|
bambi
|
 |
« Antwoord #3080 Gepost op: Maart 15, 2010, 22:17:12 » |
|
Ik snoepte tot voor kort ook uit de bak, tot wij met kerst mogelijk een salmonella'tje te pakken hadden uit smeuige cake (al kan het in retrospect ook een virusje geweest zijn). Maar ik kan je vertellen over een salmonellavergifitging in Turkije .... Sommigen wilden echt niet verder halverwege een kloof van 10 kilometer, 'laat mij maar achter in de rivier' (die lieten ook echt alles lopen he), kotsen en diarree tegelijk echt niet te houden, ik zag letterlijk groen en was echt doodziek, en 1 iemand is een half jaar verlamd gebleven (nooit imidium nemen bij koorts). Maar verder zijn eieren echt lekker hoor. 
|
|
|
|
|
|
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken
|
|
|
|
Aiko
|
 |
« Antwoord #3081 Gepost op: Maart 15, 2010, 22:46:19 » |
|
Waarom hebben we daarover eerder niets over gelezen in de blunderdraad...!?
Sinds ik ooit eens niet goed werd erg snel na een broodje-gezond-met-ei die ik op mijn werk kreeg (opgehaald bij de lokale cafetaria, geloof ik), omzeil ik alles wat ei is en bij cafetaria's vandaan komt, of op een andere plek waar het uren in een vitrine zou kunnen hebben gelegen.
|
|
|
|
|
|
« Laatste verandering: morgen om 16:28:05 door Aiko »
|
|
|
|
bambi
|
 |
« Antwoord #3082 Gepost op: Maart 16, 2010, 07:42:29 » |
|
Waarom hebben we daarover eerder niets over gelezen in de blunderdraad...!?
Omdat het 17 jaar geleden is.
|
|
|
|
|
|
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken
|
|
|
|
greet
|
 |
« Antwoord #3083 Gepost op: Maart 16, 2010, 13:28:52 » |
|
Vraagje aan Eelco. Wat zijn ongelooflijk lekkere combinaties voor een soufflé? Ik meen mij te herinneren dat je daar een tijd geleden mee hebt geëxperimenteerd. Zelf heb ik alleen nog maar kaassoufflé gemaakt, wel lekker, maar had iets weg van een superluchtige kaasomelet. Niet echt speciaal. Ikzelf dacht aan noten gepletterd en heel kleine stukjes gebakken prei. Of paprika gegrild en van die oude, sterke kaas.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Selly
|
 |
« Antwoord #3084 Gepost op: Maart 16, 2010, 13:30:15 » |
|
Vraagje aan Eelco. Wat zijn ongelooflijk lekkere combinaties voor een soufflé? Ik meen mij te herinneren dat je daar een tijd geleden mee hebt geëxperimenteerd. Zelf heb ik alleen nog maar kaassoufflé gemaakt, wel lekker, maar had iets weg van een superluchtige kaasomelet. Niet echt speciaal. Ikzelf dacht aan noten gepletterd en heel kleine stukjes gebakken prei. Of paprika gegrild en van die oude, sterke kaas.
Ik ben eelco niet maar Waterkers, tuinkers, spinazie, paprika
|
|
|
|
|
|
,,,,فلافل
|
|
|
|
greet
|
 |
« Antwoord #3085 Gepost op: Maart 16, 2010, 13:36:39 » |
|
Alle 4 tegelijk? Ik zoek vooral speciale combinaties namelijk.  En welke kruiden zijn erbij aan te raden? Dit weekend is kookweekend 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Eelco
|
 |
« Antwoord #3086 Gepost op: Maart 16, 2010, 13:50:57 » |
|
Tot nog toe heb ik me slechts aan de broccolisoufflé gewaagd. Kruiden: oregano, nootmuskaat, peper. Of dus Gwens rookkaassoufflé. Spinazie en paprika lijkt me ook wel wat (ook met nootmuskaat en oregano). Of met fijngesneden, aangebraden champignons, komijnzaad en kaas. Uit het Kerstarchief: Wortel-komijnsoufflé en spinazie-risotto-soufflé.
|
|
|
|
|
|
Jetzt wird gegessen, sonst kann ich sehr ungemütlich werden!
|
|
|
|
greet
|
 |
« Antwoord #3087 Gepost op: Maart 16, 2010, 14:01:37 » |
|
Owww, wat fijn  Bedankt.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
koekje
|
 |
« Antwoord #3088 Gepost op: Maart 16, 2010, 15:11:09 » |
|
Ik heb een keer ergens een recept gezien voor doperwtensoufflé. Ik weet alleen niet meer waar... Mss dat het ergens jaren geleden in een Allerhande stond.
|
|
|
|
|
|
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy
|
|
|
|
greet
|
 |
« Antwoord #3089 Gepost op: Maart 16, 2010, 15:20:01 » |
|
Ik heb een keer ergens een recept gezien voor doperwtensoufflé. Ik weet alleen niet meer waar... Mss dat het ergens jaren geleden in een Allerhande stond.
Niet erg als je het niet vind, hoor. Doperwten zeggen me niet zoveel. Ik ga zelf ook nog wel wat opzoeken, maar voor ik begon, dacht ik, ff vragen, daar kan ik me al veel tijd mee besparen. (en ik had gelijk, dank u aan allen  )
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Maartje!
|
 |
« Antwoord #3090 Gepost op: Maart 16, 2010, 15:26:43 » |
|
Doperwten zeggen je niet zoveel?  Doperwten behoren tot de meest sprekende groenten uit het spectrum! Elegant, niet overdreven groot, vriendelijk en groen. Sociaal en welbespraakt! Greet, eerlijk gezegd denk ik dat je groentedoof bent...
|
|
|
|
|
|
This is between me and the vegetable!
|
|
|
|
Selly
|
 |
« Antwoord #3091 Gepost op: Maart 16, 2010, 15:31:27 » |
|
Doperwten zeggen je niet zoveel?  Doperwten behoren tot de meest sprekende groenten uit het spectrum! Elegant, niet overdreven groot, vriendelijk en groen. Sociaal en welbespraakt! Greet, eerlijk gezegd denk ik dat je groentedoof bent... Misschien denkt Greet bij doperwten aan doperwten uit bokaal? Dan kan ik me enige doofheid voorstellen.
|
|
|
|
|
|
,,,,فلافل
|
|
|
|
Eelco
|
 |
« Antwoord #3092 Gepost op: Maart 16, 2010, 15:40:47 » |
|
Mijn gevoelens voor diepvriesdoperwtjes zijn anders ook behoorlijk onderkoeld.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ray B@ñ
|
 |
« Antwoord #3093 Gepost op: Maart 16, 2010, 15:45:01 » |
|
Je moet ze ook met een likje mosterd eten. Desnoods met alfalfa. En/of ananas.
|
|
|
|
|
|
Satan called. He wants his weather back.
|
|
|
|
Eelco
|
 |
« Antwoord #3094 Gepost op: Maart 16, 2010, 15:45:48 » |
|
Je moet ze ook met een likje mosterd eten. Desnoods met alfalfa. En/of ananas.
Ja dank je feestelijk
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nevyn
|
 |
« Antwoord #3095 Gepost op: Maart 16, 2010, 15:47:18 » |
|
Vergeet de kokos nou niet!
Maarreh, ik ben ook niet zo'n fan van doperwten eigenlijk. Of kan ik dit beter in de bekentenissendraad gaan melden?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Maartje!
|
 |
« Antwoord #3096 Gepost op: Maart 16, 2010, 15:48:18 » |
|
uit bokaal
Dat is wel zo'n prachtige uitdrukking, wie die gebruikt vergeef ik elke vorm van groentedoofheid...
|
|
|
|
|
|
This is between me and the vegetable!
|
|
|
|
greet
|
 |
« Antwoord #3097 Gepost op: Maart 16, 2010, 15:50:10 » |
|
De enige lekkere doperwten die er zijn zijn verse uit mijn eigen tuin. Als ze nog heel heel erg jong en zoet zijn namelijk.  Ze hebben het voor alle andere varianten verpest zelfs, ik moet die andere gewoon niet meer. Bovendien zijn de doperwten die wél lekker zijn niet zo talrijk, en dan eet ik ze graag in een pure vorm. Rauw als ze nog extreem jong zijn of lichtjes gestoofd als ze nét iets ouder zijn.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Selly
|
 |
« Antwoord #3098 Gepost op: Maart 16, 2010, 16:24:22 » |
|
De biologische diepvries tuinerwten van AH zijn anders prima. Hebben ze zeker niet he in Dtslnd 
|
|
|
|
|
|
,,,,فلافل
|
|
|
|
Hizikigrrrl
|
 |
« Antwoord #3099 Gepost op: Maart 16, 2010, 16:30:43 » |
|
De biologische diepvries tuinerwten van AH zijn anders prima. Hebben ze zeker niet he in Dtslnd  Yep, ik ben sowieso dol op diepvrieserwten. Ik stoom ze even in de stoompan zodat ze knapperig blijven.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|