Vegatopia Forum

Wat kan ik met de volgende ingredienten?

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1920 Gepost op: 29 juli 2012, 13:07:09 »
In Hoe Word Ik Een Goddelijke Huisvrouw staat een recept voor een amandelkoek op basis van spijs. Dat recept kan ik wel voor je opzoeken.
This is between me and the vegetable!

Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1921 Gepost op: 29 juli 2012, 13:55:46 »
Hoe Word Ik Een Goddelijke Huisvrouw

O dat boek lijkt me wel wat. Voor m'n vrouw, wel te verstaan.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1922 Gepost op: 30 juli 2012, 11:17:24 »
Hey, dat boek heb ik ook, maar het ligt in de opslag. Is het deze?
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1923 Gepost op: 30 juli 2012, 11:35:53 »
Ja, die is het. Da's lekker!
De banketbakker bij mijn ouders in de buurt maakt ook lekkere aardbeientaart met amandelspijs. Een stevige bodem en daar dan een laagje amandelspijs en daar dan aardbeien op.
This is between me and the vegetable!

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1924 Gepost op: 30 juli 2012, 11:45:35 »
Amandelspijs doet het ook goed met abrikozen
,,,,فلافل

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1925 Gepost op: 30 juli 2012, 19:16:38 »
De jarige is alleen voor abrikozen als er een Sachertorte bij komt, maar aardbeien gaan erin als koek. Bedankt voor de tip!
Sin chile, no tiene chiste!

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.293
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1926 Gepost op: 31 augustus 2012, 01:08:20 »
Cantharellen (in het Duits Pfifferlinge, in het Oostenrijks Eierscharml) schijnen iets heel bijzonders te zijn. Momenteel staan ze op het menu in elke Duitse Gaststätte of restaurant. Meestal verdronken in een roomsaus, met pasta, voor een - voor Duitse begrippen - aanzienlijke prijs (dus voor Nederlandse begrippen nog steeds goed te doen). Afijn, ik heb laatst een doosje bij de Rewe gescoord. Scherp aangebraden, met uitje, knoflook, peterselie: ja, best lekker, maar ook weer niet heel erg bijzonder. Risotto ermee gemaakt: goed in te nemen, maar geef mij maar risotto met kastanjechampignons. De jaarlijks wederkerende hype rondom cantharellen is vast typisch Duits, maar toch: heeft iemand een recept waarvoor ik toch nog een keer een bak cantharellen zou moeten willen scoren?
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1927 Gepost op: 31 augustus 2012, 12:37:17 »
Ik vind ze lekker met verse pasta. Gewoon, de Pfifferlinge in boter met een beetje knoflook bakken. Bakken, niet stoven. Flamberen met iets lekkers, jenever of cognac of zo. Crème fraîche erbij (goede kwaliteit, anders is het zo jammer) en over in paddestoelenbouillon gekookte tagliatelle die je na het afgieten als gewoonlijkt gepimpt hebt met een beetje supergeurige olijfolie.



Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1928 Gepost op: 02 september 2012, 16:33:33 »
Of serveren in een flensje (en dan klaarmaken op de manier die Wombat beschrijft). Peterselie kan er ook bij. Of dragon.
,,,,فلافل

Offline greet

  • *****
  • 2.671
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1929 Gepost op: 03 september 2012, 12:46:24 »
Hmmm, van die verse speciale paddenstoelen, ik wil ze allemaal proeven, maar waarom zijn ze zo duur? Waar kopen jullie die trouwens, gewoon in de supermarkt of is dat not-done? Of de groentenboer?

Oh, en heeft er iemand een geweldig recept met kikkererwtenmeel? Heb nog een open doos staan, heb er al beignets mee gemaakt, heeft er iemand nog iets anders leuks?

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1930 Gepost op: 03 september 2012, 13:07:30 »
Onion bahji's!
This is between me and the vegetable!

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1931 Gepost op: 03 september 2012, 13:36:52 »
Of Farinata. Maar het blijft heel lang goed.
,,,,فلافل

Offline greet

  • *****
  • 2.671
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1932 Gepost op: 03 september 2012, 14:06:54 »
Hmmm, onion bahji's, ook lekker, vorige keer had ik bloemkoolpakora's gemaakt, trouwens, en die waren superlekker toen. moet je wel mee wachten tot je frietvet bijna aan vervanging toe is, en we hebben het recentelijk nog maar verandert. Binnenkort...  :)

Op vakantie hadden we een farrinata (al noemen ze het in Frankrijk socca, natuurlijk), niet slecht, maar ik weet niet of het in een gewone oven ook zo lekker zou zijn. Het deed een beetje aan omelet denken, wat de vele vegan quiche recepten ermee verklaard.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1933 Gepost op: 03 september 2012, 17:23:24 »


Oh, en heeft er iemand een geweldig recept met kikkererwtenmeel? Heb nog een open doos staan, heb er al beignets mee gemaakt, heeft er iemand nog iets anders leuks?

Panelle: http://www.vegatopia.com/vega/koken/recepten/11628-streetfood-uit-palermo-panelle

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1934 Gepost op: 03 september 2012, 17:32:14 »
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Joske

  • *****
  • 2.829
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1935 Gepost op: 03 september 2012, 17:41:13 »
 :pet:
Ik ken er ook niets van, als dit je leed kan verzachten!

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1936 Gepost op: 03 september 2012, 17:44:56 »
:pet:
Ik ken er ook niets van, als dit je leed kan verzachten!
Gelukkig maar  :)
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1937 Gepost op: 03 september 2012, 19:18:55 »
Dit zijn onion bhajis, erg lekker: http://www.vegatopia.com/vega/koken/recepten/10639-onion-bhajis
Hier een recept voor farinata, met ook nog extra kikkererwtenmeelinfo: http://vegetarianduck.blogspot.nl/2006/06/recipe-testing-soccafarinata.html

Overigens: een schep kikkererwtenmeel door de yoghurt roeren en de yoghurt dan door een curry (net van het vuur af) werkt ook goed.
,,,,فلافل

Offline greet

  • *****
  • 2.671
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1938 Gepost op: 04 september 2012, 09:08:10 »
Overigens: een schep kikkererwtenmeel door de yoghurt roeren en de yoghurt dan door een curry (net van het vuur af) werkt ook goed.
Kijk, dat zijn van die tips die je als je rondgoogled niet echt terugvind... En ik houd van curry's met yoghurt in  :)
(en dat van farinata en socca weet ik ook alleen maar omdat ik daar langs gereisd ben, hoor, en dat van dat Indisch voedsel omdat ik en F. heel graag naar de Indiër gaan)

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1939 Gepost op: 04 september 2012, 09:28:41 »
Kadhi, mijn moeder heeft het jaaaaren na dato nog steeds over aloo tikki en meneer Bast is gek op ladoo, een soort Indiase marsepein, maar dan anders.

En onion bahji's  :kwijl:
Sin chile, no tiene chiste!