Vegatopia Forum

Wat kan ik met de volgende ingredienten?

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Gepost op: 25 september 2003, 10:55:49 »
Ik keek eens in mijn keukenkastje en in de koelkast, maar met wat er staat kom ikzelf voor vanavond niet verder dan witlof met pasta en kaassaus. En daar heb ik niet zoveel zin in, ik wil wat anders!

Dussss, wat kan ik met de volgende ingredienten?

2 eieren
geraspte kaas
witlof
komkommer
appelmoes
biogarde
basmati/ spagetti/ volkorenmacaroni, eventueel aardappel/ brood
gepelde tomaten
mosterd
knoflooksaus
falafelmix

Help me!
« Laatst bewerkt op: 15 oktober 2003, 14:06:57 door Annemieke »
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1 Gepost op: 25 september 2003, 11:01:03 »
Heb je ook nog zaken als uien en knoflook en kruiden liggen en/of beschikbaar?

Dan zou je met dat blik tomaten een tomatensaus voor over de pasta kunnen maken.

Anders moet je toch nog even naar de Turk aan de overkant rennen (wel uitkijken!) en groente kopen. Dan kan je iets leukers maken.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #2 Gepost op: 25 september 2003, 11:01:39 »
Ik keek eens in mijn keukenkastje en in de koelkast, maar met wat er staat kom ikzelf voor vanavond niet verder dan witlof met pasta en kaassaus. En daar heb ik niet zoveel zin in, ik wil wat anders!

Dussss, wat kan ik met de volgende ingredienten?

2 eieren
geraspte kaas
witlof
komkommer
appelmoes
biogarde
basmati/ spagetti/ volkorenmacaroni, eventueel aardappel/ brood
gepelde tomaten
mosterd
knoflooksaus
falafelmix

Help me!

frisse witlofsalade met gekookt ei, komkommer en moster-biogarde dressing. schijfjes aardappel uit de oven met knoflooksaus en kaas. Appelmoes met de rest vd biogarde en kaneel toe?

Of witlof roerbakken, gepelde tomaten erbij, beetje kaas erover (en oregano als je dat hebt) en dat met rijst eten en komkommersalade.
,,,,فلافل

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #3 Gepost op: 25 september 2003, 11:04:30 »
Omdat ik het weekend naar mijn ouders ga, wil ik dus niks meer halen, vandaar dat ik vanavond moet toekomen met wat er nog is.

Selly, je eerste optie klinkt geweldig. Dat wordt 'em!
« Laatst bewerkt op: 25 september 2003, 11:04:50 door Mona »
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #4 Gepost op: 25 september 2003, 11:04:31 »
frisse witlofsalade met gekookt ei, komkommer en moster-biogarde dressing. schijfjes aardappel uit de oven met knoflooksaus en kaas. Appelmoes met de rest vd biogarde en kaneel toe?

Of witlof roerbakken, gepelde tomaten erbij, beetje kaas erover (en oregano als je dat hebt) en dat met rijst eten en komkommersalade.
:o

Jij moet meedoen aan Ready Steady Cook!
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #5 Gepost op: 26 september 2003, 16:58:42 »
frisse witlofsalade met gekookt ei, komkommer en moster-biogarde dressing. schijfjes aardappel uit de oven met knoflooksaus en kaas. Appelmoes met de rest vd biogarde en kaneel toe?

Of witlof roerbakken, gepelde tomaten erbij, beetje kaas erover (en oregano als je dat hebt) en dat met rijst eten en komkommersalade.
:o

Jij moet meedoen aan Ready Steady Cook!

Hihi, ze gaan in NL een soort van Ready Steady Cook doen, geinspireerd op het Belgische programma ?? seconden (bij ?? staat een getal maar ik weet niet hoeveel) maar volgens mij gaat dat heel vreselijk worden, de presentator is Ron Boshard (de broer van) en de kok is die dikke suffe kok van dat middagmatine programma van Mireille Bekooij (duidelijk ben ik he?).
,,,,فلافل

Offline Brent

  • ****
  • 600
  • Geslacht: Man
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #6 Gepost op: 26 september 2003, 17:00:46 »
1000 seconden heet het origineel programma met Felice en Herwig Vanhove. In Vlaanderen is het vrij populair.

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #7 Gepost op: 15 oktober 2003, 11:01:59 »
Ik heb:

een witte kool
3 stengels bosui
winterpenen
een halve pompoen
aardappels

Verder nog altijd santen, indiase currypasta, sambal enzzzzz. in huis.

Iemand 'n ideetje?

Offline Artemis

  • Superplientje
  • ***
  • 395
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #8 Gepost op: 15 oktober 2003, 11:06:05 »
Gevulde koolrolletjes? (bij mij werkt het nooit omdat S. het niet eet, die haalt de vulling eruit en laat de bladeren liggen)
:witch2:

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #9 Gepost op: 15 oktober 2003, 11:08:32 »
Als onder "enzzzzzz." ook tomaten of tomatenpuree valt dan kan je met kool, peen, pompoen en aardappel en wat kruiden (komijn, koriander, kaneel, kurkuma, paprika, nootmuskaat, kruidnagel, peper, dat soort dingen) een soort stoofpotje maken voor over couscous.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline pip

  • ***
  • 169
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #10 Gepost op: 15 oktober 2003, 11:25:08 »
en om het af te maken ff prakken :)
blaat

femke

Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #11 Gepost op: 15 oktober 2003, 11:31:32 »
Couscousstamppot  ::) ?

