Mei 24, 2012, 05:16:05 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Ingrediënt van de maand: amarenen

Koken Rabarbergebakje met vanilleroom - Pici All’Etrusca - Hartige tompoes van asperges, paddestoelen en hazelnoot
Producten Wat de pot schaft - Lisette Kreischer - De Zilveren Lepel Toscane - Home Made Zomer
Actueel Foodie-cadeautjes voor moederdag - Winnaar yogifood-actie bekend - April 2012: Currycollege, gerookte tofu en een lekker ijsje
   Startpagina   Help Kalender Inloggen Registreren Smoelenboek Vegatopia Forumregels  

Pagina's: 1 [2] 3 4 5 ... 26   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Groente- en fruitpakketten  (gelezen 78435 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
Artemis
Superplientje
Ervaren forumgebruiker

« Antwoord #20 Gepost op: Oktober 01, 2003, 15:42:21 »

Mijn groenten komen weg bij Tuin Salland (weten jullie ook waar je moet zijn als je van me af wil Wink ) Voor mensen die ook zo'n ekoboerenabo willen is dit een goede site.

Vliegende heks
Brent
Gevorderde forumgebruiker

Geslacht: Man

« Antwoord #21 Gepost op: Oktober 01, 2003, 18:48:35 »

Weten mijn landgenootjes of dat groentetas systeem ook in België bestaat?
Sil
Godswonder
Ervaren forumgebruiker

« Antwoord #22 Gepost op: Oktober 08, 2003, 21:10:26 »

Kan iemand misschien even uitrekenen of dat voordelig is, zo'n groentetas voor 1 persoon, of dat ik beter gewoon mijn groenten los kan blijven kopen?

Hmmm, koffie!
femke
Gast
« Antwoord #23 Gepost op: Oktober 08, 2003, 21:22:50 »

http://www.velt.be/Notendop/groentea.htm
Brent

« Antwoord #24 Gepost op: Oktober 09, 2003, 09:01:01 »

http://www.velt.be/Notendop/groentea.htm

De afhaalpunten zijn allemaal nogal ver uit de buurt. Toch bedankt
TerrorTofuSojaSatan
Gast
« Antwoord #25 Gepost op: Oktober 12, 2003, 12:23:59 »

Kan iemand misschien even uitrekenen of dat voordelig is, zo'n groentetas voor 1 persoon, of dat ik beter gewoon mijn groenten los kan blijven kopen?

Het hangt er heel erg vanaf waar je woont denk ik. Een groentetas voor 1 persoon kost geloof ik 6,50 euro. Hier in Amsterdam kan ik voor dat geld in de natuurwinkel (op de weteringschans) en op de Noordermarkt (zaterdags) veel meer kopen. In de groentetas zitten vooral de seizoensgroenten en fruit, en die zijn los ook het goedkoopst om te kopen. Bovendien vind ik het fijner m'n groente zelf uit te kiezen. Maar als je dichtbij geen natuurwinkels met een goed vers groenteassortiment hebt kan een groentetas wel een oplossing zijn.

Toof alias Bjorn heeft nu een groentetas van een bio boer uit de streek voor 1 of 2 personen waar 5 soorten groente in zitten voor 5, 44 euro pwk. Deze week zat er in: halve (grote) chin kool, veel spercieboontjes, worteltjes, 2 preien en 3 gele paprika' s. Redelijk veel voor weinig geld dus Smiley
owja, en ook nog een krop sla Cheesy
« Laatste verandering: Oktober 12, 2003, 22:59:06 door Toof » Gelogd
Sil
Godswonder
Ervaren forumgebruiker

« Antwoord #26 Gepost op: Oktober 12, 2003, 23:31:45 »

Natuurwinkels zat hier in Wageningen. Voor zover ik weet hebben we hier Odin. Ik zat in ieder geval te denken aan een groenten-fruit combitas.
Het zelf uitzoeken maakt voor mij niet zoveel uit. Verassing is best leuk en ontmoet ik ook eens andere groenten Smiley En behalve bittere dingen is er maar weinig dat ik niet lust.

De combitas van Odin is 7 euro, ik weet niet hoeveel hierin zit en wat. Weet iemand of de prijs een beetje redelijk is?

Hmmm, koffie!
Indira
Ervaren forumgebruiker

Geslacht: Vrouw

« Antwoord #27 Gepost op: Oktober 13, 2003, 15:17:09 »

ik heb een tijdje de fruittas van Odin gehad, en met het huis de groentetas, kleine, maar ik vond het eigenlijk tegenvallen. nu moet ik zeggen dat ik vrijveel groente en fruit eet, zeker 2 a 3 appels en 2 sinaasappels of kiwi's of grapefruits.

Za Zemiata!
Sven

« Antwoord #28 Gepost op: Oktober 13, 2003, 21:32:48 »

De afhaalpunten zijn allemaal nogal ver uit de buurt. Toch bedankt !

Bio Shop‘t Biokruidenierke
Mev. Reinhilde Dewachter
St.-Truidersteenweg 22, 3500 Hasselt
tel.: 011-22 63 93 fax: 011-22 63 93
afhalen: vr
verdeler: Fenix

Het zou me echt verwonderen als er niet meer plaatsen zijn in die buurt. Stap anders in binnen bij een biowinkel en vraag hen eens uit hierover.

Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.
Brent

« Antwoord #29 Gepost op: Oktober 14, 2003, 08:30:39 »

De afhaalpunten zijn allemaal nogal ver uit de buurt. Toch bedankt !

Bio Shop‘t Biokruidenierke
Mev. Reinhilde Dewachter
St.-Truidersteenweg 22, 3500 Hasselt
tel.: 011-22 63 93 fax: 011-22 63 93
afhalen: vr
verdeler: Fenix

Het zou me echt verwonderen als er niet meer plaatsen zijn in die buurt. Stap anders in binnen bij een biowinkel en vraag hen eens uit hierover.

Bedankt   Ik heb nu ook gehoord dat De Wroeter in Kortessem ook groentenabonnementen heeft.
animal lover

« Antwoord #30 Gepost op: November 19, 2003, 23:14:41 »

Vandaag toch voor het eerst weer een groente en een fruittas opgehaald. Nu ik alleen ben vind ik het heel moeilijk om  elke dag 's avonds te gaan koken en nu moet ik wel, want ik heb verse groenten in huis. En het zijn niet altijd alledaags groenten dus kan mijn kookboeken en fantasie gebruiken. Het probleem of te veel van iets of te weinig van iets blijft natuurlijk. Vandaag wel gelijk weer feest....................kan rode bietjes gaan hakken.
Annemieke
Redactie Vegatopia
Mega-forummer

RozeMarijn_eet
« Antwoord #31 Gepost op: Mei 02, 2004, 11:03:09 »

Ik zit er aan te denken om samen met pip een groenten- en een fruittas te nemen.
Ik kan alleen niet zo goed vinden welke er in Leiden af te halen zijn (behalve Odin).

Ik zie wel de vitatas, maar voor 2 personen groenten en fruit: voorbeeld van deze week: Witlof, sla, zilverstelen, waspeen, rabarber, bosje peterselie, peren, granny smith.
Het lijkt me erg weinig, dan moet ik alsnog voor de helft van de week bijhalen, en ook erg suffe produkten.

En de pakketten van Odin lijken maar genoeg voor 3 dagen eten. Dat is maar de helft van de week.
Zijn er ook abonnementen met meer groenten en fruit?

Annemieke
Redactie Vegatopia
Mega-forummer

RozeMarijn_eet
« Antwoord #32 Gepost op: Mei 02, 2004, 11:21:57 »

Ik heb hier al wel wat informatie gevonden. http://www.vegplek.net/grf/com_5.html#uitleg

De vitatas, Odin en Blojr lijken de enige? Maar die prijzen staan in guldens, dus misschien is de informatie wel wat achterhaald.

