Vegatopia Forum

Wel of geen vegetariër

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wel of geen vegetariër
« Gepost op: 29 april 2021, 10:20:23 »
Beste Mensen,

Ik heb het voornemen om een winkel te beginnen in een grote stad met enkel vegetarisch bereidingen. Voor een pakkend voorbeeld, kunnen jullie denken aan Ottolenghi. Hij is meer gericht op de keuken uit het Midden-Oosten en ik ben meer gericht op de Koreaanse, Franse en Vlaamse keuken. Hier en daar misschien ook wat bereidingen van hem. Je kunt in deze winkel terecht van 11:00-14:00 voor lunch gerechtjes, enkel afhaal. En voor de rest voor smakelijke bereidingen, die een maaltijd kunnen vormen of een onderdeel daarvan.
Nu zijn mijn vragen:

- Wat vinden jullie daarvan?
- Moet ik vegetariër zijn om zo'n winkel te beginnen
- Wat mag ik echt niet ontbreken in het assortiment?

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.158
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re: Wel of geen vegetariër
« Reactie #1 Gepost op: 29 april 2021, 13:01:04 »
Ik zou je marktonderzoek liever doen in de stad waar je ook open gaat.

Hier (Amsterdam, de Pijp) zijn best wel veel vegan lunchtentjes, maar bij de meesten kun je wél even zitten én ze bieden vrijwel allemaal ook avondmaaltijden aan (die zijn dan vaak wel afhaal).

Ik zou alleen afhaal niet zo interessant vinden, omdat ik 3 meter verderop ook prima kan eten en dan wel kan zitten met vrienden, maar dat is wel context afhankelijk.

Je hoeft geen vegetariër te zijn om dit te doen, we zijn geen politie ofzo. (Althans, ik niet. Ik ben alleen geïnteresseerd in dat ik dingen kan kopen, zolang je geen gekke dingen die afstralen op je zaak vind ik het wel prima.)

En wat jij niet hebt, dat heeft de buurman wel, dus geen eisen aan het assortiment.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Online karl

  • *****
  • 6.265
  • Geslacht: Man
Re: Wel of geen vegetariër
« Reactie #2 Gepost op: 29 april 2021, 14:14:23 »
Het lijkt me mogelijk in een grote stad, als er nog geen al te groot aanbod is in de buurt waar je wil openen. Best toch ergens waar (winkel)passage is, maar dan zijn natuurlijk de (hoge) huurprijzen een mogelijk probleem. Misschien iets buiten het drukke centrum, maar waar toch vele vertrekkende stadsbezoekers voorbijwandelen: ligging is belangrijk.
De combinatie van enkel afhaal voor de lunch én grotere avondmaaltijden lijkt me wat beperkend. Vele mensen zitten toch graag even voor de lunch.
Het soort keuken is redelijk origineel, er zijn al vele Ottolenghi-volgers lijkt me. Maar hoe je Vlaams en Frans juist wil invullen intrigeert  me toch. Van Vlaamse streekgerechten zijn eigenlijk enkel asperges met eieren en boter of mousseline vegetarisch, ook in Frankrijk is men niet zo vega-minded. Je gaat dan klassieke gerechten vegetariseren? In marktbenadering zou ik het ook meer zoeken in "plantaardig" of "groentekeuken"  dan vegetarisch, dat verlaagt de drempel.
Als je goed en voldoende origineel vegetarisch kan koken, is het natuurlijk geen noodzaak zelf 100 % vegetariër te zijn.
Wat mij een mooie aanvulling in het assortiment lijkt is lekker vegetarisch broodbeleg (tapenades, groentepatés, groenteslaatjes) die men bij het afhalen van een bereid gerecht meteen ook kan kopen en die je ook voor de lunch maakt.
« Laatst bewerkt op: 29 april 2021, 14:17:53 door karl »

Offline Ethicalgirl

  • **
  • 47
  • Geslacht: Vrouw
    • Biobey
Re: Wel of geen vegetariër
« Reactie #3 Gepost op: 21 augustus 2021, 14:05:16 »
Wat cool dat het helemaal vegetarisch is. Vegan assortiment zou ook super zijn!
Vegan l Eco bewust l Organic
Hobby: Hiking
@ https://www.biobey.be
About me-> https://www.biobey.be/over-ons/