Vegatopia Forum

Enschede

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Uit eten in Enschede
« Reactie #20 Gepost op: 21 maart 2004, 20:58:42 »
La Cuisine was wel goed. Het voorgerecht was een salade van veldsla met peer, vijgen, walnoten en portdressing (zonder parmezaanse kaas) en erg lekker, alhoewel af en toe de alcohol te goed te proeven was. Als hoofdgerecht de quornschotel met quorn (Zusje: "goedzo") (zonder quorn had er ook echt niks op mijn bord gelegen), kastanjes, aardappelen en paddestoelen in knoflookjus. Maar ik geloof niet dat quorn iets is voor in een restaurant, eigenlijk. Maar de knoflookjus was echt lekker. Na sorbetijs met vruchtensaus. Goed.

Zusje had het andere vegetarische hoofdgerecht, de tortilla met groenten, feta en tomatensaus en het grand dessert met een selectie van de desserts. Samen kunnen we dan zo'n beetje de hele vega kaart recenseren.

Ik weet dat de perentaart toch tegenviel.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Viz

  • ***
  • 395
Re:Uit eten in Enschede
« Reactie #21 Gepost op: 21 maart 2004, 22:29:54 »
*burp*
Toof en ik zijn net terug uit het Atrium en hebben beide als voorgerecht de champignons in knoflookroomsaus met kaas gegratineerd gegeten, wat erg lekker was :) Ook het (volkoren) stokbrood met knoflookboter was lekker vers en knapperig :).
Als hoofdgerecht hebben we beide de lasagna di verdura genomen. Wat gewoner misschien, wel lekker en leuk geserveerd met salade, fruit (wat verse ananas :)  ) en heel lekkere gebakken/oven? aardappeltjes weer wat vers stokbrood en knoflooksaus/tzaziki-achtige saus.
Eigenlijk zaten we toen al vol, maar gezien we een x bedrag moesten opmaken namen we allebei ook nog een dame-blanche als toetje :D  Groot bord, leuk opgemaakt met los schaaltje warme sjokolaaade en veeel ijs en slagroom en zelfs nog wat vers fruit. Mjammjammjam! Echt heerlijk. Helaas ontploften we toen al bijna en moesten we de helft laten staan...  Toof was nog het meest zwanger, dus die moest ik achterop op de fiets afvoeren...  ;D
Maar wel een aanrader, twas ook gezellig druk, en erg aardige bediening.
We hebben trouwens niet nagevraagd of de kaas ook vegetarisch gestremd was, maar gezien het restaurant nadrukkelijk aangesloten is bij de Nederlandse vegetarische bond neem ik aan van wel... Of is dat te naief?... :) Naja, voor herhaling vatbaar in ieder geval :)
'fish are friends, not food!'

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Enschede
« Reactie #22 Gepost op: 16 september 2005, 21:04:14 »
Turks bij Turquoise in Enschede. Iets met veel spinazie, rijst en knoflook. Erbij Turks brood met knoflooksaus, extra rijst, gebakken aardappeltjes en salade. Toe fruit met slagroom. Ik zit bomvol en dan heeft Christiaan nog een derde van mijn hoofdgerecht opgegeten!
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.903
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Wokrestaurant Mr Hu Enschede
« Reactie #23 Gepost op: 15 mei 2006, 11:51:55 »
Afgelopen weekend waren de play-offs van de meesterklasse in het stadhuis van Enschede (mijn team eindigde op de derde plaats). Twee jaar geleden werden we door de organisatie naar een erg slecht restaurant in Duitsland verbannen, ditmaal konden we lopend naar het wokrestaurant Mr Hu. Een veel betere keuze! Er was veel keuze uit wokingredienten, waaronder diverse vegetarische (tofu, tauge, zeewier, diverse groenten etc). Bij de warme bijgerechten in het buffet zaten o.a. pisang goreng, vegetarische loempia's en nog een vegetarische snack waarvan ik de naam vergeten ben. Je kon ook een voorgerecht bestellen, en voor mij werden vegetarische pasteitjes gemaakt. Klein, maar wel lekker.

Kortom, lekker gegeten, twee keer een vol bord. De prijs is geloof ik 16 euro voor onbeperkt opscheppen (en als het goed is ook soep en fruit als dessert erbij, drinken zal er wel niet bijzitten).
« Laatst bewerkt op: 15 mei 2006, 11:52:36 door Poek »

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Enschede
« Reactie #24 Gepost op: 14 december 2008, 17:20:00 »
Afgelopen vrijdag met Maartje, Eelco, Kristof en Christiaan in het Enschedese Turqoise gegeten.
Bij de reservering had ik maar alvast doorgegeven dat de hele tafel veggie was, want hoewel er hier 4 veggie hoofdgerechten op de menukaart staan (wat voor Enschede volgens mij best een goeie score is) zul je dan altijd zien dat als wij komen ze net out of paprika's ofzo zijn.

De wat opdringerige ober herinnerde zich dan ook toen wij hard gingen lachen toen hij het set-menu opnoemde ('en voor het hoofdgerecht heerlijke vleesspecialiteiten') dat bij het reserveren iets over vegetariers was gezegd. Gaf niks, het setmenu kon ook veggie, maar wij wilden geen setmenu, we wilden a la carte eten.

Dat ging prima: vooraf deelden we allerlei mezze's (lekkere olijfsalade die helemaal niet zout was zoals je zou verwachten, goeie, muntige tzaziki, rokerige baba ganoush, wat vlakke hummus, stukken feta en komkommer, lekker pittige tomatensalade, en misschien nog wel iets dat ik vergeet). Erbij brood, maar dat brood was wat weinig.
Daarna de hoofdgerechten: Maartje en ik hadden een aubergine-paprika schotel die lekker, maar een beetje saai was, Eelco had een aubergine-stoofpotje, en Kristof en Christiaan champignons met kaas uit de oven waar ze geloof ik prima tevreden mee waren. Erbij lekkere Turkse rijst, een beetje saaie aardappelschijfjes met knoflook-cocktailsaus en salade (en volgens de kaart ook fruit, maar dat bestond uit 1 schijf sinaasappel).
Met koffie toe en tijdens het eten 2 drankjes rekenden we 20 euro pp af. Niet verkeerd!
,,,,فلافل

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Enschede
« Reactie #25 Gepost op: 14 december 2008, 19:21:31 »
En het was nog bere-gezellig ook!
This is between me and the vegetable!

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.326
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Enschede
« Reactie #26 Gepost op: 14 december 2008, 23:23:07 »
...want hoewel er hier 4 veggie hoofdgerechten op de menukaart staan (wat voor Enschede volgens mij best een goeie score is) zul je dan altijd zien dat als wij komen ze net out of paprika's ofzo zijn.
Voor Enschede best een goeie score... je komt zeker uit Amsterdam?  :P
Citaat
De wat opdringerige ober...
Nou ja, opdringerig... Mediterraans georiënteerd, zou ik zeggen  ;D

Ja, het was beregezellig! Lekker eten, goed gezelschap, leuke discussies. Moeten we vaker doen!
Gemüse ist mein Fleisch

Esther

Re:Enschede
« Reactie #27 Gepost op: 02 januari 2009, 18:43:15 »
Ah Atrium. Daar ga binnenkort heen. Vorige keer had ik de lasagne met tofu, aubergine, gorgonzola enz. Heerlijk! Nu zit ik vast het menu te bekijken, maar ik kan nog niet kiezen  ;)

- Kies je Quiche: hartig taartje met quorn, bloemkool, broccoli, worteltjes, mozzarella, gorgonzola en parmezaan
- Hutje en Mutje: gebakken stukjes tofu in 'n licht pittige, zoete sojasaus met prei, ui, peultjes, champignons en cashewnoten
- Ditje en Datje: champignons in knoflookroomsaus; gegratineerd met kaas en tomaat
- Onder de Plak: lasagne met tofu, aubergine, courgette, tomaat, gorgonzola, tomaten- basilicumsaus
- Veel Gemekker: uitgebreide versie van salade Gemekker   (salade met lauwwarme geitenkaas,
sla, honing, allerhande pitten, mosterddressing)
- Veel Zorba, de Griek: uitgebreide versie van salade Zorba (salade met fetakaas, rode ui, komkommer,
tomaten, pijnboompitten, olijven, sla en 'n frisse tzatziki dressing)

(Hoofdgerechten worden opgediend met gebakken aardappeltjes en salade)

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re: Enschede
« Reactie #28 Gepost op: 07 februari 2009, 10:29:55 »
Ik at donderdag voor het eerst bij Sodexo. De mensa op de campus van de UT. Aardappelkroketjes, omelet met champignons (ertussen) en peultjes/schorsenerenmix. Niet echt interessant eigenlijk. Vrij zout ook, niet dat ik dat erg vind want ik gebruik volgens mij ook te veel zout altijd, maar als ik het dan dus zout vind dan is er veel zout gebruikt.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.326
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Enschede
« Reactie #29 Gepost op: 07 februari 2009, 10:58:45 »
Ah, Sodexo doet nu de catering op de UT? Is UT Catering de laan uitgefligooid? En hoe is de kwaliteit van de mensa in vergelijking met voor de verbouwing van de Bastille (weinig keus, wel grote porties, acceptabel, goedkoop) en na de verbouwing (meer keus, niet meer bijscheppen, duurder, geen water uit de kraan meer)? En de Stek... die is toch niet gesodexoot? Bij de naam Sodexo moet ik nog altijd aan afwasmiddel denken  ::)
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re: Enschede
« Reactie #30 Gepost op: 07 februari 2009, 11:11:07 »
Weet ik veel, dit is voor het eerst in misschien wel 8 of 9 jaar dat ik weer in de mensa eet. Waarom zou ik ook.

Maar inderdaad, bijscheppen van aardappels en groente kan niet meer. Een mini bakje salade zet je 1 euro extra terug (je kan ook een maaltijdsalade nemen, maar die is echt alleen maar geschikt voor piepkleine fotomodellen). Pluspunt is wel dat de salades niet meer drijven in dressing, en dat er zulke noviteiten als olijven te kiezen zijn. Kraanwater is nog steeds graties. Toetjes zitten er niet meer bij in.

Conclusie: het was niet echt wat, het is niet echt wat.

De Stek, geen idee wat daar mee is gebeurd. Helemaal nooit geweest ook.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.314
Re: Enschede
« Reactie #31 Gepost op: 08 april 2009, 06:34:31 »
Gisteren met een grote groep geluncht bij Sam Sam in Enschede, leuke tent.

berkman

Re: Enschede
« Reactie #32 Gepost op: 05 november 2009, 23:49:57 »
Vandaag geluncht bij Ecocentrum Emma in Enschede ( www.ecocentrumemma.nl)
Daar is elke donderdag een biologisch buffet tussen 12 en 2.
De koks zijn vegetarisch wat inhoud dat behalve een paar belegde broodjes met vleeswaren alles vegetarisch en minimaal 70% veganistisch is.
En dan heb je voor 7,50 o.a. soep, verschillende quiches, minimaal 3 soorten salades, warme en koude hapjes, belegde broodjes, vers fruit en de drankjes zijn inbegrepen.

Vandaag was er (wat ik heb onthouden) herfstquiche met paddenstoelen en hazelnoten, quiche met pompoen en feta, quiche met wortel en sambalkaas, vegetarische huzarensalade, andijviesalade met dille en croutons, pastinaak-peer soep en broodjes met omelet, tartex, hummus, geitensmeerkaas en nog veel meer...
Zelfs de parmezaan die ze gebruiken is vegetarisch, heerlijk... 

Ik weet dat Enschede een beetje een uithoek is maar dit buffet zou voor elke vegetariër een absolute aanrader zijn om deze stad een keer met een bezoek te vereren.

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Enschede
« Reactie #33 Gepost op: 29 april 2010, 22:23:59 »
Bijna bij Sodexo, in het "studentenrestaurant" van de UT.

Maar ondanks het feit dat ze een menu voor vandaag online hadden waren ze dicht. Toen werd het gewoon pasta met rode saus thuis.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.903
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Wokrestaurant Mr Hu Enschede
« Reactie #34 Gepost op: 15 december 2012, 23:23:38 »
Afgelopen weekend waren de play-offs van de meesterklasse in het stadhuis van Enschede (mijn team eindigde op de derde plaats). Twee jaar geleden werden we door de organisatie naar een erg slecht restaurant in Duitsland verbannen, ditmaal konden we lopend naar het wokrestaurant Mr Hu. Een veel betere keuze! Er was veel keuze uit wokingredienten, waaronder diverse vegetarische (tofu, tauge, zeewier, diverse groenten etc). Bij de warme bijgerechten in het buffet zaten o.a. pisang goreng, vegetarische loempia's en nog een vegetarische snack waarvan ik de naam vergeten ben. Je kon ook een voorgerecht bestellen, en voor mij werden vegetarische pasteitjes gemaakt. Klein, maar wel lekker.

