Vegatopia Forum

Zuid-Holland

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

silliebillie

Zuid-Holland
« Gepost op: 28 maart 2003, 16:22:57 »
Mocht iemand ooit denken: laat ik eens in Nieuwerbrug gaan eten...... (tussen Bodegraven en Utrecht) en de baas betaalt  ;D dan is de Bruggemeester echt een aanrader. Wij gingen dus met het werk en er was van te voren gebeld om te vragen of ze ook vegetarische gerechten op de kaart hadden. Die hebben ze niet, maar ze zouden gewoon iets maken. Dat klinkt een beetje bedenkelijk, maar wat ze voor me hadden klaargemaakt was echt geweldig Ik kreeg vooraf een ENORME salade waar bij werd verteld dat ik niet mijn bord leeg hoefde te eten..... geen idee wat er allemaal inzat zoveel verschillende groenten zaten erin en als hoofdgerecht, nou het zag er alleen al geweldig uit! We hebben er zelfs foto's van gemaakt! Op mijn bord lag een halve uitgeholde ananas met daarin allerlei soorten groenten gegratineerd met kaas, dit lag ook op het bord met daarbij gevulde tortellinies! Het was heerlijk! Maar het was alleen al een feest omdat het er zo geweldig uitzag. En het leukste  ;) was dat mijn vleesetende collega's allemaal jaloers op me waren omdat ik een soort vip behandeling kreeg. Alles was tenslotte ter plekke voor me bedacht en gemaakt en het zag er ook nog zo schitterend uit. Een ananas oogt toch gezelliger dan een stuk biefstuk!
« Laatst bewerkt op: 15 juni 2004, 12:20:46 door Sander »

Offline Nick

  • ****
  • 578
Re:Zuid-Holland
« Reactie #1 Gepost op: 29 maart 2003, 13:53:43 »
 :thumbsup:
"Teaching a child not to step on a caterpillar is as valuable to the child as it is to the caterpillar."
-- Bradley

willem1940

Re:Zuid-Holland
« Reactie #2 Gepost op: 17 juni 2003, 08:30:23 »
Leuk; lang geleden woonde ik in Woerden en kwam vaak met mijn bootje langs Nieuwerbrug. Nooit geweten dat daar een leuk eet-ding zat of zou komen.

Offline dorinka

  • ****
  • 741
  • Geslacht: Vrouw
Re:Zuid-Holland
« Reactie #3 Gepost op: 27 oktober 2005, 23:31:50 »

Voor 2 rose en salade en toe zou je normaal 2x3, +11,50, + 5 = 22,50 betalen, maar ... als je reserveert en er voor zessen compleet bent, gaat er 20% af!  :O



bedoel je daarmee dat je het voor zessen op moet hebben of er allemaal moet zijn zodat er niet later dan zes uur begonnen kan worden?
Zo.

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re:Zuid-Holland
« Reactie #4 Gepost op: 30 oktober 2005, 11:50:31 »
Citaat
bedoel je daarmee dat je het voor zessen op moet hebben of er allemaal moet zijn zodat er niet later dan zes uur begonnen kan worden?

het laatste
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

leonhagoort

Re:Zuid-Holland
« Reactie #5 Gepost op: 29 november 2006, 22:55:10 »
ik werk bij de bistro en probeer, samen met mijn chef, iedere keer weer iets verfrissends te bedenken voor de vegetarier, als daar speciaal om gevraagd word.

het is fijn om zo'n positieve reactie te horen!!

fijn dat je lekker gegeten hebt en hopelijk tot ziens :)

Offline Sam

  • ******
  • 7.058
Re:Zuid-Holland
« Reactie #6 Gepost op: 13 april 2007, 11:05:11 »
Le Barquichon in Voorburg. Slechts 18 stoelen, geen vegetarische gerechten op de kaart, maar de kok heeft wel een veganistisch 4 gangenmenu voor me gemaakt, plus amuse.
Vooraf: salade met appel en versgeraspte truffel
Tussen: Risotto met truffel met 4 soorten paddestoelen ernaast
Hoofd: verse asperges met basilicumsaus, met daarbij mini-witlof en peultjes
Toe: vruchtensalade met verse aardbeien, bloedsinaasappel, druiven en een bosvruchtensaus

Erg, erg goed!
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Zuid-Holland
« Reactie #7 Gepost op: 10 mei 2009, 14:08:59 »
vrijdag op het vrijwilligersproject van mijn collega in barendrecht werelds eten waterpoort je kan alle dieetwensen door geven dus ik kreeg vrijdag: vooraf aspergesoep, daarna asperges met een heerlijke saus, aardappelen en twee hardgekookte eitjes. Toe chocoladeflensje met vanilleijs.. niets heel bijzonders maar wel lekker!

normaal is het thema een land maar deze x moederdag.... ach tis vooral erg leuk :P je leert mensen kennen die je anders niet zou leren kennen dus dat is erg grappig..
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Rosanne

  • **
  • 81
  • Geslacht: Vrouw
Re:Zuid-Holland
« Reactie #8 Gepost op: 28 juni 2009, 06:38:39 »
Wegens het krijgen van een cadeaubon gister bij Brunel in Gouda gegeten.
Er stond geen vegetarisch hoofdgerecht op de kaart (!) maar men zei dat het geen probleem was om iets vegetarisch te krijgen.
Toen we gingen zitten werd er direct een kan water neergezet en broodjes met boter en tapenade.
Als voorgerecht had ik een frisse salade met crouton van geitenkaas en truffelhoning. Erg lekker!
Daarna werden we verrast met een spoom van het huis, was heel smakelijk.
Het hoofdgerecht werd een gevulde portobello. Was een lekker gerecht, alleen het werd iets te koud geserveerd. Omdat we buiten zaten koelde het toen ook nog af tot 'veel te koud'. Erbij een schaaltje met heerlijke gebakken krieltjes en een schaaltje salade.
Als dessert nam ik, omdat ik niet kon kiezen, 'dessert Brunel' (van alles een beetje). Mijn tafelgenoot had creme brulee, die kreeg ik ook in een iets kleinere uitvoering met daarbij: witte chocolademousse met een chocoladetruffel, aardbeienbavarois, vers fruit met rode saus, bolletje ijs en een stukje spekkoek. Alles smaakte heel lekker, en ik had dus geen spijt van mijn keuze.
De huiswijnen waren overigens erg goed.
Vond het wel redelijk prijzig voor het gebodene, met z'n tweeen waren we iets over de 90 euro kwijt voor drie gangen en in totaal 5 drankjes.


Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Zuid-Holland
« Reactie #9 Gepost op: 06 juli 2010, 14:13:07 »
Ik weet uit ervaring dat deze kok heel erg goed omgaat met vegetariers. Hij vind het ook ontzettend leuk om iets speciaals voor ze op tafel te toveren en baalt als een stekker als ie per ongeluk twee keer hetzelfde gerecht voor je maakt (als je er vaker komt).
Alle producten worden altijd vers gehaald.
(Owww ja de kok (=eigenaar) is de papa van mijn broer)

Offline niewied

  • *****
  • 1.866
  • Geslacht: Man
Zuid-Holland
« Reactie #10 Gepost op: 04 mei 2014, 09:47:49 »
1.Tja, 120 dagen geen bericht meer op deze draad: promoten dus!

Aten gisteren in Woerden (lunch) In Kasteel Woerden dat een restaurant heeft dat P4 heet. Ze hebben kroketten van de veggie slagfer, erg lekker bier van brouwerij Leckere uit de Meern (jaah, probeer de Willibrord op fles maar de tapbieren zijn ook prima en goedkoper). Hun kaart is net veranderd. Er is van alles veggie te krijgen en als je het iets anders wilt: vraag. Kan allemaal. Erg vriendelijke mensen. Aanbevolen
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.314
Re: Zuid-Holland
« Reactie #11 Gepost op: 18 februari 2015, 19:59:44 »
We kregen Pluktea getipt. Op een mooie locatie in de natuur. Je kunt er zelf je thee plukken uit de tuin en daarbij iets lekkers eten of lunchen. Ook kan je er een roeiboot of waterfiets huren. Pluktea is open vanaf 21 maart tot ergens in oktober.

