel iets missen.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re: Sorry, ik was medeplichtig
« Reactie #1 Gepost op: 30 maart 2017, 21:10:19 »

Mijn vraag:
Zijn er enkel basis ingrediënten waar ik al mijn voedingstoffen uit kan putten? Want na 34 jaar intensief vlees te eten gaat mijn lichaam nu dus wel iets missen.

Ik weet niet precies wat je onder basisingrediënten verstaat, maar je kunt prima leven op een vegetarisch dieet. Als je enige aanpassing is om het vlees weg te laten, ben je wel ongezond bezig. Je zult het moeten vervangen.

Wat eet je nu zoal op een dag (dus met vlees)?

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.521
Re: Sorry, ik was medeplichtig
« Reactie #2 Gepost op: 30 maart 2017, 21:45:08 »
Het is niet zo ingewikkeld om gezond vegetarisch te eten.