Vegatopia Forum

Blacklist

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HappyPeople

Restaurant NooitMeerDus
« Reactie #320 Gepost op: 05 augustus 2008, 14:39:40 »
We waren laatst met een gezelschap in een restaurant en we zijn nog verbaasd over de slechte
 service.
Het duurde al vrij lang om zelfs drinken te bestellen
De ober was te nerveus om de bestelling op te nemen en sloeg een aantal mensen over.
De serveerster was brutaal en onvriendelijk.

Door assertief optreden kregen we eindelijk een voorgerecht  

Re:Restaurant NooitMeerDus
« Reactie #321 Gepost op: 05 augustus 2008, 14:50:37 »
Heb je al eens in restaurant 'Blacklist' gegeten?
Een aanrader! ;)
« Laatst bewerkt op: 05 augustus 2008, 14:50:52 door Compli@ñt »
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

delerium

Re:Blacklist
« Reactie #322 Gepost op: 09 augustus 2008, 14:12:03 »
Hmm ik heb maar weer een nieuwe naam moeten nemen, ik raak ze steeds kwijt  :P

Iig. 2 ervaringen bij 2 mexicaanse restaurants die niet echt leuk waren.

1e Bij El Gitano in Harderwijk; Nou gaan we er al niet echt vaak heen, de laatste keer was 5 jaar geleden en toen we er zaten wisten we meteen weer waarom; De vegetarische nachos werden geserveerd en al bij de 1e hap proefden we vlees, dus wij alles uitpluizen en idd. er zat gewoon gehakt in. Volgens de serveerster "een stom klein foutje", maar wij waren niet zo blij! Ze boden ons wel gratis drankjes aan en het voorgerecht kregen we opnieuw, nu zonder vlees en ook gratis. Dat was dan wel netjes, maar echt honger hadden we niet meer.

2e was bij Sante Fé in de Koog (Texel)
Zag er heel leuk uit, en ze hadden en hele berg gerechten onder het kop je "vegetarisch" , dus ik en mijn moeder bestelden beide hetzelfde, ook al eet zij wel vlees. We kregen burrito's en bij de 1e hap rpefde ik een ham smaak. Mijn moeder roefde het ook, maar dacht nog dat dat meer in mijn hoofd zat  ???
Ik ben toen toch maar even gaan speuren en zag toen ik mijn burrito opende geen ham, maar wel meerdere stukken kip erin rondbanjeren   :'( Mijn moeder opperde nog dat het misschien quorn was, maar ik heb haar laten proeven en het bleek toch kip te zijn. Dus ik maar naar de serveerster die me vertelde dat het toch echt niet kon, maar het even na ging kijken.

Ongeveer 20 min. later kwam de kok naar mijn bord toe om te checken en te zeggen dat het niet kon, maar ik wees hem op de kip en toen zei ie " ja maar ja, dat kan gebeuren he, het wordt gewoon in dezelfde pan gemaakt!"  PARDON????? Dus ik zei dat ze het dan niet als vegatarisch op de kaart moesten zetten, maar meer dan  "sorry" kwam er niet uit die gast. Hij liep gewoon weg en wij hadden toch wel verwacht dat ie op zijn minst met een alternatief oid. zou komen, maar na bijna een uur (!) gewacht te hebben, waarbij de serveerster ook nergens meer te bekennen was is mijn moeder naar de keuken gelopen om eens flink boos te worden . (Ik durfde al niks meer te doen aangezien alle tafels naast ons al gezellig mee aan het doen waren  ;) ) M'n meoder en zuse waren ondertussen al klaar met eten en ik had niks en we hebben maar besloten weg te gaan. We kregen van de serveerster dan wel mijn gerecht gratis, maar ja ... ik heb maar een patatje gehaald ergens.

I.i.g. weet dus dat ze daar alle vegetarische gerechten dus gewoon in dezelfde pan klaarmaken (en schijnbaar zonder tussendoor even af te wassen?).
Ik ga er niet meer heen.

Wel jammer 2 negatieve ervaringen bij de mexicaan, want ik ben zoooo dol op mexicaans eten  :'(

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Blacklist
« Reactie #323 Gepost op: 27 september 2008, 00:13:17 »
Ik heb net 1 van de meest surreeele ervaringen in mijn leven achter de rug bij Captain Jack. Alles dreef van de vettigheid (mayo of boter), de vegetarische optie was rampzalig (de mais die op de bbq had gemoeten was duidelijk geen suikermais), en er naast was een familiefeest aan de gang met serieus twee heren op leeftijd die de muziek verzorgden met een keyboard en een gitaar. Serieus treurig, en dat alles op minder dan 10 kilometer van waar ik woon. Goed, 15. Echt iets om met iemand in the know naar terug te gaan om eens een kopje koffie te drinken. Niks voor een bedrijfsetentje.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Blacklist
« Reactie #324 Gepost op: 28 september 2008, 18:44:20 »
 :schater:

Offline Lona

  • ****
  • 812
  • Geslacht: Vrouw
Re:Blacklist
« Reactie #325 Gepost op: 29 september 2008, 10:31:09 »
Ik heb net 1 van de meest surreeele ervaringen in mijn leven achter de rug bij Captain Jack. Alles dreef van de vettigheid (mayo of boter), de vegetarische optie was rampzalig (de mais die op de bbq had gemoeten was duidelijk geen suikermais), en er naast was een familiefeest aan de gang met serieus twee heren op leeftijd die de muziek verzorgden met een keyboard en een gitaar. Serieus treurig, en dat alles op minder dan 10 kilometer van waar ik woon. Goed, 15. Echt iets om met iemand in the know naar terug te gaan om eens een kopje koffie te drinken. Niks voor een bedrijfsetentje.
Beetje jammer dan dat ze uitgeroepen zijn tot restaurant van het jaar door de Tubantia
"It does not do to dwell on dreams and forget to live". Dumbledore. :witch2:

Gin

Re:Blacklist
« Reactie #326 Gepost op: 10 oktober 2008, 02:01:25 »
Mag ik de vegetarische schotel van de Bazar (Witte de Withstraat, Rotterdam) nomineren? Ik kwam er vroeger graag, maar de laatste keren wordt het eten steeds slechter. De allerlaatste keer had ik de vegetarische schotel en daarbij zaten onder andere aardappelvormpjes die volgens mij al drie keer opgebakken waren en uiencompote die niet vers was en blijkbaar net uit de koelkast kwam, want hij was onaangenaam koud om te eten. Het hele gerecht wekte niet bepaald de indruk dat het vers was (op de gegrilde portobello's na die volgens mij geen portobello's waren).
« Laatst bewerkt op: 10 oktober 2008, 02:21:50 door Gin »

Offline Nina V.

  • **
  • 51
  • Geslacht: Vrouw
    • Creatief op Commando
Re:Blacklist
« Reactie #327 Gepost op: 29 oktober 2008, 00:54:20 »
Tot mijn spijt moet ik Gin gelijk geven: de vegetarische schotel van de Bazar in Rotterdam is veel minder dan eerst! :( Niet alleen qua kwaliteit, maar ook de kwantiteit! Ik als slanke vrouw  ;D had na het opeten van het hele bord nog steeds trek, hoe moet dat dan voor een mannelijke veggie zijn? Het was niet belabberd slecht, maar zeker ook niet bijzonder meer. Overigens kan ik de sigara boregi (ofzo) daar wel aanbevelen! Jammie!

Nathan

Re:Blacklist
« Reactie #328 Gepost op: 03 januari 2009, 01:17:35 »
Ook grappig: restaurant Altro, op Kijkduin in Den Haag. Op zich prima eten, op zich ook best prima vegetarisch eten, maar je moet het er wel blijven inwrijven. Heb er nu drie keer gegeten. Tweemaal met twee personen: beide keren vegetarische bestelling opgegeven, kreeg beide keren een niet vegetarische amuse (zalm, rosbief). De mijne was dus beide keren voor mijn tafelgenoot ;D.

Derde keer dat ik er at was vlak voor afgelopen Kerst, met een grote groep van mijn werk. Speciaal geboekt voor 1x vegetarisch. Bij het opnemen van de bestelling aangegeven dat ik die vegetariër was en dat de kok me mocht verrassen. Toch leek mijn soep toch wel heel erg precies op de soep met kip van de anderen :o. Voor de zekerheid gevraagd of de mijne vegetarisch was.... "Nee, sorry, kip, wilt u wat anders?". Uh ja, iets vegetarisch, graag. Kreeg een prima paprikasoepje nageserveerd, maar toen was de rest van de groep al wel klaar met het kippevochtje, en gingen ze met zijn allen zitten wachten tot ik ook klaar was..... Dat lepelt toch niet lekker  :-X. In een etentje a deux met een viend of vriendin vind ik het nog niet zo erg, maar in zo'n meer formele setting, met management en medezeggenschapsraad van mijn werk, dan voel je je wel een tikkie opgelaten :P. Voor de rest ging het dan wel weer goed.

kees

Re:Blacklist
« Reactie #329 Gepost op: 18 januari 2009, 19:01:06 »
Ik heb nu enkele berichtjes op dit forum gepost en de sfeer vind ik goed. Vanuit mn werk bekijk ik vegetarisme anders. Ik had mij voorgenomen om niets op de blacklist te zetten vanuit professionalsme.
Sommige argumenten die meegenomen worden in het onderdeel zijn naar mijn mening niet relevant. Tevens kan een fout een momentopname zijn. Maar ieder zijn mening en dat neemt ook niet weg dat de boel soms ontiegelijk belazerd wordt.

Begin december 2007 ben ik naar Duitsland vertrokken, Hesborn (nabij) Winterberg om aan het werk te gaan in het Koekoek hotel. Samen met een andere collega onze eerste werkdag gehad. Onze indruk was chaotisch en een niet schone keuken. Er werd een menucyclus gedraaid van 4 gangen, saladebuffet en ontbijt. Menucyclus klopte van geen kant, geen hygieneroosters, kostprijs veel te hoog etc etc.

Achteraf gezien was het (refererend naar zowel bedrijf als de wannabe "chef") de grootste aanfluiting die ik ooit gezien heb. Op het moment dat hij een moslim doodleuk rund-varkengehakt gaf en daarbij een grap plaatste die mij in het verkeerde keelgat schoot werd het mij zwart voor de ogen. De directie was van alles op de hoogte, uiteindelijk was ik de eerste die vertrok. Ik zie die  &%@#$%$#kop van hem nog voor me. Weet niet waar hij nu werkt.

Uiteindelijk ben ik wat anders gaan denken over wat wat eten inhoud, allemaal dankzij Kuckuck in Hesborn.

Offline Laura

  • **
  • 81
  • Geslacht: Vrouw
Re:Blacklist
« Reactie #330 Gepost op: 29 januari 2009, 17:33:40 »
Ik heb ook nog wel een rampententje: Vito's in Zwolle.

Een klein half jaartje geleden ging ik daar naartoe om met mijn nieuwe studiegenoten te lunchen. Ik zag dat ze geen vegetarische broodjes zonder kaas op de kaart hadden staan en vroeg om een broodje (vegetarische variant) zonder feta. Dat het neerkwaje m op een tomaat en een blaadje sla nam ik maar voor lief. Nou goed, de broodjes werden gebracht en ik had het gevoel dat ik toch maar moest checken voordat ik een hap nam. En jawel hoor, de feta zat er gewoon op. Ik dus de serveerster erbij roepen en aangeven dat ik eentje zonder feta besteld had. Tevens vroeg ik haar het bovenkantje te verwisselen, want hierop zat geraspte kaas (misschien handig als je dat even op de kaart erbij zet). Na 5 minuten kreeg ik mijn broodje terug, met wel een ander bovenkantje maar de feta zat er nog steeds op. Ik dus weer naar binnen en gaf aan net al mijn broodje terug gegeven te hebben omdat ik ZONDER feta besteld had. Ik liet het broodje staan en ging naar buiten. Vervolgens kwam de kok (als ik haar zo mag noemen) naar buiten en begon te tieren: "En ik heb nu al 2 broodjes aan je verspilt, wat wil je nu?" Nou, ik had het echt niet meer maar één van mijn studiegenootjes ook niet. Zij begon die kok behoorlijk duidelijk te maken dat ze gewoon moesten doen wat klanten vroegen. Nou, uiteindelijk kreeg ik m'n broodje, waar de feta dus gewoon afgeplukt was. Er lag zelfs nog een stukje verstopt onder een tomaat. Als je dan toch gaat vissen, doe het dan goed...
Oh ja, ik kreeg 'ter compensatie' een gratis glas jus d'orange. Met een pitje erin. Ze zullen dus wel gedacht hebben: I hope you choke and die.....

Offline Xiara

  • ***
  • 457
  • Geslacht: Vrouw
    • http://2.bp.blogspot.com/_rL_1BM7gbio/SYcSEez_SgI/AAAAAAAAAAM/1DIH_MZOQZs/s320/3267.gif
Re:Blacklist
« Reactie #331 Gepost op: 29 januari 2009, 18:01:55 »
Ik kan het restaurant van Thermen Bussloo (sauna bij Apeldoorn) absoluut niet aanraden!

Ik was er begin januari met 2 niet vega vriendinnen. Vooraf had ik al op de site gekeken, op de site gaven ze aan met verse, zo mogelijk biologische, streekgroenten te werken. Klonk dus super goed.
De kaart zag er ook goed uit.
Ik koos voor een broodje geitenkaas tussen de middag, die was op zaterdag 13.00 uur al op. Kan gebeuren. Verder waren er geen vega broodjes, dus ik vroeg de bediening wat ik dan voor broodje kon krijgen "een broodje zalm" was doodleuk het antwoord  :o
Uiteindelijk maar een maaltijd salade besteld met gegrilde groentes, wat overduidelijk niet vers was maar rechtstreeks uit een blik geschept was.

Voor het avond eten was er maar 1 vega gerecht, omdat de ander al weer op was. Dus het werd pasta met spinazie, champignons en roomsaus. De spinazie zat al in de pasta, want het was groene pasta. De champignons waren van die pingpong balletjes uit blik en de saus was een waterig super zout sausje uit een pakje  :-X
Ik heb een poging gedaan om het op te eten, maar ben na een kwart toch maar gestopt. Ik vond het echt niet lekker.

Misschien was het niet eens super slecht, maar absoluut niet wat ik me had voorgesteld bij verse streekproducten  :-\

@ Laura, wat ontzettend slecht! Belachelijk zeg!
Als niemand je begrijpt ben je in elk geval niet simpel

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Blacklist
« Reactie #332 Gepost op: 31 januari 2009, 16:50:45 »
Ik kan het restaurant van Thermen Bussloo (sauna bij Apeldoorn) absoluut niet aanraden!

Ik was en was ook niet mega tevreden maar toch niet zo ontevreden als jij. De bediening vond ik wel heeel slecht (erg traag, of te weinig bediening op te veel mensen, dat kan ook) en het eten was wat te zout, maar het leuke vond ik dat ze totaal andere gerechten hadden dan andere sauna's, wat uitgebreider (en duurder trouwens) ook, met kleine gerechtjes op een bordje, maar toen waren er ook geen dingen als pasta. Maar dat is al weer een jaartje terug.
,,,,فلافل

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re:Blacklist
« Reactie #333 Gepost op: 13 februari 2009, 09:07:17 »
Restaurant "Christian" op de laan van NOI in den Haag. Sjiekerig zonder al te opgeprikt te zijn, verrassingsmenu, leuk wijnarrangement erbij. Ik was er voor werk. Het is de tweede keer dat ik er was, en voor de tweede keer zwaar teleurgesteld. Het is geen enkel probleem om er vegetarisch te eten. Nadeel is wel dat vegetarisch eten maken bij Christian voornamelijk de kunst van het weglaten is: amuse is bloemkoolsoep met kreeft, voor de vego zonder kreeft. Salade met vis, voor de vego hetzelfde beetje salade maar zonder vis met als enige extra accent twee krullen parmesan. Tussengerecht is foie gras met truffel, voor de vego een eetlepel gekookte pasta met truffel. Hoofdgerecht is vlees met 5 dingesjes groente, voor de vego een bord met 2 x de hoeveelheid dingesjes groente, verder niets. Er wordt dus geen enkele moeite gedaan om iets aparts te maken voor het vegetarische menu, je laat gewoon het vlees en de vis weg en dat is het, zo ongeveer. Als vegetarier krijg je niet alleen gewoon minder eten dan de rest, je hebt het gevoel dat je echt een tweederangs gast bent. De eerste keer dacht ik dat het toeval was, nu na de tweede keer weet ik dat het gewoon hun manier van vegetarisch koken is. Ik heb de kok na afloop wel aangesproken en gezegd dat ik het echt jammer vind van een verder goed restaurant, dat ik echt wel een volwaardig vegetarisch menu verwachtte. Hij zou er eens over nadenken  :-\ Ik ging met honger van tafel.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Eefje1976

  • ***
  • 225
  • Geslacht: Vrouw
Re:Blacklist
« Reactie #334 Gepost op: 13 februari 2009, 09:45:53 »
Foie Gras?? :'(
Ik zou er helemaal niets eten, bah!!

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re:Blacklist
« Reactie #335 Gepost op: 13 februari 2009, 12:45:11 »
Tsja, je hebt het niet voor het uitzoeken als je door anderen uitgenodigd wordt en het gaat om werk...
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Eefje1976

  • ***
  • 225
  • Geslacht: Vrouw
Re:Blacklist
« Reactie #336 Gepost op: 13 februari 2009, 22:52:45 »
Nee snap ik ... :(
Heb de laatste tijd die filmpjes weer 'ns gezien, werd er beroerd van.
Ik ga binnenkort ook mee uit eten naar een grillhouse... :-X.
Een gegeven paard..

Offline Madelief

  • **
  • 32
  • Geslacht: Vrouw
Re:Blacklist
« Reactie #337 Gepost op: 11 mei 2009, 12:38:36 »
De blauwe hoek in Arnhem

Ik bestelde bulgur met wilde spinazie en tomatensaus, omdat me dat wel lekker leek en altijd al benieuwd was naar bulgur. Na lang wachten kregen we eigenlijk ons eten (we waren wel met 9 personen dus zo vreemd was het niet) en ik kreeg een bord met echt een berg bulgur, met 10 strookjes spinazie erdoorheen en met een roodachtige kleur van de tomaat. Geen variatie of afwisseling, helemaal niks. Om het nog erger te maken werden er bij onze tafel ook nog schaaltjes met bulgur geserveerd, exact dezelfde als die van mij, maar dan zonder een blaadje spinazie. Erg jammer want daardoor viel er helemaal niks anders te eten of af te wisselen. Ik heb het maar (deels) opgegeten omdat het een verjaardag was en de sfeer verder niet wilde verpesten of wat dan ook, maar ik ga er nooit meer eten en de personen die fooi wilden geven moesten dat zelf maar doen maar ik weigerde.

Oja, en we moesten ook nog een half uur wachten op ons drinken, na het herhaaldelijk vermeld te hebben..  ???

Offline Madelief

  • **
  • 32
  • Geslacht: Vrouw
Re:Blacklist
« Reactie #338 Gepost op: 11 mei 2009, 12:39:47 »
Oja, en mijn mede vegetariër bestelde Turkse pizza wat niet veel meer was dan een lap deeg met kaas, ook niet zo'n succes dus maar beter dan de bulgur.

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Blacklist
« Reactie #339 Gepost op: 28 juni 2009, 19:54:03 »
@Selly; ik was juist van plan om naar Thermen Bussloo te gaan, mede door dat 'waar mogelijk biologisch' van hun site. Maar ga nu toch twijfelen.

@Eefje, ik zou laatst met de hele fam gaan eten bij Babylon in Heerhugowaard voor mn moeders verjaardag. Tot ik de kaart zag en daar dus 'foie gras' op stond. Heb de reservering geannuleerd en ze ook verteld waarom. Ze lachten me nog net niet in mn gezicht uit. Toch jammer.