Kortom, lekker gegeten, twee keer een vol bord. De prijs is geloof ik 16 euro voor onbeperkt opscheppen (en als het goed is ook soep en fruit als dessert erbij, drinken zal er wel niet bijzitten).

Vanavond weer daar gegeten. Ditmaal was het 25,95 voor onbeperkt eten en drinken (maar ik kon geen voorgerecht bestellen). Er werd duidelijk aangegeven wat vegetarisch was (behoorlijk wat), wel wordt het in dezelfde pan gewokt als waar net vlees in gewokt is. Evengoed mijn buikje rond gegeten.

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Enschede
« Reactie #35 Gepost op: 23 februari 2015, 10:13:47 »
Gisteren at ik bij Appeltjes van Oranje in Enschede. Een enorme aanrader!

Er was erg veel keus voor vegetariers (er waren 'ook gerechten met vlees' zeg maar).
We aten quinoaballetjes met een pittige salsa, kaaskroketjes (gewoon lekker zelfgemaakt) met een lekkere salade met citrus, een auberginecarpaccio(achtig) met lekkere dingetjes en een puntzak met friet. Er waren nog meer vegetarische opties.
Dit alles deelden we met z'n tweeen. Erbij een heerlijke verse jus d'orange.
Het ziet er ook erg leuk uit van binnen, licht met wat hout en oranje accenten.

Offline Mo

  • **
  • 21
Re: Enschede
« Reactie #36 Gepost op: 08 januari 2017, 00:03:45 »
*geeft topic een voorzichtig schopje*

Hallo, lang niet gezien enzo ;) . Vanavond hebben we met 2 personen (vegetariër + behoorlijke vleesliefhebber) gegeten bij Zuid-Amerikaans restaurant Carlina's in Enschede http://www.carlinas.nl/ en ik vind het een aanrader. Ze hebben een aantal hapjes-menu's waaronder één vegetarische, en ook enkele 'gewone' hoofdgerechten die vegetarisch besteld kunnen worden; dat staat ook zo op de kaart, je hoeft niet te vragen of het mogelijk is.

Wij hadden samen het vegetarische hapjesmenu en het was erg lekker, ook voor de vleeseter. Vooraf een empanada, waar we op verzoek één met vlees kregen, tussendoor kregen we onverwacht nog een zeer smakelijk tomatensoepje, en van de plaat met verschillende schaaltjes lekkernijen voelde je je absoluut niet zielig als vegetariër - een wrap (volgens mij eigenlijk een dunne omelet) gevuld met salade, rijst met zoete maiskoekjes, een zeer smakelijke bonenschotel met gebakken kwarteleitjes die daar goed bij paste, een schuitje van bakbanaan met vulling, zalige gegrillde groenten met nog wat andere maiskoekjes, en een stukje sappige zoete maiskolf. Wat frites en salade apart erbij voor als je dat wilde. Gesmuld!

Erbij genoten we van een karaf lekkere sangria met verse stukjes appel, en een toetjes 'proeverij' als dessert, die er mooi uitzag en ook goed smaakte.

Niet alleen het eten was lekker, de bediening was ook vriendelijk en had redelijke kennis van zaken. Leuk ook hoe de Colombiaanse koffie aan tafel voor ons gemaakt werd, met wat uitleg erbij (al neem ik volgende keer zelf toch liever gewoon een cappuccino). Bovendien  voelde ik me als vegetariër geen lastige tweederangs-burger, integendeel.

Aanrader!

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.326
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Enschede
« Reactie #37 Gepost op: 08 januari 2017, 12:14:36 »
Klinkt goed, Mo. Ik zou zeggen: Tip de Restaurantgids!
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Mo

  • **
  • 21
Re: Enschede
« Reactie #38 Gepost op: 09 januari 2017, 23:10:40 »
Gedaan :)

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re: Enschede
« Reactie #39 Gepost op: 22 februari 2023, 08:01:34 »
Zijn er nog recente tips in Enschede? Helaas kan het niet al te spannend of gekruid voor mij. Ik dacht daarom ook al aan het pannenkoekenrestaurant.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken