Vegatopia Forum

Blacklist

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline @rno

  • *****
  • 2.330
  • Geslacht: Man
Branche-restaurant in Tulip hotel Amersfoort
« Reactie #300 Gepost op: 29 november 2007, 07:17:25 »
Eén vegetarische menu-item. Een wrap met spinazie en wat pijnboompitten. 12,50 Euro. Ik vond dat niet de moeite waard. Weinig smaak.

Men gaf wel aan, dat ik kon kiezen uit andere menu's en dat men dan het vlees/vis zou weglaten. Of ik kon zelf een menu samenstellen. (Het is nu eenmaal een duur restaurant). Ik gaf aan, dat ik toch wat meer keuzes onder de titel "Vegetarisch" had verwacht.

De rauwkostsalade (zonder vlees etc.) was wat fantasierijker, maar bestond voor een groot deel luchtige sla (lijkt het lekker veel). 9,00 Euro.
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Offline Hausfrau

  • ****
  • 704
  • Geslacht: Vrouw
Voetbalstadion
« Reactie #301 Gepost op: 05 februari 2008, 13:59:51 »
Hij kan ook onder restaurants natuurlijk, maar:
was zondag in de ArenA. Afgezien van de dramatische wedstrijd (met dramatisch resultaat) hadden ze er ook alleen dramatische broodjes kaas, danwel van die calorienbommen. Geen enkel warm niet vlees (nou ja, vlees)rijk gerecht. En het was zo koud. En ook geen cappucino. Niks.
Dus alleen warme chocomel op en een snickers  :P
In de Kuip hebben ze in ieder geval nog patat!
Hoor wie klopt daar kinders???

Re:Voetbalstadion
« Reactie #302 Gepost op: 05 februari 2008, 14:11:31 »
In de Kuip hebben ze in ieder geval nog patat!

Feyenoord had zeker gewonnen? :voetbalwortel2:
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Agnesje

  • ***
  • 278
  • Geslacht: Vrouw
Re:Blacklist
« Reactie #303 Gepost op: 09 februari 2008, 12:54:32 »
Weet je nog hoe die zaak in Valkenburg heette?

nee dat weet ik dus niet meer, helaas

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Blacklist
« Reactie #304 Gepost op: 24 februari 2008, 22:00:58 »
Raan Phad Thai en Song Kwae op de Nieuwmarkt in A'dam zaten vol, en we dachten dat de Thai in de Koningsstraat waar we graag komen ook wel vol zou zitten, dus gingen we naar Chao Phraya, ook op de Nieuwmarkt, en enorm groot, we zijn er wel eens vaker geweest en toen was het best okee.
De bediening had het zeer druk, op een gegeven moment ging de keuken zelfs mee bedienen omdat het eten te lang bleef staan.
Veggie eten is goedkoop (11 euro), de Groene Curry was lekker tot.. er op t eind opeens een stuk kip in zat. Brr.
Het was er duidelijk per ongeluk in gevallen, er was verder geen stuk kip te zien, dus ik wilde nog wat dooreten van de tofu, maar had toen toch onbewust geen trek meer.
Bediening maar geroepen: 'er zit kip in de veggie schotel', ober loopt naar de open keuken, de kokkin (er werken hier alleen vrouwen in de keuken, da's op zich wel leuk)wilde wat zeggen tegen me, en wijst me terwijl ik de keuken in kijk op bakjes, om duidelijk te maken dat er per ongeluk kip in terecht is gekomen en ze zegt sorry en of we nog wat willen drinken. Nou nee, we gingen net weg, en ik snap best dat zoiets kan gebeuren, maar toch is het slordig.
Bij de rekening die we vervolgens moesten betalen kregen we ook geen korting, of 1 van de al genutigde drankjes gratis ofzo.
Sja, zoiets kan best gebeuren, maar toch vind ik het stom. Hoef hier niet zo vlug heen.
,,,,فلافل

