Vegatopia Forum

Zeeland

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.314
Re:Zeeland
« Reactie #20 Gepost op: 20 september 2010, 12:17:33 »
Van het weekend in Zeeuws- Vlaanderen geweest. Zaterdag gegeten bij het eerste restaurant wat we konden vinden met een vegetarisch optie. De Korenbeurs in Hulst. De optie was "in de oven gegaarde lasagne". (Gelukkig maar, was wel benieuwd hoe ze dat anders wilden klaar maken).

Was wel ok, wel fijn ook dat ze vroegen of ik het met of zonder kaas wilde. Goede wijn en bediening, voor zo'n dagje uit wel prima.

Offline Agnesje

  • ***
  • 278
  • Geslacht: Vrouw
Re:Zeeland
« Reactie #21 Gepost op: 22 januari 2011, 13:28:28 »
in Vlissingen zit je wel lekker bij strandpaviljoen Panta Rhei, en ze hebben zelfs een vegetarische hamburger op de kaart. hij is niet superavontuurlijk, maar wel eens erg leuk voor de verandering na al die Mc. D enzo... ik vond hem goed te doen, en je krijgt ook het gevoel dat je eens lekker mee kunt snacken, haha
de gevulde paprika heb ik nog nooit geprobeerd eigenlijk. tevens is er een vegetarische salade.
ook is er uitzicht en lekker bier...en op zondag muziek.

Verana

Re:Zeeland
« Reactie #22 Gepost op: 05 februari 2011, 13:39:17 »
Als je in Middelburg bent en es lekker en beetje sjiek wilt eten ( moet je wel reserveren hoor ) dan is restaurantje nummer 7 een heel leuk idee. Als je dan van tevoren zegt dat je vegetarisch bent maken ze een heel menu voor je. ( staat ook op de kaart) Lekker bij een speciale gelegenheid. En de niet- vegetariers kunnen dan ook gewoon hun keuze maken. Ze komen ook bij je tafel vragen wat je echt niet lekker vindt en wat de dag- schotel is enzo. De menu's variëren van ongeveer 32.50 euro tot 40 euro en het vegetarische menu ( als ik het nog goed heb) was geloof ik 35,- euro. Dus da's echt als je iets te vieren hebt  :-*
Restuarantje Nr 7 Rotterdamse Kaai Middelburg 0118- 627077 ( ma. gesloten ) Eet smakelijk :)
Verana

Re:Zeeland
« Reactie #23 Gepost op: 10 augustus 2011, 22:35:06 »
Ik woon zelf in Middelburg en inmiddels hier en daar wat vegetarisch uit geprobeerd.

Stefano's en Raymondo niet je van het, kom er vaak maar meer voor een drankje.  Meestal val je toch weer terug op de geitenkaas met salade. Stefano's is verbouwd, hebben nog steeds die zielige kreeften waar ik dus meerdere keren over klaag (en ik  niet alleen), maar ze hebben wel wat mee veggie keuze dan raymondo. De oosterse groentensoep is echter gewoon een groentenboullion blokje met wat groenten, smaalt niet oosters. De tomatensoep zou echt vegetarisch zijn.

In Middelburg iets meer keus. Zanzi-bar (tussen de vriendschap en brooklyn) heeft nogal wat vegetarische tapas (meer dan vlees / vis). Daarnaast hebben ze een mais curry schotel die ik erg lekker vind voor niet achterlijk veel geld.

Er zijn wel wat meer restaurants die best leuke dingen op de kaart hebben staan (Desafinado, Zenc, Panneke) maar dan is het vleesgedeelte voor de niet-vegetariche partner niet zo leuk dus weinig kans om het uit te proberen.

Iets uit het centrum heb je in winkelcentrum Dauwendaele italiaans restaurant Mamma Mia zitten, echt heel leuk en lekker. Zeker voldoende keus voor (lacto) vegetariers.

Er is op deze wereld genoeg voor iedereen, maar er is niet genoeg voor een ieders hebzucht (Gandhi)

Re:Zeeland
« Reactie #24 Gepost op: 12 maart 2012, 23:26:15 »
Vegetarisch uit eten in Middelburg, op maandag nog wel. Soort mission impossible. Kwamen uit bij De Bommel die heel vooruitstrevend 3 vega hoofdgerechten op de kaart heeft staan.

Ik nam de groentesalsa met rijst die overgoten was met nachos met gesmolten oude kaas, guacamole en salade.

Leuk geprobeerd maar ietwat kansloos. Veel rijst, weinig salsa, nachos wel lekker. De salsa was dus zo'n bij elkaar geraapt gebeuren van mais en bonen met wat tomatensaus. Zoiets wat ik thuis bij elkaar in een hapjespan mik als ik een niks in huis heb (dat meestal nog wel).

Ik heb uiteraard enige feedback gegeven, geprezen dat ze in ieder geval 3 gerechten hebben maar dat dit wel erg simpel is. Edoch, ik ga wel terug om de geitenkaas in bladerdeeg buideltjes te proberen.
Er is op deze wereld genoeg voor iedereen, maar er is niet genoeg voor een ieders hebzucht (Gandhi)

Online karl

  • *****
  • 6.282
  • Geslacht: Man
Re: Zeeland
« Reactie #25 Gepost op: 04 mei 2015, 09:48:22 »
We waren blij verrast door De Kloveniersdoelen in Middelburg.
Indrukwekkend historisch gebouw met cinemazaal, zaal voor feesten, zomerterras en comfortabel en aangenaam ingericht Grand Café.
Lichte, smakelijke lunchgerechten zoals quesadilla's of veggieburger en op donderdag, vrijdag en zaterdag een leuk menu met vegetarische keuzemogelijkheid van rond de twintig euro. Vriendelijk personeel ook.
Het is vernieuwend om telkens met een wisselende kaart een andere wereldkeuken als uitgangspunt te nemen. Nu was dat de Libanese, met het kookboek de Soek.
« Laatst bewerkt op: 04 mei 2015, 09:50:56 door karl »