Vegatopia Forum

Spanje

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Joske

  • *****
  • 2.829
  • Geslacht: Vrouw
Re:Spanje
« Reactie #100 Gepost op: 07 augustus 2013, 07:12:39 »
Pas terug van een geslaagde citytrip met de dochters naar Barcelona. We aten oa bij Juicy Jones 's avonds lekkere broodjes met oa humus, tofu, ... en pancakes en muffins voor ontbijt, een Maoz-falafel in de Carrer de Ferran, fruitsalades van de Boqueria, en tapas bij Cerveceria Catalana. (Door de melkallergie van de oudste dochter en op haar vraag ook wel eens iets met v1s.) We logeerden in de straat van Self Naturista, maar dat zag er totaal niet gezellig of uitnodigend uit, dus die hebben we links laten liggen. We huurden een fiets voor een 6 euro/dag in de Carrer del Vigatans.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Spanje
« Reactie #101 Gepost op: 07 augustus 2013, 08:54:47 »
Klinkt goed Joske! Leuk te zien dat Juicy Jones er nog altijd is.
,,,,فلافل

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Spanje
« Reactie #102 Gepost op: 07 augustus 2013, 10:41:08 »
Wij hebben in onze vakantie ook nog even een (kort) dagje Barcelona gedaan. Was wel superdruk zeg, de vorige keer was ik een beetje buiten het toeristenseizoen geloof ik. Wij gingen ook langs Juicy Jones, namen allebei het drie gangen menu (voor de lunch).
In de Happycow zag ik verder een ijstent staan waar ze vegan ijs zouden hebben, dus daar gingen we nog even een ijsje halen. Ze hadden sowieso natuurlijk sorbetijs, maar daarnaast ook nog een aantal smaken met soja en rijstmelk gemaakt. Jammer dat niet meer ijssalons dat doen! We namen chocolade (op rijstmelkbasis maar hij was heel goed, echt pure chocoladesmaak), avocado sorbet (echt heel lekker) en mojito. We hadden ook nog drop of kaneelijs kunnen nemen geloof ik.
We zaten te vol om nog echt avondeten te nemen dus we hebben in een vegan winkeltje wat snacks gekocht en die later op de avond in een parkje voor de Sagrada Familia opgegeten, ook leuk :)

Offline Joske

  • *****
  • 2.829
  • Geslacht: Vrouw
Re:Spanje
« Reactie #103 Gepost op: 08 augustus 2013, 18:04:03 »
Ja, mijn dochter was er helemaal van in de wolken: Gelaaati
Ik at er het mojito-ijs en perzik-ijs, heerlijk!
« Laatst bewerkt op: 08 augustus 2013, 18:54:04 door Joske »

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Spanje
« Reactie #104 Gepost op: 09 augustus 2013, 01:03:37 »
Oh dat was hem inderdaad!

Offline jol

  • *****
  • 2.624
Re:Spanje
« Reactie #105 Gepost op: 09 augustus 2013, 10:20:45 »
En ik maar denken dat het niet mogelijk was nog meer zin in vakantie te krijgen dan ik al had  ;D

Offline Kelly

  • *****
  • 1.798
Re:Spanje
« Reactie #106 Gepost op: 09 augustus 2013, 10:54:28 »
Mmmm dank voor de geweldige tip, dat ga ik onthouden. Ook enig idee of ze suikervrij ijs hebben? Op de site staat 'dietary' maarja dat is een breed begrip  :)

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Spanje
« Reactie #107 Gepost op: 10 augustus 2013, 02:10:47 »
Hmm, er staat me alleen bij dat ze zuivelvrij en glutenvrij ijs hadden. Dat laatste leek me niet echt heel bijzonder maar zoveel verstand heb ik nou ook weer niet van gluten.

Offline Kelly

  • *****
  • 1.798
Re:Spanje
« Reactie #108 Gepost op: 10 augustus 2013, 10:37:42 »
Dankje!

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.218
Re:Spanje
« Reactie #109 Gepost op: 22 mei 2014, 23:46:42 »
Ja, mijn dochter was er helemaal van in de wolken: Gelaaati
Ik at er het mojito-ijs en perzik-ijs, heerlijk!

Hee ja, twee jaar terug ( 8) ) (op een week na) ben ik ook bij Gelaaati geweest!
Ik nam er een ijsje met bolletjes pistache, avocado en basilicum. Dat avocado-ijs vergeet ik nooit meer! Basilicum was ook verrassend lekker trouwens, en pistache waarschijnlijk ook, maar van pistacheijs was ik dat al langer gewend. ;)
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Jomoci

Vegetarisch Restaurant Elemi in Estepona, Spanje
« Reactie #110 Gepost op: 08 november 2014, 13:22:27 »
In de haven van Estepona in Spanje is vegetarisch restaurant Elemi gevestigd. Er is een variëteit aan vegetarische gerechten, waarvan een aantal voor veganisten kunnen worden aangepast, zoals Beef Bourguignon, wraps met Quorn of Falafel, vegetarische burgers, soep, sandwiches, tapas, salades, verse sappen en smoothies. Het eten is echt heerlijk en de service fantastisch! Amy en Amber doen er alles aan om het verblijf zo aangenaam mogelijk te maken. Als je in de buurt bent (omgeving Malaga) ga er dan zeker eens langs!

Vegatopia

[Koken] Vega-reisje naar Madrid
« Reactie #111 Gepost op: 19 juni 2015, 13:00:45 »
Vega-reisje naar Madrid

We maakten een superleuk reisje naar Madrid. In dit artikel lees je alles over wat er op veggie-gebied te beleven valt en dat blijkt gelukkig een heleboel! En ons geheime doel: lekker veel gazpacho eten.

Source: Vega-reisje naar Madrid

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Re:Spanje
« Reactie #112 Gepost op: 27 september 2015, 18:47:02 »
Iemand tips voor Valencia?

Up! Iemand tip voor Valancia? Ga een paar dagen begin november.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Spanje
« Reactie #113 Gepost op: 27 september 2015, 18:57:54 »

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Re: Spanje
« Reactie #114 Gepost op: 27 september 2015, 19:13:46 »
Dank, wist niet dat we die hadden.

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Re: Spanje
« Reactie #115 Gepost op: 06 november 2015, 21:11:22 »
Deze week ben ik dus met F. paar dagen naar Valencia geweest. Heel erg leuk gehad met mooi weer, wat een relaxte stad!

We sliepen in een heel fijn appartement via Airbnb: heel luxe, mooi en betaalbaar en midden in het centrum (als je nog niet bekend met Airbnb en je aanmeldt via mij, krijgen we allebei korting (stuur pb als je interesse hebt ;)). Er kwamen ook fietsen bij, dus we konden lekker rondfietsen. Dat hebben we dus veel gedaan en verder lekker geslenterd en 's avonds van barretje naar barretje gegaan.

We hebben ook bij La Lluna gegeten (zoals besproken in het artikel hierboven). Was lekker maar niet zo heel spannend, de wortel-cheesecake was wel heel goed. Nog een andere tip is Ubik: een barretje waar ze ook boeken verkopen. Verder is het gewoon leuk om gewoon overal een drankje met een tapa of pinxto te nemen. Er is vaak wel voldoende vegakeus en het is heel betaalbaar.

Het stikt in Valencia wel van de Nederlanders, we kwamen ook steeds weer mensen uit het vliegtuig of barretjes tegen.
« Laatst bewerkt op: 06 november 2015, 21:43:24 door LL de Ling »