Vegatopia Forum

Wat kan ik met de volgende ingredienten?

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1880 Gepost op: 10 juni 2012, 19:55:39 »
Dank je!
Ik zie wat overeenkomsten met wat ik er nu al wel eens door doe (tomaat, bieslook of andere kruiden uit de tuin, blokjes kaas, gebakken (knoflook) champignons), olijven en sambal had ik er dan weer niet bij bedacht.
En nu een schokkende mededeling: van piccalilly vind ik het over het algemeen niet beter worden, maar dat kan natuurlijk komen doordat ik enkel potjesspul gewend ben  ;)
« Laatst bewerkt op: 10 juni 2012, 20:05:29 door haantje »
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1881 Gepost op: 11 juni 2012, 12:35:26 »
Mierikswortel en hindustaanse kerriemasala (iets meer 'kerriesmaak' dan andere currypoeders en lekkerder dan de ouderwetse kerrie uit de super).
Sin chile, no tiene chiste!

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1882 Gepost op: 11 juni 2012, 17:16:12 »
Mierikswortel vind ik niet echt lekker, kerrie wel! Strooi je de kerrie dan gewoon door de stamppot?
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1883 Gepost op: 11 juni 2012, 18:36:16 »
Dat kan, maar ik gooi het liever door het kooknat van de aardappels. Die krijgen een subtiel smaakje en ze worden ook gezelliger geel. En je kookt gelijk het rauwe eraf, ook wel belangrijk bij zo'n kerriemengsel. Gebakken uitjes of gekarameliseerde uitjesjus doen we er hier ook wel bij. Van de week met gerookte knoflook erdoor bij de raapstelenstamp deed dat het ook wel leuk. Maartje had dacht ik ook een recept voor uienjus op de voorpagina gepost en Greet d'r stoverij is misschien ook wel een leuke combi...
Sin chile, no tiene chiste!

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.504
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1884 Gepost op: 13 juni 2012, 21:10:21 »
Ik vind de combi andijviestampot en cashewnootjes wel lekker...

Offline Temari

  • *****
  • 1.336
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1885 Gepost op: 15 juni 2012, 12:29:37 »
En cowboy caviar is een heel stoere naam, ga hem ook gebruiken bij slaatjes met zwarte bonen  ;D

Haha! Heb je nog een tip voor een? Ik heb namelijk nog een blik zwarte bonen over!

Offline greet

  • *****
  • 2.671
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1886 Gepost op: 15 juni 2012, 14:07:19 »
En cowboy caviar is een heel stoere naam, ga hem ook gebruiken bij slaatjes met zwarte bonen  ;D

Haha! Heb je nog een tip voor een? Ik heb namelijk nog een blik zwarte bonen over!
Boh, meestal gooi ik er in wat ik liggen heb...
Maar als je het kan vinden kan ik tabasco chipotle aanraden (da's gerookte) als vuurbrengend onderdeel.

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1887 Gepost op: 15 juni 2012, 14:10:39 »
Wat Greet zegt, briljante combi!
Sin chile, no tiene chiste!

Offline greet

  • *****
  • 2.671
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1888 Gepost op: 15 juni 2012, 14:18:36 »
Oh, ja, en hij is nu te koop in de colruyt bij de bbq artikelen.
En er ligt daar nu ook (hopelijk niet tijdelijk zoals vorige keer) halloumi naast de feta  :D
Voor diegenen die in België wonen, natuurlijk. ;)
Met zwarte bonen maak ik zelf graag chili sin carne. Receptje daarvan op blog, trouwens.

Offline Temari

  • *****
  • 1.336
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1889 Gepost op: 22 juni 2012, 17:39:17 »
Tabasco Chipotle had ik niet in huis (ook nooit gegeten, volgens mij), en veel andere dingen wel, dus ik heb er net hummus van gemaakt. Maar als ik die Tabasco tegenkom, ga ik 'm denk ik eens proberen.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1890 Gepost op: 23 juni 2012, 10:40:32 »
Tabasco Chipotle had ik niet in huis (ook nooit gegeten, volgens mij), en veel andere dingen wel, dus ik heb er net hummus van gemaakt. Maar als ik die Tabasco tegenkom, ga ik 'm denk ik eens proberen.

In NL vrij lastig te krijgen, maar soms in delicatessenwinkels.
,,,,فلافل

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1891 Gepost op: 26 juni 2012, 11:35:25 »
Mijn jumbo heeft 'm.

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1892 Gepost op: 08 juli 2012, 15:42:47 »
Ik heb een zak spinazie in de koelkast liggen. Ik wou er iets met kikkererwten mee maken.
Soep? Pruttelpotje?
Iemand een lekkere suggestie?
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1893 Gepost op: 08 juli 2012, 17:07:34 »
Indiase curry! Deze van Jamie Oliver bijvoorbeeld: http://www.jamieoliver.com/recipes/member-recipes/Quick%20Chickpea%20and%20Spinach%20Curry%20/3797

Maar als je spinach chickpea curry googled kom je nog 100 andere recepten tegen.
Kom eens kijken op Vegetus.nl

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1894 Gepost op: 08 juli 2012, 17:17:16 »
Wij eten heel vaak soep met groene blaadjes.
Dat gaat ongeveer zo: ui bakken met champignons en paprika. Een blik tomaten erbij en een blik water, bouillonblokje, paprikapoeder of komijn of bijvoorbeeld een kloddertje currypasta, en dan even samen laten pruttelen. Een blik kikkererwten erbij of en vlak voor het einde groene blaadjes (spinazie, snijbiet, andijvie, vage sla, dat soort dingen).
Bij het serveren een schep rijst van gisteren in de kom en soep erop. Of een leuk graan in de soep laten koken. En een scheut yoghurt eroverheen, of wat geitenkaas.

En vooral alles wat je niet in huis hebt of lekker lijkt weglaten of vervangen door iets wat wél lekker en in huis is. Het is tenslotte comfort food.
This is between me and the vegetable!

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1895 Gepost op: 08 juli 2012, 17:23:12 »
Nou kan ik niet meer kiezen  :-[
 ;D
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1896 Gepost op: 08 juli 2012, 19:41:22 »
Het is de soep geworden. Smaakt heerlijk!
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.504
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1897 Gepost op: 10 juli 2012, 12:25:52 »
Ik heb een bosje verlepte bosbiet meegenomen van m'n werk (Ekoplaza) om eens een keertje uit te proberen. Ben zelf niet zo ontzettende bietjes fan, maar m'n vriend vindt het wel lekker. Zijn er nog succesrecepten waardoor ik bekeerd kan worden?

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1898 Gepost op: 10 juli 2012, 12:43:55 »
Ik heb een bosje verlepte bosbiet meegenomen van m'n werk (Ekoplaza) om eens een keertje uit te proberen. Ben zelf niet zo ontzettende bietjes fan, maar m'n vriend vindt het wel lekker. Zijn er nog succesrecepten waardoor ik bekeerd kan worden?

Deze soep is erg lekker http://www.vegatopia.com/vega/koken/recepten/11532-litouwse-bietensoep-met-dille
,,,,فلافل

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.504
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1899 Gepost op: 11 juli 2012, 14:06:15 »
Hm, bedankt voor de suggestie, maar een van de weinige dingen die ik dus echt niet lust is karnemelk  :P
Dus dat gaat hem niet worden  :-*