Offline renske

  • ****
  • 809
  • Geslacht: Vrouw
    • Zoetekauwen
Re:Blacklist
« Reactie #305 Gepost op: 25 februari 2008, 18:24:08 »
Raan Phad Thai en Song Kwae op de Nieuwmarkt in A'dam zaten vol, en we dachten dat de Thai in de Koningsstraat waar we graag komen ook wel vol zou zitten, dus gingen we naar Chao Phraya, ook op de Nieuwmarkt, en enorm groot, we zijn er wel eens vaker geweest en toen was het best okee.
De bediening had het zeer druk, op een gegeven moment ging de keuken zelfs mee bedienen omdat het eten te lang bleef staan.
Veggie eten is goedkoop (11 euro), de Groene Curry was lekker tot.. er op t eind opeens een stuk kip in zat. Brr.
Het was er duidelijk per ongeluk in gevallen, er was verder geen stuk kip te zien, dus ik wilde nog wat dooreten van de tofu, maar had toen toch onbewust geen trek meer.
Bediening maar geroepen: 'er zit kip in de veggie schotel', ober loopt naar de open keuken, de kokkin (er werken hier alleen vrouwen in de keuken, da's op zich wel leuk)wilde wat zeggen tegen me, en wijst me terwijl ik de keuken in kijk op bakjes, om duidelijk te maken dat er per ongeluk kip in terecht is gekomen en ze zegt sorry en of we nog wat willen drinken. Nou nee, we gingen net weg, en ik snap best dat zoiets kan gebeuren, maar toch is het slordig.
Bij de rekening die we vervolgens moesten betalen kregen we ook geen korting, of 1 van de al genutigde drankjes gratis ofzo.
Sja, zoiets kan best gebeuren, maar toch vind ik het stom. Hoef hier niet zo vlug heen.

Ai, jammer! Wij zitten daar af en toe ook wel eens en er gaat regelmatig wat mis. Maar kip in mijn eten, dat heb ik nog nooit gehad. De bediening laat wel vaak te wensen over, ik weet dat het er altijd druk is, maar ze zijn zo maf, zo onaardig, gek hoor..

zosten

Re:Blacklist
« Reactie #306 Gepost op: 26 februari 2008, 11:25:17 »
kijkt er iemand ooit wel es naar Kitchen Nightmares (of oorlog in de keuken) van Ramsey of De Smaakpolitie??? ;)
Woensdagavond op VijfTV, Net5, BBC4, kijken dus.

Dan krijg je meteen een realistisch beeld hoe het bij de meesten aan toe gaat! Zelfs mijn vrouw heeft jaren in een zeer drukke keuken gestaan. Ze kan er dus ook van meespreken. :P Er zijn maar bitter heel weinig keukens die betrouwbaar zijn en zeker als je vegan eet. Gegarandeerd heb je ergens wel zuivel binnen.
Wijzelf zijn al vele malen teleurgesteld terug naar huis gegaan. We hadden zelfs al es aardbeien gekregen die smaakten naar vlees! Wat denk je daarvan! Bwah. Waarschnlk hadden ze deze op dezelfde vleesplank gesneden. Stelletjes viezerikken.
We gingen soms speciaal es met de trein naar Antwerpen. Dagje uit naar ...
Lombardia heet het. Het interieur was zeer rommelig, ongezellig, druk & koud. De eerste keer viel het dik tegen vooral omdat die rimpelige oude tante die bediende echt kort & onbeschoft was.  Teleurstellend en duur voor wat het is. Tweede keer was het opvallend beter wrschnlk omdat de baas er zelf was? En de derde keer was het weer allesbehalve qua bediening. We voelden ons echt niet op ons gemak want we vertrouwden hen voor geen cent. Wat een rotzooi daar zeg....! Zullen ze koe-slagroom geven op onze koffie of toch die plantaardige slagroom...? pfffff, gelukkig toch wel! Toen ik achterin ging spioneren zgn naar het vuil toilet en om te betalen en es goed rondneusde wist ik al meer dan genoeg. Nie moeilijk dat ze hun koeltoonbank vol hangen met stickers (vuile boel).  ;D  
Een vriendin vertelde me dat ze ananas van de ALDI zag liggen. Op de vraag waarom ze Aldi fruit verkopen voor biofruit kreeg ze snauwerig het antwoord, "ja en dan? Wat moet je doen als je niets anders hebt?"
Sindsdien zet ze daar geen stap meer binnen, vroeger ging ze daar zelfs heel veel. Er zijn nog genoeg klanten over, dus...waarom zich daar druk om maken? ??? :-[

Het valt me soms wel op dat hoe meer ze alles aan hun laars lappen hoe beter de zaak draait.  Hoe vettiger hoe prettiger!  :P

« Laatst bewerkt op: 26 februari 2008, 11:52:22 door zosten »

Sofia

Re:Blacklist
« Reactie #307 Gepost op: 16 maart 2008, 15:13:12 »
Pssst Amigo (Mexicaans) (Pauwstraat 14 6811 GK Arnhem) wil ik graag nomineren voor de Blacklist, niet omdat ze vegetariërs onvriendelijk zijn. Juist niet, want ze bieden ontzettend veel aan op vegetarisch gebied, waaronder een lijst met vegetarische Mexicaanse tapas (wist niet dat dat bestond) en ook nog een rits vegetarische gerechten.

Wij (mijn vriend en ik, beide vegetariër) besloten voor de vegetarische tapas te gaan en leuk allemaal dingen uit te proberen. Zo gezegd zo gedaan. En ik moet zeggen dat ik me niet kan herinneren zo vies, smaakloos en eentonig te hebben gegeten. En dan doel ik vooral op de gerechtjes waar groente in verwerkt zat want ik heb zo het vermoeden dat in de keuken een hele grote pan met vieze groente prut staat die ze in de helft van de gerechtjes verwerken. Bah, wat was dat vies.  :-X

- Pasteitje gevuld met groenten overgoten met rancherosaus
- Mini taco met groenten en salsa
- Met groenten gevulde paprika
- Roergebakken groenten met nootjes en fetakaas
- Tarwetortilla gevuld met groenten en kaas

Allemaal met dezelfde vieze groente, erg jammer dat ze daar niet even wat meer variatie in aan hebben gebracht zodat je niet het idee hebt steeds weer het zelfde te eten in een andere vorm.  :(

En daarnaast deed me dat pasteitje nog het meeste denken aan gevulde koek, raar 'deeg' zat daaromheen.. met de vieze groente als vulling verzopen in rancherosaus.

Ik heb alles opgegeten, vooral omdat het toch maar kleine dingetjes waren, maar ik kan absoluut niet zeggen dat ik tevreden ben weggegaan. En dat terwijl de andere dingen toch best lekker waren zoals de maiskolf en gepofte aardappel. Ik ga er ook niet meer heen.

Sofia

Re:Blacklist
« Reactie #308 Gepost op: 16 maart 2008, 17:02:38 »
Oh, ik hoor net dat het daar eigenlijk ontzettend kan wisselen.
De ene keer is het erg lekker en de andere keer stelt het niet zo veel voor. Dus kan me ook voorstellen dat andere mensen er best positief over kunnen zijn. :)

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Blacklist
« Reactie #309 Gepost op: 28 april 2008, 19:48:15 »
Papaya, Indonesische afhaaltoko in Rotterdam. P. vroeg nog of er geen vlees in de nasi en bami zat. Ik vond het een en ander al wat raar smaken. Waarschijnlijk vleesbouillon e.d. Uit de nasi en bami visten we gewoon stukjes vlees. Geen idee wat voor vlees, maar vies en draderig genoeg om niet meer door te kunnen eten.

Niet meer afhalen dus.

Offline IneN

  • ****
  • 873
  • Geslacht: Vrouw
Re:Blacklist
« Reactie #310 Gepost op: 28 april 2008, 20:09:38 »
Bweikk, zo'n stoofvlees-substanties in afhaalchinezen/...  :-X

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Blacklist
« Reactie #311 Gepost op: 29 mei 2008, 23:05:46 »
De tahoe met groenten in pittige saus van A-fusion. De rest van A-fusion moet absoluut op de whitelist, maar dit was gewoon vies. Van die heel zachte tahoe in een raar zoutige saus met nauwelijks groenten. Wel heel veel, waardoor ik na redelijk wat gegeten te hebben toch nog driekwart liet staan..
This is between me and the vegetable!

Offline IneN

  • ****
  • 873
  • Geslacht: Vrouw
Re:Blacklist
« Reactie #312 Gepost op: 31 mei 2008, 10:47:27 »
Soeki, in de Volksstraat in Antwerpen.

Om hun slaatje met geitenkaas, waar verdomd veel spek in zit verwerkt.
En om hun geringe (vooral niet-vegetarische) keuze.
« Laatst bewerkt op: 31 mei 2008, 10:47:41 door IneN »

ericr

Re:Blacklist
« Reactie #313 Gepost op: 06 juni 2008, 09:07:47 »
De tahoe met groenten in pittige saus van A-fusion. De rest van A-fusion moet absoluut op de whitelist, maar dit was gewoon vies. Van die heel zachte tahoe in een raar zoutige saus met nauwelijks groenten. Wel heel veel, waardoor ik na redelijk wat gegeten te hebben toch nog driekwart liet staan..

Die is inderdaad niet lekker. Mijn vriendin vond er ook weinig aan, doorgegeven aan de bediening en ze kreeg gratis een vervangend gerecht. Goede service dus wel.
« Laatst bewerkt op: 06 juni 2008, 09:10:45 door ericr »

Offline Hausfrau

  • ****
  • 704
  • Geslacht: Vrouw
Re:Blacklist
« Reactie #314 Gepost op: 15 juni 2008, 20:45:58 »
Strandtent 19 in Zandvoort heeft onder de vega-gerechten een zalmgerecht staan. En als je dan zegt dat dat echt niet vega is, dan is dat zgn. open voor discussie  ???. Want ja, mensen die naar zee gaan willen toch vaak vis. Nou dan kijk ik toch bij de visgerechten  >:(
Hoor wie klopt daar kinders???

Offline greet

  • *****
  • 2.671
Re:Blacklist
« Reactie #315 Gepost op: 15 juni 2008, 22:15:34 »
bij mij laatste ook; in 't renteniershuis (dat is in viersel)
een schotel met scampi's tussen de vegetarische gerechten.
verder o zo origineel een salade en een wokschotel (waarom zijn de vegetarische wokschotels zoooooo origineel tegenwoordig? krokante groentjes met wat sojasaus! wahoe! >:()
dus dan maar de salade genomen. was wel oké, veel verschillende groenten en fruit, maar niks origineels of speciaals, terwijl de rest wel heel kwaliteitsvol en zo is.
ach ja, zuchten we dan maar weer, en zoeken voort naar betere dingen in de omgeving.

ericr

Re:Blacklist
« Reactie #316 Gepost op: 26 juni 2008, 10:31:53 »
Strandclub Doen in Scheveningen mag ook op de blacklist.

Met mijn werk hadden we daar een bijeenkomst met aansluitend een etentje. Het etentje bleek een buffet te zijn, op zich wel zo handig omdat er dan meestal een wat ruimere keuze is.

Er was mij verteld dat ik voor het eten wel even contact op moest nemen met de partymanager om door te geven dat ik vegetarisch was. Ook al was er reeds doorgegeven dat er meerdere vegetariers zouden meekomen die dag.

Ik kon als eerste beginnen aan het buffet en zag al gelijk dat alle salades vlees of vis bevatten. Dan maar over naar de warme gerechten gegaan. Maar helaas, buiten wat krieltjes was het alleen maar vlees of vis. Op wat rauwkost na dan, maar goed ik ben geen konijn en echt veel voedingswaarde heeft dat ook niet.

Toch maar wat droge broodjes gepakt en wat aardappeltjes, je moet toch wat.

De partymanager was overigens in geen velden of wegen te bekennen. Na ongeveer 45 minuten was iedereen zo'n beetje uitgegeten. Op dat moment kwam de partymanager nog even langs om te vragen of er iets voor mij geregeld was. Geregeld? Mocht toch aannemen dat juist hij wat zou regelen. Heb toen maar aangegeven dat ik al klaar was met eten, had ook geen zin meer om in mijn eentje nog te gaan eten terwijl mijn collega's allemaal al klaar waren.

Daarna bij de deserts nog maar even toegeslagen, dan maar een suiker en vetkick.

Vrij waardeloze ervaring dus en wat mij betreft kunnen ze de naam veranderen in Niet Doen.
« Laatst bewerkt op: 26 juni 2008, 10:35:36 door ericr »

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re:Blacklist
« Reactie #317 Gepost op: 25 juli 2008, 09:47:30 »
Jammer, vervelende ervaring! Heb je de bediening (niet perse de partymanager) wel gevraagd naar aparte vegetarische gerechten voor het eten begon? Ik ben er ook wel eens geweest en toen was het prima in orde, maar het vegetarische eten werd wel van achteren gehaald nadat ik erom gevraagd had, de reden was toen "als ze het bij het buffet zetten wordt het opgegeten door de vleeseters en had ik niets", en dat vond ik niet eens zo gek geredeneerd.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Sander

  • ******
  • 5.528
  • Geslacht: Man
Re:Blacklist
« Reactie #318 Gepost op: 25 juli 2008, 11:35:25 »
Ik ben er ook wel eens geweest en toen was het prima in orde, maar het vegetarische eten werd wel van achteren gehaald nadat ik erom gevraagd had, de reden was toen "als ze het bij het buffet zetten wordt het opgegeten door de vleeseters en had ik niets", en dat vond ik niet eens zo gek geredeneerd.

Da's zeker niet gek geredeneerd, want da's eerder regel dan uitzondering....

“it's strange how life makes sense in time...”

ericr

Re:Blacklist
« Reactie #319 Gepost op: 04 augustus 2008, 10:23:59 »
Jammer, vervelende ervaring! Heb je de bediening (niet perse de partymanager) wel gevraagd naar aparte vegetarische gerechten voor het eten begon? Ik ben er ook wel eens geweest en toen was het prima in orde, maar het vegetarische eten werd wel van achteren gehaald nadat ik erom gevraagd had, de reden was toen "als ze het bij het buffet zetten wordt het opgegeten door de vleeseters en had ik niets", en dat vond ik niet eens zo gek geredeneerd.

Mij was van te voren opgegeven dat ik het moest regelen met de Partymanager. Die was nergens te bekennen toen het buffet begon en buiten 1 persoon aan de bar was er toen ook geen personeel te bekennen in het gedeelte waar wij aten. Diezelfde partymanager gaf mij voor de aanvang van het buffet te kennen dat alles geregeld was.

Lijkt me toch de taak van die Partymanager om er op te letten dat ik ook aan mijn trekken kom. Was nu degene die toevallig als eerst aan het buffet kon beginnen en bij iedere schaal die ik opende tot de conclusie kwam dat er zo goed als niks voor mij beschikbaar was.

De partymanager kwam dan nog wel een keer buurten maar toen was iedereen al bijna klaar.

Ik ben redelijk assertief maar ik ga niet meerdere malen vragen of er iets geregeld is voor mij. Er was door degene die alles had geregeld via mijn werkgever ook 3 of 4 keer doorgegeven dat er meerdere vegetariers zouden komen. Dan verwacht ik wel dat er iets geregeld is, zeker als ik op die dag zelf ook nog eens contact moet opnemen met een partymanager. Was overigens de enige vegetarier die op was komen dagen die dag maar dan nog zou Doen zich wat meer mogen inspannen voor personen met afwijkende dieetwensen.