Nog vager; bij de afhaalpunten in Leiden staat:
De Kievit - Rapenburg 81 (Boer)
De Zaailing - Hooigracht 41 (Odin)

Ik ben wel geinteresseerd in de Kievit tas, maar het Rapenburg is een straat aan de gracht, daar kan onmogelijk een boer zitten. RaaR.

femke
Gast
« Antwoord #33 Gepost op: Mei 02, 2004, 12:26:29 »

Je hebt toch ook een Vitatas en Odintas voor meer dan 2 personen? Dan kan je die toch nemen, als je meer groente en fruit wilt?
Corrupted
Gast
« Antwoord #34 Gepost op: Mei 02, 2004, 12:55:52 »

De Kievit tas hebben ze bij de Brandnetel (of hadden iig). Die tas is vooral leuk door de gestoorde briefjes die er elke week weer inzitten.
Annemieke
Redactie Vegatopia
Mega-forummer

RozeMarijn_eet
« Antwoord #35 Gepost op: Mei 02, 2004, 14:45:23 »

Jaaaa. Ik vroeg me al af wat ze daar hadden. Dat zou leuk zijn als ze die nog hebben.

Misstries
Gast
« Antwoord #36 Gepost op: Mei 02, 2004, 15:49:32 »

ik heb jaren een groentenabbonement gehad maar vooral in de begintijd was het vooral venkel en bieten.
nu zijn de tassen meer gemeleerd.
ik koop tegenwoordig een losse tas (dat doet de natuurwinkel in lelystad idd ook) of losse groenten.
Ik las iemand (toof?) die de groenten op de noordermarkt in Amsterdam kocht op zaterdag. Zijn die groenten dan biologisch en zijn alle producten op die markt biologisch?
Waar kan ik die markt vinden?  ???Weet iemand dat toevallig?
femke
Gast
« Antwoord #37 Gepost op: Mei 02, 2004, 16:49:01 »

Ja, het is de boerenmarkt op zaterdag. Gewoon op de Noordermarkt in Amsterdam, bij de Noorderkerk (best dicht bij het Centraal Station).

Hier vind je meer info: http://www.boerenmarktamsterdam.nl/
Misstries
Gast
« Antwoord #38 Gepost op: Mei 02, 2004, 17:21:44 »

[size=70]Tnx[/size]
Viz
Ervaren forumgebruiker

« Antwoord #39 Gepost op: Mei 02, 2004, 18:44:53 »

Ik las iemand (toof?) die de groenten op de noordermarkt in Amsterdam kocht op zaterdag. Zijn die groenten dan biologisch en zijn alle producten op die markt biologisch?

Nee, dat was ik, Toof sleepte ik alleen maar mee Grin .  
En het zijn inderdaad allemaal eko kraampjes Smiley Erg leuk is de paddenstoelenkraam Smiley . Leuk is ook dat je dus gelijk groenten en prijzen kan vergelijken. Aan het eind van de dag kan je , net als op een ' gewone' markt vooral groente als sla veel goedkoper krijgen Smiley

Maar nu woon ik dus in Enschede, snif. En geen boer'nmarkt meer, maar een boer'ndorp Tongue .  Maar wel een heel fijn groentepakket hier van een lokale boer Smiley. Kost iets minder dan 6 euro, en er zit vaak veeel in! Cheesy . Inhoud deze week: veeeeel spinazie (teil!), grooote krop roodrandsla (4x sla mee gemaakt + op brood en nog niet op), 5 kleine bietjes, een bosje radijsjes, een bosje koolraapjes, de eerste groente van Twensche bodem volgens de begeleidende brief Smiley , en last but not least nog een pak wijnzuurkool Liefde
Het fruit kopen we tegenwoordig weer gewoon los, want de natuurwinkel en ekowinkel zitten toch vlakbij Smiley

'fish are friends, not food!'
Pagina's: 1 [2] 3 4 5 ... 26   Omhoog
  Print  

Ga naar: