Elk dier wat eten produceert heeft in principe een slecht leven. Het biologisch gehouden dier natuurlijk veel minder slecht dan het bioindustrie dier, maar zolang er geld aan verdient moet worden is het nooit perfekt.
Discussies met vleeseters ga ik niet aan, die willen ze dan toch alleen maar winnen (ja maar jij hebt wel .........vul maar in).
Meestal beginnen zij met vertellen hoe goed zij toen waren toen ze die ene keer geen vlees aten. Of gaan ze zelf vertellen wat een verschrikkelijk iets ze op tv hebben gezien.
Ik vind het wel grappig, zoals vleeseters zich soms in alle mogelijke bochten wringen terwijl je zelf niks gezegd hebt. Hebben ze toch een geweten blijkbaar.
Ik kan er slechter tegen als mensen roepen hoe verschrikkelijk ze het vinden dat er een varkensstal gebouwd wordt, maar daarna vrolijk naar de kiloknaller gaan.
En die vergelijking zal ik ze dan ook niet onthouden.

Hier thuis krijgt niemand vlees. Daar is wel eens een opmerking over gemaakt, maar da's pech. Als het je niet bevalt dan blijf je maar weg. In dit huis eten alleen onze katten vlees, en nee daar ga ik ook geen discussie over voeren want katten zijn vleeseters dus misdadig als je die iets anders geeft.
Appie heeft trouwens vega kaas. Nu zelfs ook in plakjes (gemak dient de mens) dus ik heb nu ook geen excuus meer om kaas met kalf te kopen.