Vegatopia Forum

Groente- en fruitpakketten

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Indira

  • ****
  • 520
  • Geslacht: Vrouw
Re: Groente- en fruitpakketten
« Reactie #540 Gepost op: 08 maart 2017, 21:38:03 »
pzies! doen!super leuk initiatief, en ook heel gezellig om te komen buurten. ze hebben net de oude ruimte aangeschaft en er worden meer initiatieven ontwikkeld. je kunt ook mee vrijwilligen in verschiilende werkgroepen. op de site staat de info
Za Zemiata!

Offline Windigo

  • ****
  • 525
  • Geslacht: Vrouw
Re: Groente- en fruitpakketten
« Reactie #541 Gepost op: 15 maart 2017, 11:58:18 »
Vandaag toch mijn laatste tas, nadat ik gezien heb dat van de 5 of meer producten er gemiddeld per tas 1 product uit Nederland komt. Zo heb ik vandaag 2 producten uit Spanje, 1 uit Peru, 1 uit Sicilie en 1 uit Nederland. Dat is niet waar ik aan denk bij ''lokaal en biologisch''.

Ik heb vandaag:
-Tomaten
-Knoflook
-Selderij
-Bananen
-Sinaasappels
Nothing tastes like compassion feels

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Groente- en fruitpakketten
« Reactie #542 Gepost op: 15 maart 2017, 12:09:37 »
Enthousiast geworden door WIndigo heb ik zonet ook (wederom) een proefabonnement op de Odin-tas genomen.

Offline Windigo

  • ****
  • 525
  • Geslacht: Vrouw
Re: Groente- en fruitpakketten
« Reactie #543 Gepost op: 15 maart 2017, 16:53:02 »
Enthousiast geworden door WIndigo heb ik zonet ook (wederom) een proefabonnement op de Odin-tas genomen.

De kwaliteit van de producten is zeker de moeite waard voor de prijs, dat absoluut  ;)
Nothing tastes like compassion feels

Offline Windigo

  • ****
  • 525
  • Geslacht: Vrouw
Re: Groente- en fruitpakketten
« Reactie #544 Gepost op: 21 maart 2017, 16:56:04 »
Enthousiast geworden door WIndigo heb ik zonet ook (wederom) een proefabonnement op de Odin-tas genomen.

En hoe bevalt de tas? :)
Nothing tastes like compassion feels

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.218
Re: Groente- en fruitpakketten
« Reactie #545 Gepost op: 01 november 2017, 21:34:21 »
Sinds september heb ik (voor het eerst in jaren) ook weer een tas. De 1-persoons- van Odin. Vind ik leuk!
Op woensdag kijk ik meteen wat ik volgende week in m'n tas krijg en dan ga ik vast bedenken wat ik ermee zal maken (vaak houdt dat ook in dat ik dan nieuwe recepten ga uitproberen :)).
Bijna alle groenten die ik heb gekregen daar weet ik wel raad mee. Het enige waar ik echt niet zoveel mee kon bedenken was de alfalfa. Heel toevallig had ik net ruim een week eerder ook al alfalfa gekocht (wegens dit lekkere recept) en ik koop dat niet veel vaker dan eens per jaar denk ik, (of twee jaar... of drie), dus dit werden eerst broodjes hummus met avocado en alfalfa en vervolgens broodjes alles met alfalfa, en aangezien ik daarna nog steeds nog een half bakje door moest, heb ik maar eens uitgeprobeerd of je het niet net als taugé door je roerbak kunt gooien...  :eh:
Aan het fruit vind ik leuk dat ik zo eens wat spullen krijg die ik zelf niet vaak koop (granaatappels of kaki) of helemaal nog nooit heb gegeten (cherimoya). En ander fruit waar ik prima bekend mee ben en dat ik ook lekker vind, maar dat ik uit mezelf niet zo vaak koop (peren, pruimen etc.)
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Aiko

Re: Groente- en fruitpakketten
« Reactie #546 Gepost op: 02 november 2017, 09:34:20 »
en aangezien ik daarna nog steeds nog een half bakje door moest, heb ik maar eens uitgeprobeerd of je het niet net als taugé door je roerbak kunt gooien...  :eh:

Soep. Er is niets dat je niet kwijt kan in de soep. Soep is je afvalbak voor dat wat geen afval moet zijn.

Offline Windigo

  • ****
  • 525
  • Geslacht: Vrouw
Re: Groente- en fruitpakketten
« Reactie #547 Gepost op: 13 november 2017, 16:48:13 »
Sinds september heb ik (voor het eerst in jaren) ook weer een tas. De 1-persoons- van Odin. Vind ik leuk!
Bijna alle groenten die ik heb gekregen daar weet ik wel raad mee. Het enige waar ik echt niet zoveel mee kon bedenken was de alfalfa. Heel toevallig had ik net ruim een week eerder ook al alfalfa gekocht dus dit werden eerst broodjes hummus met avocado en alfalfa en vervolgens broodjes alles met alfalfa, en aangezien ik daarna nog steeds nog een half bakje door moest, heb ik maar eens uitgeprobeerd of je het niet net als taugé door je roerbak kunt gooien...  :eh:a uitproberen :)).

Aan het fruit vind ik leuk dat ik zo eens wat spullen krijg die ik zelf niet vaak koop (granaatappels of kaki) of helemaal nog nooit heb gegeten (cherimoya). En ander fruit waar ik prima bekend mee ben en dat ik ook lekker vind, maar dat ik uit mezelf niet zo vaak koop (peren, pruimen etc.)

Alfalfa vind ik best heel lekker!

Inderdaad als broodbeleg, maar kan ook prima in salades of wokschotels inderdaad.

Hoe beviel de cherimoya?
Nothing tastes like compassion feels

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re: Groente- en fruitpakketten
« Reactie #548 Gepost op: 05 september 2018, 21:15:51 »
Ik heb sinds vorige week een groente- en fruitbox van Farmed today. Het gaat om gered spul, dus dingen die niet helemaal perfect meer zijn. Vorige week kwam dus de eerste box en ik stond echt versteld van de hoeveelheid. Echt heel veel en ook een hele grote variatie, vooral aan fruit. Vandaag kwam de tweede box en er zat in:
- 1 Mango
- 1 Ananas
- 4 appels
- 2 peren
- 6 bananen
- 3 wilde perziken
- 1 galia meloen
- 5 pruimen
- Stronk broccoli
- 3 kleine flespompoenen
- grote tros trostomaten
- 3 kromkommers
- 4 grote bieten
- 2 enorme winterpenen
- 3 limoentjes
- 20 rode pepers (die gaan naar iemand die regelmatig zelf sambal maakt :))
- 2 rode paprika's en 1 gele
- 2 rode uien
En dat alles samen voor €13,50 incl. bezorging!  :D


Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.158
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re: Groente- en fruitpakketten
« Reactie #549 Gepost op: 06 september 2018, 06:13:13 »
Oh dat klinkt goed!

Sinds de ekoplaza de concept store heeft laten floppen, zitten ze behoorlijk ver weg (op de plek van de oude biomarkt, dat is dan weer erg zonde, want die had leuker assortiment dan de ekoplaza), waardoor het niet haalbaar is daar een wekelijkse tas op te halen. De plaatselijke odinwinkel is erg klein en had onze tas alle keren dat we het probeerden niet besteld en de onafhankelijke natuurwinkel die eigenlijk ook te ver is, doet niet aan tassen.
Grote frustratie al jaren.

Ik ga Farmed Today opzoeken.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.158
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re: Groente- en fruitpakketten
« Reactie #550 Gepost op: 06 september 2018, 07:01:56 »
Welke maat heb jij? Ik zie een losse fruit en een losse groentenbox, en een grote gecombineerde van 19,50, maar geen van 13,50?
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re: Groente- en fruitpakketten
« Reactie #551 Gepost op: 07 september 2018, 09:36:25 »
Ja ik zag dat ze inmiddels de prijzen hebben aangepast. Ze zijn er nog niet zo lang mee bezig dus misschien kwamen ze erachter dat ze er te weinig voor vroegen?

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.158
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re: Groente- en fruitpakketten
« Reactie #552 Gepost op: 07 september 2018, 17:30:16 »
AH prima. 19,50 is nog steeds een goede prijs voor dat pakket. Ik was bang dat het groter was, dat krijgen wij met z'n drietjes niet op binnen een week.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.218
Re: Groente- en fruitpakketten
« Reactie #553 Gepost op: 08 september 2018, 07:31:48 »
Bij Moeder Natuur in de Rijnstraat heb ik een tijdje zo'n eenpersoonstas gehad van Odin, dat is denk ik niet zo ver weg voor jou (en een leuk winkeltje), maarrr ik vond zelf dat er veel te weinig fruit in zat (de groente was wel genoeg, fruit was soms alleen twee appels en twee peren) en die box van M. klinkt veel beter als je het mij vraagt. :)
Ik zou geloof ik wel een maand ofzo over die box doen, hij klinkt echt huge! En momenteel kook ik ook niet zo veel. Maar over een paar maanden wordt dat misschien anders en dan is dit misschien wel wat voor mij. :)
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.158
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re: Groente- en fruitpakketten
« Reactie #554 Gepost op: 08 september 2018, 09:28:40 »
Die zou ik nog kunnen proberen, als de van wou weer begaanbaar is.

