Vegetarisch - voor iedereen > Koken

Wat kan ik met de volgende ingredienten?

<< < (297/548) > >>

haantje:
Koolrabi vind ik lekker. Eelco's koolrabisalade: wortel-koolrabi-kidneybonen met een yoghurtdressing met pepertje, mosterd, komijnzaad, drupje honing.

Maartje!:

--- Citaat van: Herm@ñdad op 01 juni 2011, 13:44:12 ---Dille?
En hoe lang kan ik verse bewaren?
Heeft het zin een ongebruikt restant (het overgrote deel van het zakje) in te vriezen ofzo?

--- Einde van citaat ---
Invriezen weet ik niet, maar bij mij blijft het zeker een week goed als je het in een natte theedoek rolt en in de koelkast legt.

Dame Noire:

--- Citaat van: Maartje! op 01 juni 2011, 23:25:08 ---
--- Citaat van: Herm@ñdad op 01 juni 2011, 13:44:12 ---Dille?
En hoe lang kan ik verse bewaren?
Heeft het zin een ongebruikt restant (het overgrote deel van het zakje) in te vriezen ofzo?

--- Einde van citaat ---
Invriezen weet ik niet, maar bij mij blijft het zeker een week goed als je het in een natte theedoek rolt en in de koelkast legt.

--- Einde van citaat ---

Dille kun je zeker invriezen! Verder vind ik het lekker in combinatie met zure room en aardappelen. Volgens mij gebruikt de Russische keuken ook veel dille.

Maartje!:
Goed om te weten. Hoe vries je het in dan? Zó (dat doe ik alleen met wat hardere dingen zoals tijm) of in water of in iets anders?
Het is een fijne gedachte om dille in huis te hebben!

koekje:
Bosje wassen en dan goed drogen in de slacentrifuge. Bosje in zn geheel dan in een (zip)zakje in de vriezer. Ik vind dille niet fijn om in te vriezen. Het is niet zo rampzalig als basilicum of taugé of komkommer, maar het wordt wel te teer en slap. En je hebt naar mijn idee net teveel smaakverschil, aangezien dille van zichzelf redelijk subtiel is.
Als ik kruiden uit de vriezer gebruik, hak ik nog bevroren een gedeelte van het bevroren bosje. Dat dan gelijk fijnhakken en even in een bakje doen ofzo. Ontdooid is het eigenlijk altijd snotterig en daardoor alleen geschikt voor in de saus of soep.

Ik eet eigenlijk amper dille, maar hier heeft Genco altijd bosjes liggen. Ik hoef dat dus niet standaard in huis te hebben voor die enkele keer dat ik het eet.

Ik kan het ook wel een keer in de droger doen en kijken wat er gebeurt.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie