Vegatopia Forum

Hoe goedkoop kan jij koken?

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Hoe goedkoop kan jij koken?
« Gepost op: 04 januari 2004, 19:26:39 »
Hoe goedkoop kan jij koken? En is het dan nog lekker?

Ik heb vandaag voor 2 personen gekookt en dat heeft 2 euro gekost. Ik had pasta met asperge-pestosaus en geroosterd brood met kruidenboter.


Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Hoe goedkoop kan jij koken?
« Reactie #1 Gepost op: 04 januari 2004, 19:43:32 »
Linzensoep met turks brood kost denk ik (minder dan) 1,50 voor 2 eters met mijn eetlust. Daar kan je ook wel 3 en mogelijk zelfs wel 4 van te eten geven.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Elsbeth

Re:Hoe goedkoop kan jij koken?
« Reactie #2 Gepost op: 05 januari 2004, 11:05:29 »
handige draad want ik kan op één of andere manier alleen duur koken. dit komt voornamelijk doordat ik niks standaard in huis heb en daardor veel moet aanschaffen.

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.158
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Hoe goedkoop kan jij koken?
« Reactie #3 Gepost op: 05 januari 2004, 15:39:54 »
ja dat scheelt enorm, je moet eigenlijk gewoon een basisvoorraad hebben, met iig veel kruiden en honing en dat soort dingen

want als je iedere keer als je een theelepel van iets nodig hebt, en nieuwe verpakking moet kopen, wordt alles duur

Supercalifragilisticexpialidocious!

Elsbeth

Re:Hoe goedkoop kan jij koken?
« Reactie #4 Gepost op: 05 januari 2004, 17:45:35 »
tell me about it.. en natuurlijk leg je langzaam aan een basisvoorraad aan, maar dat duurt nu wel lang hoor.. woon vier maanden op mezelf en heb peper & zout, rijst, spaghetti en blue band voor-op-brood. Is nie ech wa!

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Hoe goedkoop kan jij koken?
« Reactie #5 Gepost op: 05 januari 2004, 17:49:25 »
heb je niet standaard potjes kruiden in huis?
is het niet meer zo dat je makkelijker dingen moet gaan vervangen? Zo van 'oh hier staat dit, maar dat vervang ik door dat, want dat is goedkoper/langer houdbaar/heb ik nog'. Of een kwestie van meer recepten met weinig ingredienten maken? Currys en roerbakgerechten en pastasauzen zijn daarvoor wel handig, daar kan je vanalles aan bij doen en weglaten.
« Laatst bewerkt op: 05 januari 2004, 17:50:09 door Selly »
,,,,فلافل

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Hoe goedkoop kan jij koken?
« Reactie #6 Gepost op: 05 januari 2004, 18:06:13 »
tell me about it.. en natuurlijk leg je langzaam aan een basisvoorraad aan, maar dat duurt nu wel lang hoor.. woon vier maanden op mezelf en heb peper & zout, rijst, spaghetti en blue band voor-op-brood. Is nie ech wa!
Blikken gepelde tomaten, tomatenpuree, olijfolie, een netje uien, een bolletje knoflook en basilicum of italiaanse kruiden op voorraad hebben en je kan elk moment een pastasaus in elkaar draaien, eventueel met nog wat extra groenten die goedkoop in de aanbieding zijn, of een salade.

O, en wat parmezaanse kaas. Als je een blok koopt is het nog beter te bewaren dan voorgeraspte ook.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Hoe goedkoop kan jij koken?
« Reactie #7 Gepost op: 05 januari 2004, 18:08:27 »

O, en wat parmezaanse kaas. Als je een blok koopt is het nog beter te bewaren dan voorgeraspte ook.

zo'n pot parmenzaanse kaas is maanden houdbaar in de koelkast! Is ook best te eten.
,,,,فلافل

Offline maud

  • ***
  • 373
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoe goedkoop kan jij koken?
« Reactie #8 Gepost op: 05 januari 2004, 18:12:15 »

O, en wat parmezaanse kaas. Als je een blok koopt is het nog beter te bewaren dan voorgeraspte ook.

zo'n pot parmenzaanse kaas is maanden houdbaar in de koelkast! Is ook best te eten.

Een zak gistvlokken vast nog langer :D

« Laatst bewerkt op: 05 januari 2004, 18:12:52 door Maud »

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Hoe goedkoop kan jij koken?
« Reactie #9 Gepost op: 05 januari 2004, 18:15:16 »
Een zak gistvlokken vast nog langer :D


ja, maar niet iedereen is veganist, en sommige mensen vinden het lekker om af en toe kaas te eten.
« Laatst bewerkt op: 05 januari 2004, 18:15:39 door Selly »
,,,,فلافل

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Hoe goedkoop kan jij koken?
« Reactie #10 Gepost op: 05 januari 2004, 18:16:48 »
Een zak gistvlokken vast nog langer :D
Als je zo nodig veganist wil zijn, okee ;)

Maar ik probeer hier een beetje te laten zien dat veganisten ook best wel wat begrip op kunnen brengen voor mensen die wel kaas enzo eten. Verstoor dat nou niet direct... ;D
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline animal lover

  • ****
  • 592
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoe goedkoop kan jij koken?
« Reactie #11 Gepost op: 05 januari 2004, 18:45:11 »
Ok komt mijn nieuwsgierigheid voor veganistisch eten weer naar boven. Hoe bereid je gistvlokken dan? ;D
Vegetariër, die flirt met het veganisme.

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Hoe goedkoop kan jij koken?
« Reactie #12 Gepost op: 05 januari 2004, 18:46:32 »
Gistvlokken kan je net zoals geraspte kaas over gerechten heenstrooien. De smaak schijnt zelfs goed vergelijkbaar te zijn...
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline maud

  • ***
  • 373
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoe goedkoop kan jij koken?
« Reactie #13 Gepost op: 05 januari 2004, 18:46:35 »
Het was maar een suggestie.. Iedereen mag zelf weten wat ie ermee doet :)

Hoe je ze bereid geen idee  :-[

Offline maud

  • ***
  • 373
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoe goedkoop kan jij koken?
« Reactie #14 Gepost op: 05 januari 2004, 18:47:23 »
Gistvlokken kan je net zoals geraspte kaas over gerechten heenstrooien. De smaak schijnt zelfs goed vergelijkbaar te zijn...

Aha!

Nou dan! Hartstikke makkelijk toch :D

Offline Artemis

  • Superplientje
  • ***
  • 395
Re:Hoe goedkoop kan jij koken?
« Reactie #15 Gepost op: 05 januari 2004, 19:30:11 »
Let op het woordje "schijnt", dat staat er niet voor niks. Zelden zoiets goors geproefd. Nu zit ik met een zak eeuwig houdbare gistvlokken, heimwee naar blokken parmezaanse kaas en een schuldgevoel.... :-\
:witch2:

Elsbeth

Re:Hoe goedkoop kan jij koken?
« Reactie #16 Gepost op: 05 januari 2004, 19:51:08 »
 :laugh:

Eigenlijk heb ik zin om naar Dirk vd Broek te gaan en in één keer heel veel boodschappen te doen voor twee weken ofzo. Helaas zijn versprodukten niet zo lang houdbaar, maar diepvriesgroenten zijn ook heel gezond, hebben we geleerd van mevrouw Bonduelle!

alexis

Re:Hoe goedkoop kan jij koken?
« Reactie #17 Gepost op: 05 januari 2004, 20:58:03 »
Gistvlokken kan je net zoals geraspte kaas over gerechten heenstrooien. De smaak schijnt zelfs goed vergelijkbaar te zijn...
Sinds ik hier "gistvlokken" een paar weken geleden leren kennen heb eet ik nooit geen pasta meer zonder  ;D

Offline Jasper

  • ***
  • 338
    • Jasper M - virtuele expositie
Re:Hoe goedkoop kan jij koken?
« Reactie #18 Gepost op: 07 januari 2004, 12:22:03 »
Ik val zelf onder de categorie mensen die niet echt van gistvlokken gecharmeerd zijn. Na wat geëxperimenteer heb ik uiteindelijk het zakje maar weggemieterd.

En wat goedkoop eten betreft; als het een simpel pasta- of curry-iets is lukt het me bij twee personen wel net voor twee euro, maar dan heb je geen toetje. En toetjes zijn toch wel redelijk essentieel.

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Hoe goedkoop kan jij koken?
« Reactie #19 Gepost op: 07 januari 2004, 20:55:40 »
Eigenlijk heb ik zin om naar Dirk vd Broek te gaan en in één keer heel veel boodschappen te doen voor twee weken ofzo. Helaas zijn versprodukten niet zo lang houdbaar, maar diepvriesgroenten zijn ook heel gezond, hebben we geleerd van mevrouw Bonduelle!

Jamaar.... Er is een heel aantal verse groenten dat je echt wel 2 weken in de koelkast kunt houden. Denk aan winterpenen, alle soorten kool, champignons, spruitjes. Als je daarbij ook nog groenten haalt die minder lang houdbaar zijn, zoals tomaten, verse spinazie enz. dan zorg je dat je die het eerste opmaakt en later pas de rest. Bovendien kun je als voorraad in huis altijd uien, knoflook, aardappels, bataten, pompoen enz. hebben, want die houden het wéken uit.
Ik las trouwens elders iets over een soeppakket van Honig; volgens mij is het veel goedkoper als je zelf soep maakt.


En wat goedkoop eten betreft; als het een simpel pasta- of curry-iets is lukt het me bij twee personen wel net voor twee euro, maar dan heb je geen toetje. En toetjes zijn toch wel redelijk essentieel.

Grappig, ik eet bijna nooit een toetje.