Vegatopia Forum

Blacklist

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.900
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Blacklist
« Reactie #400 Gepost op: 13 maart 2011, 00:36:16 »
Gegeten in Bar Grill Sante in Wijk aan Zee. Half acht kwamen we binnen, vijf voor half tien kreeg ik mijn eten... dat was verder wel goed, maar bijna twee uur is wel erg lang, zelfs voor een zaterdagavond.

OMGponies

Re:Blacklist
« Reactie #401 Gepost op: 25 september 2011, 14:36:27 »
De Egelantier in Breda is ook geen aanrader. Is inmiddels wel weer zo'n jaar geleden hoor, maar toch.
Mijn vriendin en ik bestelde allebei een vegamaaltijd waarbij zij heel specifiek vroeg om iets zonder tomaat vanwege haar allergie. En wat krijgen we? Een prakkie met veel kaas (niet echt vega dus) en als extraatje een salade met HAM EN TOMAAT. Echt brilliant bedacht hoor. Het duurde ook nog best lang voordat we wat te eten kregen (uurtje ongeveer).

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.900
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Blacklist
« Reactie #402 Gepost op: 25 september 2011, 18:24:03 »
De Egelantier in Breda is ook geen aanrader.

Slecht eten, maar wel

Offline Tania91

  • *
  • 8
  • Geslacht: Vrouw
    • Mijn tekenblogje
Re:Blacklist
« Reactie #403 Gepost op: 17 december 2011, 14:45:04 »
Ook een slechte, Lunchroom&Bakkerij Wissink in Groenlo, voor wie daar wel eens in de buurt komt. De enige vegetarische hoofd-gerecht opties waren een uiterst zompig kastanjebrood (ipv gehaktbrood) of kaaskroketjes van kaas met kalfsstremsel. (als je dom aangekeken wilt worden, moet je daar vragen of de kaas in de kroketjes vegetarisch is). Het enige wat daar redelijk te eten was waren de soepjes, maar daar moet je geluk mee hebben heb ik gemerkt - vaak te veel zout erin.

Ook ongezellig, en in de winter niet erg behaaglijk. De verwarming werkt slecht, zat daar met een coltrui aan maar moest er uiteindelijk jasje over omdat ik zat te bibberen :/

Enige wat ik echt lekker vond was de mandjes brood met tapenades (Die gelukkig wel vrij waren van ansjovis e.d.). Maar dat krijg je, als hun grootste inkomen uit het bakkersgedeelte bestaat.
Zhe starvin' vegetarian artist 8D

Re:Blacklist
« Reactie #404 Gepost op: 27 september 2012, 21:36:33 »
Ik weet niet of deze meetelt, maar ik wou graag Party Centrum Madestein in Den Haag op de Blacklist zetten onder categorie 1:
Vandaag was ik er met een feest van medebewoners:
Ze hadden 3 zalen met een buffet. De eerste zaal was Indisch, de tweede Hollands en de derde Amerikaans. Ik besloot voor de eerste zaal te gaan, omdat ik dacht dat de kans daar het grootst zou zijn dat ik iets vegetarisch zou vinden. Na heel lang in de rij te hebben gestaan, kwam ik erachter dat het buffet bestond uit: nasi met kip, bami met kip, saté en kroepoek. In de tweede zaal, Nederlands, kon ik kiezen uit (kale) peen en ui en (kale) zuurkoolstamppot. En laten dat nou net 2 dingen zijn die ik niet lekker vind. Uiteindelijk ben ik maar in de rij voor het Amerikaanse buffet gaan staan. Gelukkig bakte ze hun patat in soja olie. Dus heb ik maar wat patat en een geïmproviseerd broodje met gebakken uien en sla genomen.
Ik vind het echt heel slordig van een party centrum -dat nota bene nog goed aangeschreven staat- dat ze niet eens de moeite doen om rekening te houden met vegetariërs. >:(
Maar 1 pluspuntje: Het toetje was lekker. ;D

Offline @rno

  • *****
  • 2.330
  • Geslacht: Man
Re:Blacklist
« Reactie #405 Gepost op: 28 september 2012, 18:32:40 »
Ik weet niet of deze meetelt, maar ik wou graag Party Centrum Madestein in Den Haag op de Blacklist zetten onder categorie 1:
Vandaag was ik er met een feest van medebewoners:
Ze hadden 3 zalen met een buffet. De eerste zaal was Indisch, de tweede Hollands en de derde Amerikaans. Ik besloot voor de eerste zaal te gaan, omdat ik dacht dat de kans daar het grootst zou zijn dat ik iets vegetarisch zou vinden. Na heel lang in de rij te hebben gestaan, kwam ik erachter dat het buffet bestond uit: nasi met kip, bami met kip, saté en kroepoek. In de tweede zaal, Nederlands, kon ik kiezen uit (kale) peen en ui en (kale) zuurkoolstamppot. En laten dat nou net 2 dingen zijn die ik niet lekker vind. Uiteindelijk ben ik maar in de rij voor het Amerikaanse buffet gaan staan. Gelukkig bakte ze hun patat in soja olie. Dus heb ik maar wat patat en een geïmproviseerd broodje met gebakken uien en sla genomen.
Ik vind het echt heel slordig van een party centrum -dat nota bene nog goed aangeschreven staat- dat ze niet eens de moeite doen om rekening te houden met vegetariërs. >:(
Maar 1 pluspuntje: Het toetje was lekker. ;D

Soms zijn er wel vegetarische gerechten, maar die worden dan ingepikt door de overige gasten.
Of er wordt een lepel gebruikt die ook voor vlees gerechten is gebruikt. Voor mij hoeft het dan niet meer.
« Laatst bewerkt op: 28 september 2012, 18:35:07 door @rno »
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Re:Blacklist
« Reactie #406 Gepost op: 28 september 2012, 20:04:27 »
Soms zijn er wel vegetarische gerechten, maar die worden dan ingepikt door de overige gasten.

Dat heb ik ook wel eens meegemaakt. Daarom dat ik, zodra ik hoorde dat het buffet geopend was, gelijk naar binnen ben gegaan om te kijken wat ze hadden. Dus ik weet wel bijna zeker dat ze echt niks hadden.

Offline @rno

  • *****
  • 2.330
  • Geslacht: Man
Re:Blacklist
« Reactie #407 Gepost op: 28 september 2012, 20:21:48 »
Soms zijn er wel vegetarische gerechten, maar die worden dan ingepikt door de overige gasten.

Dat heb ik ook wel eens meegemaakt. Daarom dat ik, zodra ik hoorde dat het buffet geopend was, gelijk naar binnen ben gegaan om te kijken wat ze hadden. Dus ik weet wel bijna zeker dat ze echt niks hadden.

Uit een ver verleden:
Meestal heb ik wel goede ervaringen. Maar helaas heb ik onlangs ook een slechte ervaring gehad.
Bij een jubileumfeest voor iedereen (500 mensen) werd weken vooraf gevraagd of er dieetvoorschriften waren... ja, dus.

Dan dus het feestje, koffie en drank, en vooraf een fruitcocktail... maar serveerster, wat is dat rose sausje er over heen? Dat is rivierkreeftsaus. Tja, en dat over dat lekkere fruit. Gelukkig werd een alternatief geregeld.

Vervolgens lopend buffet. Talloze keuzes maar nauwelijks iets vegetiel, dus schoot ik maar een eetmanager aan. Heeft u iets vegetarisch? Meneer moest even denken, en na een beetje zoeken konden we toch wat zonder vlees vinden (patat en wat bonen). Maar hij bood aan om voor ons wat apart vegetarisch te regelen. Hij wist ons te vinden want we hadden toch ook apart fruit gehad?

We deden kalm aan met ons eten en lieten wat ruimte over voor de beloofde vegetarisch toevoegingen. Helaas het liet op zich wachten. Nu, maanden later zitten we nog steeds te wachten.

Tja, het kan verkeren.

Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Re:Blacklist
« Reactie #408 Gepost op: 02 oktober 2012, 13:58:25 »
Ik heb daarnet iemand gesproken die, die dag, werkte op Party centrum madestein:
Volgens hem had degene die het feest organiseerde, moeten doorgeven of er nog speciale dieet wensen waren: er is doorgegeven dat er diabetici waren, dat er mensen waren die moeilijk konden kauwen, maar dus niet dat er vegetariërs waren. >:(
Verder was er wel nasi zonder kip en aardappelsalade, maar die waren heel snel op. Je hebt dus inderdaad wel een beetje gelijk. :-[
Bij deze mag dus Party Centrum Madestein van The Blacklist.

