Vegetarisch - voor iedereen > Koken

Wat kan ik met de volgende ingredienten?

<< < (295/548) > >>

Nevyn:
Ik heb meiraap, koolrabi en bosbiet in m'n groententas gekregen en eigenlijk geen flauw idee wat ik er mee moet doen. Ik heb ze alledrie nog nooit klaargemaakt. Wie helpt?!

haantje:
Ik had laatst ook bosbiet (3 stuks) en heb ze verwerkt tot salade: aardappels in plakjes gekookt, de bietjes fijn geraspt rauw, het groen loof ook gesneden en een appel geraspt. Verder sjalot, zilveruitjes, augurk en flink veel dressing om de boel aan elkaar te smeren: yoghurt, mayo, knoflook, p/z, mosterd, azijn, beetje limoensap, drupje honing en kruiden uit de tuin. Oh en ik had er ook nog gekookte eitjes door om de schijf van vijf te completeren.

Nevyn:
Lijkt het qua smaak op gewone biet eigenlijk? Daar hou ik zelf niet zo van, maar Mike vind die rauw wel lekker geloof ik.

haantje:
Ja, maar ik vond ze wat minder naar grond smaken en het loof was ook een smaakvolle aanvulling. Juist het zure van de zilveruitjes, augurk en azijn/limoen en het melige van aardappel maakten het wel tot een lekker slaatje. De eerste dag is nog heel netjes alleen de biet rood, de volgende dag eet je roze salade  ;)

Nevyn:
Oh, 't is juist die grondsmaak waardoor ik niet van bietjes hou, dus misschien gaat dit wel! Salade van de bosbiet dus. En maak ik er ook nog wel chippies van.
Nu de meiraap en de koolrabi nog.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie