Vegetarisch - voor iedereen > Koken

Wat kan ik met de volgende ingredienten?

<< < (514/548) > >>

Eelco:
Gekiemde mungbonen? Ik vind ze erg lekker, maar kom niet veel verder dan ze samen met bijvoorbeeld rucola- of spinaziepesto op brood te eten, of ze in een salade te verwerken. Ik snoep ze trouwens ook graag tussendoor, als ze toch in de keuken staan. Een ietwat bittere, nootachtige smaak - een paar zijn lekker, maar je eet er geen heel bakje van. Misschien ook lekker in een (Thai) curry? Zijn er 'traditionele' recepten met gekiemde mungbonen?

Let op, ik heb het over kort gekiemde bonen (groene bolletjes met een wit staartje), niet over taugé.

Selly:
Je kunt ze ook in de risotto doen of in de nasi goreng. Of door in stamppot stampen. Combineert ook goed met prei.

Hizikigrrrl:
Roerbakken met geroosterde-sesamolie vind ik zelf erg lekker bij taugé. Misschien is het ook iets voor dit?
http://www.vegatopia.com/vega/kerst/kerstarchief/landen/12475-koreaanse-banchan-2012#Kongnamul

Eelco:
Brandnetel? We hebben behoorlijk wat daarvan in de tuin staan en ik gebruik nu al blaadjes voor in de kruidenthee (samen met verse munt en salie, lekker!). Je schijnt brandnetel ook gewoon te kunnen wokken (net als spinazie), maar op de een of andere manier durf ik daar niet zo aan. Wie overtuigt me ervan dat brandnetel eten echt een goed idee is (of juist niet)?

Aiko:
Het zit 'n in de haartjes op het blad en de steel? Die schroei je weg bij het wokken / bakken.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie