Mei 24, 2012, 06:30:05 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Ingrediënt van de maand: amarenen

Koken Rabarbergebakje met vanilleroom - Pici All’Etrusca - Hartige tompoes van asperges, paddestoelen en hazelnoot
Producten Wat de pot schaft - Lisette Kreischer - De Zilveren Lepel Toscane - Home Made Zomer
Actueel Foodie-cadeautjes voor moederdag - Winnaar yogifood-actie bekend - April 2012: Currycollege, gerookte tofu en een lekker ijsje
   Startpagina   Help Kalender Inloggen Registreren Smoelenboek Vegatopia Forumregels  

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Suriname  (gelezen 3916 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
Yessica
Gevorderde forumgebruiker

Geslacht: Vrouw

« Gepost op: Februari 01, 2004, 20:14:37 »

Ik ga heel waarschijnlijk met mijn vriendin mee naar Suriname in maart of april.

Nou is Suriname geen grote toeristische bestemming, dus ik ben nog niet zo veel informatie tegengekomen over vega eten. Ik ken de Surinaamse keuken vrij goed en aangezien we bij haar familie verblijven zal vega eten geen probleem zijn, maar mocht er toevalligerwijs iemand hier rondhupsen met reiservaring in Suriname.... ik hoor het graag!
Viz
Ervaren forumgebruiker

« Antwoord #1 Gepost op: Februari 01, 2004, 21:18:38 »

Ik ga in april ook een maand naar Suriname!  Cheesy  :juich:
Van verschillende Surinamers heb ik idd gehoord dat er genoeg groente en fruit (gerechten) voorhanden zijn daar, en niet duur Smiley. Al vonden ze het wel een beetje raar dat ik ook geen vis at...
Blub!

'fish are friends, not food!'
Yessica
Gevorderde forumgebruiker

Geslacht: Vrouw

« Antwoord #2 Gepost op: Februari 02, 2004, 10:56:38 »

Ik ga in april ook een maand naar Suriname!  Cheesy  

Gaaf!
Wanneer ga je? Ik ga waarschijnlijk 2 weken vanaf 8 april, of 2 weken voorafgaand aan 11 april. De oom van mijn vriendin is namelijk piloot bij KLM en ze wil graag op zijn vlucht mee.

Viz
Ervaren forumgebruiker

« Antwoord #3 Gepost op: Februari 02, 2004, 21:56:37 »

Ik vertrek laatste weekend van maart Smiley .
Eerst blijf ik 2 weekjes in Paramaribo om een onderzoekje te doen (tis een studiereis). En daarna ga ik met een paar anderen het binnenland verkennen... Cheesy
De natuur daar lijkt me zoooow mooi! Liefde

Viz
Ervaren forumgebruiker

« Antwoord #4 Gepost op: April 14, 2004, 23:49:31 »

ff een kort berichtje vanuit Paramaribo:
Maar Suriname is echt fantastisch Ik ben er nu 2 1/2 week en de mensen zijn vriendelijk, en het is een prachtig land (regenwoud!!). Vandaag kom ik net terug uit Galibi, aan de kust tegenover Frans Guyana. Vannacht zijn we met een bootje naar het strand gevaren waar de groene zeeschildpad in deze tijd van het jaar (ze doen dit 4x per jaar) hun eieren leggen. We hebben er een van 1 1/2 bij 2 meter gezien die bezig was z'n eieren te leggen. Je kon echt achter hem hurken! Echt heeel indrukwekkend. Na het kwartier eieren leggen begon hij met het ingraven van deze, wat ruim 1 uur duurde. Toen zij hiermee klaar was verdween de schildpad weer in no time in de zee.

Maar over het vega eten: hier in Suriname geeen probleem. Ook in het binnenland is het makkelijk door te geven dat je geen vlees en geen vis eet. Roti is zooo lekker! Smiley. Aanrader: Joosje op de zwartenhovenbrugstraat. Verder: veel groente, fruit (centrale markt!), veel kouseband hier en telo, gefrituurde cassave. Gister was er ook cassavesoep voor ons gemaakt in Galibi, erg lekker! Het enige nadeel is dat het eten hier wel vrij vet is. Maar zelfs de chinees heeft vega gerechten hier Smiley Zal wel komen omdat er veel hindoestanen hier wonen! Cheesy

Nah, tot later, en groetjes uit zonnig Paramaribo,
Isabel

Edit: ook Lewis rotishop op Heerenstr,wel om 1700 dicht is geweeeeldig en supergoedkoop, en heeeel aardige eigenaar, die we toev. ook nog tijdens een hindoetempelfeest tegen kwamen, maar dat is weer een ander verhaal... Smiley

In de straat achter de synagoge en moskee is ook hindoestaanse eetgelegenheid waar ze erg lekkere samosa hebben Smiley Ook de kokos' balletjes' zijn er heerlijk Cheesy

« Laatste verandering: April 24, 2004, 19:09:57 door Viz » Gelogd

bestmayo
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: Januari 14, 2008, 10:58:23 »

idd ( late reactie van mij) suriname is een erg goed land voor vegatarische eten...vele keus en LEKKER!
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: