Mei 24, 2012, 07:23:14 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Ingrediënt van de maand: amarenen

Koken Rabarbergebakje met vanilleroom - Pici All’Etrusca - Hartige tompoes van asperges, paddestoelen en hazelnoot
Producten Wat de pot schaft - Lisette Kreischer - De Zilveren Lepel Toscane - Home Made Zomer
Actueel Foodie-cadeautjes voor moederdag - Winnaar yogifood-actie bekend - April 2012: Currycollege, gerookte tofu en een lekker ijsje
   Startpagina   Help Kalender Inloggen Registreren Smoelenboek Vegatopia Forumregels  

Pagina's: 1 ... 11 12 13 [14]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Antwerpen  (gelezen 47274 keer)
0 geregistreerde leden en 4 gasten bekijken dit topic.
karl
Redactie Vegatopia
Super-forummer

Geslacht: Man

« Antwoord #260 Gepost op: Oktober 16, 2011, 18:43:09 »

Voor de eerste keer gegeten bij Patine, wijnbar op één van de hoeken aan het Museum van Schone Kunsten. Is ook een zaak met veel patine en iets minder hipheidsvereisten als de tegenovergelegen Hopper. Fijn terras ook. Grote keuze aan bijzondere wijnen, wij dronken de eenvoudige maar volle en elegante Merlot bij één van de twee(!) vegetarische lasagnes. Die met courgette, prie, wortelen en nog wat is zeer smakelijk, meevaller.
karl
Redactie Vegatopia
Super-forummer

« Antwoord #261 Gepost op: December 24, 2011, 10:14:06 »

Voortreffelijk gedineerd bij Volef's op de Oude Leeuwenrui (niet zo ver van het MAS). Een creatieve, gastronomische keuken met oosterse toets. Het was een luxueus gevoel, maar tegelijk wat jammer voor de aardige (Nederlandse) chef,dat we er dit keer helemaal alleen zaten. De stille dagen voor de feesten? Een wat te strak interieur? (Hoewel het een smaakvolle en boeiende design heeft.) Een iets te avontuurlijke keuken voor het meer klassieke Antwerpse publiek?
Het vijfgangendiner voor 35 euro is een boeiende culinaire ontdekkingsreis voor relatief weinig geld. Een ware, fijne kok kan je dingen lekker laten vinden die je in principe niet zo graag eet. Zoals sushi of een polenta (die laatste wel van zoete aardappelen en met vele groenten in een miso-mosterdsaus.)Vooraf was er ook een frisse vegetarische waldorf-salade met appel, komkommer, noten, seitan-en tofublokjes. Een Thaise curry werd op vermakelijke wijze in drie potjes, telkens met verschillende graad van pikantheid, opgediend. Afsluiter was een meringue met bosvruchtensorbet en zure room in passievruchtensaus.
Een lichte keuken ook, ondanks de vele gangen heb je volstrekt geen overladen gevoel. Beslist één van onze eetervaringen van het jaar.
« Laatste verandering: Maart 25, 2012, 20:40:27 door karl » Gelogd
karl
Redactie Vegatopia
Super-forummer

« Antwoord #262 Gepost op: Maart 25, 2012, 20:53:28 »

We waren nog eens in Bollywood, in dezelfde zijstraat van de De Keyserlei als Aahaar.
Het was prettig om vast te stellen dat dit exclusief vegetarisch Indiaas restaurant nu nagenoeg volliep, terwijl er een vorige keer slechts enkele tafeltjes bezet waren. Duidelijk dat er een publiek voor is, naast de Indiase Jaïn-diamantairs.
Een weelde om uit een overvloed aan vegetarische dingen te kiezen.
Vele voorgerechten zijn gefrituurd, zoals de Vegetable kebab die ik nam. Mijn vrouw nam "gefrituurde groenteballetjes", maar dit bleek een hartige curry te zijn met een door midden gesneden pistolet erbij. "Ja, die opmerking krijg ik voortdurend", kloeg de Aziatische ober, terwijl deze wederzijdse irritatie zou kunnen opgelost worden door voor een juiste vertaling te zorgen. Want "Pav Bahji", lees ik achteraf, was een soort fast food-lunchgerecht voor werkers in textielfabrieken in Mumbai.  Het is een vlug gemaakte curry, die tussen een beboterd broodje wordt gesmeerd, dus helemaal geen "gefrituurde groenteballetjes."
We hadden twee hartige en smaakvolle groentehoofdgerechten, Khadai vegetable en Palak Bahar (met spinazie op de groenten), lekker droge basmatirijst en heerlijk methi (fenegriek) naan-brood. Ik dronk er fris en licht Kingfisher-bier bij.
Het kost geen geld, is zeer smaakvol, het interieur is modern, de bediening over het algemeen vriendelijk...één van de betere vegetarische plekken in het toch nog niet zo ruim bedeeld Antwerpen.
« Laatste verandering: Maart 26, 2012, 08:21:32 door karl » Gelogd
greet
Super-forummer

« Antwoord #263 Gepost op: Maart 26, 2012, 12:43:32 »

Haha, dat met die groenteballetjes had ik ook... Was wel erg lekker, maar ik had iets anders verwacht, en dus aan de ober even nagevraagd of het wel de bestelling van onze tafel was...
Verder lekker, en ook vooral het naanbrood vond ik 1 van de betere, luchtig en krokant.
karl
Redactie Vegatopia
Super-forummer

« Antwoord #264 Gepost op: Maart 27, 2012, 10:09:49 »

De ober zei ook nog dat ze een vestiging in Borgerhout hebben, waar je wél "alles" kan krijgen, wat zoal op Aziatische menus's in rubrieken staat en wat wij hier allemaal niet vernoemen... Gek, ga je naar een exclusief vegetarisch restaurant en verwijst men je likkebaardend naar een restaurant dat wél alles in huis heeft. Maar dat zal dan een antwoord zijn voor de toevallige voorbijganger die binnenwaait in Bollywood en wanhopig naar vl**s zoekt.
greet
Super-forummer

« Antwoord #265 Gepost op: Maart 27, 2012, 11:38:25 »

Of dat de ober een omnivoor is die zijn dood dier erg mist...
Die vesting in Borgerhout, ik geloof dat dat Delhi Delicious is, ook een leuke Indiër, daar zijn we al een paar keer geweest, en handiger om mijn wederhelft mee naartoe te krijgen. En voor ons makkelijker te bereiken.
Met die werken in Antwerpen daar, geraak er maar eens met de wagen. Spijtig dat er geen bussen zijn van hier.
karl
Redactie Vegatopia
Super-forummer

« Antwoord #266 Gepost op: April 09, 2012, 09:50:26 »

Cypro, Turkse keuken in de Volkstraat. De dunne pizza's, met vele vegetarische varianten, zijn een aanrader. Een slaatje erbij is prettig.
Er is nog één vegetarische ovenschotel (wat vreemd dat men hier graag Hollandse kaas verwerkt in die ovenschotels) en falafel, maar ik betwijfel of die laatste in het huis gemaakt is.
We waren met zessen en bestelden als wachthapjes twee porties mezze, wat een gelijkaardig bord was zoals je ook in Muro (Verschansingstraat) of het Wilrijkse Efes krijgt: allerlei smakelijke hapjes zoals een sigaar met kaas, hummus, Russische salade...
Enkel een calamar-ring was niet vegetarisch, zei de, overigens zeer vriendelijke en voorkomende, patron vergoelijkend. Wij maakten daar geen punt van, maar ik zou hem toch aanraden bij duidelijke vegetariërs de calamar zelf van het bord te plukken en op te eten, want de mezze zonder inktvisring klaarmaken schijnt culinair niet te mogen. (De baas had er tenminste weet van, in het overigens ook sympathieke Muro noemen ze hun mezze werkelijk vegetarisch en is die calamar er ook. Ik vermoed een zelfde culinaire leermeester.)
Nog appelthee van het huis als afsluiter, een gezellige en niet dure avond. Zaak liep vol, dus het adres staat goed bekend.
Interieur is ook niet oubollig of kitscherig, maar modern en smaakvol.
« Laatste verandering: April 09, 2012, 14:42:23 door karl » Gelogd
karl
Redactie Vegatopia
Super-forummer

« Antwoord #267 Gepost op: April 12, 2012, 08:58:32 »

Bij Isola Sarda in de Anneessensstraat bij de de Keyserlei. Tussen de fast food tenten en toeristenvallen van de stationsbuurt, boeit momenteel deze zaak ons het meest. We bezochten haar nu al tweemaal voor een voorstelling, wat de tijd beperkte.
Op TripAdvisor vindt je exuberante lofbetuigingen (best pizza in town! Great Italian food!) en teleurgestelde, relativerende commentaar.
Mijn oordeel schommelt wat tussen de twee.
Het is een door een familie gerunde zaak en vertoont, door de drukke, kosmopolitische ligging, ongetwijfeld wat fast food kenmerken.
Soms is de bediening wat slordig en niet zo geïnteresseerd,hoewel de Engels (of Italiaans) sprekende dame uiteindelijk wel best aardig is. Maar de mengelmoes van toeristen voor een goedkope pizza en een glas water en van culinaire genotzoekers maken een uitbating hier niet evident.
Toch vertoont de zaak vele kenmerken van een authentiek Italiaans restaurant met niet te vergezochte of uitermate originele, doch smakelijke pasta's en pizza's. De pizza was een vorige keer helemaal in orde en nu ook was de pasta lekker,al dente, en niet erg duur.
Er is ook een mooie wijnkeuze voor redelijke prijzen.
Gek is het dat, nu zovele zaken allerlei olijven in marinade als amuse geven, deze groente in een Italiaans restaurant dikwijls teleurstellend is. Er waren enkel zwarte, niet op smaak gebrachte, ontpitte olijven die voor de pizza moeten dienen. Als je een duurdere fles wijn bestelt zou je hier een iets meer verfijnde amuse verwachten. Ook het niet tonen van het etiket van de fles wijn is een schoonheidsfoutje.
Het interieur is best gezellig, maar niet verbluffend. Deze zaak zou, mede door de goede keuken en de duidelijke wil om met suggesties authenticiteit te betrachten, een upgrading kunnen gebruiken. Waardoor foodies het adres nog meer zouden kunnen ontdekken, want er is hier zeker potentie. Een strak geleid, aan alle details zorg bestedend, zeer toegankelijk maar nooit smoezelig ogend werelds stadsrestaurant, dat moet in deze drukbezochte buurt kunnen.
« Laatste verandering: April 12, 2012, 14:48:00 door karl » Gelogd
Pagina's: 1 ... 11 12 13 [14]   Omhoog
  Print  

Ga naar: