Vegatopia Forum

Asperges, wit en groen

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Danielle

Re:Asperges
« Reactie #40 Gepost op: 28 mei 2004, 13:49:02 »
Ik vind het balen dat die groene asperges telkens slechter te krijgen zijn! Die waren juist lekkerder dan de witte en je hoeft ze niet te schillen!

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.158
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Asperges
« Reactie #41 Gepost op: 28 mei 2004, 13:51:21 »
afgrijselijk, ik eet al weken asperges, en heb er nu wel weer genoeg van, ze zijn gewoon veel lekkerder als je ze niet zo vaak eet
maar nu komen mijn grootouders zondag, en die nemen waarschijnlijk 5 kilo asperges mee
bah
Supercalifragilisticexpialidocious!

Danielle

Re:Asperges
« Reactie #42 Gepost op: 28 mei 2004, 14:03:02 »
Je mag ze graag naar mij brengen, hoor!

Dan wel exclusief schoonouders, graag

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.900
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Asperges
« Reactie #43 Gepost op: 28 mei 2004, 14:04:26 »
Dan wel exclusief schoonouders, graag

Schoonouders? Plaag die fem toch niet zo ;)

Danielle

Re:Asperges
« Reactie #44 Gepost op: 01 juni 2004, 11:26:49 »
Schoonouders? Plaag die fem toch niet zo ;)
Oh sorry er staat GROOTouders. Moet me ogen laten testen ben ik bang  :bloos:

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Asperges
« Reactie #45 Gepost op: 01 juni 2004, 15:22:23 »
Ja, geef je ogen maar de schuld :pinocchio:
Een collega maakte van de week een vergissing met medicatie. Als reden gaf ze mijn beroerde handschrift op het tummeltje: de naam die er op stond telde 4 letters, degene die ze het gaf: tien

Voor straf moeten jullie allebei busseltjes wortelen eten tot het loof uit je oren groeit :O
de tuin: dat ben ik

Danielle

Re:Asperges
« Reactie #46 Gepost op: 01 juni 2004, 16:39:56 »
Voor straf moeten jullie allebei busseltjes wortelen eten tot het loof uit je oren groeit :O
Ja ja ja!
:wortel:  :wortel:  :wortel:
 
Lekker  :yummie: worteltjes

Eigelijk veel beter dan asperges.

(maar dan wel zònder suiker en peterselie en nièt tot pap gekookt à lá grootmoeder)

Offline Joske

  • *****
  • 2.829
  • Geslacht: Vrouw
Re:Asperges
« Reactie #47 Gepost op: 22 juni 2004, 20:02:26 »
Limburg - aspergestreek: raak daar maar uit wijs. Vorige week dinsdag op markt in Hasselt: 1,25 euro voor 1 kg. Woensdag op markt Maastricht: 3,95 euro voor 1 kg ?!?! Liggen toch niet zo ver van elkaar ?!? :witch:

Offline Joske

  • *****
  • 2.829
  • Geslacht: Vrouw
Re:Asperges
« Reactie #48 Gepost op: 14 april 2005, 12:35:34 »
Eindelijk weer aspergetijd, ze waren er wel al even, maar dan veel te duur. Nu pas op de markt 1 kilo dikke soepasperges voor 3 euro.... Dat begint erop te trekken. Gisteren nog es mijn hoop Sla's geraadpleegd, toch spijtig dat dat blad niet meer bestaat, er stonden soms toch wel lekkere dingen in. Uit het Aspergenummer haalde ik een mediteraan recept wat ik een beetje aangepast heb..... Dus 1 kilo asperges geschild en in grote stukken gesneden, enkele vaste aardappels geschild, en beiden afgekookt. Dan in de wok 2 teentjes look en 20 groene olijven (in stukjes) aangebakken in wat olie. Pestopoeder (van Oil&Vinegar) onder 50 g Planta gemengd. Asperges en aardappelen bij in de wok, daarover mijn pestoboter en alles goed door elkaar gehusseld.  :-* Onvoorstelbaar lekker! Niet moeilijk en niet duur :kwijl:

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Asperges
« Reactie #49 Gepost op: 14 april 2005, 12:46:19 »

Offline Anya

  • ****
  • 737
  • Geslacht: Vrouw
Re:Asperges
« Reactie #50 Gepost op: 14 april 2005, 13:21:05 »

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Asperges
« Reactie #51 Gepost op: 14 april 2005, 15:06:52 »
in de super zijn alleen nog maar uitgedroogde witte asperges te krijgen  :(
« Laatst bewerkt op: 14 april 2005, 15:07:24 door Selly »
,,,,فلافل

Elsbeth

Re:Asperges
« Reactie #52 Gepost op: 14 april 2005, 15:37:00 »
Jammer... Maar bij de boer zijn ze sowieso veel lekkerder! Rijd anders een stukje Noord Holland en ik kijk of je aan de kant van de weg bordjes ziet staan met "asperges te koop". Omdat asperges vooral in Limburg verboudw worden, weer ik niet of dat soort boertjes ook in N-H voorkomt, maar in de Achterhoek bij m'n ouders wel, dus wellicht daar ook.  

Offline Monique

  • *****
  • 3.427
  • Geslacht: Vrouw
Re:Asperges
« Reactie #53 Gepost op: 14 april 2005, 16:25:22 »
Wij kregen van het weekend gratis asperges bij de Jumbo supermarkt. We mochten kiezen hoeveel, dus 2 pakjes meegenomen. Die hebben we eergisteren opgegeten, en hoewel er niet superveel smaak aan zat, waren ze best te eten. Iig niet houtig ofzo. Ik had er zelf hollandaise saus bij gemaakt, (niet eens uit een zakje) en dat maakt het wel af. Eierkruim er bij, beetje peterselie. Lekker hoor, maar ik ga ook nog wel een keer van die fijne dikke kopen, maar ik denk dat ik daar nog maar een paar weekjes mee wacht. Officieel is mei toch pas de asperge-maand?

Aiko

Re:Asperges
« Reactie #54 Gepost op: 14 april 2005, 16:27:14 »
Volgens een reportage van TV-West begint het nu zo'n beetje.

Offline Joske

  • *****
  • 2.829
  • Geslacht: Vrouw
Re:Asperges
« Reactie #55 Gepost op: 15 april 2005, 14:12:14 »
onder 50 g Planta gemengd.

 ???

Planta

Planta is inderdaad margarine, maar hier in België ziet het er toch een beetje anders uit, is ook cholesterolarm.

Jurr

Re:Asperges
« Reactie #56 Gepost op: 18 april 2005, 21:09:45 »
Het klinkt misschien raar, maar asperges frituren kan ook :o Ik verzin het nu ter plekke, maar ik weet wél dat je worteltjes en bloemkool kan frituren, dus dan kan het met asperges ook wel. Alleen moet je ze wel paneren, anders kan je schepjes vloeibare asperges terug vinden in de pan :P Goh wat een waardeloos bericht is het ook  ;D maarja ik ga het denk ik toch proberen  8)

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Asperges
« Reactie #57 Gepost op: 18 april 2005, 22:08:00 »
ja hoor, met groene asperges in bv een tempura beslagje gaat dat prima. In het Franse kerstmenu van de Vegatopia kerstsite zaten ook gefrituurde asperges  :D
,,,,فلافل

overanalizing

Re:Asperges
« Reactie #58 Gepost op: 21 april 2005, 00:16:23 »
En de winnaar van EVA's Prijs Der Zintuigen deed hetzelfde...

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Asperges
« Reactie #59 Gepost op: 21 april 2005, 16:29:14 »
Daar heb ik gegeten toen ik in Belgie was om vday te bezoeken, we kwamen er toevallig terecht en zagen dat ze genomineerd waren voor de prijs der zintuigen (en laten wonnen ze em nog ook). De smoothie was heel lekker, maar ik wist niet dat het recept online stond, die ga ik binnenkort maken  :D
,,,,فلافل