Vegatopia Forum

Hoe goedkoop kan jij koken?

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Re:Hoe goedkoop kan jij koken?
« Reactie #100 Gepost op: 26 maart 2012, 12:39:17 »

b)De laatste reactie hier  komt van Greet en dateert van 18 maart 2012, dit is duidelijk een actieve draad
Moet iemand die nieuw in een actieve draad komt, liever niet reageren op de eerste berichten? Het is toch normaal, dat je aan het begin begint? Maar ik weet bij forummer-ondervinding dat, als je dat als nieuwkomer in een draad doet, dat algauw als "flooding "  beschouwd wordt. Ik vind jullie reticentie om op oude draden en oude berichten te reageren, een beetje aan de strenge kant, vooral bij actieve draden...Waarom niet   laten bewegen, zolang dat met goeie bedoelingen gebeurt zal het forum heus niet geschaad worden....

Zeg ook niet dat je het niet mag vragen, maar ik wilde je voor de teleurstelling op die specifieke vraag behoeden. Het was ook geen waarschuwing, alleen maar een opmerking.

Niets meer, niets minder.

Offline eno2

  • ****
  • 758
  • Geslacht: Man
Re:Hoe goedkoop kan jij koken?
« Reactie #101 Gepost op: 26 maart 2012, 12:41:51 »
@LL de Ling De prijzen in Turkije interesseren me ook. Mijn kleine natuurwinkel met beperkt aanbod in Canarias verkoopt (pesto-)sauzen nogal duur. Die kocht ik dus nog niet.
Eet wat best is voor de planeet.

Offline eno2

  • ****
  • 758
  • Geslacht: Man
Re:Hoe goedkoop kan jij koken?
« Reactie #102 Gepost op: 26 maart 2012, 12:42:39 »




Zeg ook niet dat je het niet mag vragen, maar ik wilde je voor de teleurstelling op die specifieke vraag behoeden. Het was ook geen waarschuwing, alleen maar een opmerking.



Niets meer, niets minder.

Okido ;)
Eet wat best is voor de planeet.

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Re:Hoe goedkoop kan jij koken?
« Reactie #103 Gepost op: 28 maart 2012, 07:03:17 »
@LL de Ling De prijzen in Turkije interesseren me ook.

Ik bewaar alle bonnetjes, dus ik kan voor de gein wel even kijken. Mijn ervaring is dat sommige dingen erg duur zijn, en andere dingen juist weer goedkoop.

De volgende prijzen zijn in lira:

Een brood in de campuswinkel is : 1.25 (vind ik goedkoop, omgerekend is dat minder dan 50 cent.)
Fruit: een paar sinaasappels: 0.85, een paar appels: 0.99
yoghurt: anderhalve liter: 4.25 (maar je hebt ze ook voor 3,25)

heel groot blik kikkererwten (8.50 gram); 4.19 (gewone droge linzen, bonen en kikkererwten zijn heel natuurlijk heel goedkoop).

een pak filterkoffie; 11.90 (dat vind ik dus heel duur, maar ja, het is echt lekkerder dan de Nescafe, maar ook dat is hier duur).

Heb laatst sojamelk gekocht: bijna 7 lira. Duur.

kilo bulgur: 1,25. Niet duur.

Water: 5 liter: ong 1.25

Heb laatst op de markt een grote bos snijbiet en 2 bossen postelein gekocht voor 5 lira. Voor mijn gevoel wel iets afgezet, maar goed. Ik heb nog steeds wat over.

1 euro is ongeveer 2,38 lira. Volgens mij leef ik hier vrij goedkoop. Maar ik doe ook niet zo vaak boodschappen omdat het best wel ver is. Nu moet ik wel weer, de koffie is op en dat wordt een groot probleem ;). Ik moet daarvoor wel van de campus af, dat is geen probleem, maar ik ga wel een eindje lopen nu. Misschien met de taxi terug. Als je die kosten erbij rekent, wordt het iets duurder natuurlijk. De taxi terug kost maximaal, denk ik, 15 lira zijn.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Hoe goedkoop kan jij koken?
« Reactie #104 Gepost op: 28 maart 2012, 09:49:08 »
een pak filterkoffie; 11.90 (dat vind ik dus heel duur, maar ja, het is echt lekkerder dan de Nescafe, maar ook dat is hier duur).


Is er geen Turkse fijngemalen koffie waar je alleen water hoeft op te gieten (en dat je dan meer water opgiet dan zij doen), die te betalen is?
Vind het trouwens leuk te lezen over je Turkse avonturen!
,,,,فلافل

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Re:Hoe goedkoop kan jij koken?
« Reactie #105 Gepost op: 28 maart 2012, 11:35:48 »
een pak filterkoffie; 11.90 (dat vind ik dus heel duur, maar ja, het is echt lekkerder dan de Nescafe, maar ook dat is hier duur).


Is er geen Turkse fijngemalen koffie waar je alleen water hoeft op te gieten (en dat je dan meer water opgiet dan zij doen), die te betalen is?
Vind het trouwens leuk te lezen over je Turkse avonturen!

Oja, dat is nog wel een idee inderdaad, zal eens kijken.

Offline eno2

  • ****
  • 758
  • Geslacht: Man
Re:Hoe goedkoop kan jij koken?
« Reactie #106 Gepost op: 01 april 2012, 22:25:02 »
@ll de ling
Geďmporteerd, die dure soja-melk allicht.
Goedkoop eet je daar wel, bij zo'n lage prijzen.
Qua brood eet ik alleen meergranenbrood, (het andere broodaanbod bevalt me niet) en de drie broodjes die ik verorber per dag kosten mij  3€.  Mijn dagelijkse soja-yoghurt staat voor  4,5 €. Dat is wel een liter. Maar ja, beide vindt ik nu eenmaal onmisbare lekkernijen. Duur klein eilandje, El Hierro, en met gereduceerd aanbod van veel dingen (er zijn maar 10.000 consumenten)

Eet wat best is voor de planeet.

Offline eno2

  • ****
  • 758
  • Geslacht: Man
Re:Hoe goedkoop kan jij koken?
« Reactie #107 Gepost op: 06 april 2012, 12:51:55 »
Zo om de 14 dagen maak ik als goede Belg frieten in olijfolie VIRGEN .  Drie grote patatten. Hoe goedkoop zou dat zijn? 1,5€
Eet wat best is voor de planeet.