Vegatopia Forum

Wat kan ik met de volgende ingredienten?

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #20 Gepost op: 23 oktober 2003, 13:41:42 »
Wow, dat zou goed nieuws zijn!! En bij de honig-produkten.... in de buurt van welke produkten liggen die dan weer??

Offline Sil

  • Godswonder
  • ***
  • 452
  • Geslacht: Man
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #21 Gepost op: 23 oktober 2003, 16:56:51 »
Ik denk dat ik voor de seitan-shoarma met zuurkoolsalade ga. Dat is gewoon seitan met die kruiden in een pitabroodje, he?
En voor die mayo, kan ik dan ook citroenconcentraat gebruiken, of moet dat persé vers sap zijn?
:koffie: 35, nog steeds veg@

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #22 Gepost op: 23 oktober 2003, 17:13:33 »
Concentraat werkt prima.

Offline Sil

  • Godswonder
  • ***
  • 452
  • Geslacht: Man
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #23 Gepost op: 23 oktober 2003, 20:03:19 »
Mayo niet goed gelukt: wel lekker, maar nog steeds veel te dun, wat doe ik verkeerd?


Voor morgenmiddag (warm):
- kwart ui
- mayo van vandaag
- 3 tomaten
- 2 pitabroodjes over
- tomatenpuree
- zonnebloempitten
- halve zak doritos naturel
- aardappelen
- 2 appels

En ik heb ook nog creamed cocos, maar dat hoeft nog niet op.

Ik hoef weer niet alles op te maken (wel alles boven tomatenpuree) en ik kan nog boodschappen bij doen.

Erg handig, deze draad :)
:koffie: 35, nog steeds veg@

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #24 Gepost op: 25 oktober 2003, 15:49:55 »
Nou, met die pitabroodjes kan je gewoon ontbijten hoor. En als het nog warm is snel pindakaas ertussen doen en opeten  :D

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #25 Gepost op: 25 oktober 2003, 15:51:49 »
Ik zou wel wat met de doritos doen, want anders zijn die straks oudbakken. Maak een saus van de tomaten, tomatenpuree en ui. Koop erbij een blikje mexicaanse groenten... en kruiden met cayenne, kaneel, komijn, oregano. En dan kan je de dikke saus met de chipjes eten.

Bij de mayo mik je wat groene kruiden en die kan je dan gebruiken als dressing voor sla of als dipsaus voor paprikachipjes.

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #26 Gepost op: 25 oktober 2003, 15:57:00 »
Mayo niet goed gelukt: wel lekker, maar nog steeds veel te dun, wat doe ik verkeerd?
Eerst de sojacuisine en de olie mengen, daarna mosterd erbij (het recept zegt mosterdpoeder, maar dat beetje azijn in de mosterd kan hopelijk geen kwaad, want later moet er ook nog zuur citroensap bij, juist om het te verdikken. Mosterd is essentieel want het werkt als emulgator), en dan dus stevig roeren en citroensap erbij druppelen

Citaat
Voor morgenmiddag (warm):
- kwart ui
- mayo van vandaag
- 3 tomaten
- 2 pitabroodjes over
Ik dacht dat ik Johanna een keer turkse pizza's van pitas had zien posten. Daar kan je je tomaten en ui op kwijt, plus wat je nog meer hebt.

Als je rare dingen als kaneel of tequila wil gebruiken mag dat maar dan moet je het niet zeggen, want dat vindt Annemieke niet goed ;)

Die mayo kan je natuurlijk met gebakken aardappeltjes opeten. Het wordt dan wel een beetje kliekjesdag, maar okee :) Of je maakt een aardappelsalade.

Hoe groot zijn die uien van je eigenlijk dat je een kwart ui kan overhouden?
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Sil

  • Godswonder
  • ***
  • 452
  • Geslacht: Man
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #27 Gepost op: 26 oktober 2003, 23:16:46 »
Die uien zijn best wel groot: ze komen van het moestuintje van papa. Ik heb er vandaag weer één meegenomen, waar ik waarschijnlijk ook wel 4 dagen mee kan doen...

Ik had trouwens weer shoarma gemaakt, dit keer met sojabrokken. Die tomaten gingen op brood, net als die mayo. Maar de mayo was zo ook wel lekker om op te slurpen :)
:koffie: 35, nog steeds veg@

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #28 Gepost op: 26 oktober 2003, 23:30:04 »
Maar de mayo was zo ook wel lekker om op te slurpen :)
Hmmm, dan doe je iets niet goed...

Of ik moet 'm hoognodig weer eens zelf proberen.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Sil

  • Godswonder
  • ***
  • 452
  • Geslacht: Man
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #29 Gepost op: 29 oktober 2003, 08:27:15 »
Ik heb nog rijst, tomatenpuree en sojabrokjes en nog wat dingen en alles moet binnenkort op. Hoe minder ik hoef te verhuizen, hoe beter.

Verder heb ik vooral veel kruiden in huis, zonnebloempitten, een ui, maar die is wel erg groot, aardappelen en dingen zoals sambal en zoete chilli.
:koffie: 35, nog steeds veg@

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #30 Gepost op: 29 oktober 2003, 08:50:47 »
Alles bij elkaar kretten in de juiste volgorde, zou ik zeggen ;)

Je kan van ui, sojabrokken, kruiden en tomatenpuree een saus maken voor over de rijst.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Sil

  • Godswonder
  • ***
  • 452
  • Geslacht: Man
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #31 Gepost op: 29 oktober 2003, 18:04:10 »
Alles bij elkaar kretten in de juiste volgorde, zou ik zeggen ;)

Je kan van ui, sojabrokken, kruiden en tomatenpuree een saus maken voor over de rijst.

