Mei 24, 2012, 06:39:30 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Ingrediënt van de maand: amarenen

Koken Rabarbergebakje met vanilleroom - Pici All’Etrusca - Hartige tompoes van asperges, paddestoelen en hazelnoot
Producten Wat de pot schaft - Lisette Kreischer - De Zilveren Lepel Toscane - Home Made Zomer
Actueel Foodie-cadeautjes voor moederdag - Winnaar yogifood-actie bekend - April 2012: Currycollege, gerookte tofu en een lekker ijsje
   Startpagina   Help Kalender Inloggen Registreren Smoelenboek Vegatopia Forumregels  

Poll
Vraag: Lacto, ovo of toch iets anders?
Veganist - 34 (13.4%)
Lacto-ovo-vegetarier - 134 (52.8%)
Lacto-vegetarier - 13 (5.1%)
Ovo-vegetarier - 11 (4.3%)
Totaal-vegetarier - 16 (6.3%)
Fruitarier - 0 (0%)
Pescotarier - 31 (12.2%)
Iets anders - 15 (5.9%)
Totaal aantal stemmen: 93

Pagina's: 1 ... 9 10 11 [12]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Wat voor vega ben jij?  (gelezen 42329 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
Lelle
Mega-forummer

Geslacht: Vrouw

« Antwoord #220 Gepost op: Augustus 27, 2010, 10:33:25 »

Heee brrrrrr. Ik was al bang voor zo'n soort verhaal. Maar toch bedankt.
Weer iets dat ik niet meer gebruik.

I high fived a shark, and then we ate burritos." - Martin Luther King Jr.'s other dream.
Jeremoz
Nieuw op het forum
*

« Antwoord #221 Gepost op: September 09, 2010, 20:10:20 »

Ik ben lacto ovo vegetariër.
Ik eet wel ei en zuivel producten. Ik probeer zo veel mogelijk buiten-eieren te eten. Scharrel vertrouw ik niet.
Melk koop ik half biologisch (van arla) en half "fout" van de zaanse hoeve. Als ik een breder budget zou hebben zou ik meer goede en diervriendelijkere producten kopen. Maar helaas zit dat er nu nog niet in.
Ik ben ook gestopt met gelatine. Leer draag ik wel, maar niet extreem veel en ik koop het ook (bijna) nooit. Maar ja, ik heb al jaren een aantal leer producten (riem en schoenen) en die ga ik niet weggooien.

Ik stoor me wel aan mensen die zeggen dat ze vegetariër zijn maar wel vis eten en soms ook biologisch vlees. Ik vind dat je jezelf dan geen vegetariër moet noemen want dan gaan mensen er inderdaad van uit dat vegetariërs wel vis en bio vlees eten. Ik hoorde zelfs iemand een keer zeggen dat ze vegetariër was maar wel kip at want dat vond ze geen vlees op de een of andere manier.

Uniflame
Ervaren forumgebruiker

« Antwoord #222 Gepost op: December 29, 2010, 19:13:55 »

Ik ben sinds een jaartje of 3 een pescotarier, maar vond daar zonet dus pas het Nederlandse woord voor. Ik zei uit veiligheid maar dat ik vegetarier ben omdat ik dus er geen Nederlands woord voor wist. Ik ben nu erg blij, want nu hoef ik mensen niet te misleiden. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zo thuis ben in de kaas zonder stremsel ed. Ik ben er nu eindelijk aan toe om er wat meer op te gaan letten. Maar het budget is krap en ik kan niet zo milieubewust leven als ik zou willen. Wel koop ik zo vaak mogelijk biologische groenten op de markt want dit is zoveel lekkerder en goedkoper! Ik eet overigens niet vaak vis. Maar als ik buitenshuis eet, is het wel makkelijker. Ik heb er zelf wel moeite mee om het te rijmen en kies dan ook altijd voor vis met een keurmerk, maar daar zitten volgens mij ook weer haken en ogen aan. Ik kan het trouwens niet meer voorstellen dat ik ooit vlees at. Ik word nu al ziek bij de gedachte. Ik leef in een gemengd huishouden. Mijn vriend eet wel vlees maar hij eet in de regel vegetarisch met mij mee omdat we geen zin hebben om dubbel te koken. Maar buitenshuis eet hij dus wel vlees. 
Sidhariel
Bekende op het forum
**

Geslacht: Vrouw

« Antwoord #223 Gepost op: Januari 12, 2011, 09:46:42 »

Ik ben lacto-ovo vegetariër, ik ben net begonnen met vegetarisch eten en ben nog een b12 tekort aan het inlopen dus volledig dier-vrij lukt me nog niet en dat lijkt me ook erg moeilijk om ''cold turkey'' te doen.

Ik ben vooralsnog van plan om eerst eens te kijken hoe me dit bevalt en dan geleidelijk aan misschien zo min mogelijk zuivel te gaan consumeren, al denk ik dat ik het nooit helemaal uit mijn dieet zal schrappen. Wel ga ik proberen om zo veel mogelijk biologische zuivel en kaas te gebruiken omdat ik het erg belangrijk vind dat de dieren van wie ik het afneem tenminste een redelijk bestaan hebben en dat er minder of geen nare antibiotica etc op hen gebruikt worden. Ik hou van koken en heb me voorgenomen om zo weinig mogelijk voorverpakte/door een fabriek samengestelde producten te eten omdat ik zo veel mogelijk additieven in mijn voeding wil mijden.

Verder wil ik ook overstappen op natuurlijke zeep en afwasmiddel etc, omdat ik denk dat mijn lichaam baat heeft bij zo min mogelijk chemicaliën. Ook ben ik van plan om vanaf nu geen leren/wollen producten te kopen, wat ik nog heb gebruik ik uiteraard nog wel op.

Leftist Hippy Long Haired Vegetarian Communist Scum.
No carnivore, No material girl, No extremist.
eno2
Gevorderde forumgebruiker

Geslacht: Man

« Antwoord #224 Gepost op: April 19, 2011, 14:40:08 »

vijf jaar lacto-ovo

Dertien jaar veganist

Een klein jaar scampi-eter voor B12, volgens Hiz dus pescotariër, volgens mij scampitariër
Maar ik word terug vegan, want hier zijn geen scampi's Sad

« Laatste verandering: April 28, 2011, 03:04:02 door eno2 » Gelogd

Pagina's: 1 ... 9 10 11 [12]   Omhoog
  Print  

Ga naar: