Vegatopia Forum

PDD-NOS

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Windigo

  • ****
  • 525
  • Geslacht: Vrouw
Re: PDD-NOS
« Reactie #200 Gepost op: 14 juli 2016, 07:34:25 »
Ik wil de ouders hier even een hart onder de riem steken  :heart:

Ik ben een volwassen vrouw van 29 die sinds vorig jaar weet dat ze Asperger heeft. Ik heb dus mijn hele leven geen begeleiding voor mijn autisme gehad tot ruim volwassen leeftijd; en dan kom ik nog eens niet uit een warm nest.

Maar ik heb inmiddels een sociaal leven; succesvol vrijwilligerswerk in een patientondersteunende functie bij het lokale ziekenhuis en ondervind relatief weinig klachten van mijn Asperger. Dat heb ik op eigen kracht voor elkaar.

Wat ik dus wil zeggen voor de ouders hier; ja het is nu zeker moeilijk op die leeftijd; maar jullie weten het nu al en je kind weet het ook. Je krijgt nu al begeleiding en steun; en als je dus geluk hebt heeft je kind als het volwassen is veel meer begrip voor de situatie en de juiste handvatten om er mee om te gaan. Veel meer kans dus dat het goed komt!

Verlies de hoop niet. En weet dat ik als autist meer van mijn moeder houdt dan van wie dan ook; omdat zij de enige is die me altijd begrijpt en steunt. Ik hoop dat jullie later ook zo veel dankbaarheid mogen ontvangen  :)
Nothing tastes like compassion feels