Mei 24, 2012, 05:19:57 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Ingrediënt van de maand: amarenen

Koken Rabarbergebakje met vanilleroom - Pici All’Etrusca - Hartige tompoes van asperges, paddestoelen en hazelnoot
Producten Wat de pot schaft - Lisette Kreischer - De Zilveren Lepel Toscane - Home Made Zomer
Actueel Foodie-cadeautjes voor moederdag - Winnaar yogifood-actie bekend - April 2012: Currycollege, gerookte tofu en een lekker ijsje
   Startpagina   Help Kalender Inloggen Registreren Smoelenboek Vegatopia Forumregels  

Pagina's: 1 ... 23 24 25 [26]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Groente- en fruitpakketten  (gelezen 78435 keer)
0 geregistreerde leden en 5 gasten bekijken dit topic.
haantje
Mega-forummer

Geslacht: Vrouw

« Antwoord #500 Gepost op: Januari 21, 2012, 20:26:16 »

Wat voor kool heb je?

"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.
M.
Super-forummer

« Antwoord #501 Gepost op: Januari 21, 2012, 21:45:37 »

Een Chinese kool van twee weken terug (nog een halve), een rode kool van vorige week (ook een halve) en een groene kool van deze week.
Hizikigrrrl
Global Moderator
Mega-forummer

« Antwoord #502 Gepost op: Januari 22, 2012, 00:41:31 »

Een Chinese kool van twee weken terug (nog een halve), een rode kool van vorige week (ook een halve) en een groene kool van deze week.

Fermenteren met zout?
Rode kool met appeltjes kun je ook invriezen.
Of gewoon meer kool eten, supergezond! Ik eet in mijn eentje van een flinke spitskool 2x (300-400 g per maaltijd).
M.
Super-forummer

« Antwoord #503 Gepost op: Januari 22, 2012, 11:22:22 »

Rode kool met appeltjes

Lips Sealed

Mijn ogen vielen net hierop: http://www.vegatopia.com/vega/koken/recepten/11820-couscous-met-savooiekool. Dat klinkt wel lekker, en die pasta ook.
Fermenteren met zout, vertel daar eens wat meer over?
Selly
Redactie Vegatopia
Mega-forummer

« Antwoord #504 Gepost op: Januari 22, 2012, 12:56:55 »

Die savooiekool-couscous is lekker, het is sowieso lekker om savooiekool te bakken.
Boerenkool en savooiekool kun je ook goed door de ribolitta gooien, een Italiaanse wintergroentensoep: http://www.mergenmetz.nl/sf.mcgi?3148 Laat zich ook goed invriezen en is ook lekker als lunchgerecht.

Van rode kool is het lekker om salade te maken, lekker bv als bijgerecht bij een curry of bij de falafel of tofushoarma.
Rode kool combineert ook goed met tahin: http://klarykoopmans.blogspot.com/2010/04/maak-dit-rode-kool-tahinsalade.html

Witte kolen en spitskool kun je ook door de pad thai gooien en je kunt er gado gado van maken.

Hier vind je een filmpje hoe je chinese kool inmaakt: http://www.foodtube.nl/video/1628/Kimchi, de vissaus vervang je dan door een beetje sojasaus.
Dit is ook erg lekker met kolen: http://klarykoopmans.blogspot.com/2011/09/snel-heet-lekker.html

,,,,فلافل
Hizikigrrrl
Global Moderator
Mega-forummer

« Antwoord #505 Gepost op: Januari 22, 2012, 16:14:14 »

Fermenteren met zout, vertel daar eens wat meer over?

Daar schrijf ik binnenkort wat over voor op de voorpagina, maar het principe is heel simpel: de groenten worden gefermenteerd door hun eigen bacterieën, krijg je melkzuurbacterieen en het zout zorgt voor conserveren.
M.
Super-forummer

« Antwoord #506 Gepost op: Januari 22, 2012, 23:32:44 »

Met boerenkool weet ik altijd wel raad, die eindigt meestal in de caldo verde, maar laatst had ik boerenkoolchips gemaakt en dat vond ik ook erg lekker.
Bedankt voor de tips, die soep ziet er ook erg lekker uit, ga ik zeker maken binnenkort. Ook handig voor mijn bleekselderij probleem.
Bast
Super-forummer

« Antwoord #507 Gepost op: April 12, 2012, 01:25:31 »

Via de Odinwebwinkel heb ik een klein groentepakket besteld, dus geen abonnement, om eens uit te proberen voor 5,95. Bij de aanbiedingen vond ik gerookte tofu, die ik ook nog nooit geprobeerd heb. Ben benieuwd.

Geen betere buur dan moeder natuur
Bast
Super-forummer

« Antwoord #508 Gepost op: April 17, 2012, 22:15:49 »

Ziet er netjes uit. Bruine zak met een bosje andijvie, 5 medium wortels, 1 komkommer en een venkel. Zoals op de website aangegeven kunnen prijs en inhoud afwijken. Ik heb dan ook de prijs van vorige week betaald, terwijl dit pakket qua inhoud 'maar' 4,80 is. In deze buurt krijg ik dezelfde hoeveelheid niet onder de 5,95, laat staan biologisch, dus toch tevreden.

Edit: Er zat trouwens ook nog een rode paprika in.
« Laatste verandering: April 17, 2012, 23:42:36 door Bast » Gelogd

Geen betere buur dan moeder natuur
Pagina's: 1 ... 23 24 25 [26]   Omhoog
  Print  

Ga naar: