Vegatopia Forum

Amsterdam

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Amsterdam
« Reactie #560 Gepost op: 05 januari 2015, 11:51:07 »
Maar wat at je er dan?
Ik hoorde dat het sinds de nieuwe eigenaren maar zozo is.
,,,,فلافل

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Amsterdam
« Reactie #561 Gepost op: 08 februari 2015, 16:30:01 »
Ik at gisteren bij Wilde Zwijnen. Daar was ik 2 jaar geleden ook wel eens en toen vond ik het erg goed. Nu was het misschien nog wel beter.
Per gang 1 vega optie, maar de niet vega's hebben niet enorm veel meer keuze, de kaart is beperkt. Geen vegetarisch tussengerecht, maar als je perse 4 gangen wil eten, valt daar vast een mouw aan te passen. Wij wilden toch geen tussengerecht.

Vooraf had ik een pasteitje van aardpeer en cantharellen. Lekker, en erbij enorm lekker aangemaakte frisee-salade.
Daarna groentekroketjes met erbij een schuimige, melkige saus, biet, savooiekool, romanesco. Heel lekker, ondanks dat de aangekondigde noten ontbraken (of was de saus daarvan gemaakt) en de saus een beetje vlak was. Toe een kaasplankje (groot) van Nederlandse originele kazen (doruvael, een ontzettend lekkere messeklever, een harde schaap en een niet Nederlandse maar blauwe uit Gent, de enige blauwe van België: pas de bleu. Leuk! Het hoofd- en voorgerecht waren overigens helemaal niet kazig.

De porties zijn hier niet enorm, maar de bediening is onAmsterdams aardig en het eten goed. Niet goedkoop, maar wel de moeite waard. Het kan erg warm worden in deze zaak, dus vroeg komen is handig, dan zijn er nog wat minder mensen. Reserveren is absoluut nodig.
Ze gaan ook een zaak ernaast beginnen over 2 weken, met shared dining, ben benieuwd.
,,,,فلافل

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Amsterdam
« Reactie #562 Gepost op: 14 maart 2015, 21:57:29 »
Van de week in de avond in cafe Kingfisher in de Pijp. Het is daar wel leuk om te lunchen, maar ook wel om avond te eten, hoewel de kaart klein is, met maar 1 of 2 vegaopties, en het vaak druk is. Ik had de dagschotel: quesedilla met o.a. guacamole en tomatensalsa. Heel lekker, niet duur en aardige bediening.
,,,,فلافل

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re: Amsterdam
« Reactie #563 Gepost op: 27 maart 2015, 18:09:09 »
Sherpa heeft nieuwe eigenaren. De menukaart is hetzelfde, maar er wordt wel geëxperimenteerd met de gerechten. Kan even wennen zijn...
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Amsterdam
« Reactie #564 Gepost op: 03 mei 2015, 11:34:19 »
Ik wilde gisteren naar Mercat (in de Panama) maar daar was een feest en dus waren ze dicht. Dus naar Puerto Pata Negra er tegenover. Ik dacht dat die Spanjaard door Hollanders werd gerund, maar er werken alleen Spanjaarden, grappig.
De tapas zijn vrij duur, maar ook erg groot, waardoor een schaaltje eigenlijk wel voor 3 of 4 man geschikt is, en vrij veel voor 2, maar toen we bestelden wisten we dat nog niet. We namen: padron pepertjes van de grill, champignons met knoflook, tortilla, patatas bravas, 3 soorten Spaanse kaas, olijven (enorm lekkere) en mijn tafelgenoot nam nog 2 niet veggie tapas. We kregen gratis brood met aioli. Het was allemaal van behoorlijk goede kwaliteit en lekker, ze zeggen dat ze sommige dingen (zoals de padron pepertjes en manchego kaas) ook zelf importeren. En het was dus erg veel, die patatas bravas hadden we ook niet kunnen bestellen en dan was het nog genoeg geweest. Maar wel duur dus , en de bediening was wat stug (maar misschien is dat ook wel Spaans), hoewel sommigen iets toeschietelijker waren, en ze bedankten volgens mij niet voor de fooi, daar hou ik niet zo van. Verder is de akoestiek binnen niet zo goed. Maar het eten is dus lekker, dus het is zeker wel een tent waar je wat kunt eten, er is ook een terras.
« Laatst bewerkt op: 03 mei 2015, 11:56:38 door Selly »
,,,,فلافل

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.901
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re: Amsterdam
« Reactie #565 Gepost op: 05 mei 2015, 17:50:35 »
Vanaf 15 mei is er een Loving Hut in Amsterdam: https://www.facebook.com/lovinghutamsterdam

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.218
Re: Amsterdam
« Reactie #566 Gepost op: 05 mei 2015, 18:22:45 »
Ja, vlakbij Betawi.
Niet echt centraal in de stad dus, ben benieuwd of ze het daar gaan redden.
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re: Amsterdam
« Reactie #567 Gepost op: 14 mei 2015, 21:30:10 »
Irritant dat alles aan de andere kant van de stad zit  >:(

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.901
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re: Amsterdam
« Reactie #568 Gepost op: 14 mei 2015, 21:47:49 »
Irritant dat alles aan de andere kant van de stad zit  >:(

Ja, Oost is echt het Amsterdam-Noord van Amsterdam!

Offline Joske

  • *****
  • 2.829
  • Geslacht: Vrouw
Re: Amsterdam
« Reactie #569 Gepost op: 15 mei 2015, 14:23:40 »
Vanaf 15 mei is er een Loving Hut in Amsterdam: https://www.facebook.com/lovinghutamsterdam
Benieuwd wat jullie ervan vinden. Die in Maastricht viel redelijk tegen, het was er koud, er hing een rioolluchtje, de bediening was langzaam, het was er echt niet gezellig...

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Amsterdam
« Reactie #570 Gepost op: 23 juni 2015, 12:27:38 »
Heeft iemand wel eens gegeten bij Eat at Jo's (bij de Melkweg)? Is het wat?

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.218
Re: Amsterdam
« Reactie #571 Gepost op: 23 juni 2015, 16:08:11 »
Ik eet daar de laatste jaren toch zeker ieder jaar een keertje met M. ;D
Ik vind het eten er niet echt culinair enorm hoogstaand, maar prima voor de prijs die je ervoor betaalt en de hoeveelheid die je krijgt.
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re: Amsterdam
« Reactie #572 Gepost op: 23 juni 2015, 16:16:13 »
Ja, wat zij zegt.

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Amsterdam
« Reactie #573 Gepost op: 23 juni 2015, 16:20:18 »
Dank je, dat is ook precies waar ik naar op zoek ben! Plus het is superdicht bij het De la Mar waar we 's avonds naartoe gaan.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Amsterdam
« Reactie #574 Gepost op: 23 juni 2015, 16:40:41 »
Er is wel heel vaak geen plek (daarom ben ik er al een tijdje niet geweest). Dus vroeg komen (reserveren kan of kon niet). Alternatieven in de buurt voor als het vol is: café de Koe, de Balie, Wagamama.
,,,,فلافل

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Amsterdam
« Reactie #575 Gepost op: 24 juni 2015, 13:38:06 »
Dank voor de alternatieven! Wagamama ken ik, ook altijd prima.

Offline Monique

  • *****
  • 3.427
  • Geslacht: Vrouw
Re: Amsterdam
« Reactie #576 Gepost op: 25 juni 2015, 00:15:46 »
Ik eet daar de laatste jaren toch zeker ieder jaar een keertje met M. ;D
Ik vind het eten er niet echt culinair enorm hoogstaand, maar prima voor de prijs die je ervoor betaalt en de hoeveelheid die je krijgt.

En met mij!  8)

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Amsterdam
« Reactie #577 Gepost op: 29 juli 2015, 11:23:27 »
Ik at afgelopen vrijdag bij Pizza Pazzani, in de North Sea Jazz Club in de Westergasfabriek. 2 terrassen waar jazzbands speelden, heel aardige bediening, binnen ook leuk ingericht (buiten moet je wel op banken zitten). Lekkere crostini met tomaat vooraf, daarna een megalekkere pizza met dunne reepjes courgette, geitenkaas, mozzarella, rode ui, rucola. Erg lekker. Relaxte sfeer. Alle wijnen gaan ook per glas. Pasta hebben ze ook en je kunt reserveren. VOlgens mij hadden ze ook 1 vegan pizza, sowieso vrij veel vegetarisch en er is ook glutenvrije pasta.
,,,,فلافل

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Re: Amsterdam
« Reactie #578 Gepost op: 29 juli 2015, 12:59:14 »
Ik at afgelopen vrijdag bij Pizza Pazzani

Ben daar ook eens geweest. Vond het erg prima.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Amsterdam
« Reactie #579 Gepost op: 16 augustus 2015, 17:25:47 »
Ik lunchte met Calimero (of hoe heet ze tegenwoordig?) en Christiaan vorige week bij Hummus House in de Antoniebreestraat. Naast Hummus House in de Westerstraat en Sir Hummus in de Pijp is dit geloof ik de 3e hummuszaak in Amsterdam.
We aten o.a. errug lekkere hummus, ingemaakt zuur, een tomatengerecht (waar ook gedroogde tuinbonen in moesten zitten maar dat was niet zo, wellicht een miscommunicatie), pita's (had iets meer pita mogen zijn, pita's zelf ook niet super bijzonder), een lekkere groene sambal kwam ook op tafel en dan hadden we nog een lekker auberginegerecht. En nog wel wat geloof ik dat ik weer ben vergeten. Lekker allemaal. Niet goedkoop, maar ook niet stervens duur. De bediening (Engelstalig) vond ik niet heel aardig.

In de avond aten we bij Japanese Pancake World okonomiyaki. De Hiroshima style was niet vega vertelde de ober, maar de Kobe style (of was het Osaka style?) wel. En er was nog een negi-yaki, met veel lente-uit, die de ober afraadde, maar wij wel wilden. Dus die namen we en 2 soorten van de andere style die vega was, met o.a. nori en paddenstoelen als vulling. Erg lekker hoor. Niet enorm veel, maar oké.
,,,,فلافل