Vegatopia Forum

Bizarre combinaties

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline bart

  • *****
  • 2.585
  • Geslacht: Man
Re:Bizarre combinaties
« Reactie #40 Gepost op: 10 september 2003, 16:28:39 »
Ook gezien in Bangkok:
Doerian-sushi
It's a long way to the top if you wanna rock n' roll

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Bizarre combinaties
« Reactie #41 Gepost op: 10 september 2003, 18:25:29 »
Ook gezien in Bangkok:
Doerian-sushi

Hahaha, cool!
,,,,فلافل

Offline Yessica

  • ****
  • 703
  • Geslacht: Vrouw
Re:Bizarre combinaties
« Reactie #42 Gepost op: 10 september 2003, 19:51:05 »
Azijn door de boerenkool is lekker, zo maakt mijn mams die altijd..


De familie de Ling ook. Heerlijk!

Is dit een bizarre combinatie dan? Dan kan ik mijn moeder blij maken. Die heeft namelijk een culinair minderwaardigheidscomplex en dan kan ik haar nu gaan verblijden met het feit dat ze me jaren een bizarre combinatie heeft voorgeschoteld  :)

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Bizarre combinaties
« Reactie #43 Gepost op: 10 september 2003, 20:04:40 »
Azijn door de boerenkool is lekker, zo maakt mijn mams die altijd..


De familie de Ling ook. Heerlijk!

Is dit een bizarre combinatie dan? Dan kan ik mijn moeder blij maken. Die heeft namelijk een culinair minderwaardigheidscomplex en dan kan ik haar nu gaan verblijden met het feit dat ze me jaren een bizarre combinatie heeft voorgeschoteld  :)

Volgens mij is azijn niet raar door de boerenkool, doet mijn mam ook. En dan ook nog augurkstukjes erdoor.
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

ellen

Re:Bizarre combinaties
« Reactie #44 Gepost op: 11 september 2003, 11:40:55 »
Nope ik vind het ook niet raar, maar de meeste combinaties hier niet.

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Bizarre combinaties
« Reactie #45 Gepost op: 11 september 2003, 11:45:20 »
Volgens mij is azijn niet raar door de boerenkool, doet mijn mam ook. En dan ook nog augurkstukjes erdoor.
Ik ken mensen die daar raar van opkijken maar er wel zilveruitjes door doen.

Of picallily (ik word gek van de ll-en) erbij
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

marieketje

Re:Bizarre combinaties
« Reactie #46 Gepost op: 11 september 2003, 13:45:17 »
Ik doe daar altijd mosterd bij, maar daar zit ook azijn in zeker...?

Offline Nick

  • ****
  • 578
Re:Bizarre combinaties
« Reactie #47 Gepost op: 11 september 2003, 14:43:06 »
Of patat op je brood. Doen Engelsen ook wel.
Of patat in het brood bij je falafel.

In Israël stoppen ze er koude frieten in.
"Teaching a child not to step on a caterpillar is as valuable to the child as it is to the caterpillar."
-- Bradley

Re:Bizarre combinaties
« Reactie #48 Gepost op: 11 september 2003, 14:51:48 »
getver, dat lijkt me niks, koude frieten vind ik sowieso vies trouwens...

In Hongarije kreeg ik bij een gastgezin eens kersensoep vooraf - was erg lekker, maar ik gezonde hollandse meid vond het natuurlijk wel heel RaaR.

Offline Anya

  • ****
  • 737
  • Geslacht: Vrouw
Re:Bizarre combinaties
« Reactie #49 Gepost op: 11 september 2003, 17:32:10 »
 Of patat op je brood. Doen Engelsen ook wel.

Dat wordt in een frituur in de Antwerpse Schippersbuurt verkocht onder de naam "mitraillet." Frieten, kroket of burger naar keuze, saus naar keuze, sla, tomaat & komkommer. Ken een paar mensen die er echt dol op zijn...

Wat ik persoonlijk een rare Vlaamse (misschien ook Nederlandse) gewoonte vind, hoewel ik er ook mee ben opgegroeid, is groenten in witte saus. Ik heb altijd het idee dat die witte saus de smaak van de groenten verpest (en veel mensen koken de groenten dan nog helemaal plat).

Offline nicky_too

  • ****
  • 947
  • Geslacht: Vrouw
Re:Bizarre combinaties
« Reactie #50 Gepost op: 11 september 2003, 17:35:06 »
Azijn over je friet (al is vinegar nèt even wat anders) en friet op je brood is NIET raar!  ::)

groeten,
Nicky
"AAAH!!"
"HMPF!"

Offline Yessica

  • ****
  • 703
  • Geslacht: Vrouw
Re:Bizarre combinaties
« Reactie #51 Gepost op: 13 september 2003, 16:43:10 »
Ketchup eet ik trouwens overal bij, bij spinazie ook heel lekker trouwens, dat vind "men" dan ook raar, terwijl sommigen er wel mosterd bij eten!  :pukey:

Mosterd bij de spinazie?
Ik had het net met mijn vriendin over deze thread en zij zei me dat ze alleen spinazie eet met appelmoes of alleen appelmoes met spinazie.
Ik zou het zelf niet verzinnen...

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Bizarre combinaties
« Reactie #52 Gepost op: 24 oktober 2003, 22:09:34 »
Pindakaas, poedersuiker, smelten, dan laten afkoelen.  Bol maken, in puur chocolade, dan in koelkast compleet afkoelen...
Bedoel je pure chocolade die je gesmolten hebt of cacao of misschien nog iets anders?
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline animal lover

  • ****
  • 592
  • Geslacht: Vrouw
Re:Bizarre combinaties
« Reactie #53 Gepost op: 24 oktober 2003, 22:20:53 »
macaroni op brood heb ik ook wel eens gegeten. Ik kan nog wel eens bruine bonen door mijn pastasaus doen en dat vinden sommige mensen vreemd. Pindakaas met suiker is ook lekker. Maar het is maar wat je gewend bent. Afgelopen week in Frankrijk deed ik een plakje ei tussen mijn stokbrood en werd ik al gek aangekeken, terwijl dat hier normaal is.
Wat sommige mensen vies vinden is dat ik koekjes en chips doorelkaar kan eten. Ik doe ook graag augurk op de kaas of de vegetarische gehakt.
Maar verder echt vreemde combinaties maak ik geloof ik niet, tenzij mijn voorraad op is en ik weer boodschappen moet doen. Tja gisteravond was wel een rare combinatie: bloemkool met muslinoten pistoletjes.
Vegetariër, die flirt met het veganisme.

Offline linz

  • ***
  • 225
Re:Bizarre combinaties
« Reactie #54 Gepost op: 24 oktober 2003, 22:39:04 »
Brood met kaas, banaan en ketchup (uit de oven).
Vind ik zelf heel  :yummie: maar mensen om mij heen reageren vaak  :pukey:

Wat vinden jullie? Valt het onder bizarre combi's???
Stiekem toch een banaan!

Offline Anya

  • ****
  • 737
  • Geslacht: Vrouw
Re:Bizarre combinaties
« Reactie #55 Gepost op: 25 oktober 2003, 11:54:20 »
Wat vinden jullie? Valt het onder bizarre combi's???

Ja, wat mij betreft wel... Yuck!

Offline linz

  • ***
  • 225
Re:Bizarre combinaties
« Reactie #56 Gepost op: 25 oktober 2003, 22:15:38 »
Is een overblijfsel uit mijn tienertijd... Groeispurt (veel voedsel nodig) en experimentele vega-fase tegelijk; dan krijg je blijkbaar dit soort combinaties.  :)
Stiekem toch een banaan!

Re:Bizarre combinaties
« Reactie #57 Gepost op: 26 oktober 2003, 11:02:37 »
Azijn over je friet (al is vinegar nèt even wat anders)
Wat bedoel je met anders? Bedoel je malt vinegar? Azijn met een bruinig kleurtje, dat werkelijk stinkt als de ziekte, vooral als je het verwarmt of over de frieten gooit? Ik vind het een erg bizarre maar vooral oneetbare combinatie.
Intussen kijkt men er hier wel van op als je mayonaise over de friet gooit....
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Bizarre combinaties
« Reactie #58 Gepost op: 27 december 2003, 14:47:35 »
Tahin met suiker of jam op brood.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

overanalizing

Re:Bizarre combinaties
« Reactie #59 Gepost op: 27 december 2003, 15:11:23 »
Gisteren ook een gewaagde combinatie met tahin gemaakt. Eigenlijk een combinatie van baba ganoush en tapenade. Het resultaat was iets wat op "americain préparé" lijkt.

Snij een aubergine in plakjes. Strooi grof zeezout op twee borden en leg daar de plakjes op; mooi langs elkaar. Strooi ook wat zeeezout over de plakjes. Na een uurtje heeft het zout heel wat water ontrokken. Wrijf water en het overgebleven zout van de plakjes aubergine af.
Hak twee middelgrote zoete uien fijn en fruit ze een vijftal minuten in goeie olijfolie. Voeg de plakjes aubergine (ev nog fijngehakt voor het gemak) en twee geperste teentjes knoflook toe. Kruiden met vers gemalen koriander en zwarte peper. Laat een kwartiertje bakken tot de aubergine lichtbruin begint te worden. Voeg dan een eetlepel of wat balsamico-azijn toe en een eetlepel sojasaus. Laat nog een paar minuutjes goed doorbakken op een hoog vuur, maar let erop dat de uitjes niet aanbranden. Doe in een kom en laat afkoelen.
Pak een goeie hand zongedroogde tomaten en hak ze fijn. Gooi dat samen met twee theelepels kappertjes en het sap van een halve citroen in de kom. Voeg nog een eetlepel tahin toe (of meer naar smaak) en pureer het geheel tot een romige massa. Giet onder het pureren ev wat olijfolie als het mengsel te droog lijkt.