Vegetarisch - voor iedereen > Koken

Wat kan ik met de volgende ingredienten?

<< < (519/548) > >>

Aiko:
In blokjes hakken, en daar een salade met olijven, zilvervliesuitjes en (feta)kaas van maken?

LL de Ling:

--- Citaat van: Aiko op 25 juni 2017, 12:32:44 ---In blokjes hakken, en daar een salade met olijven, zilvervliesuitjes en (feta)kaas van maken?

--- Einde van citaat ---

Zoiets ga ik doen, bedankt!

jol:

--- Citaat van: Aiko op 25 juni 2017, 12:32:44 --- zilvervliesuitjes

--- Einde van citaat ---

Daar had ik nog nooit van gehoord maar volgens Google zijn er meer mensen die zilveruitjes zo noemen.

fem fatale:
Heel veel broccoli.

Mijn jongste huisgenoot vindt broccoli helemaal de bom en blijkbaar ligt het grijphoogte in de meeste supermarkten, dus neemt ze zo'n beetje dagelijks een stronk mee.

Ik eet vegan, P en R niet, maar P is nog geen jaar, dus we zijn terughoudend met zuivel. Ook eet P nog niet te pittig, geen noten, geen honing en rijst en rijst lukken nog niet (pasta wel). Oh, en ze heeft nog geen tanden, dus haar broccoli moet behoorlijk gaar zijn en rauwkost doet ze niet.
Soep lukt enigszins, nu ik mag helpen met de lepel, maar een portie, ipv een een paar hapjes van mijn soep, is waarschijnlijk te frustrerend.

Eelco:
Voor de volwassenen heb ik nog wel een lekker vegan recept voor broccolisoep met knoflookcroutons.

Hoe P. zonder tanden zelf broccoli kan eten, weet ik niet. Ik zou zeggen: redelijk gaar stomen, niet koken (want dan gaan voedingsstoffen verloren en bovendien wordt de broccoli bruinig en onsmakelijk) en dan meteen lauwwarm als roosjes serveren of snel af laten koelen (ijswater) en de roosjes koud serveren. Eventueel wat zout, klein snufje nootmuskaat, of gewoon zo - als P. broccoli sowieso lekker vindt. Combineren met andere hapklare brokken (aardappel? kikkererwten uit blik?). Hapklare brokken lijkt me haast belangrijker dan culinair verantwoord.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie