Vegatopia Forum

Blacklist

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Offline Yessica

  • ****
  • 703
  • Geslacht: Vrouw
Blacklist
« Gepost op: 03 september 2001, 00:50:00 »
Vanavond zijn we met 6 personen naar Old Siam in 's-Hertogenbosch geweest wat hier in de stad 2 weekjes geleden is geopend.

Na een minuut of 10 kregen we menukaarten, want er waren er niet meer beschikbaar en er werd niet gevraagd wat we wilden drinken.
Er stonden helaas geen vegetarische voorgerechten op de kaart. Zelfs bij de salades kon je alleen kiezen uit salades met vlees of vis. Ik zei dat ik dat wel wat magertjes vond, zeker voor een land dat bekend staat om vegetarische gerechten. "Daar denkt onze kok blijkbaar anders over" was het antwoord... Huh??  ???
Maar gelukkig, ze zou de kok vragen om 2 vegetarische salades te maken. Het aantal hoofdgerechten leek mee te vallen, maar nader bekeken was het niet echt bijzonder; tofu met groenten, tofu met pikante groenten, tofu met groente in rode kerrie, tofu met noedels en groente.
Mijn moeder die ook vegetarisch wilde bestellen nam samen met mij de salade en tofu met groente, ik ging voor de noedels. Kregen we bij het voorgerecht een enorme bord warme groente voorgezet. Het leek wel het hoofdgerecht dat zij besteld had, maar de rest kreeg gewoon zijn voorgerecht geserveerd, dus ik ging er maar vanuit dat dit de salade zou zijn. Niet dus... bij het opdienen van het hoofdgerecht, (waarbij we hetzelfde bestek moesten gebruiken want dat was op)kreeg ze exaxt hetzelfde gerecht Nou durft mijn moeder niet zo gauw iets te zeggen dus deed ik dat maar voor haar. Ze zouden gauw iets anders maken. Kreeg ze een bord rijst met een paar kleine stukjes groente erdoor. Zonder kruiden of iets.. was echt heel flauw. Mijn gerecht was erg flauwtjes en de noedels waren niet knapperig maar zacht en volgens mij is het dan gewoon mihoen, maar dat weet ik niet zeker en mijn broer die een zoet gerecht bestelde, kreeg een pittige schotel.
We bestelden nog verse jus d'orange, maar dat was ook op, dus kregen we uit een pakje. (er stond later wel verse jus op de rekening..)
Een niet zo geslaagde avond voor mam en mij, maar de anderen hebben wel lekker gegeten, al was het dan niet was ze besteld hadden. Een nagerecht bestellen leek ons niet zo verstandig (intussen was er wel weer bestek en werd er schoon bestek neergelegd op onze vuile servetten...) en kwam de rekening. Hadden ze het hoofdgerecht van mam gewoon voor de volle mep geteld ( f 32,50) Ik zei dat we natuurlijk niet f 22,50 gingen betalen voor een voorgerecht en nog eens f 32,50 voor exact hetzelfde hoofdgerecht. Dat extra bordje rijst is natuurlijk nooit f 32,50 waard. Ze begreep niet waar ik het over had, want ze had ons nog gematst... Die salades waren een hoofdgerecht en kostten dus f 32,50 maar ze had er maar f 22,50 voor gerekend en het hoofdgerecht heeft ze toch gekregen? Ja, dat het hetzelfde was kwam door een interne communicatiefout, maar ze heeft het gekregen, zelfs met een extra bordje rijst dus moet ze er ook voor betalen. ???
Ik was het er dus niet mee eens en de dame in kwestie werd ook wat taai en toen zei ze; "onze koks snappen niets, want ze spreken allen thai, daarom is het fout gegaan."  Ook niet een bijster slimme opmerking. Gelukkig mengde de bedrijfsleider zich in het gesprek en hij streepte de verse jus en het hoofdgerecht van de rekening af.

Goed, we hebben uiteindelijk niet hoeven betalen voor hun fout, maar het blijft jammer van de avond.
De grootste misser vind ik nog altijd dat er geen enkel vegetarisch voorgerecht op de kaart stond. Zelfs de Argentijnse grillroom heeft vegetarische (voor)gerechten op de kaart staan...
« Laatst bewerkt op: 15 september 2003, 11:16:10 door Sander »

annemarie26

Huilen bij ChiangMai in Hilversum
« Reactie #1 Gepost op: 09 oktober 2002, 15:14:00 »
Grote teleurstelling

Thais restaurant Chinag Mai in Hilversum is al tijden mijn favoriete "vegetariers vriendelijke" restaurant. In de restaurantgids op Vegatopia staat dat de kokkin een boedhist is en dus ook geen vissaus ed. gebruikt. Toen ik echter in de keuken vroeg hoe ze mijn favoriete gerecht Tom Yam Hed (vegetarische soep) maken, ben ik hevig geschrokken Als ingredienten werden kippebouillon en sambal met trassie (vis) genoemd. Verre van vegetarisch dus. Het lijkt me goed wanneer de tekst op Vegatopia gewijzigd wordt, want deze is nu heel misleidend!

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Eko eetcafé in Haarlem
« Reactie #2 Gepost op: 22 januari 2003, 18:50:39 »
Iemand schreef mij:

Citaat
Heel erg goedkoop is het niet meer en de creativiteit is erg ver te zoeken!
sommige gerechten staan al meer dan tien jaar op de kaart. Het enige wat er verandert is dat het een steeds kleinere portie wordt en het wordt steeds meer een visrestaurant.
Jammer van éen van de weinige vegetarische restaurants in Haarlem.

Zijn er meer mensen met die ervaring?

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Eko eetcafé in Haarlem
« Reactie #3 Gepost op: 16 februari 2003, 15:25:48 »
En via via ontving ik ook het commentaar van de Fam. Koster

Citaat
Wij  hebben er ook gegeten, de bediening was om mee te beginnen ontzettend onverschillig! het eten was absoluut fantasieloos. Creativiteit nul komma nada! de prijzen niet aantrekkelijk, als je dit vergelijkt met Chez Val in Den Haag , dat is pas leuk, lekker

familie Koster Haarlem

Offline bart

  • *****
  • 2.585
  • Geslacht: Man
Blacklist
« Reactie #4 Gepost op: 20 februari 2003, 14:48:32 »
Weet je wat ik vind?
Dat vega's veel te aardig zijn. Het stikt hier in Nederland van de restaurants die hun vegetarische gasten hondenvoer voorzetten (behalve dan dat honden liever vlees eten), maar op Vegatopia kan je alleen nazoeken waar je een wél eetbare maaltijd kan halen. Af en toe wordt er wat geklaagd over een restaurantje, of het gebrek aan keuze.
Jullie zijn toch de klant? Jullie zijn toch koning? Tijd voor Kloten!

Wat gaan we doen?
Een blacklist opstellen van de tien allerberoerdste restaurants/ketens voor vega's, en die opsturen naar elke redactie met een e-mail adres.
De regels:
-op elk restaurant dat voor het publiek open is is het vrij schieten. Je bedrijfskantine of de soos van je studentenvereniging doet niet mee.

-Er zijn drie categoriën:
1) De nalaters: restaurants die geen eten voor vega's op de kaart hebben staan. Als  speciaal van tevoren wordt gebeld is de vervolgens opgediene maaltijd of stiekem toch niet vegetarisch, of domweg niet te vreten.
2) De falers: restaurants die wel één of meerdere vegetarische recepten op de kaart hebben staan, maar die zijn vies of niet vegetarisch.
3) De ketters: specifiek vegetarische restaurants die denken dat het feit dat je een vegetarisch restaurant bent betekent dat je je gasten smerig grauw eten voorschotelt.

-Maximaal 1 keer stemmen per categorie a.u.b.
De uitslag sturen we als persbericht de wijde wereld in, dus voel je vrij om horrorverhalen, scheldpartijen en klachten bij je post te melden.
It's a long way to the top if you wanna rock n' roll

Offline Sander

  • ******
  • 5.528
  • Geslacht: Man
Re:Blacklist
« Reactie #5 Gepost op: 20 februari 2003, 17:23:59 »
Categorie 1:

Restaurant Trattoria l'Olivo
Heuvel 41 5038CS Tilburg

Geen vegetarische hoofdgerechten op de kaart. Ook niet bereid om er wat moois van te maken. Op verzoek een dubbele portie voorgerecht als hoofdgerecht gekregen, maar toen ik de rekening zag heb ik betaald en tot nooit meer ziens geroepen.  :angry4:

Maar ik mag nog nieteens klagen. Verslag van Pieter de Graaf in deze thread:

Mijn vrouw en ik hadden iets te vieren en gingen naar restaurant L'Olivo in Tilburg. Toen wij vroegen of er mischien een vegetarisch hoofdgerecht kon worden gemaakt kregen wij het antwoord u kunt van de kaart eten, de lasagne en penne zijn vegetarische tussengerechten. Er was geen keus dus wij namen die twee gerechten. Mijn vrouw vroeg tijdens het eten van haar lasagne wat is dit? Gehakt! Wij de gastvrouw roepen o sorry mijn collega is het vergeten door te geven. Daarop kwam onze bediende O moest dat vegetarisch zijn dan?  Wij wilde natuurlijk gelijk de rekening, maar wilde niet voor de lasagne betalen, waarop wij weggingen. De eigenaar heeft ons toen als twee snotapen buiten bedreigd, volgescholden en wij moesten blij zijn dat we bij hem mochten eten. Welkom bij Trattoria L'Olivo


 
« Laatst bewerkt op: 14 juni 2004, 15:27:52 door Sander »
“it's strange how life makes sense in time...”

Offline bart

  • *****
  • 2.585
  • Geslacht: Man
Re:Blacklist
« Reactie #6 Gepost op: 20 februari 2003, 18:08:55 »
Net als Maud in een andere draad wil ik in Categorie 3 Milky's in Utrecht vermelden. Vies, lelijk, ongezellig. En ze schenken er geen bier.
It's a long way to the top if you wanna rock n' roll

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Blacklist
« Reactie #7 Gepost op: 20 februari 2003, 22:25:22 »
Wat gaan we doen?
Een blacklist opstellen van de tien allerberoerdste restaurants/ketens voor vega's, en die opsturen naar elke redactie met een e-mail adres.

Ik vind het een cool idee  :) maar het lijkt me toch (oohh ik denk vast al weer veel te praktisch) handig bij die lijst ook een lijst te voegen waar je WEL fatsoenlijk vegetarisch kan eten, want ik zie al weer een kop in het nieuws verschijnen "zelfs vegetariers vinden vegetarisch eten vies" o.i.d. en da's toch ook niet helemaal de bedoeling.
,,,,فلافل

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Blacklist
« Reactie #8 Gepost op: 21 februari 2003, 08:53:09 »
Waar je wel fatsoenlijk kan eten kun je in de restaurantgids lezen en ook hier in Restaurants.
« Laatst bewerkt op: 02 maart 2003, 21:41:09 door Annemieke »

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Blacklist
« Reactie #9 Gepost op: 21 februari 2003, 10:59:54 »
ja dat weet ik ook wel, maar natuurlijk niet iedereen.
,,,,فلافل

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Blacklist
« Reactie #10 Gepost op: 21 februari 2003, 12:33:39 »
Is dit het startschot voor de Vegatopia Oscars voor restaurants?

in de categorie 'vies eten bij veggierestaurants' zijn genomineerd....

:)
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Anya

  • ****
  • 737
  • Geslacht: Vrouw
Re:Blacklist
« Reactie #11 Gepost op: 27 februari 2003, 17:20:14 »
Weet je wat ik vind? Dat vega's veel te aardig zijn. Het stikt hier in Nederland van de restaurants die ...

Maak je alleen een blacklist voor Nederland, Bart?

Offline bart

  • *****
  • 2.585
  • Geslacht: Man
Re:Blacklist
« Reactie #12 Gepost op: 28 februari 2003, 16:46:44 »
Voorlopig reageert er niemand, dus maak ik helemaal niets :) Ik wil op zijn minst 200 stemmen, dus roep vrienden en bekenden op om langs te komen en hun gal te spuwen!

En voor Belgie wil ik best een apart lijstje maken.

BB
It's a long way to the top if you wanna rock n' roll

ellen

Re:Blacklist
« Reactie #13 Gepost op: 01 maart 2003, 21:46:30 »
Er is een restaurant waar ik met kerst eens heel slecht heb gegeten - ik kreeg 2 vegetarische schnitzels- maar daar ben ik de naam van vergeten, dus dat houden we te goed.

Vanavond heb ik gegeten in Odessa te Nijmegen. Odessa is eigenlijk een goed restaurant. Het eten is lekker, de sfeer is er goed, en vegetariers hebben keuze uit 5 gerechten (1 is er veganistisch)

Het  grootste minpunt is echter dat ze er al ongeveer 2 jaar dezelfde kaart hebben. Als je er vaak komt eten, wat ik wel deed, ken je de paneer sak wel.
Ze beloofden al heel lang dat er een nieuwe zou komen (voorheen wisselde het ook veel vaker). Nu werd er gezegd dat ze rond 15 maart een nieuwe zouden hebben.

Ik moet er over een maand dan maar eens weer eten, en als ze die niet hebben, mag Odessa op de zwarte lijst.

(misschien helpt het :))
« Laatst bewerkt op: 01 maart 2003, 21:53:29 door ellen »

Offline Anya

  • ****
  • 737
  • Geslacht: Vrouw
Re:Blacklist
« Reactie #14 Gepost op: 02 maart 2003, 22:25:26 »
En voor Belgie wil ik best een apart lijstje maken.

Dan mag De Façade in Antwerpen erop. Het is een "gemengd" restaurant, dat vroeger bekend stond om z'n goede aanbod voor vegetariërs; vooral de veggie pasta werd overal geprezen, maar ik vond het slaatje met gebarbecuede quornsatés het lekkerst. Onlangs bleek echter dat het restaurant er serieus is op achteruit gegaan! Ik kreeg te horen dat er geen quorn te krijgen was (om 18u, dus die kon moeilijk al uitverkocht zijn) en een aantal andere dingen waren ook niet te verkrijgen. Ik heb me tevreden moeten stellen met een enorm duur slaatje dat zo weinig vulde dat ik achteraf nog falafel ben gaan halen, en m'n vriendin wist me te vertellen dat de veggie pasta (die ze vroeger heel lekker vond) nu ronduit vies smaakte. En dan hadden ze het vroeger zo lekkere Turkse brood ook nog eens vervangen door gewone boterhammen...

Offline Brent

  • ****
  • 600
  • Geslacht: Man
Re:Blacklist
« Reactie #15 Gepost op: 03 maart 2003, 08:20:21 »
Ïk heb al een mail naar Lunchgarden  (keten) om te vragen waarom ze geen vegetarische menus voorzien. ik heb nog geen antwoord ontvangen.

Twee eethuizen waar je als vegetariër alleen een vies slaatje kan bestellen:('t is wel al een jaartje of zo geleden dat ik er nog geweest ben)
                                    De Witte in Hasselt
                                   Het Nieuwscafé in St Truiden

Aan de sla hing zelfs nog een wortel met zand eraan. Dus gewoon uit de grond getrokken. :pukey:

overanalizing

Re:Blacklist
« Reactie #16 Gepost op: 03 maart 2003, 10:57:37 »
Ïk heb al een mail naar Lunchgarden  (keten) om te vragen waarom ze geen vegetarische menus voorzien. ik heb nog geen antwoord ontvangen.


Daar hebben ze ondertussen al een quorn-menu.

Offline bart

  • *****
  • 2.585
  • Geslacht: Man
Re:Blacklist
« Reactie #17 Gepost op: 03 maart 2003, 11:24:11 »
In categorie 1 nomineer ik de Burger King keten, die nog steeds geen vega-hamburger verkoopt.
It's a long way to the top if you wanna rock n' roll

Offline nicky_too

  • ****
  • 947
  • Geslacht: Vrouw
Re:Blacklist
« Reactie #18 Gepost op: 03 maart 2003, 11:28:24 »
In categorie 1 nomineer ik de Burger King keten, die nog steeds geen vega-hamburger verkoopt.

Da's een goeie! Die onderschrijf ik graag!

groeten,
Nicky
"AAAH!!"
"HMPF!"

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Blacklist
« Reactie #19 Gepost op: 03 maart 2003, 11:50:24 »
In categorie 1 nomineer ik de Burger King keten, die nog steeds geen vega-hamburger verkoopt.
:)
Ik kom daar toch nooit! Nu kan je denk wel een hoop fast-food ketens erbij schrijven :)
Stem op de Partij voor de Dieren