Vegatopia Forum

Amsterdam

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Amsterdam
« Reactie #540 Gepost op: 27 juli 2014, 21:27:54 »
Oh echt? Gevaarlijk om te weten...

Offline Indira

  • ****
  • 520
  • Geslacht: Vrouw
Re:Amsterdam/Schiphol
« Reactie #541 Gepost op: 25 augustus 2014, 00:23:19 »
Zijn er nog aanraders op Schiphol? Ik heb de indruk dat het vooral gesnack is, en zou daar nog eten met familie voor het afscheid nemen, maar ik heb al aangeraden te eten in Amsterdam, of als dat te veel gedoe is dan maar een koffie op Schiphol. Tips? Of iets in de buurt wat niet te ver is?
Za Zemiata!

Re:Amsterdam
« Reactie #542 Gepost op: 25 augustus 2014, 00:48:26 »
Wij gaan de laatste tijd met dat doel naar het restaurant boven, twee of drie trappen op, ik meen dat je globaal richting panoramaterras moet volgen. Weet zo gauw niet hoe dat restaurant heet. Een buffetachtig restaurant, AC concept zeg maar. Je kan zelf salades samenstellen bijv.  Lekker achteraf / niet zo abnormaal druk, bevalt op zich wel. Beter dan BK of McD, maar geen culinaire beleving. Aanrader is misschien iets teveel gezegd dus.
« Laatst bewerkt op: 25 augustus 2014, 00:52:35 door M@ñut@ñ »
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Sam

  • ******
  • 7.052
Re:Amsterdam
« Reactie #543 Gepost op: 25 augustus 2014, 10:43:59 »
Je kunt in Dakota eten (is dat wat @n bedoelt?), maar als reiziger lijkt het me een stuk relaxter om ofwel voor vertrek in Amsterdam te eten, of op Schiphol na security. Je hebt na security meer mogelijkheden en je zit wat rustiger, omdat je geen rekening hoeft te houden met een eventueel lange rij voor de controle. Ik zou het voor afscheid op Schiphol zelf dus bij een kop koffie houden, dan wel in Dakota want het heeft een leuk interieur en uitzicht.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Re:Amsterdam
« Reactie #544 Gepost op: 25 augustus 2014, 11:20:22 »
(is dat wat @n bedoelt?)

Ik zit nog eens wat plaatjes te kijken, maar ik denk eerder dat ik restaurant Touch Down bedoel. Dat komt me bekender voor. Ik geloof ook niet dat er een bar bij hoort. Het zit boven aan het eind van een gang, je hebt echt het gevoel dat je op een uithoek van Schiphol terechtkomt.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Sam

  • ******
  • 7.052
Re:Amsterdam
« Reactie #545 Gepost op: 25 augustus 2014, 13:30:56 »
Hmmm, komt me ook herkenbaar voor, Touchdown, ik denk dat ik er twee door elkaar haal.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Indira

  • ****
  • 520
  • Geslacht: Vrouw
Re:Amsterdam
« Reactie #546 Gepost op: 25 augustus 2014, 17:40:43 »
dank, ik ga t overleggen..
Za Zemiata!

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Amsterdam/Schiphol
« Reactie #547 Gepost op: 06 september 2014, 10:17:11 »
Zijn er nog aanraders op Schiphol?

Vast te laat en niet wat je zoekt om te gaan zitten enzo, maar Cupcakechic is wel lekker. Zit op Schiphol Plaza voor de douane in aankomsthal 3, waar ook de OV bussen voor de deur stoppen en je naar de treinen kan.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Selly

  • *****
  • 30.770
Re:Amsterdam
« Reactie #548 Gepost op: 06 september 2014, 17:54:25 »
Laatst in Café Modern in Amsterdam Noord gaan eten, het is geen café maar een restaurant, waar het handig is te reserveren.
Er is maar 1 dagmenu, 5 gangen van 40 euro, en dat kunnen ze ook vega maken.
De bediening was prettig en zette meteen water op tafel. Alle wijnen kwamen ook per glas.

Het diner begon met een bonensalade met gegrilde tomaten, en toen schrok ik wat, want de salade was wel lekker, maar dit was precies niet niet-vega variant, alleen ipv allerlei niet veggies kwam die tomaat, en ik was bang een heel menu te krijgen waarbij het vegagerecht het niet-vega gerecht was met weglating van het nietvega's (en de toevoeging van iets als een tomaat) maar dat bleek niet zo, want daarna volgde een erg lekkere koolrabisoep met uitjes, heel goed van smaak, wellicht met paddenstoelenbouillon, een nog betere risotto, dat klinkt saai, maar hij kwam met ingemaakte rode rettich en erg lekkere verse doperwten en waterkers, een hele goeie combi, en gedurfd, want ingemaakte rettich stinkt altijd een beetje, en daarna een gerechtje met cantarellen, biet en erg goede geitenkaas (ze halen hun kaas bij Kef). Toen zat ik al best vol, en nam ik dus niet de kazen maar het zoete toetje, saffraanperziken die niet zo naar saffraan smaakten maar vrij zoet waren met daarbij erg goed vanilleijs.

Een prima zaak, niet te duur, goeie bediening, lekker eten.
,,,,فلافل

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Amsterdam
« Reactie #549 Gepost op: 15 september 2014, 12:09:04 »
Vorige week zijn we bij de goudvisclub gaan eten. De groene meisjes hadden er een paar maanden geleden een lovende recensie over en ik wilde het zelf graag een keer uitproberen.
Ze serveren 'Asian street food' in kleine porties, een beetje zoals tapas dus maar dan Aziatisch. De dingen die vegetarisch zijn zijn ook meteen veganistisch, heel fijn en duidelijk aangegeven ook. Het was lekker weer en bijna iedereen zat buiten dus we gingen in eerste instantie ook op het terras zitten maar je zit echt niet fijn met al dat verkeer dus uiteindelijk toch naar binnen gegaan. Goede keuze want het is een mooie ruimte en daar was het lekker rustig. We zaten eerst te twijfelen of we voor alle gerechten moesten gaan en in welke hoeveelheden we dingen moesten bestellen maar toen zag ik dat ze ook een vega menu hadden waarbij je gewoon alles krijgt dus toen zijn we daarvoor gegaan.
Het voorgerecht bestond uit een Thaise kokossoep met champignons en andere groente, was erg lekker en goed van smaak. Daarbij kregen we de Vietnamese rijstvelloempia, ook erg lekker. Het tweede gerecht was een wakame salade en Agedashi tofu, ik vond het allebei erg lekker, V. vond de tofu iets te zacht van binnen (maar dat hoort volgens mij wel, ik heb het nooit eerder gehad maar is het niet altijd met Silken tofu?). Tot slot de Tofu slider, een mini tofu burger met erbij gebakken rijst. De rijst deed me echt ontzettend aan Thailand denken dus die was erg goed gemaakt. En het burgertje was ook lekker, met een pittig chilisausje erbij. We zaten te vol voor een nagerecht maar ik geloof ook niet dat er iets vegans tussen zat. We waren incl. drankjes (3 pp) ongeveer 40 euro per persoon kwijt, niet enorm duur dus.

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.218
Re:Amsterdam
« Reactie #550 Gepost op: 30 oktober 2014, 22:48:49 »
Ik wilde een snelle hap eten in de buurt van de VU maar had geen zin in kantinemeuk. En verder wist ik daar in de buurt eigenlijk geen horeca te vinden.
Toen suggereerde mijn vriend Stewart & Sally (waar ik nog nooit van had gehoord, maar het zit dus recht tegenover de VU :P) alwaar er stews & salads worden aangeboden, waaronder vegetarische. Slow-food-concept, lekker eten, maar niet duur.
Ik nam een stew: couscous met ratatouille, kikkererwten en tomatensaus (en een beetje gegrilde paprika aangezien ik daar nogal onsubtiel maar dus wel effectief om had gebedeld).  Dat was lekker, en z'n geld (€5,50) zeker waard.
Het is wel niet echt een restaurant maar een to-go (OK er staan een paar statafeltjes buiten, dus je hóeft niet direct te vertekken), maar het leek me toch handig het in deze draad te posten. (Maar als iemand een betere weet, vertel.)
Oja en morgen zijn ze voor het laatst open voor de winterstop, ehm, zei iemand iets over handig? Nouja, ze komen vast in de lente weer terug. :)
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re:Amsterdam
« Reactie #551 Gepost op: 31 oktober 2014, 11:02:42 »
Er zit in de Watergraafsmeer een leuke nieuwe winkel die lekkere dingen en kookboeken verkoopt, Boekalicious. Leuk concept, je kunt er ook wat eten en drinken. Ziet er erg gezellig uit. Ik heb er chocoladebroodjes gehaald. Jammer genoeg niet echt lekker en vers, wat een gemiste kans. Ik vind het wel een steunenswaardig initiatief, maar dan moeten de producten wel echt goed en vers zijn. Ze verkopen ook brood van Menno en dingen van andere goede leveranciers, maar die heb ik er nog niet gekocht.

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.900
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Amsterdam
« Reactie #552 Gepost op: 31 oktober 2014, 14:01:17 »
foto 1 en foto 2 van Boekalicious. Ziet er inderdaad leuk uit, ik vermoed wel dat ik er geen leuke goedkope sinterklaascadeautjes ga vinden.

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re:Amsterdam
« Reactie #553 Gepost op: 31 oktober 2014, 18:02:04 »
Leuk is denk ik niet het probleem, leuk en goedkoop waarschijnlijk wel.

Offline Selly

  • *****
  • 30.770
Re: Amsterdam
« Reactie #554 Gepost op: 03 december 2014, 10:13:45 »
Ik at van de week bij Oolong, een nieuwe, moderne, dimsum zaak in de Amsterdamse Pijp.
Het was een beetje hit & miss.
Leuk was dat ze lekkere soorten thee op de kaart hebben, cocktails (ook zonder alchohol), veel vega dimsum, mij speciaal een vega amuse brachten, en we gratis een stukje gemberijs kregen omdat mijn tafelgenoot twijfelde of ze dat lekker vond.
Minder leuk was dat de barvrouw deed alsof ze doof is als ze binnenkomt en wild gaat gebaren in een voor mij onduidelijke gebarentaal (wat uiteraard geen enkel probleem is als ze echt doof was, maar ze was Engels en niet doof, en ze had echt prima gewoon Engels mogen praten, wat ze later overigens ook deed), de theepotjes heel klein waren, het dimsummenu dat ze hadden niet vega kon, ondanks dat ze heel veel vega dimsum hadden, de obers ons niet echt konden adviseren hoeveel dimsums we pp moesten nemen, de ene ober wat onverschillig was en de andere ober bijna overdreven onderdanig, de ober een deel van de desserts op zijn eigen menukaart afzeikte (maar het kan zijn dat ik hem niet goed heb begrepen), er in een gerecht iets gewisseld kon worden, maar eerst alleen met de goedkoopste ingredienten, want een beetje zuinig overkwam, en het belangrijkste: de dimsum was aardig, maar niet echt heel lekker, en ik had toch het idee dat ze hier geld verdienen echt een heel stuk belangrijker vinden dan mensen echt lekker eten serveren.
,,,,فلافل

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re: Amsterdam
« Reactie #555 Gepost op: 17 december 2014, 17:23:51 »
De van de Pure Markt bekende Curry Queens hebben het Ijsboefje op het Beukenplein deze winter overgenomen en Het CurryBoefje heeft o.a. een veganistisch menu, wat ze nu ook bezorgen in een beperkt gebied in Oost. Leuk en niet de gemiddelde vette meuk die je elders krijgt!
Sin chile, no tiene chiste!

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re: Amsterdam
« Reactie #556 Gepost op: 17 december 2014, 19:32:34 »
Oh goed om te weten! Eens kijken of ze ook bij ons bezorgen.

Offline Selly

  • *****
  • 30.770
Re:Amsterdam
« Reactie #557 Gepost op: 22 december 2014, 19:16:36 »
Laatst in Café Modern in Amsterdam Noord gaan eten, het is geen café maar een restaurant, waar het handig is te reserveren.

Weer hier gegeten, en het was weer heel erg lekker.
Ik weet niet alles precies meer, maar een heel erg lekkere auberginegetartaar met lichte chiliricotta, een gerecht met paddenstoelen en waterkerssaus, bijzonder lekkere knodel met een erg lekker parmezaanse kaassausje, een hoofdgerecht met biet en ingemaakte groenten, en toe kazen van Kef (het zoete dessert dat ik toch al niet wilde was een pannacotta, ik weet niet of dat met gelatine was, het zag er niet bijzonder stijf uit).
Lekkere wijn en fijne bediening.
,,,,فلافل

Offline Sam

  • ******
  • 7.052
Re: Amsterdam
« Reactie #558 Gepost op: 22 december 2014, 23:57:35 »
http://www.lab111.nl/
Filmhuis en hip restaurant, je kunt kiezen uit vlees, vis of vegetarisch, drie gangen voor 27,50. Ik vond het erg lekker, en een relaxte omgeving buiten de drukte van het centrum.
Filmtip voor erbij: In order ofdisappearance, een noorse mafia film die erg mooi gemaakt is.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Re: Amsterdam
« Reactie #559 Gepost op: 05 januari 2015, 11:25:06 »
Restaurant/Brasserie Plancius tegenover Artis is de moeite waard. Ik had een Hoofdgerecht groupon voor 4 personen en alle 4 verschillende gerechten waren goed. De bediening was wat chaotisch maar het was ook erg druk. We hadden bijvoorbeeld geen bestek toen we onze gerechten kregen, nadat we hierom gevraagd hebben ging de serveerder eerst nog even de bestelling van de tafel naast ons opnemen. Dat was niet zo handig natuurlijk ;). Verder een leuke avond gehad en goed gegeten.