Maar ik ga overleggen over het pakket. Het klinkt als een goede weekportie voor ons. Enige nadeel is dat je vantevoren niet weet wat er in zit, dus dat je met overige boodschappen moet wachten tot hij er is. (Maar genoeg winkels in de buurt en de houdbare dingen hebben we standaard wel in huis.)
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re: Groente- en fruitpakketten
« Reactie #555 Gepost op: 10 september 2018, 15:54:13 »
Ja ik vind dat ook wel lastig. Ik zag dat je hem voortaan ook op dinsdagavond kunt laten bezorgen, dat is voor mij wel handiger want op woensdag ben ik vrij en dan zou ik een planning kunnen maken en boodschappen kunnen doen voor de rest van de week.
Ik vind de prijsstijging trouwens best wel fors maar het is inderdaad nog steeds oke voor wat je krijgt.

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.158
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re: Groente- en fruitpakketten
« Reactie #556 Gepost op: 16 september 2018, 00:48:57 »
En weer nieuwe prijzen en nieuwe maten. Welke zou nu handig zijn?
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re: Groente- en fruitpakketten
« Reactie #557 Gepost op: 16 september 2018, 22:05:23 »
Ik zou voor het grote Combipakket gaan. Je kan het ook gewoon een keer proberen, kijken hoe het uitpakt. Tot nu toe krijgen wij de groente wel makkelijk op, met het fruit hebben we wat meer moeite.

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.218
Re: Groente- en fruitpakketten
« Reactie #558 Gepost op: 23 januari 2023, 22:36:27 »
Wederom heb ik voor het eerst in jaren weer een tas.  ;D

In de lockdown was ik begonnen met wat lokale cateraars van klandizie te voorzien, en dat deed ik nog steeds, maar ik vond dat dat inmiddels wel wat te ver ging en dat ik weer eens wat minder eten moest afhalen en meer zelf moet gaan koken.
Dus onderdeel van mijn voornemens voor 2023 werd het nemen van een groente-/fruittas, ook om mezelf te stimuleren weer wat meer nieuwe recepten te proberen. Ik heb de inhoud van Odin en Vitatas een paar weken bekeken, en de Vitatas leek me het aantrekkelijkst.

Op zich begon het slecht.
In week 1 had ik de Vitatas éénpersoons besteld, maar de groenteboer had wegens omstandigheden mijn bestelling niet op tijd gezien, dus er was geen tas voor mij.
Week 2 had ik hem gebeld en heeft hij de bestelling gedaan, maar toen ik hem kwam ophalen bleek er toch geen éénpersoonstas te zijn voor me. Maar om het goed te maken, kreeg ik een tweepersoonstas mee, met witlof, venkel, rodekool, komkommer, peren, sinaasappels en kumquats. Hier heb ik wel goed mee kunnen koken, en het is nog niet op!
Week 3 besloot ik de fruittas te nemen, want ik had nog genoeg groente over. Toen ik 's morgens aankwam bij de groenteboer, waren de tassen nog niet bezorgd (wegens sneeuw in het zuiden van het land) maar 's middags had ik dan toch eigenlijk voor het eerst een tas die ik had besteld. :D Met daarin één grapefruit, twee peren, drie kaki's, vier bananen en vijf appeltjes. :nerd:

Voor deze week heb ik een kleine groentetas besteld. De groenteboer en ik blijven erop vertrouwen dat het ooit een keertje wèl in één keer goed zal gaan. ;)
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.158
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re: Groente- en fruitpakketten
« Reactie #559 Gepost op: 25 januari 2023, 07:09:06 »
Ben jij van buurt veranderd of is er in de buurt een optie bij gekomen?

Ik wil nog steeds graag een Vitatas (of 2 eigenlijk, aparte groente en fruit tas) maar de ophaalpunten zijn bizar ver weg.

Ik heb de ekoplaza in de scheldestraat geprobeerd, maar dat ging 3x mis, en het parkeren is daar onhandig, dus daar ben ik weer mee gestopt.
Supercalifragilisticexpialidocious!