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #12 Gepost op: 15 oktober 2003, 11:35:04 »
Als jij dat met mijn eten doet, dan kook ik niet meer voor jou!  :o

en om het af te maken ff prakken :)

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #13 Gepost op: 15 oktober 2003, 14:07:24 »
Erm, pompoen en pindasaus gaan zeker niet zo goed samen?

Offline Sil

  • Godswonder
  • ***
  • 452
  • Geslacht: Man
Re:Wat eten we vandaag
« Reactie #14 Gepost op: 22 oktober 2003, 21:13:11 »
Vandaag nasi: seitan gebakken, bamipakket erbij en dan gekookte rijst erbij. Wat zout en tamari. en hopla: nasi.

Daarbij nog pindasaus, van pindakaas, soja cuisine, water, sambal en zout / tamari. Waarvan nog wat over (ook van de cuisine).

Morgen weet ik nog niet, maar misschien kan ik wel wat hulp gebruiken.
Dit moet op:

half zakje zuurkool
half potje seitan
halve ui
beetje soja cuisine
En veel tomaten en tomatenpuree.

Verder nog kidneybonen, sojabonen en kikkererwten, maar die zouden eerst geweekt moeten worden, maar dat kan eventueel wel voor vrijdag, want dan kan het ook nog.
En ik kan ook nog boodschappen bij halen.

Iemand een idee wat ik met dat spul kan doen morgen? Geen zuurkoolstampot, eigenlijk geen zin in aardappelen (maar wel in huis)

En oja: ik heb geen oven.
:koffie: 35, nog steeds veg@

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Wat eten we vandaag
« Reactie #15 Gepost op: 22 oktober 2003, 21:41:02 »
Dit moet op:

half zakje zuurkool
half potje seitan
halve ui
beetje soja cuisine
En veel tomaten en tomatenpuree.

Verder nog kidneybonen, sojabonen en kikkererwten, maar die zouden eerst geweekt moeten worden, maar dat kan eventueel wel voor vrijdag, want dan kan het ook nog.

Jammer dat je geen oven hebt, want dan had je de tomaten kunnen vullen met roergebakken seitan spul. Je zou de zuurkool, seitan, tomaten, ui, (kidneybonen) kunnen roerbakken en dan wraps kopen (oh shit, zijn er vegan wraps? Nee he?) ok, dus niet met wraps eten.. euh.. Je kan met tomaat en zuurkool en karwijzaad ook lekkere salade maken, is heel fris evt nog een appel er door doen en dan misschien een pitabroodje vullen met roergebakte seitan, ui, tomatenpuree en evt. kidneybonen. met wat oregano.
,,,,فلافل

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #16 Gepost op: 22 oktober 2003, 21:41:16 »
Seitan bakken (met paprikapoeder), uit de pan nemen, ui glazig fruiten, eventueel bloem en boullion erbij en daar een dik papje van laten koken, anders direct sojacuisine erbij en tot een sausje laten inkoken, seitan er weer bij in, misschien wat dille als je het hebt en dan met rijst en zuurkoolsalade (met appel, rozijnen, kummel (=karwijzaad)?).

Of, als ik nu Selly zie zou je ook seitan-shoarma kunnen maken (als je geen shoarmakruiden hebt kan je paprika, komijn, kerrie, zwarte peper en eventueel foelie of nootmuskaat erbij gebruiken). Dan kan je van gelijke delen sojacuisine en olie met mosterd en citroensap een mayonaise roeren (citroensap bijdruppelen tot gewenste dikte is bereikt) en met knoflook en peper en zout en dille (als je het hebt) een knoflooksausje, en dan in pitabrood met een paar groene blaadjes. En weer die zuurkoolsalade :P

En volgens mij zijn de wraps van Honig wel vegan, anders heb ik bij herhaling gezondigd :)
« Laatst bewerkt op: 22 oktober 2003, 21:46:55 door Christiaan »
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #17 Gepost op: 22 oktober 2003, 23:20:04 »
Ik heb volgens mij nooit ergens wraps van honig gezien, in geen enkele supermarkt in de buurt. Althans, alle wraps in de supermarkt die ik ook gecheckt heb waren niet vegan.

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #18 Gepost op: 22 oktober 2003, 23:29:21 »
Ik heb volgens mij nooit ergens wraps van honig gezien, in geen enkele supermarkt in de buurt. Althans, alle wraps in de supermarkt die ik ook gecheckt heb waren niet vegan.
Die dingen die bij de mix in zitten ofzo :bloos:
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

femke

Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #19 Gepost op: 22 oktober 2003, 23:38:37 »
Ik heb volgens mij nooit ergens wraps van honig gezien, in geen enkele supermarkt in de buurt. Althans, alle wraps in de supermarkt die ik ook gecheckt heb waren niet vegan.
Die dingen die bij de mix in zitten ofzo :bloos:

Er zijn wel wraps van Honig, ze zitten dubbelgevouwen in een oranje verpakking. Er zit geen mix bij hoor. Die hebben ze inderdaad wel, maar moet je er apart bijkopen. De wraps liggen alleen meestan niet vlakbij die andere wraps, maar bij de Honigprodukten.