|
Maartje!
|
 |
« Antwoord #360 Gepost op: Januari 11, 2012, 18:14:48 » |
|
O ja, hotelbarren, die vallen echt in de categorie 'dingen waar ik niet snel aan denk'. Goeie tip! Over De Waag ben ik nauwelijks enthousiast, maar ik weet eigenlijk niet meer waarom niet.
|
|
|
|
|
|
This is between me and the vegetable!
|
|
|
|
Wombat
|
 |
« Antwoord #361 Gepost op: Januari 11, 2012, 18:42:34 » |
|
Dan heb je ook het Mint Hotel, ik ben er nog niet geweest, maar je schijnt er erg leuk te kunnen zitten.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Selly
|
 |
« Antwoord #362 Gepost op: Januari 11, 2012, 18:47:57 » |
|
Dan heb je ook het Mint Hotel, ik ben er nog niet geweest, maar je schijnt er erg leuk te kunnen zitten.
Ja die bedoelde ik met 'die nieuwe'. Maar de bediening schijnt echt rampzalig en heel genant te zijn. Vapiano beneden in de bieb is ook een idee, hoewel ze daar weer een raar pasjessysteem hebben. Wel genoeg plek, want het zit beneden en boven. De bar van het Amath hotel ziet er ook wel oke uit, maar nooit geweest, je kunt er wel gewoon een tafel reserveren zegt de site (in de bar dus) da's ook wel weer handig.
|
|
|
|
« Laatste verandering: Januari 11, 2012, 18:50:26 door Selly »
|
|
,,,,فلافل
|
|
|
|
Maartje!
|
 |
« Antwoord #363 Gepost op: Januari 13, 2012, 17:16:27 » |
|
In Proeflokaal Prael kun je eten en elkaar verstaan. Bijzonderheid: er werken mensen met een psychiatrische achtergrond. Andere bijzonderheid: je kunt er veel volkszangers/-zangeressen zien en bestellen. Niet-alcoholische dranken zijn er wel duur (2,50 voor een seven up). Dat was echt een goede tip, dankjewel! Mijn gezelschap riep ook uit dat ze er vaker naartoe willen. Ik at een stuk quiche, die niet heel bijzonder was maar wel lekker. En ik vond de bediening leuk en ik zat er lekker.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Poek
|
 |
« Antwoord #364 Gepost op: Januari 13, 2012, 19:52:21 » |
|
Mooi! Misschien ga ik er ook wel eens eten, voor de maandelijks popquiz.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Bast
|
 |
« Antwoord #365 Gepost op: Januari 20, 2012, 20:03:33 » |
|
Voor Postcodeloterijleden zit er een kortingsbon in die agenda voor een rondleiding door de brouwerij van de Prael in.
|
|
|
|
|
|
Geen betere buur dan moeder natuur
|
|
|
|
Hizikigrrrl
|
 |
« Antwoord #366 Gepost op: Januari 21, 2012, 18:14:25 » |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hizikigrrrl
|
 |
« Antwoord #367 Gepost op: Januari 29, 2012, 22:22:30 » |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Maartje!
|
 |
« Antwoord #368 Gepost op: Januari 29, 2012, 23:05:13 » |
|
Enerzijds denk ik dat dat moet kunnen, de meeste Noord-koreanen eten tenslotte ook het merendeel van de tijd vegetarisch (alhoewel, het zal wel niet helemaal vissausvrij zijn). Anderzijds denk ik niet dat dat is wat ze willen uitstralen. En is de Koreaanse keuken zowiezo vrij onvegetarisch (dat vind ik nog het raarste aan die hele toko, als je doel is 'mensen kennis te laten maken met de Koreaanse keuken en gastvrijheid', dan had dat hele dictatoriale er toch niet bij gehoeven? Er ís helemaal geen Noord-Koreaanse keuken...)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Bast
|
 |
« Antwoord #369 Gepost op: Januari 30, 2012, 13:31:00 » |
|
Ze hebben een vegetarisch menu, maar wat het is staat niet op de website (of ik zie een knopje over het hoofd)...
|
|
|
|
|
|
Geen betere buur dan moeder natuur
|
|
|
|
Hizikigrrrl
|
 |
« Antwoord #370 Gepost op: Januari 30, 2012, 13:52:31 » |
|
Wat is de site?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Maartje!
|
 |
« Antwoord #371 Gepost op: Januari 30, 2012, 13:57:23 » |
|
http://pyongyangrestaurant.comEr staat geen menu op de site, maar je kunt bij de reservering aangeven dat je vegetarisch wil eten.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
brenda_lelie
|
 |
« Antwoord #372 Gepost op: Januari 30, 2012, 14:13:55 » |
|
Dit lijkt me zo vreselijk, met van die zingende meisjes tussendoor. Ik zou gillend wegrennen. Wel leuk dat ze op hun website zeggen dat een standaard en een vegetarisch menu hebben. Maar mij niet gezien 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Selly
|
 |
« Antwoord #373 Gepost op: Januari 30, 2012, 14:42:19 » |
|
Ik vind het ook wat dubieus.
|
|
|
|
|
|
,,,,فلافل
|
|
|
|
Maartje!
|
 |
« Antwoord #374 Gepost op: Februari 25, 2012, 20:16:22 » |
|
We hadden weliswaar niet echt iets te vieren, maar het feit dat Bordewijk een tafeltje voor je heeft is natuurlijk al reden voor een feestje. En wat voor feestje! Toen we binnenkwamen dacht ik dat ik degene die ik aan de telefoon had gehad niet goed had begrepen, hij zei dat ik de laatste tafel had, maar het restaurant was leeg. Blijkbaar komt men hier niet voor zevenen. Nog steeds staat het vegetarische menu niet op de kaart. Jammer, vind ik dat nog steeds. En omdat ik bij de reservering al had opgegeven vegetarisch te willen eten (is niet per se nodig hier) kreeg ik ook al een vega amuse: ramenassalade en superlekkere gekonfijte zilveruitjes. Vooraf had ik een mooi bergje kleine linzen (geen puy (want bruin) maar wat dan wel voor weet ik niet) met een courgettelint eromheen, aangemaakt met kruidenolie en een gepocheerd eitje. Echt ontzettend lekker. Daarna sloeg ik de pasta over (ik had snode kaas- en dessertplannen) en at ik gebakken paddestoelen, gegrilde radicchio, een peterseliewortelstamppotje en een fijne groen sausje. Allemaal heel erg lekker, maar niet per se lekkerder dan de som der delen. Daarna kaas, van de intimiderende kaaskar. Vooral intimiderend omdat je zelf mag kiezen, en ik niet inhalig wilde lijken maar dat wel ben. Ik nam een stukje van het geitenkaasproject (de laatste geitenkaasjes van het seizoen gaan in olie met kruiden en volgens mij zag ik ook halve citroenen drijven) dat de ober, ter ont-intimidering, eerst met veel kabaal op de grond liet vallen. En een stukje van een oude, harde kaas met een blauwschimmel (erg lekker, maar minder spannend dan 'ie eruit zag), een oud Pyreneeënkaasje dat op heel erg lekkere manchego leek, een stukje goed-lopende camembert en een stukje bleu d'Auvergne (op advies van de ober: 'uit deze is het het lastigst stukjes snijden'). Daar werd ik echt heel gelukkig van. (En, ook leuk, je krijgt hier je kaas zonder zoete meuk. Ik ben dol op rozijnenbrood, vijgen, walnoten, appelstroop en balsamicostroop (alhoewel, dat laatste is alleen lekker als je bij een enthousiaste Allerhande-kok zit...) maar het is toch ook een beetje kinderachtig overbodig... En toen nog een tarte tatin. L gaat driftig door-oefenen, want deze was echt benijdenswaardig lekker, vooral omdat de appel heel dun gesneden was maar nog wel vorm had, en omdat het geheel door de caramel bijna bitter was.  En dat kostte dan 145 euro inclusief alles voor één vega en één niet (het vega eten is veel goedkoper dan het niet-vega). Wel gek: het goede personeel vergat van alles op de rekening te zetten. En de heren zijn veel nadrukkelijker aanwezig dan de dames. Echt, voor Bordewijk maak ik reden voor een feestje.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Monica
Bekende op het forum

|
 |
« Antwoord #375 Gepost op: Maart 12, 2012, 18:50:52 » |
|
Tijdens een dagje Amsterdam samen met mijn dochter geluncht bij Toos en Roos op de Herengracht. Ze hebben diverse heerlijke stevig belegde sneeën brood. Ik had voor die met gegrilde groenten gekozen en dochter voor de gegrilde pompoen. We gaan er zeker nog eens een keer terug als we weer in Amsterdam zijn.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Selly
|
 |
« Antwoord #376 Gepost op: Maart 15, 2012, 13:39:23 » |
|
Tijdens een dagje Amsterdam samen met mijn dochter geluncht bij Toos en Roos op de Herengracht. Ze hebben diverse heerlijke stevig belegde sneeën brood. Ik had voor die met gegrilde groenten gekozen en dochter voor de gegrilde pompoen. We gaan er zeker nog eens een keer terug als we weer in Amsterdam zijn.
Oh ja daar zat eerst het Buffet van Odette (die nu verplaatst is) de site ziet er wel leuk uit.
|
|
|
|
|
|
,,,,فلافل
|
|
|
|
Maartje!
|
 |
« Antwoord #377 Gepost op: Maart 24, 2012, 23:07:13 » |
|
Wij waren net bij De Curtis. We liepen erlangs en ze hadden nog plek. We kregen meteen brood, olijfolie en goede olijven. Vooraf at ik salade caprese, niet heel erg in het seizoen passend maar wel met goed rijpe tomaten en lekkere buffelmozzarella. Daarna had ik pappardelle met veel boter en truffel  De serveerster was, zo was onze beider conclusie, heel aardig, maar ze liet het niet zo merken. We zaten aan de grote tafel en aan de overkant zaten twee bekende Nederlanders (waarvan één hoogzwanger) de naam van hun zoon te bedenken. Misschien moet ik de bladen in de gaten houden om de uitslag te weten te komen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Selly
|
 |
« Antwoord #378 Gepost op: Maart 26, 2012, 21:56:36 » |
|
We gaan goed: gisteren nummer acht van ons goede voornemen, Orontes West op het Hugo de Grootplein. We zaten heerlijk buiten (okee, niet erg idyllisch want het Hugo de Grootplein is feitelijk een enorme rotonde).
Vooraf deelden we met z'n vieren de gemengde mezze, die een hoofdgerecht voor twee zijn. Je krijgt dat acht mezze en je kunt niet kiezen, maar wel zeggen wat je echt wel of niet wil en dan bepaalt de kok de rest. Wij kregen met kaas gevulde champignons (die echt superlekker waren, er zat meer in dan kaas en ik weet niet wat), nogal vettige sigara met kaas erin, Griekse salade, zeekraal met yoghurt en knoflook (dat is echt tof, zeekraal krijgen op zo'n plek), baab ghanoush, heel erg lekkere hummus, walnootsalade (een soort spread meer, heel lekker, met paprika, knoflook, ui en walnoten, een beetje Georgisch) en spinazie met knofllok, yoghurt en pijnboompitten.
Daarna had ik imam bayildi. Die was niet superbijzonder, gewoon lekker. N had het andere groentegerecht, een heel erg lekkere groentestoofschotel met kaas. Dat was heel erg lekker. Erbij kwamen bulghur en friet, en salade en cacik (ik was eerst een beetje teleurgesteld dat er geen cacik bij onze voorgerechtjes zat, maar nu snapte ik het).
Ik at een tijdje terug bij Orontes in Amsterdam (de vestiging in de Albert Cuypstraat). Wij aten de mezze als hoofdgerecht. Die vegetarisch maken was geen probleem, en we kregen nog een extra gerecht ook (en meer vega mezze dan wij kregen, waren er niet verontschuldigde de ober zich, maar we kregen zat). We kregen zo'n beetje hetzelfde als bovenstaande mezze, maar ik geloof niet de champs, en nog een extra kaasje en cacik erbij. Maar ik vond het een beetje tegenvallen: veel gerechten hadden wat meer zout en smaak mogen hebben. Het was allemaal niet erg uitgesproken, ook niet met knoflook. Niet vies, maar wat saai. De ober was wel heel aardig en men deed moeite om een bakje te vinden om de hummus en walnotenpuree die over waren en dat lukte.
|
|
|
|
|
|
,,,,فلافل
|
|
|
|
Selly
|
 |
« Antwoord #379 Gepost op: April 04, 2012, 11:50:50 » |
|
Vrijdag at ik bij Beddington in Amsterdam. Lekker  We begonnen met een glas lekkere nep champagne en er stonden kaaskoekjes (een per persoon) op tafel. Daarna kregen we het menu. Ik had doorgegeven dat ik veggie wilde eten (dat staat niet standaard op het menu maar kan prima gemaakt worden), maar anders dan vorige keren werd niet uitgelegd wat de veggieoptie was. Dat vroeg ik dus maar even en die leek me prima. Het tussengerecht (zoete aardappelcurry met aubergine) sloeg ik over omdat ik niet zo'n zin in iets Indiaas-achtigs had (paste ook niet zo bij de rest van het menu) en omdat ik lekkere toetjes had zien staan. Na de amuse (mini glaasje gazpacho en samosa met mangochutney) kwam mijn voorgerecht: mini-witte asperges met een zwarte sesamsaus, rettichsalade en groene asperge-tempura. Lekker! Die zwarte sesamsaus was echt heel bijzonder en ook iets wat ik zelf helemaal niet zo zou kunnen maken. Er was ook brood op tafel: het bruine was vooral heel lekker. Daarna een ronde courgette, gevuld met erg lekkere grote doperwten, tuinbonen, een beetje feta achtige kaas en erbij ravioli gevuld met iets van aardpeer ofzo en erbij lekkere saus en ook pesto. Die laatste vond ik niet zo, maar dat ligt aan mij, ik heb om een of andere reden tijdelijk een pesto-weerzin. Erg lekker ook dit gerecht, de courgette zelf was ook heel lekker. En toen zat ik eigenlijk al best vol (was dus blij dat ik geen tussengerecht had genomen) en ik nam lekkere thee van de theekaart, geserveerd met 3 bonbons waarna ik écht vol zat. We dronken lekkere wijn erbij en waren best wel wat geld kwijt, maar mijn tafelgenoten hadden ook lekker gegeten, dus dat was allemaal heel prima.
|
|
|
|
|
|
,,,,فلافل
|
|
|
|