Vegatopia Forum

Blacklist

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Blacklist
« Reactie #360 Gepost op: 18 augustus 2009, 10:08:57 »
Ik heb ook wel eens een wormje (lijkt op een made) in de kropsla gehad en ook wel eens in de broccoli.

Niet een rupsje?
Die kom ik nog weleens tegen in broccoli/ bloemkool.
Vind ik dan heel zielig. Want ik spaar vlindertjes.
« Laatst bewerkt op: 18 augustus 2009, 12:04:42 door Lelle »

ericr

Re:Blacklist
« Reactie #361 Gepost op: 18 augustus 2009, 11:32:45 »
Ik heb ook wel eens een wormje (lijkt op een made) in de kropsla gehad en ook wel eens in de broccoli.
Dit leeft gewoon tussen de groenten en als deze niet goed is gewassen, kom je die vanzelf op je bord tegen.
Misschien dus geen made, maar een wormpje?

Zeker geen wormpje, echt een larve/made. Zat tussen de tempe of tahoe, mijn vriendin had nog geen groente opgeschept.

hanslammers

Re:Blacklist
« Reactie #362 Gepost op: 11 oktober 2009, 18:26:10 »
Twee weken geleden kwamen mijn vrienden en ik na een zeiltocht in Hindeloopen uit. We kwamen in café-restaurant De Hinde terecht. We hadden ons met zijn vijven aan een lange tafel genesteld en een flesje witte wijn besteld. Op de kaart kon ik behalve een voorgerecht, geen vegetarische gerechten vinden. Nu is dat meestal geen probleem omdat de meeste koks wel bereid zijn om iets buiten de kaart om te maken.

Maar niet hier dus. Absoluut geen bereidheid om iets klaar te maken voor mij. Dus meteen vertrokken daar.

Abolute afknapper deze horeca gelegenheid. Vooral niet naar toe gaan.

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Blacklist
« Reactie #363 Gepost op: 03 november 2009, 00:08:11 »
Stom stommer stomst restaurant met nog stommere bediening van sauna Veluwse Bron.
Simpele kaas tosti kunnen ze verpesten. (Staat op de kaart, ook vegetarisch mogelijk), wat krijg je, een tosti waar de ham vanaf geplukt is en idd er was nog wat blijven hangen. Bij commentaar kreeg ik een simpele "O" als antwoord. We zijn mooi weggegaan om elders te eten.

Ik even blij dat ik voor ik hap eerst altijd mn tosti open vouw om tochtoch te checken.

Online karl

  • *****
  • 6.266
  • Geslacht: Man
Re:Blacklist
« Reactie #364 Gepost op: 03 november 2009, 11:33:02 »
Tosti's zijn inderdaad dikwijls al op voorhand samengesteld of zelfs bereid aangekocht van groothandel. Het eerlijkst is dan dat de uitbater het gewoon zegt in plaats van zo'n kunstgrepen te verrichten.

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Blacklist
« Reactie #365 Gepost op: 03 november 2009, 19:37:57 »
Mn tafelgenoot was al erg verbaasd dat ik het nu een keertje niet vroeg, want ik vraag áltijd, is de ham van de tosti geplukt of is hij zonder ham bereid?
Ik blijf dus ook nog eventjes bakken in mn eigen frustratie, want vind het hoe dan ook schandalig dat er dan nog stukjes ham tussen plakken.

Offline Monique

  • *****
  • 3.427
  • Geslacht: Vrouw
Re:Blacklist
« Reactie #366 Gepost op: 03 november 2009, 20:18:12 »
Ik vind het raar dat ze in zo'n deftige sauna als de Veluwse Bron (dat is het toch?) voorbevroren tosti's met ham en kaas van de groothandel serveren.

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Blacklist
« Reactie #367 Gepost op: 03 november 2009, 20:35:11 »
Tsja, dat vond ik ook ja.
Vond het sowieso niet zo denderend daar. Uitzicht buiten was hemels, en de sauna tuin buiten leuk, maar in het zoutwaterbad zat te weinig zout (je dreef niet), in het stoombad te weinig stoom (je kon de overkant rima zien) en de sauna's roken niet lekker sauna-achtig.
Ik ga er iig niet meer naar terug. Zwaluwhoeve en Elysium komen nig steeds als winnaars uit de bus.

