Mei 24, 2012, 05:21:05 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Ingrediënt van de maand: amarenen

Koken Rabarbergebakje met vanilleroom - Pici All’Etrusca - Hartige tompoes van asperges, paddestoelen en hazelnoot
Producten Wat de pot schaft - Lisette Kreischer - De Zilveren Lepel Toscane - Home Made Zomer
Actueel Foodie-cadeautjes voor moederdag - Winnaar yogifood-actie bekend - April 2012: Currycollege, gerookte tofu en een lekker ijsje
   Startpagina   Help Kalender Inloggen Registreren Smoelenboek Vegatopia Forumregels  

Pagina's: 1 2 [3]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Italië  (gelezen 18010 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
Selly
Redactie Vegatopia
Mega-forummer

« Antwoord #40 Gepost op: Februari 01, 2007, 23:38:37 »

Opnieuw dus een absolute aanrader voor al wie een weekendje Da Vinci code of een weekendje shopping gaat doen in Milaan, stilaan de Europese topbestemming voor vegetarische lekkerbekken.

Cheesy Echt leuk. Ik was laatst weer op de site van Joia geweest om te kijken of ze nog bestonden maar had geen aankondiging van een Light versie gezien.
Milaan staat eeeecht wel op mijn lijstje van nog te bezoeken steden.
Heb jij toevallig ook hun kookboek daar gezien?

,,,,فلافل
Pieter B
Gast
« Antwoord #41 Gepost op: Februari 02, 2007, 14:52:14 »

Nee, maar je kan wel recepten downloaden van hun site www.joia.it
niels
Nieuw op het forum
*

« Antwoord #42 Gepost op: Februari 04, 2007, 14:20:00 »

we gaan in mei een week naar het gardameer en een paar dagen naar venetie. iemand tips voor lekkere, italiaanse, vegetarische gerechten, restaurantjes en misschien ook een hotelletje in venetie???

In Venetie was het standaard toeristische pizza/pasta restaurantjes wat de klok sloeg. Op zich prima voor een vegetarische maaltijd natuurlijk, maar veel variatie was er niet in mijn ervaring. Pas op de laatste dag liepen we tegen een kosher restaurant aan: http://www.jewishvenice.org/food/gamgam/index.html
Volgens mij was dat 'm. Beviel goed.
sicilie
Gast
« Antwoord #43 Gepost op: Maart 31, 2007, 13:04:04 »

We gaan in mei naar Sicilië, ik vraag me af hoe vegetarisch de kaas daar zal zijn. Weet iemand dit?
« Laatste verandering: Maart 31, 2007, 13:58:59 door Sander » Gelogd
Annemieke
Redactie Vegatopia
Mega-forummer

Geslacht: Vrouw

RozeMarijn_eet
« Antwoord #44 Gepost op: Maart 31, 2007, 14:43:11 »

Als je naar een grote stad gaat, zal er vast wel een biowinkeltje zijn die vegagestremde kaas verkoopt, maar elders zal je dat niet echt vinden.

karl
Redactie Vegatopia
Super-forummer

Geslacht: Man

« Antwoord #45 Gepost op: Mei 19, 2007, 14:29:42 »

Wij waren een week in Levanto bij Cinqueterre aan de westkust, tegen La Spezia.
Heel leuk, rustig plaatsje. Vegetarisch eten is natuurlijk geen probleem in Italië.
Plaatselijke specialiteiten zijn o.a. troffie (kleine harde deegwaren, voorloper van pasta) met groene pesto en schijfje aardappel soms, gattafin (harde, gefrituurde ravioli met groene bladgroenten-vulling). Verder natuurlijk ook veel deegwaren met kaas zoals ricotta en groentensaus. In Sestri Levante ook lekkere mesciua (dikke groentensoep met kikkererwten en witte bonen) gegeten en torta di verdura (groententaart, die ook veel voorkomt).
In Italië kan je ook altijd iets vegetarisch samenstellen met de contorni (bijgerechten)
als je eens geen pasta wil.
Pieter B
Gast
« Antwoord #46 Gepost op: Oktober 23, 2008, 15:11:01 »

Nog een tip voor wie meer wil dan een Pizza Margerita:

Vegetarisch restaurant Arancia Blu in Rome. (http://www.aranciabluroma.com/)
Gelegen in Via Prenestina 396, beetje buiten centrum maar met taxi of bus goed te bereiken en is echt de moeite waard.

Ziet er vanbuiten nogal anoniem uit, maar is binnenin ingericht als een grote bibliotheek/wijnopslag waar je tussen de boeken en de wijnflessen eet. Naar verluidt het beste vegetarisch restaurant van Rome. Nog niet van het niveau van La Joia (zie post over Milaan), maar wel bvb. van Joia Leggero.

Ook een prachtige wijnkaart, én de gelegenheid om verschillende Italiaanse wijnen per glas te proeven, je wijst een fles aan en men laat je met plezier proeven. Absolute aanrader voor wie iets te vieren heeft of gewoon wil genieten van vegetarisch eten.
Pagina's: 1 2 [3]   Omhoog
  Print  

Ga naar: