Vegatopia Forum

Aquariumliefhebbers hier?

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aquariumliefhebbers hier?
« Reactie #400 Gepost op: 26 januari 2015, 15:00:04 »
Een vis van 13 jaar oud?!?! Jemig.

Hoe ist nu met de vis?

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aquariumliefhebbers hier?
« Reactie #401 Gepost op: 26 januari 2015, 21:21:12 »
Een vis van 13 jaar oud?!?! Jemig.

Hoe ist nu met de vis?
Goudvissen schijnen 40 te kunnen worden!
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re: Aquariumliefhebbers hier?
« Reactie #402 Gepost op: 28 januari 2015, 08:46:45 »
Het gaat nog goed met de vis gelukkig, hoop dat de medicijnen aanslaan!
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re: Aquariumliefhebbers hier?
« Reactie #403 Gepost op: 16 september 2016, 13:03:48 »
De vissen doen het nog steeds prima, degene die toen ziek was heeft nog steeds rare bobbels, maar is verder gezond.

Even een baal: een collega komt net heel enthousiast vertellen dat ze een aquarium heeft gekocht als kadootje voor haar achtjarige dochter. Die dolgraag een kat wil maar waar de ouders vinden dat dat teveel verantwoordelijkheid is. En ze krijgt nu een aquarium omdat dat een mooie manier is om te leren verantwoordelijk te zijn voor dieren, zonder al te veel onderhoud voor de ouders.

Ik ben even best direct geweest, wel op een vriendelijke manier hoop ik... Ik heb gezegd dat een aquarium meer werk is dan de aquariumverkoper vertelt, plus dat ik het geen goed idee vind  om kinderen dieren te geven om verantwoordelijkheid te leren, plus dat het een groot risico is om vissen te geven aan een kind dat een kat wil. De moeder vindt een aquarium wel mooi maar heeft geen enkele ervaring. Ik snap dit gewoon echt, echt, echt niet.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.504
Re: Aquariumliefhebbers hier?
« Reactie #404 Gepost op: 17 september 2016, 00:23:23 »
Misschien wat tips geven over vissen die goed bij elkaar kunnen en hoe de bak zo best mogelijk ingericht kan worden? Misschien een duidelijk boekje aanraden? Soms kunnen kinderen veel verantwoordelijker zijn dan volwassenen :)

Ik heb ooit op de basisschool met een paar klasgenootjes (onder supervisie van een leraar) een oud aquarium opgelapt en met veel liefde de vissen verzorgd. In de vakantie kregen we om toerbeurt de sleutel om ze eten te gaan geven. En toen we neontetra's met wittestippen ziekte hadden, heb ik er nog aardig wat gered met speciaal spul te druppelen. En mijn zus heeft ook jaren een aquarium op haar kamer gehad, ze had o.a. een kersenbuikcychlide (?) die flink ook is geworden.

Als ze het al gekregen heeft, probeer ze er enthousiast voor te maken en dat ze de beestjes goed gaat verzorgen.