Online karl

  • *****
  • 6.266
  • Geslacht: Man
Re:Blacklist
« Reactie #368 Gepost op: 22 november 2009, 16:21:54 »
In "Culinaire Ambiance" van oktober, is Peter Vandermeersch, hoofdredacteur van de VUM die onder andere De Standaard uitgeeft, woest op Midi Station.
Deze grootste brasserie van België werd ingericht door de geniale decorateur Antoine Pinto, die ook het Pakhuis in Gent realiseerde. Ze is gelegen in de buurt van het Brusselse Zuidstation (Midi).
Bij de hoofdgerechten vindt de vrouw van Vandermeersch geen enkel vegetarisch gerecht en dient zich tevreden te stellen met de salade van warme geitenbrie.
Vandermeersch merkt op dat in New York gelijkaardige zaken niet zonder een aantal vegetarische gerechten kunnen overleven: "Komaan, mijnheer Pinto. Wake up."

Ikzelf vind het niet zozeer een reden tot grote verontwaardiging, doch een hoopgevend signaal dat een belangrijk journalist, zelf geen vegetariër, in een vooraanstaand, algemeen culinair tijdschrift niet lyrisch doet over de genoten zuurkool royale, maar de onkunde en gebrek aan visie aan de kaak stelt van een grote zaak met veel ambitie, doch zonder feeling voor het meer en meer opkomende vegetarisme.

Online karl

  • *****
  • 6.266
  • Geslacht: Man
Re:Blacklist
« Reactie #369 Gepost op: 30 december 2009, 08:35:53 »
Gelijkaardige ervaring als hierboven in een pas heropende Antwerpse brasserie. Gustav, opvolger van de historische Caveau of De Boerinnekes, in het prachtige operagebouw.
Laatste realisatie van het bewonderenswaardige Vinko Pepa-horecapark.
Oude sfeer van de brasserie gelukkig mooi intact gelaten, logische en juiste keuze voor brasseriegerechten.
De klassieke Franse brasserie-gerechten hebben niet evident vegetarische uitwegmogelijkheden, zoals de Italiaanse, Turkse, Aziatische, Indiase keuken die heeft.
Het is evenwel betreurenswaardig en duf dat er geen enkel vegetarisch hoofdgerecht op de kaart staat. De tomaat-mozzarella  :yawnee: was bovendien uitgeput.
Een grote groentesla met croutons, een groentetaart met frisse gemengde salade, een pissaladière, een dampende groentehutsepot: kan toch best in een brasserie-omgeving passen en de minderheid van vegetarische bezoekers tevreden stellen. Nu komen koppels waarvan iemand vegetariër is er niet meer terug.
« Laatst bewerkt op: 30 december 2009, 10:21:10 door karl »

Offline IneN

  • ****
  • 873
  • Geslacht: Vrouw
Re:Blacklist
« Reactie #370 Gepost op: 30 december 2009, 17:02:53 »
In "Culinaire Ambiance" van oktober, is Peter Vandermeersch, hoofdredacteur van de VUM die onder andere De Standaard uitgeeft, woest op Midi Station.
Deze grootste brasserie van België werd ingericht door de geniale decorateur Antoine Pinto, die ook het Pakhuis in Gent realiseerde. Ze is gelegen in de buurt van het Brusselse Zuidstation (Midi).
Bij de hoofdgerechten vindt de vrouw van Vandermeersch geen enkel vegetarisch gerecht en dient zich tevreden te stellen met de salade van warme geitenbrie.
Vandermeersch merkt op dat in New York gelijkaardige zaken niet zonder een aantal vegetarische gerechten kunnen overleven: "Komaan, mijnheer Pinto. Wake up."

Ikzelf vind het niet zozeer een reden tot grote verontwaardiging, doch een hoopgevend signaal dat een belangrijk journalist, zelf geen vegetariër, in een vooraanstaand, algemeen culinair tijdschrift niet lyrisch doet over de genoten zuurkool royale, maar de onkunde en gebrek aan visie aan de kaak stelt van een grote zaak met veel ambitie, doch zonder feeling voor het meer en meer opkomende vegetarisme.

Vind dat ook positief! In Brussel is verbazinwekkend weinig vegetarsch te vinden, vind ik persoonlijk, of toch in vgl met Antwerpen en Gent. En dat voor een hoofdstad. Fijna man, die Vandermeersch.

Online karl

  • *****
  • 6.266
  • Geslacht: Man
Re:Blacklist
« Reactie #371 Gepost op: 31 januari 2010, 09:45:39 »
Ik begin me toch meer en meer te ergeren aan slordig gecomponeerde gerechten en nonchalance in de uitbating.
Een tijd geleden in een bruin eetcafé in een jonge, artistieke buurt: een veggieburger waar we heel erg lang moesten op wachten en die van bordschikking wel aardig was (tussen groot rond brood, met salade en frites en kommetje mayo en ketchup) maar een warenhuisburger bevatte met van die nogal onsmakelijke pureevulling en onduidelijke kleine stukjes groenten. Als je dan één of twee veggie-gerechten op de kaart zet, zoek je als chef dan toch te pletter naar de ultieme lekkere burger! Of maak hem beter zelf!
In één van onze favoriete zaken waren de groentetaart en groentesprudel uitgeput. Dat is wel een bewijs dat ze vers gemaakt zijn, maar ik zou nog wel eens willen meemaken dat de steaks, scampi's enz. ook uitgeput zijn. Er wordt dan zeer naarstig meegezocht naar het enige overblijvende veggie-gerecht op de kaart (salades worden ook altijd enthousiast vermeld alsof veggies steeds rawfood-aanhangers zijn), dat je mogelijk helemaal niet bevalt. ("U wou steak, die is er niet meer, maar we hebben kip, dat is toch ook vlees?"  >:() Dat door een vergissing de glunderende chef een steak nature naar onze tafel bracht zullen we dan maar op de lijst hilarische vergissingen bijzetten.
Er zijn naar het schijnt drie stadia in het eten:
1. het stillen van een hongergevoel (reden waarom men het meestal wel "lekker" vindt: eten stilt een biologische nood.)
2. het genieten van lekker, verfijnd bereid eten
3. een bijna intellectuele verwondering om kunstzinnige, zeer doordachte creaties (dit vindt Adrian Ferra van El Bulli, die zegt dat je het tweede ook even goed thuis kan.)
Ik zou met het tweede in een restaurant al zeer tevreden zijn.
« Laatst bewerkt op: 01 februari 2010, 09:35:06 door karl »

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re:Blacklist
« Reactie #372 Gepost op: 06 februari 2010, 18:33:51 »
Holiday Inn Leiden. Je weet dat je er niet naar toe gaat om eens lekker vegetarisch te gaan eten, maar het kwam toevallig zo uit... In het restaurant is er een dagelijks wisselend vegetarisch gerecht (naast het oostenrijkse buffet waar in elk gerecht vlees zat). Op onze teleurstelling dat we niet van het buffet kunnen eten en er maar 1 vegetarisch gerecht is, worden we doorgestuurd naar de bar, want daar hebben ze vast wel meer vegetarische dingen. Daar hebben ze dus helemaal niets vegetarisch. Zou je toch moeten weten, als ober? We gingen dus toch maar voor het vegetarische gerecht van de dag, dit keer risotto. Altijd lastig, risotto, maar toch maar proberen. Het was dus geen risotto, maar magnetronrijst met diepvriesdoperwtjes er doorheen, met gegrilde groenten en brie er bovenop. Geen smaakmakers of kruiden, zo te proeven zelfs geen zout of peper. Brrr... Ondanks het feit dat het eten heel erg aan de prijs is, krijg je geen brood vooraf of een amuse. Toetje en kaasplankje waren wel in orde, maar het is echt jammer om te zien dat zulke grote ketens er zich zo met een jantje van Leiden van af maken als het om vegetarische maaltijden gaat.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

berkman

Re:Blacklist
« Reactie #373 Gepost op: 04 april 2010, 19:00:53 »
Afgelopen week afgehaald bij Mr.Hu aan de Gronausestraat in Enschede.
Ik kwam daar vroeger erg vaak vanwege het geweldige vegetarische eten. (o.a. verse tofu-gerechten met allerlei Chinese paddenstoelen)
Had al van iemand vernomen dat er een andere chefkok zou werken, de kaart was echter bijna helemaal hetzelfde.
Er stond nu zelfs 'vegetarische kip in kantonese stijl' op de kaart. Die maar besteld met een tofu-gerecht, beide met vegetarische bami en nog een vegetarische haaienvinnensoep.

Eenmaal thuisgekomen stond er een enorme anticlimax te wachten. De tofu kwam uit de vriezer (van die voorgebakken smakeloze gummi-blokjes) en er zat behalve bijna geheel ongebakken champignons en gigantische stukken ui niets bijzonders in. De 'kip' had precies dezelfde saus en groenten en het was nep-kip uit blik (mock-chicken) en vertoonde meer gelijkenis met hondenbrokken.
En als klap op de vuurpijl bleek er na driekwart van de soep te hebben geconsumeert een lading hamplakjes onderin de beker te zitten....

Echt een nare ervaring met dit restaurant, ik ga er dan ook nooit meer heen. Bah... 

Offline Lona

  • ****
  • 812
  • Geslacht: Vrouw
Re:Blacklist
« Reactie #374 Gepost op: 13 april 2010, 14:13:05 »


En ook een vraag; Moet een vegetarisch aangeduidt gerecht niet ook vegetarisch gestremde kaas bevatten, want hier loop ik maar steeds tegenaan...
« Laatst bewerkt op: 10 september 2013, 18:07:38 door Lona »
"It does not do to dwell on dreams and forget to live". Dumbledore. :witch2:

Re:Blacklist
« Reactie #375 Gepost op: 13 april 2010, 14:47:44 »
Er zijn geen vaste of dwingende regels voor. Tenzij je het vegetarisch keurmerk van de vegetariersbond wil voeren, maar daar moet je nog voor betalen ook.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline @rno

  • *****
  • 2.330
  • Geslacht: Man
Re:Blacklist
« Reactie #376 Gepost op: 13 april 2010, 23:12:49 »
Dan mag het toch ook niet vegetarisch heten?

De Nederlandse Vegetariërs Bond zegt dit er over: Per definitie eet een vegetariër geen producten van gedode dieren, dus geen vlees, geen vis, en ook geen producten zoals gelatine (van dierenbeenderen). Veel vegetariërs letten echter minder op producten zoals gelatine en kaas.
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

chaaaahr

Slecht restaurant
« Reactie #377 Gepost op: 01 juni 2010, 12:25:35 »
Zeer slecht restaurant met maar 2 vega gerechten, Van der Valk in Alphen a/d rijn  :-X

Niet heen gaan dus
« Laatst bewerkt op: 01 juni 2010, 12:50:54 door LL de Ling »

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re:Slecht restaurant
« Reactie #378 Gepost op: 01 juni 2010, 12:46:41 »
VdV had bij mij toch al niet de reputatie van goed restaurant, dus ik ga daar sowieso niet heen.
« Laatst bewerkt op: 01 juni 2010, 12:51:21 door LL de Ling »

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Blacklist
« Reactie #379 Gepost op: 01 juni 2010, 17:10:22 »
VdV ahh bweeeeh. Dat zijn die met de koude boontjes, veel te gare groentes en nare gebakken aardappeltjes. Alles draait eigenlijk alleen om het stukje vlees. Voor vegetariers draait het gelukkig nomaal niet om de vleesvervanger, want zo lekker zijn die dingen nu ook weer niet.