Vegatopia Forum

Blacklist

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Grote Grutjes

  • **
  • 89
  • Geslacht: Vrouw
Re:Blacklist
« Reactie #380 Gepost op: 06 augustus 2010, 16:25:53 »
Ik heb bij Van der Valk in de keuken gestaan, ergens voor de Tachtigjarige Oorlog. Ik ga er zodoende voor geen goud eten.

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Blacklist
« Reactie #381 Gepost op: 06 augustus 2010, 16:29:25 »
ben recent nog bij VdV Ridderkerk (prima) en wouwse tol geweest (wel ok) dus niet overal belachelijk slecht
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Grote Grutjes

  • **
  • 89
  • Geslacht: Vrouw
Re:Blacklist
« Reactie #382 Gepost op: 06 augustus 2010, 16:48:55 »
Het is meer de werkwijze in de keuken waardoor ik niet meer bij Van der Valk kom. Op dinsdag bakten we namelijk de varkenshaas, dat ging dan in plastic hittebestendige zakjes de vriezer in. Zodra iemand varkenshaas bestelde ging er zo'n zakje in een pan kokend water die voor dat doel klaarstond. De opgewarmde varkenshaas werd verzopen in de champignonsaus, en dat werd dan uitgeserveerd. Ik vind dat gewoon een soort dierlastering. Sorry voor het gore verhaal maar dat is voor mij een reden om aldaar ook geen groentestrüdel of whatever meer te eten. Daarom wilde ik er ook niet meer werken.

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Blacklist
« Reactie #383 Gepost op: 06 augustus 2010, 16:50:36 »
Er is een heel groot verschil tussen de VdV resto's onderling, en volgens mij is daar ondertussen ook al een boel veranderd.
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Grote Grutjes

  • **
  • 89
  • Geslacht: Vrouw
Re:Blacklist
« Reactie #384 Gepost op: 06 augustus 2010, 18:48:11 »
Er is een heel groot verschil tussen de VdV resto's onderling,
Dat is zeker waar, maar Van der Valk tolereert deze praktijken natuurlijk wel gewoon, en ik kan je verzekeren dat het heftig gestimuleerd werd zo "creatief" mogelijk te koken.

Citaat
en volgens mij is daar ondertussen ook al een boel veranderd.
Zo oud ben ik niet hoor.  ;D

Kiwi

Re:Blacklist
« Reactie #385 Gepost op: 06 augustus 2010, 19:34:59 »
Zo oud ben ik niet hoor.  ;D

Nou.... ;)
Ik heb bij Van der Valk in de keuken gestaan, ergens voor de Tachtigjarige Oorlog.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.292
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Blacklist
« Reactie #386 Gepost op: 09 augustus 2010, 02:55:35 »
Zo oud ben ik niet hoor.  ;D

Nou.... ;)
Ik heb bij Van der Valk in de keuken gestaan, ergens voor de Tachtigjarige Oorlog.
Eh ja, dan behoor je in ieder geval tot de oude grijze garde  ;D. De Van der Valk in Hildesheim (DE) lokt aardig wat Nederlandse toeristen aan - de locatie is overigens perfect. Op het terras zie je vooral de wat oudere mensen en het restaurant staat bekend als 'edel', wat ik als Nederlander waag te betwijfelen (de prijzen zijn wel zeer Nederlands, lees: veel duurder dan in Duitsland). Misschien moet ik toch eens kijken wat ze zoal serveren.
Gemüse ist mein Fleisch

Re:Blacklist
« Reactie #387 Gepost op: 09 augustus 2010, 03:24:42 »
Mijn familie eet wel eens bij de Van der Valk en zo af en toe wordt ik dan ook uitgenodigd. Ze hebben volgens mij standaard zo'n quiche op het menu staan en vaak ook iets van een aardappeltaartje of iets met geitenkaas. Daar hou ik niet zo van, maar meestal hebben ze ook nog wel iets anders. Ik heb bij de Van der Valk in Assen een cannelloni met spinazie gehad die heel erg lekker was. In Spier hebben ze een vegetarische lasagne die ook heel goed te eten is. In Wolvega koos ik voor de vegetarische pasta en die was niet te vreten. Gewoon een hoop pasta gedrenkt in een soep van champignonsaus, zonder kruiden of wat dan ook. Het was overduidelijk dat ze er geen enkele moeite in hadden gestoken.
« Laatst bewerkt op: 09 augustus 2010, 03:41:11 door Lapzwans »
There we were, two men against an army. Boy, did we beat the hell out of those two guys.

Offline Brent

  • ****
  • 600
  • Geslacht: Man
Re:Blacklist
« Reactie #388 Gepost op: 19 augustus 2010, 20:39:18 »
Ik denk dat ik eergisteren zowat dezelfde pasta als Lapzwans gegeten heb, maar dan bij VDValk Volendam. Die van mij zou met roquefortsaus en shitakes geweest zijn. De roquefort die herkende ik niet, wel massa's room. De shitakes (welgeteld 3) waren wel netjes naast elkaar gelegd boven op de pasta, het oog wil ook wat.  :)
Vriend kreeg ook wat seizoensgroenten toe: appelmoes, rode biet die niet vers was en aardappelpartjes...  ???


Offline IneN

  • ****
  • 873
  • Geslacht: Vrouw
Re:Blacklist
« Reactie #389 Gepost op: 30 augustus 2010, 17:40:34 »
Zeer zeker op de blacklist: Restaurant/club Rain in Amsterdam! Zie de draad Amsterdam...

Offline Agnesje

  • ***
  • 278
  • Geslacht: Vrouw
Re:Blacklist
« Reactie #390 Gepost op: 22 januari 2011, 13:22:51 »
van mij mag op de blacklist: eetcafe de bonte haas in wateringen... NUL vega gerechten op de kaart, zodat je dus de keuze hebt uit.. sla met geitenkaas ( that's it) als voorgerecht... omdat ik zelf af en toe een visje eet ben ik voor de vis gegaan, maar daar was de keuze dus ook erg beperkt in ( ook maar 1 visgerecht op de kaart) de rest alles vlees wat de klok slaat.. ja soms heb je het niet voor het zeggen maar zelf zou ik hier dus niet meer gaan eten...misschien alleen om te borrelen of een bakkie koffie... oh ja, desgewenst kon je nog iets van groenteburgers ofzo bestellen, had echter wel het idee dat die helemaal linksonderin achteraan uit de diepvries kwamen, en er werd ook erg vies bij gekeken.. no succes.

Aiko

Re:Blacklist
« Reactie #391 Gepost op: 22 januari 2011, 14:43:39 »
De naam van het restaurant had natuurlijk al iets kunnen laten vermoeden.

Re:Blacklist
« Reactie #392 Gepost op: 22 januari 2011, 18:43:34 »
Maar een haas heeft toch zeker een vegetarische menukeuze?
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Blacklist
« Reactie #393 Gepost op: 22 januari 2011, 19:52:14 »
Tenzij die het te bont maakt ;)
Sin chile, no tiene chiste!

Kiwi

Re:Blacklist
« Reactie #394 Gepost op: 23 januari 2011, 12:43:08 »
Er zijn twee negatieve recensies binnengekomen voor de restaurantgids. Die gaan we natuurlijk niet plaatsen, maar ik wil ze jullie toch niet onthouden:

Citaat
De Hofnar Maassluis
Lange Boonestraat 12
(010) 590 14 94
http://www.dehofnar.nl/

De Hofnar is een gezellig eetcafé dat zich profileert als "Nr 1 Gekozen Eetcafé van Maassluis". Op de website staat: "Verder zijn onze koks bekend met diëetwensen zoals: glute, suikervrij, lactose, etc."

Is de kok ook in staat om de vegetariër het naar de zin te maken?

Bezoekers oordeel: 1 ster. (van 5)

Wij namen de Geitenkaas salade vooraf en als hoofdgerecht de spaanse aardappeltortilla. Bij deze bestelling kregen we stokbrood met kruidenboter aangeboden. We namen het aanbod aan en dat bleek 4 euro te kosten. De tapenade bleek bij navraag ansjovis te bevatten, dus die mocht terug naar de keuken.

Bij de redelijke geitenkaassalade zat ook weer stokbrood, die we toen maar hebben laten staan. Op zich was de salade eetbaar, maar er had best wat verse rucola in gemogen, of iets aparts. De salade was bestrooid met een grote hand warme noten. Op zich lekker, maar niet iets dat ik me voorstel bij vegetarisch eten. Een 6,5 voor de salade.

Het hoofdgerecht was de Spaanse aardappel-tortilla. Deze was net niet aangebrand, nog net te doen. De olijven waren een beetje muf, maar gaven wel een Spaanse smaak. Maar toen bracht de serveerster zonder enige gene het garnituur: frietjes en Parijse, uh, Madrileense gekruide aardappeltjes. Met een standaard-suffe salade - denk Sligro - met yoghurtdressing.

Zo tel je op je bord maar liefst 3 aardappelgerechten en een saladetje. Kun je je frietjes nog zo mooi bakken en de aardappeltjes nog zo lekker kruiden, maar als kok heb je er dan werkelijk helemaal niets van begrepen. Ja, de noten. M'n noten.

Vijf jaar geleden kwamen we voor het eerst in deze zaak. De kaas-lasagna bleek zo zout dat het leek alsof er hetzelfde zout in was gegaan als in de vlees-versie. Maar de zoute kaas maakte het gerecht on-eetbaar. We hebben vijf jaar gewacht voor we terugkwamen en ook nu zal het wel weer vijf jaar duren voor we er terugkomen.

Aan de kok het advies eens te gaan eten (of te kijken) bij de uitstekende vegetatische keukens van Spirit (Marieniersweg, self-service,ook Lunch) of Bla-bla (Delfshaven).

Citaat
Hallo,
We hebben gisteravond gegeten bij "Maxime" in Den Haag, aan de Denneweg 10. Normaal gesproken zou ik een leuke recentie willen schrijven, maar ik denk dat Vegatopia net zo nuttig is om vegetariers ervan te weerhouden hun geld te besteden in restaurants die aan vegetariers geen boodschap hebben.

Hoewel de sfeer, bediening en locatie van Maxima allemaal prima of ok zijn, is er voor vegetariers niets te beleven. Het restaurant is blijkbaar van mening dat het combineren van de vegetarische bijgerechten van de andere menu's (die werden geserveerd aan niet-vegetarische tafelgenoten) goed genoeg moet zijn en rekenen daar vervolgens gewoon de volle prijs voor.

We hadden van tevoren, in de reservering en bij de bevestiging, duidelijk aangegeven dat er vegetariers zouden aanschuiven. Men gaf aan dat dat "geen probleem" zou zijn. Bijzonder teleurstellend. Temeer omdat de bijgerechten qua smaak ook nog eens helemaal niet bij elkaar pasten en het dus echt aanvoelt als een bord met restjes. Slecht!

Online Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.218
Re:Blacklist
« Reactie #395 Gepost op: 23 januari 2011, 14:05:23 »
Als je aan de Denneweg bent moet je ook bij de Chinees gaan eten, natuurlijk! (Golden Leaf) Die is heel tof.[/offtopic]
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline Agnesje

  • ***
  • 278
  • Geslacht: Vrouw
Re:Blacklist
« Reactie #396 Gepost op: 30 januari 2011, 14:31:20 »
De naam van het restaurant had natuurlijk al iets kunnen laten vermoeden.
  ;D ja je hebt gelijk, maar ja....

Online Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.218
Re:Blacklist
« Reactie #397 Gepost op: 30 januari 2011, 14:51:43 »
Ik at afgelopen week bij Villa Nieuwmarkt op de Nieuwmarkt in Amsterdam. De kaart zag er niet direct veelbelovend uit: vooraf een aantal niet-vega voorgerechten en een soep van de dag, en als hoofdgerecht een aantal niet-vega hoofdgerechten, verder nog een pasta en een vega van de dag (of week, nouja, in elk geval niet van tevoren te zeggen), en misschien nog een wisselend gerecht, weet ik niet meer.
Ik ging ervan uit dat de soep van de dag dan wel vega zou zijn, maar dat bleek iets met kip erin.

"Jullie hebben dus geen énkel vegetarisch voorgerecht?" vroeg ik quasi onthutst aan de serveerster. Nou, twee van de voorgerechten konden ze wel vegetarisch maken hoor, het trio bruschetta (bruschetta met tomatensalsa, olijventapenade en parmaham+vijgen) kon ze wel zo maken dat de laatste werd vervangen door een van de andere twee, en de geitenkaasterrine (met ham eromheen) kon ze ook zonder de ham serveren.
Toen later een ander meisje de bestelling kwam opnemen, vroeg ik of ik dan de geitenkaasterrine kon krijgen, mits deze zonder gelatine was gemaakt, en ook meteen of anders de olijventapenade wel zonder ansjovis was. Meisje ging weg en kwam terug met de mededeling dat er inderdaad gelatine in zat maar dat de terrine al ook al voorgemaakt was met ham eromheen. En in de tapenade zat ansjovis. Zo kreeg ik dan het fantastische voorgerecht van drie geroosterde stokbroodjes met tomatensalsa. O, en een spriet bieslook.
Bij de hoofdgerechten was de pasta vd dag met zeevruchten o.i.d. en goed beschouwd was er niks anders vega dan de vega van de dag: pasta met een beetje groente en paddestoelen. En een bergje sla in een hoekje.

Toe hebben we met z'n vieren een liter scroppino besteld (citroen/wodka/champagne-ijsachtige) en er was ook frangelico, waardoor de avond toch nog leuk werd, maar hier ga ik dus niet nog eens eten.

Edit: o ik lieg; er waren twee vega hoofdgerechten; ze hebben er ook kaasfondu. :pukey:
En ze hebben ook een link.

Editedit: wat is er met pukey gebeurd? :eh:
« Laatst bewerkt op: 30 januari 2011, 15:28:04 door cal¡mero »
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re:Blacklist
« Reactie #398 Gepost op: 30 januari 2011, 15:13:32 »
Triest.

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Blacklist
« Reactie #399 Gepost op: 14 februari 2011, 22:13:33 »
Ik was met mijn werk bij Koetjes en Kalfjes, in Oegstgeest, maar het is een keten en ik schat in dat je die als geheel wel kunt mijden.

Wat niet per se te verwachten is: er waren lekkere (!) olijven op tafel, en brood met lekkere smeerseltjes.

We waren met een groep, dus we hadden niet het hele menu, maar een kleinere selectie. Ik begrijp dan nooit zo goed waarom de vegetarische keuze niet ook gewoon op dat blaadje geprint kan worden, want dat was dus niet zo.

Vooraf kregen we een spring roll (zo'n ding heet in goed Nederlands een loempia...) met spinazie en ricotta. Ja, je weet wel, van die tortellinivulling. Stijf, groen en niet naar spinazie smakend. Is dat niet wat groot dan, een loempia met dat erin? Ja, dat is het. Dit was meer een hoofdgerecht qua formaat, ware het dat het daar veel te saai voor was. Het ding lag op een salade van spinazie die ik wel lachwekkend vond, ik dacht altijd dat van die grote dikke grove spinazie niet als sla geserveerd werd, maar blijkbaar wel. Met stukjes biet, die waren erg lekker en bovendien had ik behoorlijke honger, dus ik vond het prima.

Daarna kwam een pasta waarvan ik niet precies wist wat te verwachten omdat ik nadat de serveerster het woord 'pasta' had genoemd, ik het woord 'zwaktebod' hoorde, want dat vind ik het eigenlijk altijd, ik heb niets tegen pasta, maar als je een jezelf serieus nemend restaurant bent, serveer je toch geen pasta? Dat kan iedereen.
De pasta kwam met een vrij zware roomsaus waar drie enorme stukken zongedroogde tomaat (u weet wel, de rozijnen van de jaren negentig), drie champignons en (waarschijnlijk ook drie) gehalveerde druiven. Ja, inderdaad, zowel de tomaat als de druiven zijn een beetje zurig. En dat is echt vies in combinatie met die saus.
Gelukkig stonden en prima friet en salade op tafel, maar het was echt een beetje beschamend. Ook omdat de serveerster er niets van zei toen ze een driekwart bord vol terug meenam (en ik ga niet klagerig zijn als mijn baas betaalt).

Toen had ik geluk: de serveerster had mij toegestaan om (als enige van de groep) pas na mijn hoofdgerecht een dessert te kiezen. Er was namelijk kaas en crème brulée, en ik vind kaas lekker maar vaak teveel, maar mijn ervaring is dat vegetarisch eten vaak of overdreven veel is of juist idioot weinig, dus ik wilde mijn keuze daar vanaf laten hangen.
En dat was dus fijn, want ik nam toen kaas.

Je kunt denken dat koks weinig fout kunnen doen aan kaas, maar dat heb je mis. Omdat de bediening blijkbaar standaard van niets weet, werd de kaas namelijk geserveerd met naast elk stukje een briefje met de naam van de kaas. Ja, inderdaad, een erg leuk idee, ware het niet dat de briefjes volkomen willekeurig over de stukjes kaas verdeeld waren (en dat was voor elke leek te herkennen: op de meeste plankjes lagen briefjes dubbel...)
De kaas was best aardig, al kon je je afvragen wat die suffe Reypenaar daar deed. Dat is gewoon fabriekskaas, en niet eens lekkere.
Maar het was wel veel, werd op een uiterst overdreven plankje geserveerd, met een magneetje voor het al even overdreven kaasplankbestekje.

Nou ja, niet naartoe gaan dus. Droevige tent. Vooral omdat het eten van de vleeseters een stuk minder slecht leek. Blijkbaar een kok die serieus denkt dat vegetarisch eten vies mag zijn.
This is between me and the vegetable!