Gedaan... In plaats van de ui een prei genomen, die ui neem ik denk ik wel weer mee terug naar mijn ouders ofzo (of naar mijn nieuwe huis).

En morgen? Ik heb de tomatenpuree opgemaakt, maar ik heb ook nog twee tomaten. Ik denk dat ik er één op brood doe, maar dan is er dus nog één over om mee te koken...
En de rest dus (sojabrokken, kruiden etc.)
:koffie: 35, nog steeds veg@

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #32 Gepost op: 29 oktober 2003, 18:11:34 »
die ui neem ik denk ik wel weer mee terug naar mijn ouders ofzo (of naar mijn nieuwe huis).
:laugh:

* Christiaan ziet Sil de ui al verhuizen ;)
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Sil

  • Godswonder
  • ***
  • 452
  • Geslacht: Man
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #33 Gepost op: 07 november 2003, 08:33:39 »
Mayo niet goed gelukt: wel lekker, maar nog steeds veel te dun, wat doe ik verkeerd?
Eerst de sojacuisine en de olie mengen, daarna mosterd erbij (het recept zegt mosterdpoeder, maar dat beetje azijn in de mosterd kan hopelijk geen kwaad, want later moet er ook nog zuur citroensap bij, juist om het te verdikken. Mosterd is essentieel want het werkt als emulgator), en dan dus stevig roeren en citroensap erbij druppelen


Tweede keer: gedaan zoal jij zei. Na het toevoegen van de mosterd werd hij dik genoeg, maar na het toevoegen van de citroensap werd hij weer dunner.  ???
:koffie: 35, nog steeds veg@

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #34 Gepost op: 07 november 2003, 09:14:30 »
Tweede keer: gedaan zoal jij zei. Na het toevoegen van de mosterd werd hij dik genoeg, maar na het toevoegen van de citroensap werd hij weer dunner.  ???
Ik zit nu te denken dat je een half deel olie moet gebruiken (het recept zegt "maximaal de helft olie, is dat de helft van het totaal zoals ik eerst dacht of de helft van de hoeveelheid sojacuisine?), voorts moet je eigenlijk mosterdpoeder gebruiken en dan heel voorzichtig de citroensap toevoegen...
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Apraxia

  • ****
  • 992
  • Geslacht: Vrouw
Lui of arm? Koken met wat je in huis hebt...
« Reactie #35 Gepost op: 06 januari 2004, 17:26:28 »
De draad begint al goed, ben niet lui en arm. Heb boodschappen gedaan maar wil gewoon een kooktip ;D

Verder leek het me wel een handige draad of bestaat hij al?
(te lui om te zoeken  :P)

Ik heb in huis:
- meergranenspagetti
- pistachenootjes
- creamysmoothsvegansmeerkaas
- sojaroom (van Provamel)
- knoflook
- doosje champs
- restje witte wijn

Hier valt vast iets lekkers mee te brouwen. Keb zelf natuurlijk al wel een beetje een idee maar ach...het houdt jullie van de straat :)

Erbij wordt het iig groene salade met cherrytomaatjes en mosterdressing.

Koud? Wat nou koud? De kindjes in Afrika....die hebben het pas koud!

Offline Artemis

  • Superplientje
  • ***
  • 395
Re:Lui of arm? Koken met wat je in huis hebt...
« Reactie #36 Gepost op: 06 januari 2004, 17:52:14 »
Ja, hier oa. :)

Mijn  favo snelste eten heb je daar al bij de hand, pasta met champignons in roomsaus.  :yummie:

Als je het lekker vind kun je er nog de knoflook (van te voren) de kaas en de wijn (erna) erdoor flikkeren.

Pijnboompitjes wijn wel lekker over het eten, maar die pistachenootjes zou ik voor avondsnack ofzo bewaren. (met de wijn?)

(iig dank voor nvv-forum  :queen: )
:witch2:

Offline Apraxia

  • ****
  • 992
  • Geslacht: Vrouw
Re:Lui of arm? Koken met wat je in huis hebt...
« Reactie #37 Gepost op: 06 januari 2004, 18:04:43 »
Ja, hier
(iig dank voor nvv-forum  :queen: )
Graag gedaan! Voor dat soort klusjes ben ik wel te strikken ;)

En bedankt voor de recepttip.
Koud? Wat nou koud? De kindjes in Afrika....die hebben het pas koud!

Offline bloempjuh

  • ***
  • 196
  • Geslacht: Vrouw
    • b-log
Spinazie of witlof
« Reactie #38 Gepost op: 24 februari 2004, 15:29:06 »
Ik ben geloof ik vandaag de enige in huis die eraan denkt dat we moeten eten vanavond. Weten jullie iets lekkers te maken met spinazie óf witlof? ('t ligt allebei in de koelkast ;))

Verder in huis:
Sla
Aardappels
Gehakte tofu
Beetje kruiden
Eieren
Kaas

Waarmee kun je een bodem voor Quiche maken? Dan kan dat misschien wel..
Diervriendelijke weblog: http://weblogs.bnn.nl/b-log

ellen

Re:Spinazie of witlof
« Reactie #39 Gepost op: 24 februari 2004, 16:30:09 »
Waarmee kun je een bodem voor Quiche maken? Dan kan dat misschien wel..

Water, bloem en ei

Goed idee.