Re:Blacklist
« Reactie #409 Gepost op: 02 oktober 2012, 14:50:02 »

Het kan natuurlijk weinig kwaad, en het lijkt mij ook een betrekkelijk geringe moeite, om gewoon voldoende vegetarisch te serveren. Ook als dat niet specifiek doorgegeven wordt (neem aan dat het om een grotere groep gaat). Zoals gezegd, de vleeseter merkt het vaak niet eens als die iets vegetarisch te eten krijgt op zo'n gelegenheid, laat staan dat die er moeite mee zou hebben. Ik snap dus niet waarom er niet standaard wat met de verhoudingen vegetarisch / niet vegetarisch geschoven wordt door dat soort bedrijven. In de kostprijs zal het 'm vast ook niet zitten? Of is het juist een misplaatst idee van 'waar voor het geld leveren'?
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Blacklist
« Reactie #410 Gepost op: 03 oktober 2012, 10:00:58 »
Ik vind niet dat je als je ergens gaat eten er zomaar vanuit kunt gaan dat er wel vega zal zijn. Mijn ervaring is toch dat je dat altijd een paar keer moet navragen.
,,,,فلافل

Offline chantalv80

  • ****
  • 911
  • Geslacht: Vrouw
Re:Blacklist
« Reactie #411 Gepost op: 03 oktober 2012, 11:29:04 »
Ik vind niet dat je als je ergens gaat eten er zomaar vanuit kunt gaan dat er wel vega zal zijn. Mijn ervaring is toch dat je dat altijd een paar keer moet navragen.

Dat denk ik ook. De vegetariërs zijn nog altijd in de minderheid mbt vleeseters.  Wat dus betekent dat je je wel wat moet aanpassen.  :)
Want a sugarcube?

Offline @rno

  • *****
  • 2.330
  • Geslacht: Man
Re:Blacklist
« Reactie #412 Gepost op: 03 oktober 2012, 20:21:20 »
Stuurt iermand dit blacklist-item naar de betreffende instelling?
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Offline Dennis23

  • ***
  • 228
  • Geslacht: Man
Re:Blacklist
« Reactie #413 Gepost op: 03 oktober 2012, 20:27:06 »
Ik vind niet dat je als je ergens gaat eten er zomaar vanuit kunt gaan dat er wel vega zal zijn. Mijn ervaring is toch dat je dat altijd een paar keer moet navragen.

Dat denk ik ook. De vegetariërs zijn nog altijd in de minderheid mbt vleeseters.  Wat dus betekent dat je je wel wat moet aanpassen.  :)

Bovendien veel eettentjes weten niet eens dat sommige dranken en kaas niet vegetarisch is. Ik had paar keer nagevraagd of hun kaas wel vega was, en ze lieten mij de verpakking van de kaas zien waar ik de ingrediënten zelf kon aflezen

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Blacklist
« Reactie #414 Gepost op: 03 oktober 2012, 21:02:55 »
Stuurt iermand dit blacklist-item naar de betreffende instelling?

Wat bedoel je precies?
,,,,فلافل

Offline @rno

  • *****
  • 2.330
  • Geslacht: Man
Re:Blacklist
« Reactie #415 Gepost op: 03 oktober 2012, 21:29:17 »
Stuurt iermand dit blacklist-item naar de betreffende instelling?

Wat bedoel je precies?

Als je aan een restaurant laat weten, dat ze op de blacklist van Vegatopia staat, dan zullen ze direct maatregelen nemen. Het hele personeel wordt op het matje geroepen. De kok gaat in de Librije vegetarisch leren koken en de Nederlandse Vegetariërs Bond wordt gesmeekt of ze een logo op het raam mogen plakken met de tekst "Gastvrij voor Vegetariërs". En je krijgt een cadeaubon voor twee personen uitgebreid dineren.
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.900
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Blacklist
« Reactie #416 Gepost op: 03 oktober 2012, 21:34:23 »
:gossip: Niet verder vertellen, maar de Vegatopia blacklist bestaat niet.

Offline @rno

  • *****
  • 2.330
  • Geslacht: Man
Re:Blacklist
« Reactie #417 Gepost op: 03 oktober 2012, 22:13:24 »
:gossip: Niet verder vertellen, maar de Vegatopia blacklist bestaat niet.

Geen cadeaubon dan.
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

miesja23

Re:Blacklist
« Reactie #418 Gepost op: 24 oktober 2012, 11:39:49 »

Beste Miesja,
tip voor een volgende spamactie: neem een emailadres dat niet traceerbaar is naar je LinkedInprofiel. Waarop weer te lezen is dat je de eigenaar bent;).

Met vriendelijke groet,
moderator Hiziki.
ps: http://www.vegatopia.com/vega/colofon/adverteren
« Laatst bewerkt op: 24 oktober 2012, 13:22:53 door Hizikigrrrl »

Offline chantalv80

  • ****
  • 911
  • Geslacht: Vrouw
Re:Blacklist
« Reactie #419 Gepost op: 24 oktober 2012, 12:57:43 »
Misschien moet er ook een Whitelist komen dan?

Dat zou mooi zijn! Een mooie positieve lijst per provincie/grote stad?  :)
Want a sugarcube?