Vegatopia Forum

Hof van St. Jan - Gouda

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Hof van St. Jan - Gouda
« Gepost op: 01 november 2003, 18:50:34 »
Hihi. Sorry SANO dat ik je niet herkende! Grappig wel, want hij kwam mij en pip een hapje aanbieden (dat was jij toch??) en toen dacht ik nog van goh, hij lijkt er wel een beetje op, maar hij is het toch niet. Kwam ie even later nog vragen of ik Annemieke was. :)

Er waren 5 soorten hapjes, waarvan 3 vegan..... alleen was er eentje die we kregen aangeboden, maar het meisje zelf wist niet echt of het vegan was, champignon-waterkers pate... zal wel. Ik rook eraan.... erm, nee dit is iets van ricotta! Bleek kwark. Maar goed. Dat was dus die pate met geroosterde knoflookbroodjes erbij. Dan was er nog komkommer gevuld met een lekkere kruidige pindasaus, een linzenwortel cake (klinkt saai maar was ontzettend lekker) en heerlijke stukjes tempeh dat we in sesamzaad konden dippen. En niet vegan was er ook nog tomaat gevuld met geitenkaas. En biologische wijn (duuuuuuur), maar wel lekker.

Vegetarisch/Biologisch Restaurant
Hof Van Sint Jan
Achter de Kerk 9-a
2801 JX  Gouda
Tel. 0182-527874
« Laatst bewerkt op: 14 juni 2004, 16:09:54 door Sander »

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Hof van St. Jan, Gouda
« Reactie #1 Gepost op: 02 november 2003, 13:26:43 »
En hoe was de sfeer in het restaurant?
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Sæna

  • ***
  • 294
Re:Hof van St. Jan, Gouda
« Reactie #2 Gepost op: 02 november 2003, 18:56:28 »
Knus, alternatief met een laag geitenwollen-sokkengehalte (dit voor de allergische personen, want zelf vind ik geitenwollen sokken juist oergezellig). Sober maar smaakvol ingericht, mediterrane muren, ontzettend sfeervolle achtertuin waar een terras ingericht kan worden en aan de voorkant ook bij mooi weer een terras tegen de muur van de kerk kan worden geplaatst, zeer rustiek. Heerlijke hapjes en een zeer belovende kaart. De vegetarische hapjes (plakje ei op de gevulde komkommer is geen onontbeerlijke toevoeging, kwark in de tapenade van waterkers en paddestoelen kan met gemak en zonder inlevering van smaak vervangen worden door zijdetofu etc.) waren heerlijk en de veganistische ook. Bio-wijn (€ 2,75) was duur, maar niet duurder dan bio-wijn in andere cafés. Kortom een gezellig restaurant in de ambiance van het het Goudse centrum, met verder een kruidenwinkeltje, natuurvoedingswinkel, islamitische supermarkt, smartshop en wereldwinkel, alle op loopafstand. En nee, ik heb geen aandelen, maar wel belang bij een voortbestaan, want het is één van de weinige plekken waar ik lekker, betaalbaar en zonder zorg met m'n familie zou kunnen eten.
En Sano, leuk je irl ontmoet te hebben!
« Laatst bewerkt op: 02 november 2003, 18:59:07 door Saena »

Offline Dick

  • ****
  • 517
  • Geslacht: Man
    • plenty food
Re:Hof van St. Jan, Gouda
« Reactie #3 Gepost op: 01 januari 2004, 22:19:44 »
Ben benieuwd, ga ze binnenkort met een bezoekje vereren.  :hungry:
Kwam ze ook tegen in de nieuwsbrief van Wakker dier.
Het honderste diervriendelijk restaurant en de eerste vegetarische van Gouda.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 2004, 22:21:16 door Dick »
Het geweten spreekt, maar het eigenbelang schreeuwt.

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Hof van St. Jan, Gouda
« Reactie #4 Gepost op: 28 januari 2004, 22:29:24 »
Oh, en die lokatie! In het rijtje huizen achter de kerk. Toen we naar buiten liepen was het mooi wit. Echt een sprookje.
Een heus contrast met de muziek die ze binnen speelden! Beetje latino-jazz. Ik en pip zaten aan één van de vier tafels beneden en na ons kwamen toevallig ook alleen maar veganisten eten onderin. We aten dus allemaal hetzelfde, want ze werken tegenwoordig met maandmenu's (eerst weekmenu en à la carte) en deze maand stond er maar 1 vegan hoofdgerecht op. Wel een heerlijke trouwens: een rijstepannenkoek met daarin curry en chutney van het seizoen (en een salade). Als voorgerecht hadden we meer keuze, nl. 2 uit 4... en een 3e was te veganiseren. We hadden knoflookstokbroodjes uit de oven met tapenade en een puntje polentataart met gekarameliseerde ui en pompoenpitsausje. Ik zat vol, maar pip nam het rijstemeelpuddinkje. Maar goed dat ik het ook niet had genomen, want er bleek gember in te zitten... brrrrrr.
Maar, al met al, erg fijn eten! Lieve bediening, rustige sfeer, geen rook en lekker eten.


Andere voorgerechten, hoofdgerechten en toetjes vegetarisch) waren bietensoep, lasagna met blauwe kaas, iets van een quiche, hangop, bonbons en ijs.
Voor de kleine kids hadden ze pannenkoeken en een groentenburger. :)
« Laatst bewerkt op: 28 januari 2004, 22:30:26 door Annemieke »

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Hof van St. Jan, Gouda
« Reactie #5 Gepost op: 08 februari 2004, 15:03:57 »
Wat kost een hoofdgerecht hier?

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Hof van St. Jan, Gouda
« Reactie #6 Gepost op: 09 februari 2004, 14:26:57 »
Geen idee, want pip had mij uit eten genomen en de menukaart voorgelezen.  ;D

Offline Sæna

  • ***
  • 294
Re:Hof van St. Jan, Gouda
« Reactie #7 Gepost op: 09 februari 2004, 16:23:28 »
Van 11,50 tot 13,50 meen ik me te herinneren. Wij waren met z'n 3-en 75 euro kwijt. Daar hadden we in totaal 2 voor-, 3 hoofd-, 3 nagerechten, 3 glazen biologische wijn en 1 dubbele espresso voor.
Overigens zaten wij alleen op vrijdagavond (heel bizar). Gelukkig hoorden we later van Pip en Anne dat de tent op woensdag op 1 tafel na vol zat. Want we vreesden al het ergste.
P.S. Het was heerlijk eten en precies voldoende: niet te veel dat achteraf weggegooid moet worden.
« Laatst bewerkt op: 09 februari 2004, 16:25:24 door Saena »

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Hof van St. Jan, Gouda
« Reactie #8 Gepost op: 09 februari 2004, 16:29:56 »
Van 11,50 tot 13,50 meen ik me te herinneren. Wij waren met z'n 3-en 75 euro kwijt. Daar hadden we in totaal 2 voor-, 3 hoofd-, 3 nagerechten, 3 glazen biologische wijn en 1 dubbele espresso voor.
Heb je het bonnetje er even bij gepakt? :P
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Apraxia

  • ****
  • 992
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hof van St. Jan, Gouda
« Reactie #9 Gepost op: 09 februari 2004, 18:46:24 »
Ik ga het Hof van St. Jan binnenkort ook vereren met mijn aanwezigheid  :D
Koud? Wat nou koud? De kindjes in Afrika....die hebben het pas koud!

Offline Sæna

  • ***
  • 294
Re:Hof van St. Jan, Gouda
« Reactie #10 Gepost op: 15 februari 2004, 18:31:35 »
Van 11,50 tot 13,50 meen ik me te herinneren. Wij waren met z'n 3-en 75 euro kwijt. Daar hadden we in totaal 2 voor-, 3 hoofd-, 3 nagerechten, 3 glazen biologische wijn en 1 dubbele espresso voor.
Heb je het bonnetje er even bij gepakt? :P
Uh, neuj , want er is voor me betaald ... :D

TessaJane

Re:Hof van St. Jan, Gouda
« Reactie #11 Gepost op: 03 maart 2004, 20:30:25 »
Helleu!

Ik val maar even met de deur in huis. Heb me vanmiddag geregistreerd op deze site en bij 't zien van dit onderwerp leek het me wel passend te reageren.

Ik woon zelf in Gouda en ben al een paar weken van plan om bij 't Hof te gaan eten. Nu, na het lezen van jullie reacties weet ik zeker dat ik daar heel snel langs moet. Klinkt erg goed. Watertandend goed, zelfs.


Offline Dick

  • ****
  • 517
  • Geslacht: Man
    • plenty food
Re:Hof van St. Jan - Gouda
« Reactie #12 Gepost op: 05 juni 2004, 23:40:39 »
Vandaag met de werkgoep van de PVDD na de verkiezingsmarkt in Schoonhoven en Gouda met de groep gegeten in Hof van St. Jan.
De sfeer was gezellig en wij betaalden uiteindelijk gemiddeld € 23.= per persoon. (niet iedereen nam een toetje en een voorgerecht) Voor mij doen prijzig maar voor zo af en toe de moeite waard want het smaakt voortreffelijk.
Een indicatie van de prijzen:
Voorgerecht ca.  €  3,5  -  5,=
Hoofdgerecht ca.  €  13  -  16 ,=
Toetje ca.  € 3,= -  4,50
Het geweten spreekt, maar het eigenbelang schreeuwt.

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Hof van St. Jan - Gouda
« Reactie #13 Gepost op: 05 juni 2004, 23:43:29 »
In vergelijking met de eetcafe's ala VOKO en de Blauwe is het natuurlijk veel, maar voor een restaurant is het okee hoor.

Ik wil er ook weer eens eten. Want met lekker weer kan je in de tuin zitten!

Offline Dick

  • ****
  • 517
  • Geslacht: Man
    • plenty food
Re:Hof van St. Jan - Gouda
« Reactie #14 Gepost op: 05 juni 2004, 23:47:42 »
Je kan hier inderdaad voortreffelijk eten, ook met familie of vrienden  die ik niet zo snel een veganistisch eetcafe in een kraakpand in zie gaan.  :)
Het geweten spreekt, maar het eigenbelang schreeuwt.

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Hof van St. Jan - Gouda
« Reactie #15 Gepost op: 05 juni 2004, 23:50:43 »
Dat is zeker waar! De bediening is daar ook gewoon aardig. Ik hou dus echt niet van restaurants, voel me er niet op m'n gemak, o.a. vanwege haastige bediening enz. Maar heb er daar geen last van.

Is TessaJane al geweest?

Offline Sæna

  • ***
  • 294
Re:Hof van St. Jan - Gouda
« Reactie #16 Gepost op: 06 juni 2004, 23:23:48 »
 :D ... en de openingstijden zijn weer verruimd: je kunt er door de week ook weer lunchen! Ik ga ook gauw weer.

Corrupted

Re:Hof van St. Jan - Gouda
« Reactie #17 Gepost op: 17 juli 2004, 17:36:30 »
Was er gister.

Ik vond de voorgerechten erg lekker!
Maar de hoofdgerechten waren nogal simpel. De nasi was rijst met diepvries erwtjes, en de pasta was pasta met wat saus. Niet erg inventief dus. Dan is 15 euro toch nog wel prijzig. Maar de salade was wel weer erg geslaagd, en vegan toetjes vind je ook niet vaak. En ach, het is allemaal bio, en het is wat anders dan de Surinamer op de hoek.

En de omgeving en tuin zijn echt erg mooi! In de tuin pilsjes drinken is al reden genoeg om er heen te gaan :)

TessaJane

Re:Hof van St. Jan - Gouda
« Reactie #18 Gepost op: 28 juli 2004, 15:17:42 »
Dat is zeker waar! De bediening is daar ook gewoon aardig. Ik hou dus echt niet van restaurants, voel me er niet op m'n gemak, o.a. vanwege haastige bediening enz. Maar heb er daar geen last van.

Is TessaJane al geweest?

Oh sorry, zie 't nu pas. Beetje lang niet in dit forum-deel geweest  :(

Anyway, ja, ik ben geweest. Ik denk een maand of 3 geleden. En ja, het beviel erg goed.

Jammergenoeg konden we niet buiten zitten, maar binnen is 't ook gezellig. Het viel me op dat het heel rustig is, binnen. In de meeste restaurants is 't redelijk lawaaiig, maar hier leken de gasten wel bewust zachtjes te praten. En dat terwijl het geen chique tent is, waar je dat dan weer zou verwachten.

Hoe dan ook, het eten was erg prettig. Vooraf had ik een groene salade met een superlekkere dressing. Hoofdgerecht gekozen voor de gnochi. Erg lekker, maar een redelijk simpel gerecht, ze hadden er naar mijn mening IETS meer mee kunnen doen, maar zeker good enough. 't Toetje kan ik me eigenlijk niet meer herinneren. Was ongetwijfeld ook lekker, want de overall feeling was er 1 van ; terugkeren en aanraden!

Offline Dick

  • ****
  • 517
  • Geslacht: Man
    • plenty food
Re:Hof van St. Jan - Gouda
« Reactie #19 Gepost op: 11 augustus 2004, 12:05:37 »
Anderhalve week geleden met mijn gezin hier gegeten.
Was weer lekker hoor.
Ik vond het wel lekker buiten op het terras maar de kinderen hadden het frisjes, daarom zijn wij binnen gaan zitten.
Er is overigens een nieuwe kok.
De kinderen kozen voor een kindermenu, pannekoeken dus. Zelf hadden wij iets oosters, ik weet alleen niet meer hoe het heet.
Met mijn kortingsbon kwam ik nu uit op iets van € 50, = Dat is voor vijf personen nog wel te doen.
Alleen jammer dat het ijs niet veganistisch is.
Het geweten spreekt, maar het eigenbelang schreeuwt.