Vegatopia Forum

Blacklist

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

brenda_lelie

Re:Blacklist
« Reactie #420 Gepost op: 24 oktober 2012, 13:01:56 »
Wat dacht je van onze restaurantgids: http://www.vegatopia.com/vega/restaurants :)

Offline chantalv80

  • ****
  • 911
  • Geslacht: Vrouw
Re:Blacklist
« Reactie #421 Gepost op: 24 oktober 2012, 13:17:03 »
Want a sugarcube?

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Hengelo- Rabotheater restaurant
« Reactie #422 Gepost op: 02 februari 2014, 22:21:29 »
Wij kwamen laatst toevallig/ per ongeluk terecht in het restaurant van het Rabotheater. Ik belde een vriendin om te vragen naar de naam van dat ene leuke restaurantje terwijl zij zich daar net geinstalleerd had met een andere vriendin en zo kwamen we daar met z'n vieren terecht.

Vriendin 1 en 2 bestelden rode wijn, dat steenkoud bleek te zijn. Reactie van de ober: we zetten de rode wijn expres zo koud omdat ie dan precies goed op temperatuur is wanneer de theaterbezoekers in de pauze rode wijn bestellen. Als restaurantgast heb je je daar dus maar bij aan te passen.

Enfin, ik vroeg of de uiensoep vegetarisch was. De ober keek me verbaasd-arrogant aan, waarop ik vroeg of de bouillon die ervoor gebruikt wordt vegetarisch is. De ober 'grapte' dat wanneer het toch runderbouillon is, de koeien in ieder geval vegetarier geweest zijn. Hij heeft het niet geverifieerd bij de kok. Djiezus.

Dankzij de open keuken zag ik de zweterige kok echt alles op een en dezelfde snijplank snijden: mijn uien (inderdaad de uien in de soep waren half rauw) werden gesneden op hetzelfde plankje en met hetzelfde mes als waar de biefstukdingetjes van vriendin 1 en 2 op lagen.

We hadden een beetje haast en de onverwachte setting maakte het goed maar ik ging wel met een misselijk gevoel naar buiten en ga hier nooooit weer eten.

We hebben overigens in Hengelo eens bij een Indiaas restaurant gegeten, dat was heeel lekker! Daar gaan we de volgende keer dus maar weer naartoe :-).


Offline Yehudith

  • ***
  • 413
  • Geslacht: Vrouw
Re: Blacklist
« Reactie #423 Gepost op: 05 augustus 2015, 16:51:22 »
Ik zie dat de Blacklist al een tijdje niet meer gebruikt wordt, maar ik heb er nog wel een ;).

Sowieso zijn de meeste strandtenten op Scheveningen niet echt vegetarier-vriendelijk, maar El Bully slaat toch wel alles. Op de gewone menukaart staat als enige 'vegetarische' hoofdgerecht een portie aardappelen (jaja), en 3 vegetarische voorgerechten (2 soepen en 1 salade). Op de tapaskaart staan wel wat meer vegetarische opties, maar die getuigen niet echt van hoogstaande creativiteit: champignons wat de klok slaat, aardappels, olijven en kaas....
En daar kan ik dan nog allemaal wel mee leven als ik écht honger heb, maar als de bediening gewoon te star is om enigszins mee te denken en na te vragen in de keuken, dan houdt het voor mij wel op. Op de Blacklist, die El Bully!

Offline Monica

  • ***
  • 231
Re: Blacklist
« Reactie #424 Gepost op: 06 augustus 2015, 23:24:57 »
Over El Bully kan ik niet meepraten, maar toevallig ben ik samen met m'n dochter de afgelopen week twee keer in Scheveningen geweest en is mijn mening over de Scheveningse strandtenten toch iets anders. We hebben eerst wel wat gegoogled op vegetarisch eten in Scheveningen en ik moet zeggen dat ik juist de keus erg groot vond (in vergelijking met veel andere plaatsen). Afgelopen weekend hebben we een zeewierburger bij Zanzibar gegeten en vandaag gegrilde groenten met polentafrieten bij Summertime. We hadden ook nog andere tenten op ons lijstje. Wat me vooral opviel is dat de gerechten anders zijn dan de standaard geitenkaassalade die meestal op een kaart staat.