Vegetarisch - voor iedereen > Koken

Broodmachine

<< < (37/149) > >>

Selly:

--- Citaat van: Dick op 19 april 2003, 15:59:02 ---Je kan bij de molen zelfs 25 kg zakken bestellen. Dat is dan ook weer iets voordeliger.
Ik zal eens vragen over er een lijst is van molens waar ze meel verkopen.

--- Einde van citaat ---

Ja handig!!
Ik ga het overigens bij 5 kg houden als ik dat ergens kan krijgen, ik moet het per fiets vervoeren en zoveel brood maak ik ook weer niet. Wel handig als je een groot gezin hebt. Maar ik maak wel bijna dagelijks een broodje, dus ik ben niet bang dat er beestjes in een 5 kg zak gaan komen.


--- Citaat van: Helena op 19 april 2003, 10:29:40 ---
--- Citaat ---Waar zit jou Natuurwinkel, dan ik daar aan refereren dat die het ook doen.
--- Einde van citaat ---

Die zit in Bussum, volgens mij is dat ook een van de grootste Natuurwinkels. De zakken staan niet in de schappen, maar ze kunnen ze gewoon voor je bestellen.

--- Einde van citaat ---

Ik ga het eens in mijn natuurwinkel vragen (ik was er vandaag, maar vergeten).

Helena:
Ik heb gisteren een speltbrood gebakken, en net als bij de cake heb  ik het originele recept wat aangepast:

500 gr. volkoren speltmeel
325 ml water (maar misschien volgende ietsje minder)
10 gr. olijfolie
10 gr. gerstemoutstroop
10 gr. zeezout
6 gr. gedroogde gist
heel veel (voorgeweekte) zonnepitten, pompoenpitten, gebroken lijnzaad en sesamzaad.

Het brood wilde niet heel erg rijzen, maar dat vind ik achteraf gezien niet zo erg. Het is een heel stevig, compact brood geworden en niet al te droog.  :kwijl:

Nb: bakken op volkoren-stand

Helena:
Oh ja, het restant van het brood is nu enkele dagen oud, maar smaakt nog steeds heerlijk vers. Zou dat dan toch door de olie komen? Ik heb het nl. niet ingevroren.

Selly:
Bij mij blijft het broodbakmachinebrood steeds ook heel lang vers, veel langer dan brood van AH oid. Het schimmelt ook midner snel. Je zou het omgekeerde verwachten

Helena:
Ja, dat klopt, maar het lijkt wel of het brood, gebakken met olie, nog verser is/blijft.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie