Vegatopia Forum

Eindhoven

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re:Eindhoven
« Reactie #20 Gepost op: 06 juni 2013, 13:15:39 »
Help! Ik ga met 3 carnivoren naar het PSV stadion morgen. Weet iemand waar we lekker kunnen eten?
Liefst op loopafstand van het stadion.

Thanks!

Offline Selly

  • *****
  • 30.770
Re:Eindhoven
« Reactie #21 Gepost op: 06 juni 2013, 13:33:23 »
Help! Ik ga met 3 carnivoren naar het PSV stadion morgen. Weet iemand waar we lekker kunnen eten?
Liefst op loopafstand van het stadion.

Thanks!

Bommel?
Berlage?
Boon?
,,,,فلافل

Offline lennekevg

  • ***
  • 139
Re:Eindhoven
« Reactie #22 Gepost op: 06 juni 2013, 15:03:09 »
Nooit geweest, maar wel dichtbij stadion: http://radioroyaal.be/

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re:Eindhoven
« Reactie #23 Gepost op: 06 juni 2013, 16:31:36 »
Bedankt voor de tips! Radio Royaal ziet er super uit, maar ik denk dat de rest van het gezelschap (types 'doe maar normaal dan doe je al gek genoeg') hier niet zo voor te porren zijn.
Dus die komt op mijn lijstje om zelf een keer te bezoeken :-).

De andere 3 ga ik voorstellen.

Thanks voor de snelle reacties!

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.900
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Eindhoven
« Reactie #24 Gepost op: 06 juni 2013, 16:39:35 »
Veel plezier met Guus he ;)

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re:Eindhoven
« Reactie #25 Gepost op: 11 juni 2013, 11:22:20 »
Bedankt voor de tip om bij Bommel te gaan eten! Het was heerlijk weer dus we hebben lekker op het terras gegeten.

De carnivoren waren blij met hun entrecote en ik was ook erg in mijn sas met de heerlijke gevulde avocado, met gepofte aardappel en salade.

Vooraf aten we broccoli-gorgonzolasoep en dat alles voor maar 14,50pp!

(Guus was ook erg leuk)

Offline lennekevg

  • ***
  • 139
Re:Eindhoven
« Reactie #26 Gepost op: 01 juli 2013, 10:45:56 »
Afgelopen vrijdag bij Zarzo gegeten (http://www.zarzo.nl/), een Spaans georienteerd restaurant maar dan met moderne twist.

Eerst bovenin wat gedronken, met 3 amuses. Eentje met kip, hoewel van te voren doorgegeven dat er een vega bij was, jammer dus. Toen een soort hele dunne crackers (gefrituurd denk ik, maar deed niet vet aan), met een lichte champignonsmaak. Daarna een stukje yoghurt-sorbetijs met piment , een stukje tomaat en munt-limoen (?) cress, geserveerd op een halve limoen waarbij je die een beetje moest aflikken, aldus de ober. Jammie. Daarbij kwam een halve onrijpe aardbei (voor de frisse smaak, volgens de ober) met wat viskuit. Wederom jammer ;-). Maar gelukkig was er een kleine communicatiefout, want toen we aan tafel gingenkregen we weer deze amuse, maar nu met een vega versie: de aardbei met een stukje zeewier. Lekker! De laatste amuse was watermeloen met parmezaan-ijs. Ook erg goed! Daarna nog een brioche met olijfolie en boter, die op tafel bleef staan voor het zuurdesembolletje bij het voorgerecht.

We hadden een 3 gangenmenu; mijn tafelgenoten wisten wat ze zouden krijgen maar het vega-menu stond niet op de kaart.
Vooraf: knolserlderij puree met een bijzondere zachte geitenkaas en een beurre blanc (geloof ik) en hazelnoot. Lekker!
Hoofdgerecht: linzen (die op zich niet zo heel bijzonder bereid waren) met o.a. doperwtes, artisjokken, en allerlei andere voorjaarsgroenten. Ter plekke werd er een wortel-vadouvansaus (?) over gegoten, die het geheel mooi op smaak bracht. Na het vrij romige voorgerecht werd is heel blij van dit groenterijke en kaasloze hoofdgerecht. (bij 1 gang kaas vind ik voldoende).
Nagrecht: whiskeyijs, met koffie-creme, amandelen en stukjes verse vijg. Heerlijk!

Bij de koffie en thee kwamen nog 5 friandises pp: o.a. een passievrucht-witte chocolade lollie, noten-appelgebakje, gezouten caramel fudge, truffel een 'ferrero rocher met roze zomerfruit' (zo verteld door de ober). Allemaal even lekker! De thee werd gedronken uit wijnglazen; chique maar ook wel spannend.

Bij de borrel & maaltijd dronken we de witte huiswijn: een rueda. Lekker, maar had het wijnarragement ook wel willen proberen (de bediening was iedere keer zo snel met bijschenken dat het er niet van kwam om het te bestellen).

Het 3 gangenmenu was 35 euro, uiteindelijk moesten we 70 pp afrekenen. Niet iets om iedere week te doen, maar we hebben er heerlijk gegeten en op de 'misser' met de amuse na, zou ik het zeker aan vegetariers aanraden (vooral met carnvorisch gezelschap). Het personeel vond ik vriendelijk en attent, zonder opdringerig te zijn.

brenda_lelie

Re: Eindhoven
« Reactie #27 Gepost op: 24 november 2014, 21:22:59 »
Weet iemand een leuk plekje in het centrum waar je voor een concert nog snel wat kan eten? We hebben maar een kap uur, het concert is in Frits Philips muziektheater.

Offline Selly

  • *****
  • 30.770
Re: Eindhoven
« Reactie #28 Gepost op: 24 november 2014, 21:53:42 »
Weet iemand een leuk plekje in het centrum waar je voor een concert nog snel wat kan eten? We hebben maar een kap uur, het concert is in Frits Philips muziektheater.

Ik heb het mijn zus gevraagd die er woont.
,,,,فلافل

brenda_lelie

Re: Eindhoven
« Reactie #29 Gepost op: 25 november 2014, 12:31:53 »
Wat fijn, dankje! Ben benieuwd :)

Offline Joske

  • *****
  • 2.829
  • Geslacht: Vrouw
Re: Eindhoven
« Reactie #30 Gepost op: 25 november 2014, 14:28:48 »
Ik was laatst in Eindhoven en verslikte me in de parkeertarieven. Een halve euro per 12 minuten  :o We zijn dus niet lang gebleven...

brenda_lelie

Re: Eindhoven
« Reactie #31 Gepost op: 25 november 2014, 14:33:27 »
Wij stonden een keer in een parkeergarage midden in het centrum en dat was niet duur. Was wel savonds.

Overigens vind ik 0,50 per 12 minuten niet zo duur. In mijn straat in Nijmegen (buiten het centrum) is het 2,50 per uur.

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re: Eindhoven
« Reactie #32 Gepost op: 25 november 2014, 16:54:34 »
Da's een heel verschil  ;D

Offline Selly

  • *****
  • 30.770
Re: Eindhoven
« Reactie #33 Gepost op: 25 november 2014, 22:18:38 »
Mijn zus (ook veggie) zegt:

Citaat
Dichtbij het Frits Philips muziektheater zit
http://www.muziekgebouweindhoven.nl/eten-en-drinken/meneer-frits Ik kan me voorstellen dat die wel snel serveren ivm een voorstelling.
Het muziektheater zit aan de Markt. Hier zit een aantal cafés die ook eten serveren
Oa http://www.centraaleindhoven.nl Maar daar word je niet echt heel blij van.
Iets verder lopen, maar via de achteruitgang van de heuvel galerie maar een paar minuten lopen, zit wel een goede Italiaan http://www.daverdi.nl/tableaux/index.php serveert over het algemeen snel. Wel reserveren van de voren. Da Verdi ligt tussen station en muziekgebouw, is wellicht een argument om hierheen te gaan.
Iets verder lopen, 5 minuten is de Kerkstraat met oa www.ons.nu Kunnen ook snel serveren is leuk en lekker eten.

Bij ONS ben ik ook wel eens geweest en dat vond ik inderdaad superlekker.
,,,,فلافل

brenda_lelie

Re: Eindhoven
« Reactie #34 Gepost op: 26 november 2014, 06:23:26 »
Dankjewel!

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.312
Re: Eindhoven
« Reactie #35 Gepost op: 26 november 2014, 08:26:19 »

Offline lennekevg

  • ***
  • 139
Re: Eindhoven
« Reactie #36 Gepost op: 21 juli 2015, 13:11:41 »
Zondag bij Afghani gegeten (http://www.afghani.nl/). Klein restaurantje, met leuke combi van traditioneel Afghaans/ perzisch en hip interieur. Zeer vriendelijke  en behulpzame bediening. Wij aten een combinatie van het 3 gangen weekmenu (€17,50) en het tapas menu (€22). Een lekker kikkererwten-aardappel stoofje vooraf, 3 curryachtige gerechten (waarvan 1 vega; tafelgenoten aten wel vlees), gegrilde aubergine met saus, spinazie, tzaziki, 2 soorten rijst en brood als hoofdgerecht, en rozen-ijs na. Zeer smakelijk, en heel goede prijs-kwaliteit verhouding. Vegetarisch eten is geen probleem en ze denken graag mee bij andere wensen.

Offline lennekevg

  • ***
  • 139
Re: Eindhoven
« Reactie #37 Gepost op: 11 januari 2018, 08:33:29 »
Gisteren gegeten bij 'Downtown Eindhoven - gourmet market' . Een soort van luxe food court. Leuke aankleding, beetje hipster met veel planten, maar gezellig. Hoewel het groot is komt het toch intiem over. De drankjes worden aan tafel bezorgd (wel direct afrekenen), en voor de het eten loop je naar een van de stalletjes: http://www.downtowngourmetmarket.com/participants , die meestal direct of binnen 5 minuten iets bereid hebben.
Wij hebben vanalles gedeeld: Afghaanse dumplings, nachos, truffel pizza en lekkere ijsjes. Ik vond de prijzen redelijk en kwaliteit prima. Leuk voor een informele borrel of etentje met vrienden, of snel etentje voor concert oid. Nadeel: er wordt gebarbecued en gefrituurd, en dat ruik je later wel aan je kleding.

Offline lennekevg

  • ***
  • 139
Re: Eindhoven
« Reactie #38 Gepost op: 16 december 2022, 10:36:37 »
Gisteren met collega's gegeten bij De Vooruitgang, aan de Markt. Vriendelijke en snelle bediening en voldoende vega en vegan keus. Ik had 2 voorgerechten, smakkvol en goede porties. Geen culinaire hoogstandjes, maar lekker en gezellig. Prima plek om naar toe te gaan voor een drankje of hapje voor film of theater, na een dag sightseeing, groepen, en verschillende niveaus van smaak avontuurlijkheid.