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.314
Re: Zuid-Holland
« Reactie #12 Gepost op: 31 januari 2016, 11:14:49 »
Het viel me op dat we maar 1 restaurant in Zoetermeer hebben in Vegatopia-restaurantgids. Nou kom ik er zelf ook niet zo vaak, maar ik kan me niet voorstellen dat er niet nog meer leuke eetgelegenheden zijn. Dus, wie heeft nog restauranttips voor Zoetermeer?
« Laatst bewerkt op: 01 februari 2016, 12:42:14 door LL de Ling »

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Zuid-Holland
« Reactie #13 Gepost op: 01 februari 2016, 20:02:48 »
Ik vroeg het op Twitter, maar kreeg het advies naar Den Haag door te rijden  :)
Ik kwam wel een soort verborgen Perzisch restaurant tegen (of althans, bij Witte Raaf denk ik niet meteen aan Perzisch) met niet enorm veel vegakeuze, maar dat wellicht toch wel verrassend zou kunnen zijn http://www.restaurantdewitteraaf.nl/
,,,,فلافل

Offline Yehudith

  • ***
  • 413
  • Geslacht: Vrouw
Re: Zuid-Holland
« Reactie #14 Gepost op: 01 februari 2016, 23:32:19 »
Hm... dat zegt toch eerder wat over Zoetermeer en over de mensen die er wonen.  ;D

Ik zou het niet in de restaurantgids zetten. Ze hebben welgeteld 1 vegetarisch gerecht en ik heb serieus de menukaart 3 keer moeten doorkijken voor het gerecht me opviel  :P.

Wat ik wel zou willen suggereren is de Hudson (die ook locaties in oa DH en Rotterdam heeft) in Zoetermeer. De Hudson serveert 2 vegetarische gerechten, en ze waren allebei érg lekker! En met de Heeren van Soetermeer heb ik geen ervaring, maar ze geven wel de keuze uit 3 vegetarische gerechten. En op Iens krijgen ze gemiddeld een 8.1 :) .

Daarnaast zie ik dat Wassenaar ook maar 1 restauranttip heeft. Daar weet ik ook nog wel wat aan toe te voegen :P.
« Laatst bewerkt op: 01 februari 2016, 23:57:41 door Yehudith »

Aiko

Re: Zuid-Holland
« Reactie #15 Gepost op: 02 februari 2016, 10:49:27 »
Ik zou Zoetermeer persoonlijk voor alles overslaan. Een van de meest deprimerende steden in het land... Zeker met leukere plaatsen als Leiden, Den Haag en Delft in de buurt.

Offline Yehudith

  • ***
  • 413
  • Geslacht: Vrouw
Re: Zuid-Holland
« Reactie #16 Gepost op: 02 februari 2016, 14:44:33 »
Jup maar mocht je nu écht in Zoetermeer vastzitten, dan is het wel fijn als je wat keuze hebt  :P.

Kan je geloven dat mensen ons wilden doen geloven dat Zoetermeer "echt niet zo erg is als het lijkt"? (Toen we nog op huizenjacht waren :P ). Blij dat we niet geluisterd hebben  ;D.

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.314
Re: Zuid-Holland
« Reactie #17 Gepost op: 07 februari 2016, 14:34:36 »
Hm... dat zegt toch eerder wat over Zoetermeer en over de mensen die er wonen.  ;D


Wat is dat nou? Minderwaardigheidscomplex van de Zoetermeerders zelf of zijn ze echt zo suf. Ik vind dat niet hoor, inmiddels ken ik heel veel mensen die in Zoetermeer wonen en die mag ik best. En je kan vinden wat je wil, maar het is toch een grote stad waar je, als je er eens vast komt te zitten inderdaad, misschien toch wel wat wilt eten. Bovendien is de omgeving daar echt wel mooi.

Offline Yehudith

  • ***
  • 413
  • Geslacht: Vrouw
Re: Zuid-Holland
« Reactie #18 Gepost op: 09 februari 2016, 16:56:25 »
Dat zei ik inderdaad al, je wilt wel wat te kiezen hebben in zoveel mogelijk steden.

En Zoetermeer zal vast zijn mooie plekken hebben, maar ik ben bepaald niet door de stad gegrepen. Aan de randen schijnt het wel mooi wonen te zijn. (Mijn arts en mijn dirigent wonen er oa)

Aiko

Re: Zuid-Holland
« Reactie #19 Gepost op: 09 februari 2016, 21:02:24 »
En Zoetermeer zal vast zijn mooie plekken hebben, maar ik ben bepaald niet door de stad gegrepen. Aan de randen schijnt het wel mooi wonen te zijn. (Mijn arts en mijn dirigent wonen er oa)

Het Balijbos is wel aardig. Aangelegd, maar ondanks dit zie ik er de charme wel in. Verder kan ik alleen die ene oude dorpsstraat van het oude Soetermeer opnoemen. Ik denk dat Zoetermeer met gemak steden als Almere en Lelystad weet te verslaan op het gebied van lelijkheid en troosteloosheid.